بررسی کامل توکن سوزی گالا و تاثیرات آن
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

جزئیات کامل توکن سوزی گالا برای حفظ ثبات شبکه

نماد گالا در آتش که نشان از توکن سوزی گالا دارد
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گاهی اوقات درک دنیای کریپتوکارنسی برای کسانی که تازه فعالیت خود را در این بازار شروع کرده‌اند، می‌تواند سخت باشد. چرا باید یک تیم توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال، توکن‌های خود را سوزانده و از دور خارج کند؟ برای مثال توکن سوزی گالا چطور می‌تواند راهی باشد تا شبکه را بهینه‌تر کند؟

ارز دیجیتال گالا که توکن بومی اکوسیستم گالا گیمز بوده و کاربران این پلتفرم از آن برای انجام انواع تبادلات درون بازی استفاده می‌کنند، در یک اعلامیه ناگهانی، تقریبا به مقدار ۶۳۰ میلیون دلار سوزانده و از دور خارج شد تا ثبات شبکه بیشتر و فضای آن برای کاربران بهینه‌تر شود. اما دقیقا توکن سوزی گالا چطور این کار را انجام می‌دهد؟ در این مقاله از رمزینکس به بررسی دقیق توکن سوزی گالا و تاثیرات آن در اکوسیستم گالا گیمز پرداخته‌ایم. 

توکن سوزی گالا و تاثیر آن در گالا گیمز

همانطور که می‌دانید، در دنیای روبه توسعه بلاکچین و ارزهای دیجیتال، یکی از راه‌های کنترل عرضه و قیمت، رشد اکوسیستم و بهینه‌سازی شبکه، توکن سوزی است. عمدتا فرایند توکن سوزی ارزهای دیجیتال به چند دلیل که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم رخ می‌دهد.

  • افزایش ارزش و تقاضا: با سوزاندن توکن‌های در گردش، میزان عرضه یک ارز دیجیتال به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همین امر، سبب افزایش تقاضا برای خرید این رمزارز می‌شود که خود موجب صعودی شدن قیمت خواهد شد. به همین علت، توکن سوزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای افزایش ارزش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.
  • جلوگیری از حملات اسپم: وقتی که توکن سوزی انجام می‌شود تعداد رمزارزهای شبکه کم می‌شود، میزان تراکنش‌هایی که داخل شبکه انجام می‌شود قابل کنترل شده و دیگر سوءاستفاده‌کنندگان فضایی کمتری برای حمله به اکوسیستم خواهند داشت.
  • ایجاد ثبات قیمتی: حتی در سنتی‌ترین سیستم‌های مالی نیز برای حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم، از روش‌هایی که نقدینگی را کاهش دهد استفاده می‌شود تا تورم موجب گرانی و ضعف اقتصادی نشود. در اکوسیستم‌های بلاکچینی نیز برای جلوگیری از تورم و سقوط ناگهانی ارزش یک کوین، توکن سوزی انجام می‌شود. 

فرایند توکن سوزی گالا چطور انجام می‌شود؟

آتش اطراف و زیر لوگو گالا که نشان از توکن سوزی گالا دارد
هدف از توکن سوزی گالا، کنترل تورم است.

همانطور که هاوینگ بیت کوین برای افزایش ارزش، کاهش عرضه و کنترل تورم توسط این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه‌دهندگان گالا نیز برای رسیدن به اهداف بالا، از نوعی سیستم توکن سوزی با عنوان «تعدیل پویای عرضه» یا Dynamic Supply Adjustment استفاده می‌کند که بسیار خلاقانه به‌نظر می‌رسد. 

برخلاف سیستم هاوینگ بیت کوین که براساس بلاک‌های تولید شده تنظیم می‌شود، تمرکز سیستم توکن سوزی گالا بر میزان عرضه کل است. توسعه‌دهندگان گالا یک سقف ۵۰ میلیاردی را در نظر گرفته و نرخ عرضه روزانه توکن‌ها براساس میزان توکن در گردش تعیین می‌شود؛ برای مثال تعداد ۱۰ توکن گالا زمانی منتشر می‌شود که تعدادی از این کوین به عنوان هزینه تراکنش یا هزینه ضرب NFT مورد استفاده قرار گرفته باشد.  

نحوه انتشار فعلی توکن گالا از یک فرمول خاص و متغیر به صورت روزانه پیروی می‌کند که بر اساس عرضه کل گالا تنظیم می‌شود. در حال حاضر این سیستم خودکار با رسیدن به شرایطی که از پیش برایش تعریف شده سعی می‌کند تعادل ظریفی بین تنظیم نرخ انتشار و کاهش عرضه کل برقرار کند. همین امر موجب تضمین پاداش برای گره‌های اولیه و اصلی می‌شود در نهایت در قیمت توکن‌های در گردش تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. 

چرا توکن سوزی گالا برای جامعه آن اهمیت دارد؟

نماد آبی گالا در میان فضایی همچون کهکشان
توکن سوزی گالا سبب افزایش اعتماد جامعه گالا شد.

در مه ۲۰۲۳، تیم توسعه‌دهنده گالا اعلام کرد که تصمیمی شگفت‌آور و عجیب گرفته است؛ آن‌ها مدعی شدند که به دنبال سوزاندن تعداد هنگفتی ارز دیجیتال گالا با بیش از ۶۲۰ میلیون دلار از کیف پول‌های متعلق به شرکت توسعه‌دهنده هستند. این امر در اولین قدم موجب افزایش اعتماد جامعه گالا به تیم توسعه‌دهنده شد؛ زیرا مردم مطمئن شدند که این تیم بیشتر به دنبال فضایی برای رشد اکوسیستم است حتی اگر به قیمت سوزاندن دارایی‌های خودشان تمام شود. 

همچنین این تیم توسعه‌دهنده، زمان خوبی را برای توکن سوزی گالا انتخاب کرد. زمانبندی دقیق آن‌ها زمانی نمایان شدن که توکن سوزی گالا با هاوینگ شبکه برای افزایش پاداش گره‌های بنیان‌گذار در یک لحظه رخ داد. همین امر سبب شد تا گره‌ها از حسن نیت توسعه‌دهندگان نسبت به افزایش پاداش آن‌ها جهت حفظ هرچه بیشتر ثبات شبکه مطمئن‌تر شوند. 

توکن سوزی گالا و پیشرفت اکوسیستم

یکی از مواردی که بسیار مورد توجه فعالان حوزه کریپتوکارنسی قرار گرفته است، توکن سوزی گالا در ارقام بالای ۲۱ میلیارد کوین بوده که بسیار برای آن‌ها عجیب به‌نظر می‌رسد. اما همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، هدف از توکن سوزی گالا، ثبات شبکه و افزایش کارایی آن بوده است. در واقع در یک بیانیه رسمی، توسعه‌دهندگان گالا به دنبال ارائه نسخه دومی از این رمزارز هستند که تاثیر بیشتری در بهینه‌سازی اکوسیستم گالا گیمز دارد. 

جمع‌بندی

گالا گیمز که به عنوان نوین‌ترین و خالاقانه‌ترین دنیای بازی کریپتویی شناخته‌ می‌شود، طی یک فرایند خودکار که به عنوان توکن سوزی گالا شناخته می‌شود، تعداد زیادی کوین را از گردش خارج کرد تا بتواند با افزایش تقاضا و قیمت ارز گالا، هم اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب و هم بتواند ثبات شبکه خود را بیشتر از قبل تامین کند. توکن سوزی گالا علاوه بر افزایش ثبات شبکه، موجب کنترل عرضه و همچنین جلوگیری از حملات اسپم می‌شود که این امر نشان از امنیت اکوسیستم گالا دارد.

سوالات متداول

ارز گالا چیست؟

ارز دیجیتال گالا توکن بومی اکوسیستم گالا گیمز بوده که برای انجام انواع تبادلات درون پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آینده ارز گالا چیست؟

پیش بینی می‌شود که ارز گالا در آینده با توجه به روندی که تیم توسعه‌دهنده آن در پیش گرفته است به یک دلار نزدیک شود.

منابع: gam3s | playtoearngames

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ