معرفی ارز سوپرورس (SuperVerse) + نکات مهم و کاربردی
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

آشنایی با ارز سوپرورس و کاربردهای آن در وب ۳

لوگو ارز سوپرورس پس زمینه روشن
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این مقاله قصد داریم شما را با پروژه ارز دیجیتال سوپرورس (SuperVerse) آشنا کنیم. ابتدا به انتقال از سوپر فارم (SuperFarm) به سوپرورس خواهیم پرداخت. همچنین، نحوه عملکرد ارز سوپرورس را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد. در بخش بعدی، نگاه دقیق‌تری به سازمان خودمختار غیرمتمرکز سوپرورس (SuperVerse DAO) خواهیم انداخت. در انتها پیش‌بینی کلی کارشناسان بازار از آینده ارز SUPER را هم بررسی می‌کنیم.

ارز سوپرورس چیست؟

سوپرورس، که پیش‌تر با نام سوپر فارم شناخته می‌شد، یک اکوسیستم نوآورانه در تقاطع بلاک‌چین، NFT و بازی‌های ویدیویی است. در هسته اصلی خود، سوپرورس ترکیبی از ۲ مؤلفه پویا را ارائه می‌کند:

  1. یک بازار NFT پیشرفته
  2. بازی‌های ویدیویی جذاب

ارز SUPER، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در قلب پروژه ارز دیجیتال سوپرورس قرار دارد.

چه اتفاقی برای سوپر فارم افتاد؟ انتقال به سوپرورس

لوگو سه بعدی ارز سوپرورس پس زمینه چارت
ارز سوپرورس با کاربردهای متنوع آینده روشنی در پیش دارد.

سوپر فارم، که توسط الیو تریدز (Ellio Trades) تأسیس شد، در ابتدا به عنوان یک پروژه پیشگام در فضای ارز دیجیتال ظهور کرد. این پروژه در سال ۲۰۲۱ از رویای آوردن اصول امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به بخش NFT متولد شد. هدف این پروژه انقلاب در عرصه NFT با معرفی مفاهیم جدیدی مانند مزارع NFT توکنی‌شده بود. این ایده، روش‌های منحصر به فرد و نوآورانه‌ای را برای تعامل کاربران با دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌کرد.

با افزایش محبوبیت سوپر فارم، تکامل آن اجتناب‌ناپذیر شد. انتقال از سوپر فارم به ارز دیجیتال سوپرورس فصل قابل توجهی در سفر این پروژه بود. از این گذشته، این انتقال، تعهد این پروژه به سازگاری و رشد در پاسخ به چشم‌انداز پویای ارز دیجیتال را نشان می‌داد. الیو تریدز این تحول را در اواخر نوامبر ۲۰۲۲ در یک ویدیوی یوتیوب معرفی کرد و در آن زمان بود که سوپر فارم هویت جدیدی را به عنوان پروژه ارز دیجیتال سوپرورس در آغوش گرفت.

ارز سوپرورس چگونه کار می‌کند؟

لوگو و نوشته Superverse آبی
ترکیب بازی‌های بلاکچینی و NFT قطعا به آینده ارز دیجیتال سوپرورس کمک می‌کند.

سوپرورس به عنوان یک اکوسیستم پیشگام در تقاطع بازارهای NFT و بازی‌های بلاک‌چینی فعالیت می‌کند. این اکوسیستم توسط یک پروتکل واحد (که پیش‌تر با نام سوپر فارم شناخته می‌شد) و ارز SUPER هدایت می‌شود. همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد، ستون‌های اصلی سوپرورس شامل فناوری پیشرفته بازار NFT و بازی‌های ویدیویی فراگیر است که همگی تحت حاکمیت یک پروتکل واحد جامعه‌محور اداره می‌شوند.

در هسته اصلی، پروژه ارز دیجیتال سوپرورس از فناوری پیشرفته وب ۳ برای ایجاد یک تجربه یکپارچه و جذاب برای کاربران استفاده می‌کند. ارز سوپرورس که به عنوان ستون فقرات حاکمیت عمل می‌کند، به کاربران قدرت می‌دهد تا به طور فعال در جهت‌دهی مسیر پلتفرم نقش داشته باشند.

در حوزه بازی، «ایمپاسترز» (Impostors)، یک متاورس بازی‌های اجتماعی، به عنوان پلی بین فرهنگ‌های بازی وب ۲ و وب ۳ عمل می‌کند. با مأموریت توانمندسازی سازندگان و سرگرم کردن بازیکنان، «ایمپاسترز» در طول فاز بتای بسته خود، جامعه پرشوری را به خود جذب کرده است.

علاوه‌بر این، پروژه ارز دیجیتال سوپرورس همچنین امکان استیکینگ (Staking) ارز SUPER را فراهم می‌کند. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا منبعی از درآمد غیرفعال ایجاد کرده و حق رأی را در سازمان خودمختار غیرمتمرکز سوپرورس (SuperVerse DAO) به دست آورند.

سازمان خودمختار غیرمتمرکز سوپرورس (SuperVerse DAO)

سازمان خودمختار غیرمتمرکز سوپرورس، به عنوان قلب تپنده دموکراتیک این اکوسیستم، به دارندگان ارز سوپرورس قدرت می‌دهد تا به طور فعال در مسیر پلتفرم نقش داشته باشند.

در ساختار حاکمیت غیر متمرکز، دارندگان توکن به طور فعال در فرآیندهای تصمیم‌گیری شرکت می‌کنند. این تصمیمات مربوط به کارمزدها، درآمدها و قوانین کلی بوده که بر هر دو بخش گیگا مارت و ایمپاسترز حاکم است. علاوه‌بر این، مدل حاکمیتی این سازمان DAO حول یک خزانه مشترک می‌چرخد که درآمدهای حاصل از سراسر محصولات سوپرورس را در خود جای می‌دهد.

ارز SUPER چیست؟

چارت قیمتی ارز SUPER
قیمت ارز SUPER هم مانند رمزارزهای دیگر تحت تاثیر شرایط بازار نوسان پیدا می‌کند.

در قلب اکوسیستم ارز دیجیتال سوپرورس، ارز SUPER قرار دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، این دارایی دیجیتال نیروی محرکه پشت حاکمیت غیرمتمرکز اکوسیستم است. ارز دیجیتال سوپرورس که در ابتدا به عنوان توکن ERC-20 سوپر فارم شناخته می‌شد، به طور یکپارچه به توکن واحد سوپرورس تبدیل شده است و ساختار حاکمیتی یکپارچه‌ای را تقویت می‌کند.

توکنومیکس ارز دیجیتال سوپرورس (SUPER)

در اینجا خلاصه‌ای از توزیع توکنومیکس این دارایی دیجیتال آورده شده است:

  • نام توکن: سوپرورس
  • نماد/تیکر: SUPER یا $SUPER
  • شبکه:
    • اتریوم (در ابتدا)
    • پالیگان
    • بایننس اسمارت چین
    • انرژی
  • نوع توکن: ERC-20 (اتریوم)
  • آدرس قرارداد هوشمند: 0xe53ec727dbdeb9e2d5456c3be40cff031ab40a55 (اتریوم)
  • کل عرضه: ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن $SUPER
  • عرضه در گردش: تقریباً ۵۱.۱۷ درصد از کل عرضه (در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳)
  • تخصیص اولیه توکن (درصد کل عرضه):
    • ۲۵% استیکینگ
    • ۱۰% بنیان‌گذاران و مشاوران
    • ۱۰% توسعه
    • ۹% اکوسیستم
    • ۵% توزیع NFT
    • ۵% سید
    • ۱% نقدینگی
    • ۱% عرضه اولیه صرافی (IDO)
    • ۹% مرحله ۱ فروش خصوصی (P1)
    • ۱۵% مرحله ۲ فروش خصوصی (P2)
    • ۱۰% مرحله ۳ فروش خصوصی (P3)

جمع‌بندی

ارز دیجیتال سوپرورس (SUPER) پروژه‌ای با پتانسیل قابل توجه است که قصد دارد با ادغام بازار NFT، بازی‌های ویدیویی و حاکمیت جامعه، آینده متاورس را شکل دهد. ارز SUPER، به عنوان ستون فقرات این اکوسیستم، نقشی حیاتی در تسهیل مشارکت جامعه و حاکمیت غیرمتمرکز ایفا می‌کند. در این مقاله با ماهیت کلی ارز سوپرورس و پروژه زیرساختی آن آشنا شدید. ارز دیجیتال سوپرورس درصورت موفقیت ادامه‌دار در جذب کاربران می‌تواند یکی از گزینه‌های آینده‌دار وب ۳ در بازار باشد.

سوالات متداول

آیا بین سوپر فارم و سوپرورس تفاوتی وجود دارد؟

بله. سوپرورس پیش‌تر با نام سوپر فارم شناخته می‌شد. در اواخر سال ۲۰۲۲، سوپر فارم برای انعکاس تمرکز گسترده‌تر خود بر متاورس، که شامل NFTها، بازی و حکمرانی DAO می‌شود، به سوپرورس تغییر نام داد.

مزایای استیک کردن ارز SUPER چیست؟

استیک کردن ارز SUPER به شما امکان می‌دهد تا درآمد غیرفعال کسب کنید و در رأی‌گیری در مورد تصمیمات کلیدی درون سازمان خودمختار غیرمتمرکز سوپرورس (SuperVerse DAO) شرکت کنید. این کار به شما حق رأی در توسعه آتی پلتفرم، از جمله ویژگی‌ها، کارمزدها و توزیع درآمد می‌دهد.

آیا کار دیگری به جز استیک کردن و مشارکت در سیستم حاکمیت می‌توانم با ارز سوپرورس انجام دهم؟

در حال حاضر، ارز SUPER عمدتا برای استیک کردن و حکمرانی استفاده می‌شوند. با این حال، نقشه راه آینده برای سوپرورس ممکن است شامل ابزارهای اضافی برای این توکن باشد، مانند خریدهای درون بازی احتمالی یا تخفیف‌هایی در اکوسیستم سوپرورس.

از کجا می‌توانم ارز سوپرورس بخرم؟

برای خرید ارز سوپرورس می‌توانید از صرافی‌های معتبر مثل رمزینکس استفاده کنید. صدها ارز دیجیتال در این صرافی با کمترین قیمت خرید و فروش می‌شود.

منابع: medium | coinmerce | moralismoney

به این مقاله امتیاز دهید
مهدی زارع
درباره مهدی زارع
یک پدر جوان عاشق یادگیری، ورزش و سینما. هر کاری کنم، نوشتن یکی از جذاب‌ترین تفریحاتمه. از ۲۰۱۷ با بیت‌کوین و رمزارزها آشنا شدم و با اینکه تریدر نشدم، به آینده غیر متمرکز اقتصاد ایمان دارم.
درباره مهدی زارع بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ