آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟ - رمزینکس
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  2. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  3. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  4. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  5. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟

 
۵ مرداد ۱۴۰۳   ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
  4 دقیقه

امیدها به رسیدن دوج کوین (Dogecoin) به یک دلار باز هم زنده شده است. دوج کوین توانسته یکبار به یک دلار نزدیک شود. حالا دوباره با توجه به اخبار مثبتی که در رابطه با آن وجود دارد، دوج کوین یک دلاری محتمل است. دوج کوین به عنوان یک میم کوین (Memecoin) پا به بازار گذاشت. اما حالا کاربردهای زیادی برای این میم کوین جذاب درنظر گرفته شده است. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به بررسی اینکه آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد یا نه پرداخته‌ایم.

دوج کوین یک دلاری؛ رویا یا واقعیت؟

نماد دوج کوین در ماین توکن‌های معلق بیت کوین
دوج کوین محبوب‌ترین میم کوین بازار است.

ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۱۳ به منظور شوخی با دنیای کریپتوکارنسی و به مضحکه گرفتن بیت کوین، عرضه شد. دوج کوین پا جای پای بیت کوین (Bitcoin) گذاشت. دوج با الهام از شبکه و توکن بیت کوین، بلاکچین خود را با توکن بومی دوج (Doge) خلق کرد. انتظار می‌رفت که دوج در ارزش‌گذاری نیز دنباله‌رو بیت کوین باشد. اما در حال حاضر (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت دوج کوین بیش از ۷۰ درصد کمتر از بالاترین قیمت تاریخی آن است. جایی که خرید بیت کوین همچنان یک سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود. 

کاربرد دوج نیز دقیقا شبیه بیت کوین تعریف شد. یک روش پرداخت ساده و راهی برای ذخیره ارزش. قابلیت خرید دوج کوین در آن زمان نیز از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر امکان‌پذیر بود؛ دقیقا مثل بیت کوین! اما چرا دوج کوین نتوانسته مسیر بیت کوین را طی کند؟ چه چیزهایی باید تغییر کند تا دوج کوین یک دلاری محقق شود؟

تغییرات لازم برای رسیدن به دوج کوین یک دلاری!

با توجه به اینکه دوج کوین پس از حمایت ایلان ماسک، توانست به ارزش ۷۴ سنت نیز نزدیک شود، بسیاری امیدوار به رسیدن آن به یک دلار شدند. اما به یکباره یک زمستان کریپتویی، بازار را به حمام خون تبدیل کرد! افت‌های شدید قیمتی که بیت کوین را نیز به ۱۶ هزار دلار رساند! حال با گذشت تقریبا یک سال از این فاجعه کریپتویی، امیدها به دوج کوین یک دلاری دوباره زنده شده است. اما برای رسیدن به این هدف، مسیر دوج باید تغییراتی را به همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از این تغییرات اساسی پرداخته‌ایم.

۱. رسیدن به دوج کوین ۱ دلاری با توکن سوزی

ایلان ماسک بین نماد دوج و بیت کوین
ایلان ماسک از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای کریپتوکارنسی است.

یکی از روش‌های رایج برای کنترل عرضه در حوزه کریپتوکارنسی، توکن سوزی است. توکن سوزی به معنای ارسال بخشی از کوین‌های عرضه شده به یک آدرس به منظور خارج کردن آن توکن‌ها از کوین‌های در گردش. با این روش، توسعه‌دهندگان میزان عرضه را کمتر از تقاضا کرده و به این ترتیب، ارزش کوین افزایش پیدا می‌کند.

حال دوج کوین با عرضه تقریبا بی نهایت و میلیاردی، راه سختی را برای توکن سوزی در پیش‌رو دارد. پیش‌بینی می‌شود که سال‌های زیادی زمان نیاز است تا به صورت اصولی بتوان عرضه دوج کوین را کنترل کرد. به هر حال، اگر دوج کوین به دنبال رسیدن به یک دلار است، باید عرضه خود را با توکن سوزی کنترل کند.

۲. خرید دوج توسط بانک‌ها و موسسات 

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در رشد قیمت ارزهای دیجیتال، خرید آن رمزارز توسط بانک‌ها و موسسات مشهور است. می‌تواند دلیل این رشد قیمتی، ایجاد اطمینان توسط این موسسات در میان مردم باشد. حتی گاهی‌اوقات، افرادی چون ایلان ماسک با سرمایه‌گذاری در رمزارزها، موجب رشد قیمت آن‌ها می‌شوند. این می‌تواند به دلیل اعتماد مردم به این افراد و دیدگاه آن‌ها باشد. پیش‌بینی می‌شود که اگر دوج کوین در سبد دارایی بانک‌ها، موسسات و فعالان مشهور این حوزه قرار بگیرد، می‌تواند سریعا به یک دلار حتی بالاتر از آن نیز برسد. 

۳. توسعه کاربرد دوج راهی برای رسیدن به دوچ کوین یک دلاری

در حال حاضر، شیبا اینو (Shiba Inu) یکی دیگر از میم کوین‌های جذاب بازار، در حال توسعه کاربرد خود است. شیبا که به عنوان قاتل دوج عرضه شد، خیلی زود به این نتیجه رسید که میم کوین بودن کافی نیست. شیبا پای خود را فراتر از یک میم کوین گذاشت و حالا به دنبال توسعه متاورس، بازی، NFT و یک هوش مصنوعی جدید است. دوج کوین نیز برای باقی ماندن در رقابت با شیبا و رسیدن به قیمت یک دلار، باید تکانی به خود دهد!

اگر دوج کوین با انجام چند بروزرسانی، کاربردهای خود را گسترش دهد، می‌تواند قیمت یک دلار ببیند. برای مثال ارائه NFT، بازی‌های چند نفره و توسعه یک متاورس متفاوت، می‌تواند دوج کوین یک دلاری را محقق کند. 

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی اینکه آیا دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد پرداختیم. دلایل زیادی وجود دارد که دوج کوین یک دلاری را دور از دسترس کند. اما این به معنای ناامیدی از این میم کوین جذاب نیست. با توجه به اینکه دوج کوین کاربردی جز یک روش پرداخت ندارد، رسیدن به یک دلار عملا دور از ذهن خواهد بود. همچنین با عرضه نامحدود آن، عملا دوج همیشه در دسترس است و سرمایه‌گذاران تلاشی برای بدست آوردن آن نخواهند کرد. پس با این وجود، قانون عرضه کم و تقاضا زیاد در رشد قیمت دوج تاثیر نخواهد نداشت. با توجه به اینکه توسعه‌دهندگان دوج کوین هیچ واکنشی برای بهینه‌سازی دوج انجام نمی‌دهند، فعلا رسیدن به دوج کوین یک دلاری محال به‌نظر می‌رسد. 

سوالات متداول

آیا امکان خرید ارز دوج کوین از صرافی رمزینکس وجود دارد؟

با مراجعه به صفحه قیمت ارز دیجیتال صرافی رمزینکس، کافی است نماد دوج کوین (DOGE) و یا نام آن را جستجو کنید تا به صفحه خرید دوج کوین هدایت شوید. 

قیمت دوج کوین سال ۲۰۲۵ چه خواهد بود؟

با توجه به تحلیل‌های انجام شده، احتمال داده می‌شود که دوج کوین در سال ۲۰۲۵ به قیمت ۳۰ سنت نزدیک شود. 

منابع: yahoo | fool

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید