نگاهی جامع به ارز های استریت (Highstreet) و قابلیت‌های آن
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

ارز های استریت چیست و در دنیای متاورس چه قابلیت‌هایی دارد؟

پوستر بازی و متاورس های استریت
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنیای متاورس با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است و پروژه‌های جدید و نوآورانه‌ای دائما در حال ظهور هستند. ارز دیجیتال های استریت (Highstreet) که با نماد اختصاری HIGH شناخته می‌شود، یکی از این پروژه‌های جذاب و آینده‌دار به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال، توکن حاکمیتی پلتفرم بازی های استریت است که ترکیبی از تجارت، بازی، NFT و دنیای واقعی با دنیای رمزنگاری را در یک بازی MMORPG ارائه می‌دهد. در ادامه این مطلب، با ارز های استریت و قابلیت‌های آن در دنیای متاورس بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه عملکرد های استریت

لوگو متاورس های استریت پس زمینه آبی
ارز های استریت با کاربرد حیاتی در متاورس، کلید ورود به این دنیای دیجیتال است

استریت یک پلتفرم متاورس با بازی در سبک MMORPG است که تجارت، بازی، NFT، برندهای سنتی و رمزنگاری را در یک بازی واحد ادغام می‌کند. این پلتفرم با تبدیل اقلام دنیای واقعی به آیتم‌های درون بازی، به واقعیت افزوده جان می‌بخشد.

در گذشته، خرید آنلاین با پرداخت بدون دردسر، جنبه اجتماعی خرید را از بین برده بود. های استریت با ارائه تجربه‌ای نوین در عصر متاورس و وب ۳، انقلابی در تجارت و خرده فروشی ایجاد می‌کند. این کار با توکن‌سازی محصولات و تبدیل آنها به اقلام موسوم به «فیجیتال» (Phygital) یعنی همان ترکیب فیزیک و دیجیتالی، انجام می‌شود که می‌توان آن‌ها را با یک محصول فیزیکی یا NFT مبادله کرد. این امر به مشتریان امکان می‌دهد تا فقط جزء دیجیتال یا کل جفت فیجیتال را خریداری کنند.

مدل بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn) در بازی های استریت بر پایه خلق ارزش و ایجاد سود پایدار از طریق همکاری با برندها بنا شده است.

دنیای متاورس های استریت

محیط بازی های استریت
ارز دیجیتال های استریت قلب تپنده متاوری Highstreet محسوب می‌شود

متاورس های استریت متشکل از قاره سولرا (Solera) و مجمع الجزایری رو به گسترش از جزایر و مناطق مرموز است که همگی توسط نیروهای بازار شکل گرفته‌اند. دنیای استریت از کاشی‌های شش ضلعی ساخته شده است که هر کدام یک جزء ساختمانی متاورس را نشان می‌دهد. مناطق استریت از ۵۰ کاشی شش ضلعی تشکیل شده‌اند و کاشی‌های رزرو شده برای املاک مسکونی به هر منطقه اختصاص یافته است. بازیکنان می‌توانند در این دنیا هم کاشی‌های فردی و هم کل مناطق را تصاحب و توسعه دهند.

استریت یک متاورس غیرمتمرکز بوده که بر پایه بازی با سبک MMORPG ساخته شده است. در این پلتفرم، شرکت‌های سنتی و رمزنگاری می‌توانند از دروازه تجاری استریت استفاده کنند که تجربه‌ای شبیه به Shopify را برای برندها با رابط کاربری آسان ارائه می‌دهد. این رابط کاربری بر اساس پروتکل Metaplex ساخته شده است و به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا به سادگی برند خود را در وب ۳ و دنیای های استریت راه‌اندازی کنند. از زمان تأسیس، تیم های استریت به دنبال همکاری با شرکت‌های دیگر بوده است. شرکت‌های پیشرو از صرافی‌هایی مانند بایننس گرفته تا بلاکچین‌هایی مانند آوالانچ و صندوق‌هایی مانند ریپابلیک و آنیموکا قبلا با متاورس استریت به عنوان یک لایه خدمات ادغام شده‌اند.

علاوه‌بر شرکت‌های کریپتویی، شرکت‌هایی مانند بالنسگا و LVMH برای نفوذ به بازارهای جدید، به سمت بازی‌های ویدیویی مثل های استریت جذب شده‌اند. با افزایش محبوبیت NFT، بسیاری از شرکت‌ها مانند آدیداس با مجموعه Bored Ape و هاروی نیکولز با افت NFT خود، حضور خود را در فضای درون بلاکچین گسترش می‌دهند.

اگرچه سرگرمی آینده تجارت و صنعت است، اما واقعیت این است که بسیاری از شرکت‌ها برای ساخت و ساز کامل بازی‌های بزرگ مجهز نیستند. استریت (Highstreet) از این فرصت برای تعریف نسل بعدی خرید استفاده می‌کند. با پورتال تجاری Metaplex، شرکت‌های جدید و تأسیس شده می‌توانند از Highstreet برای ایجاد فروشگاه‌های مجازی در وب ۳ و در متاورس استفاده کنند. 

تیم توسعه دهنده ارز های استریت (HIGH)

اوگو نوشته Highstreet
تیم توسعه‌دهنده Highstreet خود را موظف به ارائه بهترین تجربه مجازی به کاربران می‌دانند

پلتفرم های استریت به شرکت‌ها از جمله برندهای لوکس امکان می‌دهد تا به راحتی فروشگاه‌های مجازی خود را در متاورس Highstreet بسازند. این بازی الهام‌گرفته از خاطرات دوران کودکی برخی از اعضای تیم مانند میپل استوری (Maplestory)، آواتار آخرین هوا (Avatar the Last Airbender)، سیاره گنج (Treasure Planet) و وان پیس (One Piece) است. همه اعضای تیم یک نقطه مشترک دارند؛ آن‌ها گیمرهای سرسختی هستند که بیش از شش سال روی چشم‌انداز خود کار کرده‌اند.

تراویس وو (Travis Wu) بنیانگذار های استریت (Highstreet) است. تیم کنونی ابتدا کار خود را به عنوان LumiereVR، یک شرکت معمولی واقعیت مجازی آغاز کرد. پس از مدتی پروژه بزرگ‌تر شد و سرمایه‌گذاران و حامیان جدیدی به آن اضافه شدند. جشنواره سان‌دنس (Sundance Festival) از بخش استودیو هنر و فناوری این شرکت حمایت می‌کند. تیمی از تحلیلگران به نام Retinad Realite Virtulle، یک استارت‌آپ مستقر در مونترال که اخیراً توسط استریت (Highstreet) خریداری شده است، دائماً در حال بهبود تجربه کاربری هستند. علاوه بر این، پشت سر این پروژه متاورس، انبوهی از مشاوران و حامیان وجود دارند که برای تحقق این چشم‌انداز تلاش می‌کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد متاورس های استریت

پلتفرم متاورسی، های استریت برای ایجاد یک سیستم اقتصادی پویا به یک ارز دیجیتال نیاز داشته است. در این بخش به پاسخ این سوال می‌پردازیم که ارز های استریت چیست و در متاورس چه کاربردهایی دارد. برخی از کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد را در ادامه می‌خوانید.

مدل توکن دوگانه

استریت (Highstreet) مدل اقتصاد توکن دوگانه را اتخاذ کرده است که در آن ارز STREET علاوه بر ارز HIGH، پول درون بازی دنیای استریت (Highstreet World) هستند. این امر به اطمینان از فرصت‌های برابر برای لذت بردن از بازی برای بازیکنان بعدی بدون تورم بالا و در عین حال پاداش مناسب به مشارکت‌کنندگان اولیه کمک می‌کند. برخی از کاربردهای ارز STREET عبارت‌اند از:

  • ارز اصلی برای انجام تمام معاملات درون بازی مانند خرید از شخصیت‌های NPC که نماینده برندها هستند، خرید از سایر بازیکنان، تعمیر آیتم‌های درون بازی و غیره.
  • STREET Token معادل SLP در Axie Infinity است و می‌توان آن را با شکار هیولا و انجام وظایف به دست آورد.

املاک مجازی

طراحی چندین سکه با نماد ارز HIGH
ارز دیجیتال های استریت برای افزایش ارزش به توسعه و پیشرفت متاورس وابسته است

استریت (Highstreet) از قطعات زمین شش ضلعی تشکیل شده است که به مشاغل دنیای واقعی اجاره داده می‌شود تا زیرساخت‌های درون بازی مانند کلوپ‌ها، فروشگاه‌ها، خانه‌ها و غیره را ایجاد کنند. کاربران می‌توانند از طریق عرضه اولیه خانه (IHO)، خانه‌های خود را در مکان‌های مختلف در سراسر دنیای استریت خرید و فروش کنند.

فناوری VR

استریت با این ایده طراحی شده است که بازیکنان کاملا در دنیای مجازی غوطه‌ور شوند و همچنین از تجهیزات VR در حال توسعه در بازار استفاده کنند. علاوه‌بر همکاری فعال با تولیدکنندگان سخت‌افزاری پیشرو مانند HTC، تیم‌های استریت توسعه گام به گام تجربه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را به کمک کامیونیتی خود پیش می‌برد.

برای پشتیبانی از مؤلفه‌های اجتماعی در VR، استریت با استفاده از موتور بازی Unity Multiplay، یک سرویس میزبانی چند نفره ساخته شده است. این امر حرکت فیزیکی بازیکنان را همگام می‌کند و برای حفظ حرکت بازیکن، پهنای باند بالایی را ارائه می‌دهد.

موارد استفاده از ارز های استریت

چارت قیمت ارز HIGH
قیمت ارز HIGH تحت تاثیر شرایط بازار و رقابت متاورسی، نوسان پیدا می‌کند

ارز دیجیتال های استریت (HIGH) کاربردهای متنوعی در دنیای متاورس استریت دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد استفاده از این توکن‌ها اشاره می کنیم:

  • خرید و فروش در بازار: با داشتن ارز‌های استریت می‌توانید از فروشگاه‌های موجود در دنیای استریت خرید کنید. این فروشگاه‌ها اجناس دیجیتالی با نسخه محدود را به فروش می‌رسانند. علاوه‌بر این، زمانی که ارز HIGH خود را در استخرهای استیکینگ قرار دهید، به ازای تراکنش‌های انجام شده کارمزد دریافت خواهید کرد.
  • خرید املاک مجازی: مالکیت املاک مجازی در دنیای استریت از طریق ارز دیجیتال، های استریت امکان‌پذیر است. این بخش با عنوان Highstreet Realty شناخته می‌شود و مالکان زمین‌های شش ضلعی (LAND Hexes) یا اقامتگاه‌ها (Residences) می‌توانند از تراکنش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی که در منطقه آن‌ها رخ می‌دهد، درآمدی به صورت توکن HIGH کسب کنند.
  • حاکمیت غیر‌متمرکز: ارز، های استریت به شما امکان مشارکت در حاکمیت این پروژه را می‌دهد. مالکیت بازی به‌تدریج از تیم توسعه‌دهنده استریت به سمت بازیکنان و دارندگان ارز، های استریت منتقل خواهد شد. این فرآیند به صورت آهسته انجام می‌شود زیرا سازندگان معتقدند که ساخت بازی به صورت متمرکز در ابتدا و سپس انتقال به سیستم غیرمتمرکز، روشی مؤثرتر و اقتصادی‌تری است.

توزیع ارز های استریت

کل عرضه نهایی ارز‌های استریت معادل ۱۰۰ میلیون واحد است. سیستم توزیع ارز دیجیتال‌ های استریت به شرح زیر است:

  • سرمایه گذاران اولیه: یک درصد کل عرضه توکن
  • فروش های خصوصی: ۳۲.۸۴ درصد کل عرضه توکن
  • فروش های عمومی: ۲.۵۰ درصد کل عرضه توکن
  • لانچ پول بایننس: یک درصد کل عرضه توکن
  • بخش بازی برای کسب درآمد: ۳۰ درصد کل عرضه توکن
  • خزانه: ۹.۱۶ درصد کل عرضه توکن
  • ذخایر اکوسیستم: ۹.۵۰ درصد کل عرضه توکن
  • بازاریابی و مشارکت: ۴ درصد کل عرضه توکن
  • تیم توسعه‌دهنده: ۸ درصد کل عرضه توکن
  • مشاوران: ۲ درصد کل عرضه توکن

جمع‌بندی

استریت (Highstreet) یک پروژه متاورس نوظهور است که قصد دارد دنیای بازی‌های MMORPG را با تجارت و مالکیت NFT در دنیای واقعی ادغام کند. این پلتفرم از طریق مدل توکن دوگانه و تمرکز بر روی تجربیات کاربری با کیفیت بالا، چشم‌انداز جذابی را برای جذب کاربران و مشاغل ارائه می‌دهد. با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، قبل از سرمایه‌گذاری در ارز های استریت (Highstreet)، تحقیقات خود را انجام دهید و پروژه را به‌صورت کامل بررسی کنید.

سوالات متداول

آیا ارز دیجیتال استریت (HIGH) برای بازی کردن در استریت (Highstreet) ضروری است؟

بله، برای تجربه کامل بازی استریت (Highstreet) داشتن ارز دیجیتال استریت (HIGH) ضروری است. از این ارز برای خرید اقلام درون بازی، املاک مجازی و شرکت در حاکمیت پروژه استفاده می‌شود.

چگونه می‌توانم ارز دیجیتال استریت (HIGH) بخرم؟

شما می‌توانید خرید ارز دیجیتال های استریت (HIGH) را از صرافی‌های معتبر مثل رمزینکس انجام دهید. در این صرافی صدها ارز دیجیتال را با کمترین کارمزد خرید و فروش کنید.

چه برنامه‌هایی برای آینده استریت (Highstreet) در نظر گرفته شده است؟

تیم توسعه‌دهنده ارز های استریت برنامه‌های بلندمدتی برای این پروژه دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ادغام با برندهای بزرگ، راه‌اندازی بازار NFT و امکان کسب درآمد از طریق اجاره املاک مجازی اشاره کرد.

منابع: binance | coinmarketcap

به این مقاله امتیاز دهید
مهدی زارع
درباره مهدی زارع
یک پدر جوان عاشق یادگیری، ورزش و سینما. هر کاری کنم، نوشتن یکی از جذاب‌ترین تفریحاتمه. از ۲۰۱۷ با بیت‌کوین و رمزارزها آشنا شدم و با اینکه تریدر نشدم، به آینده غیر متمرکز اقتصاد ایمان دارم.
درباره مهدی زارع بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ