آیا بیت‌کوین به زیر ۶۴۰۰۰ دلار ریزش می‌کند؟ - مجله رمزینکس

علائم “خوشه‌بندی” قیمت بیت‌کوین: آیا سطح حمایتی ۶۴ هزار دلاری در خطر است؟

بیت‌کوین به رنگ آبی تیفانی
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

تحرکات قیمت بیت‌کوین در سطوح بالای ۷۱,۶۰۰ دلار، حاکی از احتمال اصلاح قیمتی است. مفهوم “خوشه‌بندی” قیمت، به تمایل قیمت برای شکل‌گیری در اعداد گرد اشاره دارد و نشان‌دهنده‌ی ریزش بیشتر است. Rekt Capital، تحلیلگر سرشناس حوزه ارزهای دیجیتال، در پست ۲۷ خرداد خود که برای ۴۷۷,۰۰۰ دنبال‌کننده‌اش منتشر شد، به این موضوع اشاره کرد:

زمانی که بیت‌کوین خوشه‌ای از قیمت‌ها را در نزدیکی مقاومت سقف محدوده قیمتی، یعنی حدود ۷۱,۶۰۰ دلار تشکیل دهد، این امر نشان‌دهنده‌ی ریزش به سطوح پایین‌تر آن محدوده است.

بر اساس داده‌های Bitstamp، بیت‌کوین در تاریخ ۱۸ خرداد به بالاترین سطح خود یعنی ۷۱,۹۴۹ دلار رسید و سپس با کاهش ۵.۷ درصدی در نمودار هفتگی، به قیمت ۶۵,۳۹۳ دلار سقوط کرد.

احتمالاً بیت‌کوین پیش از آغاز چرخه‌ی صعودی، برای یک بازنشانی نیاز به افت زیر سطح ۶۴,۰۰۰ دلار دارد. Rekt Capital خاطرنشان کرد:

می‌توان استدلال کرد که بیت کوین قبلاً شکاف‌های روزانه‌ی CME را در حدود ۶۴,۰۰۰ دلار و حدود ۶۲,۵۰۰ دلار پر کرده است. با این حال، بیت‌کوین مجدداً به تست مجدد هر دوی آن‌ها بسیار نزدیک می‌شود.

با این حال، یک الگوی تکنیکال در تایم‌فریم ماهانه نشان می‌دهد که بیت‌کوین ممکن است به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کند. Titan of Crypto، یک معامله‌گر شناخته‌شده، در پست ۲۷ خرداد خود خاطرنشان کرد:

بسیاری اکنون به الگوی ستاره دنباله‌دار در نمودار دو ماهه اشاره می‌کنند. نمودار سه ماهه نیز به همان اندازه مرتبط است و به نظر من کندل آن خیلی بد نیست. همانطور که می‌دانید، هر چه تایم‌فریم بالاتر باشد، اهمیت آن بیشتر است. سطح ۵۸,۸۰۰ دلار، نقطه‌ای است که باید تا اول تیرماه زیر نظر داشت.

شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین (RSI) نشان می‌دهد که پیش از افزایش قیمت دیگری، ممکن است نیاز به خنک شدن بیشتری داشته باشد. تا امروز، RSI بیت کوین ۴۱ بود که نشان‌دهنده‌ی ارزش ذاتی است. در آخرین اصلاح عمده‌ی قیمت در ۱۲ اردیبهشت، زمانی که قیمت به ۵۶,۶۰۰ دلار سقوط کرد، RSI بیت‌کوین به ۳۳ کاهش یافت و سپس روند صعودی خود را از سر گرفت. RSI بر اساس تغییرات اخیر قیمت، اندازه‌گیری می‌کند که آیا یک دارایی بیش از حد “فروخته‌شده” یا “خریداری‌شده” است.

سطوح لیکوئید شدن در ۶۴,۵۰۰ دلار، حمایتی قابل توجه را نشان می‌دهد. طبق داده‌های Coinglass، حرکت به زیر این سطح باعث تصفیه بیش از ۵۲۰ میلیون دلار موقعیت‌های لانگ اهرمی خواهد شد. با این حال، قیمت تمام‌شده برای دارندگان کوتاه‌مدت (STH) یا افرادی که تا ۱۵۵ روز بیت کوین نگه می‌دارند، نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند بالای ۶۲,۲۰۰ دلار تثبیت شود. داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که قیمت تحقق‌یافته برای دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین، ۶۲,۲۰۰ دلار است. از آنجایی که دارندگان کوتاه‌مدت، بخش سفته‌بازی دارندگان بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند، قیمت تحقق‌یافته‌ی آن‌ها می‌تواند نشان‌دهنده‌ی سطح حمایتی بعدی بیت‌کوین باشد.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر