مدیرعامل همستر کامبت دستگیر شد؛ بررسی حقایق پشت پرده
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

دستگیری مدیرعامل همستر کامبت و افشای همکاری‌های جنجالی با گات‌بیت

 
۲۲ مهر ۱۴۰۳   ۲۱ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری مدیرعامل همستر کامبت و احتمال مواجهه وی با اتهامات کیفری در ایالات متحده منتشر شده است. ظاهراً این دستگیری به همکاری با شرکت مشاوره‌ای Gotbit مرتبط است. وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز جزئیاتی در مورد این دستگیری اعلام نکرده است.

تیم همستر کامبت در بیانیه‌ای در پلتفرم X اعلام کرده است:

ما به شفافیت در اکوسیستم همستر متعهد هستیم. با توجه به اخبار اخیر در مورد گات‌بیت، می‌خواهیم روشن کنیم که همستر کامبت هرگز با گات‌بیت به عنوان سازنده بازار همکاری نداشته است.

یکی از کاربران ایکس نوشت:

متاسفم، طرفداران همستر کامبت، اما کار تمام است. این پروژه با ناامیدی‌هایی که ایجاد کرده، باعث شده که همه کاربران جدید تصویری منفی از دنیای کریپتو داشته باشند.

ارتباط همستر کامبت و گات‌بیت

در ۹ اکتبر، دادستان‌های فدرال ایالات متحده اتهامات مربوط به دستکاری بازار و کلاهبرداری را علیه چهار سازنده بازار کریپتو و کارمندان آنها مطرح کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و اف‌بی‌آی نیز در این تحقیقات دخیل بودند. از جمله نام‌های مطرح‌شده می‌توان به Gotbit Consulting ،ZM Quant Investment و CLS Global اشاره کرد.

مدیر عامل همستر کامبت دستگیر و رابطه‌اش با گات‌بیت را انکار کرد
مدیر عامل همستر کامبت دستگیر و رابطه‌اش با گات‌بیت را انکار کرد

گات‌بیت سازنده بازار توکن‌هایی نظیر DWF، بونک و نیرو است. به گفته وزارت دادگستری، گات‌بیت با کمک به این توکن‌ها باعث فروش آنها با قیمت‌های مصنوعی افزایش‌یافته به خریداران بی‌خبر شده است. این چهار شرکت همچنین این توکن‌ها را تبلیغ کرده و صرافی‌ها را تشویق کردند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و سود بیشتری به دست آورند.

مدیرعامل گات‌بیت، الکسی آندریونین، در پرتغال دستگیر شده است. این شرکت با برندهای شناخته‌شده‌ای مانندBonk، Neiro، همستر کامبت و Robo Inu همکاری داشته است.
تکذیب همستر کامبت درباره همکاری با گات‌بیت، با واکنش منفی جامعه کریپتو مواجه شده است. در ۸ آوریل ۲۰۲۴، گات‌بیت رسماً اعلام کرد که همکاری خود را با توکن همستر کامبت آغاز کرده است.

این اطلاعیه چنین بیان می‌کرد:

با خوشحالی اعلام می‌کنیم که با همسترکامبت همکاری آغاز کرده‌ایم. صندوق سرمایه‌گذاری گات‌بیت به تیم همستر کامبت برای رسیدن به اولین میلیون کاربر خود تبریک می‌گوید و افتخار دارد به عنوان مشاور رسمی تیم در مسیر وب ۳ همراه باشد.

این خبر برای برخی چندان تعجب‌آور نبوده است. سال گذشته، کارآگاه زنجیره‌ای ZachXBT، تاکتیک‌های بازارسازی گات‌بیت را فاش کرد و به کاربران هشدار داد که به هر پروژه‌ای که با گات‌بیت همکاری می‌کند، با دقت بیشتری نگاه کنند.

با این حال، آن گزارش‌ها نتوانستند کاربران را از همکاری با گات‌بیت منصرف کنند. به گفته پلتفرم رسمی گات‌بیت در ایکس، این شرکت در سال جاری خدمات بازارسازی را برای حدود ۵۰ پروژه ارائه داده که بیشتر آن‌ها میم کوین‌ها هستند.

منبع: cryptopolitan

5/5 - (2 امتیاز)
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید