ریزش شدید ارزهای دیجیتال؛ زمان خروج سرمایه؟ - مجله رمزینکس

حمام خون در بازار ارزهای دیجیتال: ریزش دو رقمی آلتکوین ها با ابهام در مورد علت

ارزهای دیجیتال و لکه‌های خون رویشان
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بازارهای ارزهای دیجیتال روز دوشنبه شاهد سقوط گسترده‌ای بود، به طوری که برخی از آلتکوین‌ها بیش از ۱۰ درصد ارزش خود را از دست دادند. با این حال، تحلیلگران علت مشخصی برای این ریزش ناگهانی ارائه نکرده‌اند.

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ۳.۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۲.۴۶ تریلیون دلار رسیده است. بر اساس داده‌های CoinGecko، شیبا اینو و آوالانچ در میان ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، بیشترین ضربه را متحمل شده اند. این دو ارز به ترتیب در روز ۲۸ خرداد با کاهش ۱۲.۷ درصدی و ۱۰.۶ درصدی مواجه شدند. یونی سواپ (UNI) و دوج کوین نیز شاهد افت دو رقمی بودند و سولانا با کاهش ۹.۴ درصدی همراه شد. ریپل (XRP) تنها ارز غیرثبات کوینی بود که از این روند نزولی در امان ماند، هرچند افزایش آن تنها ۰.۱ درصد بود.

بیت کوین و اتریوم با افت به ترتیب ۱.۳ درصدی و ۴.۴ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، عملکرد بهتری نسبت به آلتکوین‌ها داشتند.

هنریک اندرسون، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت مدیریت دارایی آپولو کریپتو، در تحلیل این رویداد بازار ارزهای دیجیتال، به عدم وجود یک دلیل قطعی اشاره کرد. با این حال، وی کاهش اخیر علاقه به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اسپات (ETF) را به عنوان یک عامل بالقوه مطرح نمود.

آندرسون در مصاحبه با کوین تلگراف گفت:

تا آنجا که من می‌توانم تشخیص دهم، هیچ دلیل مشخصی برای ریزش بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اسپات، به ضعف در آلتکوین‌ها منجر شده است. این ضعف در نهایت باعث تسویه حساب معامله‌گران اهرم بلند در بیت کوین، اتریوم و دوج کوین گردید.

طبق داده های Farside Investors، صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اسپات در پنج روز از شش روز معاملاتی گذشته با خروج سرمایه مواجه بوده‌اند.

شرکت دارایی دیجیتال ۱۰xResearch نیز ارتباطی را بین سقوط اخیر آلتکوین‌ها و ارزهای دیجیتال و کاهش جریان ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اسپات در طول هفته گذشته برقرار کرده است. با این حال، این شرکت معتقد است جهت علیت این رابطه ممکن است برعکس باشد:

اینکه بیت کوین علیرغم داده‌های ضعیف تورم نتوانسته است جهش کند، جای تعجب دارد. اما سقوط اتریوم و آلتکوین‌ها تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

افزایش سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین

در همین حال، به گفته تحلیلگران صنعت، سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشته‌اند و در حال جبران بخشی از عقب ماندگی خود از رویداد هاوینگ فروردین هستند.

میشل اسکئو، تحلیلگر ارشد در Blockware Solutions به کوین تلگراف گفت:

سهام استخراج قبل از هاوینگ به دلیل نگرانی در مورد سودآوری پس از این رویداد، عملکرد ضعیفی داشت.

اما اکنون این ترس برطرف شده است و سهام استخراج پس از عملکرد ضعیف نسبت به بیت کوین و جایگزین‌های آن مانند MicroStrategy (MSTR)، در حال بازگشت به تعادل هستند.

اسکئو اشاره کرد که صندوق قابل معامله در بورس Valkyrie Bitcoin Miners با نماد WGMI، از زمان رویداد هاوینگ حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشانه‌ای از بازگشت اعتماد بازار به بخش استخراج تلقی می‌شود.

منبع: Cointelegraph

1/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر