علاقه نیمی از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ETFهای رمزارز
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

نیمی از سرمایه‌گذاران به خرید ETF ارزهای دیجیتال علاقه دارند

 
۲۱ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
علاقه نیمی از سرمایه‌گذاران به خرید ETF ارزهای دیجیتال

طبق تحقیقات انجام شده در شرکت چندملیتی، خدمات مالی آمریکایی چارلز شوآب (Charles Schwab)، نیمی از سرمایه‌گذاران بازار سهام آمریکا به صندوق‌های قابل معامله (ETF) ارز دیجیتال علاقه دارند. این تحقیق که با نام ETF ها و فراتر از آن که در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) منتشر شده است، نشان می‌دهد که از ۲۲۰۰ نفر شرکت کننده، تریبا نیمی از آن‌ها به این بخش از بازار علاقه دارند.

این تحقیق از دوم جولای تا ۲۰ جولای (۱۱ تا ۲۹ تیر) انجام شده که طبق آن، ۴۵ درصد از سرمایه‌گذاران ETF به محصولات رمزارز علاقه‌مند هستند. البته انتخاب اصلی ۵۵ درصد دیگر برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۵، همچنان سهام آمریکا است. با انتشار این مقاله تحقیقاتی، اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیل‌گر ارشد ETF در بلومبرگ این نتایج را شگفت‌آور توصیف کرد.

در همین رابطه، رئیس شرکت ETF Store، نیت جراسی (Nate Geraci) یافته‌های بیشتری را با عمق و تمرکز بهتر منتشر کرد. طبق این یافته‌ها، ۶۲ درصد از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ETF های رمزارزها را دارند، از نسل هزار (۲۸ تا ۴۲ سال) بودند. این گروه از جامعه، تمایل بیشتری به ریسک دارند و بیشتر احتمال دارد براساس ارزش‌ها خود و سبدهای سرمایه‌گذاری سفارشی، سرمایه‌گذاری کنند.

در ادامه تحقیقات جرسی، حدود ۴۲ درصد، از نسل X (تقریبا ۴۴ تا ۵۹ سال) بودند. در حالی که نسل بومرها (boomers) که تقریبا ۶۰ تا ۷۸ سال داشتند، ۱۵ درصد از کل نتایج را تشکیل می‌دادند. جراسی طبق این نتایج اظهار کرد:

عجیب است که این داده‌ها و اطلاعات را شرکت شوآب دارد اما هنوز ETF های رمزارز اسپات را راه‌اندازی نکرده است.

در ماه سپتامبر (شهریور)، جراسی اعلام کرد که ۱۳ مورد از ۲۵ مورد بزرگ‌ترین راه‌اندازی‌های ETF در سال ۲۰۲۴، ETF های رمزارز بوده‌اند. این داده نشان می‌دهد که از زمان راه‌اندازی ETF های اسپات بیت کوین و اتریوم، علاقه سرمایه‌گذاران به صورت مداوم، افزایش داشته است. نکته مهم در همین زمینه این است که علی‌رغم رویدادهای مختلف، سرمایه‌‌گذاران به سرمایه‌گذاری خود در ETF ها پایبند بوده‌اند.

با وجود تحقیقات مثبت در زمینه ETF های رمزارز، اما ETF های بیت کوین شاهد خروج ۸۱ میلیون دلار سرمایه در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) از صندوق‌های اسپات بوده‌اند. صندوق IBIT بلک راک (Black Rock) در یک روز نادر، شاهد خروج ۱۰ میلیون دلار بود و در ادامه آن، صندوق‌های FBTC ‌،Bitwise و Ark 21Shares نیز خروج سرمایه را تجربه کردند. اما در باقی صندوق‌ها، جریان ورود و خروجی وجود نداشت.

حجم زیاد خروج سرمایه از ETF های بیت کوین
خروج ۸۱ میلیون دلاری سرمایه از ETF های بیت کوین

با این حال، ETF های اتریوم اسپات، بزرگ‌ترین روز خود را به ورود ۱۰ میلیون دلار در روز پنجشنبه تجربه کردند. صندوق ETHA بلک راک بزرگ‌ترین ورودی را با ۱۷ میلیون دلار تجربه کرد. در حالی که صندوق‌های فیدلیتی (Fidelity) و Bitwise، خروج ۳.۵ و ۴.۲ میلیون دلاری را دیدند.

بازارهای رمزارز اسپات اما روزهای خوشی را تجربه نمی‌کنند و از دوشنبه تا به الان، نزدیک به ۳ درصد معادل ۶۰ میلیارد دلار را از دست داده‌اندو.

منبع: cryptopotato

5/5 - (1 امتیاز)
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید