استخر (Pool) بخشی جدا ناپذیر از استخراج اتریوم است. پلتفرم اتریوم با امکان و ویژگی‌های منحصر به فرد خود توجه هزاران ماینر در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. علاوه بر این، اتر (Ether) را می‌توان با استفاده از کارت گرافیک‌های (GPU) معمولی نیز استخراج کرد. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس به معرفی بهترین استخر استخراج (ماینینگ) اتریوم در سال ۲۰۲۱ پرداخته شده است.

چگونه با استخر اتریوم را استخراج کنیم؟

هر استخر استخراج خود سروری است که وظیفه استخراج را بین ماینر‌ها توزیع می‌کند. سهم هر ماینر در استخراج بلاک با استفاده از یک سیستم شمارش مشخص تعیین می‌شود و سپس مطابق آن ماینر‌ها پاداش خود را دریافت می‌کنند.

استخراج اتریوم به صورت رایگان از طریق فاست ها و برخی از برنامه های موبایل امکان پذیر است البته سودهی آن ها بسیار متغیر و به شرایط زیادی بستگی دارد.

برای شروع فرایند استخراج به چه مواردی احتیاج داریم؟

کامپیوتری قوی که ویندوز بالای ۷ بر روی آن نصب شده است. همچنین ویندوز شما باید به‌روزرسانی شده باشد تا در آینده نیاز به اعمال تغییرات بیشتر نداشته باشید چرا که برای نصب هر نرم‌افزاری به ویندوز جدید به روز و جدید احتیاج دارید. نرم افزارهای استخراج نقش مهمی در استخراج اتریوم دارند که در مقاله «معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج اتریوم در سال ۲۰۲۱» به معرفی آنها پرداخته شده است.

برای کارایی بهتر حداقل میزان حافظه کارت گرافیک شما باید ۴ گیگابایت باشد تا فرایند استخراج با سرعتی بهتر انجام شود.

اگر مادربرد کامپیوتر به شما امکان نصب چند کارت گرافیک را می‌دهد، حتماً این روش را نیز برای افزایش سود و درآمد خود امتحان کنید.

برای انتخاب استخر استخراج اتریوم به چه چیزهایی دقت کنیم؟

نمی‌توان به‌طور دقیق و مطمئن گفت که کدام استخر بهترین است و کدام را باید انتخاب کنید اما معیار‌ها و ملاک‌هایی وجود دارند که باید قبل از انتخاب استخر استخراج آن‌ها را در نظر بگیرید.

اول اینکه پس از انتخاب و شروع فرایند استخراج شما باید حدود ۱ تا ۲ درصد هزینه کمیسیون پرداخت کنید.

ثانیاً، آمار دقیقی وجود دارد که داده‌های مورد نیاز برای تجزیه تحلیل را نشان می‌دهد. با تجزیه‌وتحلیل آمار می‌توانید قدرت و توانایی استخر، محدودیت‌ها،‌اندازه بلاک‌ها و موارد دیگر را تعیین کنید.

اگر داده‌ها ضعیف باشد و اطلاعات مور نیاز و ضروری را در اختیار شما قرار ندهد، ممکن است به این دلیل باشد گه مدیران استخر برخی جزئیات را پنهان کرده‌اند، پس حواستان را کاملاً جمع کنید.

ثالثاً، دفعات پرداخت استخر و حداقل آستانه پرداخت نیز مهم است. به‌عنوان مثال، اگر کارت گرافیک ۱۰۸۰ را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید و می‌خواهید سود مناسبی کسب کنید، بهترین گزینه برای شما این است که یک استخر با بازپرداخت مکرر و آستانه پرداخت کم انتخاب کنید.

این نکته را نیز در مورد استخر‌ها باید به خاطر داشته باشید که استخر استخراج را باید با توجه به قابلیت و امکانات تجهیزات خود انتخاب کنید.

علاوه بر این درآمدی که از طریق فرایند استخراج به دست می‌آورید، تحت تأثیر عواملی مانند دشواری فرایند استخراج کنونی، قیمت برق در منطقه و قیمت فعلی اتر قرار می‌گیرد.

برای محاسبه دخل‌وخرج خود می‌توانید از وب‌سایت وات تو ماین (WhatToMine) استفاده کنید و میزان سودآوری فعلی استخراج را تعیین کنید.

پاداش و پرداخت‌ها تا حدودی به قدرت استخر نیز بستگی دارند. در صورتی که ماینر‌های یک استخر زیاد باشد، زمان و تلاشی که صرف پیدا کردن بلاک می‌شود بسیار کاهش می‌یابد و پاداش خود را سریع‌تر از معمول دریافت خواهید کرد. درنتیجه دفعات پرداخت افزایش می‌یابد.

مزرعه یا فارم استخراج ارز دیجیتالاتریوم نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. در مقاله «فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟» به این مفهوم پرداخته شده است.

۱۰ استخر استخراج برتر اتریوم در سال ۲۰۲۱

در ادامه فهرستی از بهترین و پرکاربردترین استخر‌های استخراج راحت رمز ارز (ارز دیجیتال) اتریوم در سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند.

استخر استخراج اسپارک پول (SparkPool)

قدرتمندترین و بهترین استخر چینی استخراج اتریوم در سال ۲۰۲۱ در اکوسیستم‌های اتر، گرین (GRIN)، نروس (Nervos) و بیم (BEAM)، اسپارک پول است که بستری مناسب برای همکاری با ماینر‌های سراسر جهان را فراهم می‌کند.

این استخر استخراج اتریوم بر روی کارت گرافیک‌های ای ام دی (AMD) کارایی بهتری دارد. لازم است بایوس‌های اصلاح شده را فلش کرده و گزینه‌های اورکلاک را در تنظیمات ام اس آی افتربرنر (MSI Afterburner) یا درایور ای ام دی تنظیم کنید.

  • نوع پرداخت پاداش استخراج: پی پی ای پلاس (PPS+)
  • هزینه: ۱/۰ درصد

استخر استخراج اترماین (Ethermine)

اترماین اولین استخر استخراج رسمی اتریوم است. مدتی پیش این استخر به دلیل حجم کاری زیاد، کاربران جدید را پذیرش نمی‌کرد و تنها با ماینر‌های قدیمی خودکار می‌کرد.

به همین دلیل، بسیاری از ماینر‌ها مجبور شدند فرایند استخراج را به صورت فردی شروع کنند چرا که در آن زمان استخر استخراج دیگری وجود نداشت. این استخر به دلیل عملکرد و کارایی بالا و هزینه‌های پایین، از سایر رقبای خود متمایز است.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی ال ان اس (PPLNS)
  • هزینه: ۱/۰ درصد

استخر استخراج اف ۲ پول (F2Pool)

یکی از محبوب‌ترین استخر‌ها میان ماینر‌ها استخر استخراج اتریوم اف ۲ پول در سال ۲۰۲۱ است که دارای شبکه‌ای از سرور‌ها که هم در منطقه اصلی این استخر، یعنی چین و سایر کشور‌های آسیایی و هم در ایالات‌متحده واقع شده است.

وب‌سایت اف ۲ پول (F2pool.com)، طیف وسیعی از رمز ارز‌ها را برای استخراج در شبکه خود قرار داده است. برای شروع فرایند استخراج با این استخر باید ابتدا مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید. پس از ثبت‌نام، آدرس اتریوم خود را ثبت کرده، نرم‌افزار را دانلود کرده و آن را پیکربندی کنید.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی اس (PPS) و پی پی اس پلاس
  • هزینه: ۳/۰ درصد

استخر استخراج اسپایدرپول (Spiderpool)

اسپایدرپول یکی از استخر‌های استخراج جدید است که به تازگی منتشر شده و برای استخراج رمز ارز اتریوم طراحی شده است.

این استخر یک ایراد نسبتاً جدی دارد، آن هم این است که به زبان ماندارین استفاده می‌شود؛ البته ماینرهایی که به زبان ماندارین آشنایی ندارند می‌توانند از گوگل ترنسلیت برای ترجمه استفاده کنند تا فرایند استخراج آسان‌تر شود.

اسپایدرپول یک اپلیکیشن مناسب گوشی‌های هوشمند دارد که با نصب آن شما می‌توانید عملکرد استخراج و استخر را با جزئیات بررسی کنید.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی اس پلاس
  • هزینه: ۱/۵ درصد

استخر استخراج نانوپول (Nanopool)

در حال حاضر نانوپول، یکی از بزرگ‌ترین استخر‌های استخراج اتریوم به شمار می‌رود و سهام ثابت این استخر حدود ۵ میلیارد است. همچنین حداقل میزان هش ریت (hashrate) توصیه شده برای استخراج در نانوپول ۵ میلیون هش بر ثانیه است.

این استخر سرورهایی قوی و ایمن در سراسر جهان دارد و همچنین وب‌سایت این استخر نیز رابط کاربری راحت و ساده‌ای دارد که استفاده از آن برای هر شخصی راحت است.

این استخر از آستانه پرداخت بالایی برخوردار است و بهتر است به ۳ مزرعه استخراج متصل شوید تا نیازی نباشد برای دریافت پرداخت‌های خود مدت زیادی منتظر بمانید.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی ال ان اس
  • هزینه: ۱/۰ درصد

استخر ماینینگ پول هاب (MiningPoolHub)

استخر استخراج اتریوم به عنوان یکی از بهترین‌ها در سال ۲۰۲۱ ماینینگ پول هاب به شما امکان می‌دهد از استخراج و مبادله سکه‌های دیجیتال در سیستم‌های پرداخت مختلف با نرخ‌های پیشنهادی مختلف، سود و بازدهی فراوانی کسب کنید و همچنین می‌توانید چندین سکه را در یک الگوریتم استخراج کنید.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی ال ان اس
  • هزینه: ۰/۹ درصد

ماینینگ پول ۲ ماینرز (۲Miners)

استخر ۲ ماینرز ۳ سرور مختلف در اروپا، ایالات‌متحده آمریکا و آسیا دارد، ماینر‌ها می‌توانند از این سرور‌ها برای دریافت اخبار و اطلاعات مربوط به این استخر در تلگرام به صورت رایگان استفاده کنند. پرداخت‌ها هر دو ساعت یک بار انجام می‌گیرد و حداقل مقدار پرداخت ۰/۵ اتر است.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی ال ان اس
  • هزینه: ۱/۰ درصد

هیوبی پول (Huobipool)

هیوبی پول یک استخر استخراج بزرگ چند ارزی است که به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و بر پایه صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global) تأسیس شده است. از مزایای اصلی این استخر می‌توان به این اشاره کرد که این استخر بر اساس الگوریتم اثبات کار عمل می‌کند.

  • نوع پاداش استخراج: اف پی پی اس (FPPS)

استخر استخراج بیت کوین (BTC.com)

استخر استخراج بیت کوین یکی از استخرهایی است که به محض ورود به بازار به سرعت پیشرفت کرد و محبوبیت فراوانی کسب کرد. این استخر نیز مانند بسیاری از صنایع موفق در چین مستقر است.

استخر بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۶ به صورت آزمایشی ایجاد شد و پس از جذب ماینر‌های فراوان ثابت کرد که می‌تواند برای ماینر‌ها بسیار مفید واقع شود.

  • نوع پاداش استخراج: اف پی پی اس

 استخر استخراج ازیل (Ezil)

تیم توسعه‌دهنده استخر ازیل این امکان را برای ماینر‌های اتریوم فراهم کرد تا با استخراج رمز ارز زیلیکا (Zilliqa) درآمد خود را افزایش دهند. شباهت میان الگوریتم‌های استخراج باعث می‌شود کاربران بتوانند پس از یک ساعت و نیم استخراج اتر، به استخراج سکه دیگری بپردازند.

  • نوع پاداش استخراج: پی پی اس پلاس
  • هزینه: ۱/۰ درصد

اگر حوصله استخراج ندارید، اتریوم بخرید!

از کجا ارز دیجیتال اتریوم بخریم؟

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت می توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا به خرید اتریوم بپردازید.

بعد از ثبت نام و احراز هویت هم می توانید با مراجعه به وب سایت صرافی رمزینکس و هم با دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن رمزینکس در گوشی های هوشمند خود به خرید و فروش رمز ارز اتریوم مشغول شوید.

برای رصد قیمت لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و مقررات خرید و فروش ارز دیجیتال در رمزینکس می توانید به صفحه سوالات متداول درباره رمزینکس مراجعه کنید.

سخن آخر

استخرهایی که در این مطلب ارائه دادیم توسط هزاران ماینر در سراسر جهان تأیید شده‌اند. این استخر‌ها هش ریت بالایی دارند و به‌طور منظم و دقیق درآمد ماینر‌ها را پرداخت می‌کنند.

با این حال هرچقدر که توضیحات دیگران و ماینر‌ها را در مورد استخر‌ها بخوانید کافی نیست و قابل‌اطمینان‌ترین روش برای ارزیابی یک استخر، آزمایش خود آن است. بررسی استخر همچنین به شما امکان می‌دهد تا بدانید که تجهیزات کامپیوتر شما هنگام استخراج چگونه عمل می‌کند و آیا به‌اندازه کافی قوی است یا خیر.

برای آزمایش استخر، تجهیزات را به مدت ۲ تا ۳ روز به سرور متصل کنید و نتایج را بررسی کنید تا بدانید که این استخر برای شما و تجهیزات شما مناسب است یا اینکه لازم است استخر دیگری را امتحان کنید.