آیا بیت کوین در آستانه ۱۰۰ هزار دلار است؟ - مجله رمزینکس

جهش قیمتی قابل توجه بیت کوین در پی تضعیف داده‌های اقتصادی آمریکا

بیت کوین طلایی در جلو و دیگر ارزهای دیجیتال دنباله‌روی آن.
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیشرو بر اساس ارزش بازار، در روز چهارشنبه شاهد قابل توجه‌ترین افزایش روزانه خود در حدود دو ماه گذشته بود. این جهش قیمتی تحت تاثیر انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده قرار گرفت که منجر به افزایش انتظارات برای تسهیل سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ در طول تابستان شد.

بر اساس داده‌های گردآوری شده از وب‌سایت‌های تریدینگ‌ویو و کوین‌دسک، قیمت بیت کوین با رشد بیش از ۷.۵ درصدی به ۶۶۲۵۰ دلار رسید و بالاترین افزایش درصدی خود را از ۱ فروردین تجربه کرد. بیت کوین، همانند سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر، به تغییرات پیش‌بینی‌شده در سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ واکنش نشان می‌دهد و زمانی که چشم‌اندازها حاکی از کاهش هزینه استقراض ارزهای سنتی باشد، با روند صعودی همراه می‌شود.

وزارت کار ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه پیش کمتر از حد انتظار افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده‌ی روندی کاهشی در هزینه‌های زندگی در بزرگترین اقتصاد جهان است. هر دو شاخص، CPI کل و CPI بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، در ماه آوریل تنها ۰.۳ درصد افزایش یافتند که پایین‌تر از برآوردهای اجماع بازار بود.

علاوه بر این، رشد فروش خرده‌فروشی در ماه آوریل راکد ماند. فروش در گروه حساس «کنترل گروه» که بر محاسبات تولید ناخالص داخلی تأثیر می‌گذارد، نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در نتیجه‌ی این عوامل، انتظارات برای کاهش نرخ بهره تشدید شده است. قراردادهای آتی وجوه فدرال نشان می‌دهد که معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو در سپتامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش دهد که همسو با جدول زمانی مورد انتظار برای آغاز تابستان است.

چه در انتظار بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال است؟

فدرال رزرو از کاهش سرعت تسهیل کمی از ماه آینده خبر داده است و بازارها انتظار کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه آینده را دارند. همچنین، بانک‌های مرکزی مانند بانک ملی سوئیس (SNB) و ریکس‌بانک سوئد پیش از این نرخ بهره پایه خود را کاهش داده‌اند.

این چرخش جهانی به سمت تسهیل سیاست‌های پولی یا افزایش نقدینگی، نویدبخش دارایی‌های ریسک‌پذیر از جمله ارزهای دیجیتال است، همانطور که داده‌های وب‌سایت ردیابی ماکرومیکرو نشان می‌دهد. درصد بانک‌های مرکزی که اخیراً نرخ بهره را کاهش داده‌اند، در حال افزایش است که نشان‌دهنده‌ی افزایش نقدینگی در بازار است. این امر برای دارایی‌های ریسک‌پذیر، از جمله ارزهای دیجیتال، مطلوب است.

شرکت کارگزاری پپراستون (Pepperstone) معتقد است که چشم‌انداز تسهیل نقدینگی در تابستان از سهام‌ها حمایت می‌کند و به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر می‌دهد تا به دنبال سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر نظیر بیت کوین بروند.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید