درآمد استخراج بیت‌کوین با افزایش قیمت، به بالاترین سطح تاریخی خود رسید

درآمد حاصل از ماینرهای بیت‌کوین به رکورد تاریخی دست یافت.
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

در پی تداوم روند صعودی بهای بزرگترین ارز دیجیتال جهان، درآمد حاصل از استخراج بیت‌کوین طی آخر هفته‌ی گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود دست یافت.

به استناد داده‌های وبسایت معتبر «بلاک»، میانگین متحرک هفتگی درآمد ماینرها در تاریخ ۱۹ اسفند به رقم قابل توجه ۶۸.۲۸ میلیون دلار رسید. این رقم موفق شد رکورد قبلی یعنی ۶۷.۱۵ میلیون دلار را که در ماه اردیبهشت ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود، پشت سر بگذارد. شایان ذکر است که این درآمد در روز یکشنبه با افزایش مجدد، به ۶۸.۳۵ میلیون دلار نیز ارتقاء یافت.

بیت‌کوین روز دوشنبه موفق شد رکورد قیمتی جدیدی را با ثبت رقم ۷۲،۷۱۱ دلار برای خود به ارمغان آورد. با وجود اندکی کاهش قیمت در روزهای بعدی، بهای این ارز دیجیتال در زمان نگارش این گزارش (عصر سه‌شنبه به وقت آسیا) در حدود ۷۲،۰۰۰ دلار معامله می‌شود. این ارقام، حاکی از رشد ۵ درصدی بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته است (به استناد داده‌های صفحه‌ی قیمت «بلاک»).

تأیید صندوق‌های قابل معامله‌ی مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) در آمریکا در اوایل سال جاری، عاملی کلیدی در افزایش بیش از ۲۳۰ درصدی قیمت بیت‌کوین نسبت به یک سال گذشته به شمار می‌رود. علاوه بر این، حجم تراکنش در شبکه‌ی بیت‌کوین نیز هفته‌ی گذشته به بالاترین سطح خود در ۱۸ ماه اخیر رسید.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری معتبر «بلومبرگ» که به داده‌های وبسایت «TheMinerMag» استناد می‌کند، ۱۳ شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی استخراج بیت‌کوین از ماه فوریه‌ی گذشته تاکنون، با هدف بهره‌مندی از روند صعودی اخیر، اقدام به سفارش بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات استخراج کرده‌اند.

در همین حال، جامعه‌ی بیت‌کوین در انتظار رویداد هاوینگ بعدی است که در ماه آوریل رخ خواهد داد. انتظار می‌رود در این رویداد، پاداش استخراج از ۶.۲۵ بیت‌کوین در هر بلاک به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش یابد که در نهایت منجر به کاهش قابل توجه رشد عرضه‌ی این ارز دیجیتال خواهد شد.

منبع: The Block

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید