قیمت اتریوم در آینده چه روندی خواهد داشت؟ - مجله رمزینکس

چشم‌انداز قیمتی اتریوم پس از تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)

لوگوی اتریوم در فضایی محو و مه‌آلود به رنگ غروب آفتاب
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

تصویب راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (ETH) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اوایل ماه جاری، توجه بسیاری را به این ارز دیجیتال جلب کرد. این تاییدیه که تا حدودی مورد انتظار بود، منجر به افزایش نوسانات قیمت اتریوم شد.

ارزش اتریوم پس از تجربه فراز و نشیب‌های قابل ملاحظه در محدوده ۳۶۵۰ تا ۳۹۵۰ دلار آمریکا (بر اساس داده‌های کوین‌گکو)، در حال حاضر در حوالی ۳۸۰۰ دلار آمریکا تثبیت شده است.

تحلیلگری با نام مستعار Jelle در پلتفرم X، با اشاره به تثبیت ETH بالای سطح حمایتی کلیدی ۳۷۵۰ دلار آمریکا، انتظار دارد که «بازار برای مدتی، حداقل تا روز دوشنبه، در این محدوده نوسان داشته باشد». وی ضمن توصیه به سرمایه‌گذاران برای حفظ آرامش در برابر کسالت ناشی از نوسانات، پیش‌بینی می‌کند که در ماه‌های آتی شاهد جهشی فراتر از سطح ۴۵۰۰ دلار آمریکا باشیم.

سایر تحلیلگران از جمله Yoddha و Satoshi Flipper نیز چشم‌اندازی خوش‌بینانه نسبت به آینده ETH دارند. Yoddha ادعا می‌کند که چرخه صعودی اتریوم در آستانه آغاز است و پتانسیل رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰ هزار دلار آمریکا را دارد.

Satoshi Flipper با در نظر گرفتن ورود احتمالی بانک‌های بزرگ و موسسات مالی جهانی به اکوسیستم اتریوم پس از تایید راه‌اندازی ETFها، آینده‌ای درخشان را برای این پلتفرم متصور است. چندی پیش مشخص شد که یکی از بزرگترین بانک‌های سنگاپور، بانک DBS، با در اختیار داشتن ۱۷۳,۷۵۳ واحد ETH، به جرگه نهنگ‌های ارز دیجیتال پیوسته است. ارزش این ذخیره در حال حاضر به حدود ۶۷۰ میلیون دلار آمریکا می‌رسد.

بررسی دقیق‌تر معیارهای درون-زنجیره‌ای اتریوم

قیمت ETH در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی بالغ بر ۱۰۰ درصد بوده است. این روند صعودی با افزایش معیارهای کلیدی مرتبط با اکوسیستم اتریوم همزمان شده است.

بر اساس داده‌های DefiLlama، ارزش کل قفل‌شده در اتریوم (TVL) از اکتبر ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در حال حاضر به حدود ۶۵ میلیارد دلار آمریکا می‌رسد. TVL شاخصی کلیدی است که کل ارزش دارایی‌های در حال سپرده‌گذاری، قرض دادن، استقراض یا استفاده در پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر بستر بلاکچین اتریوم را نشان می‌دهد.

افزایش TVL نشان‌دهنده‌ی ورود سرمایه بیشتر به اکوسیستم ETH است که خود می‌تواند بیانگر خوش‌بینی کلی بازار به این ارز دیجیتال باشد.

یکی دیگر از معیارهای صعودی، خالص جریان خروجی اتریوم از صرافی‌هاست که در هفت روز گذشته عمدتا منفی بوده است. برخی از تحلیلگران خروج دارایی‌ها از پلتفرم‌های متمرکز به سمت روش‌های خودنگهداری را برای ارزش‌گذاری ETH به عنوان یک عامل صعودی در نظر می‌گیرند، چرا که این امر فشار فروش فوری را کاهش می‌دهد.

منبع: CryptoPotato

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر