تحلیل آنچین فانتوم
۷ آبان ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد ویدیو بلوم امروز سه شنبه ۸ آبان + آموزش تصویری
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز سه شنبه ۸ آبان به همراه آموزش وارد کردن
  3. احتمال تقویت تتر با ذخایر میلیارد دلاری بیت کوین و طلا
  4. فعالیت ۱ تریلیونی پپه توسط یک نهنگ و احتمال افت پپه
  5. احتمال عبور ETF های بیت کوین از مرز ۱ میلیون بیت کوین
  6. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز دوشنبه ۷ آبان
  7. کد کمبو میم فای امروز دوشنبه ۷ آبان + آموزش وارد کردن
  8. جواب سوال تایم فارم امروز دوشنبه ۷ آبان
  9. تصویر امروز جیمز دوشنبه ۷ آبان به همراه پاسخ تصویری
  10. قیمت ایکس امپایر (ماسک امپایر) امروز ۷ آبان به تومان و دلار
  11. قیمت امروز میم فای ‌دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  12. پاسخ پازل امروز ربات میجر دوشنبه ۷ آبان + آموزش تصویری
  13. قیمت امروز میجر (Major) دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  14. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز دوشنبه ۷ آبان به همراه آموزش وارد کردن

تحلیل آنچین فانتوم

 
۷ آبان ۱۴۰۳
  3 دقیقه
لوگو فانتوم

Fantom (FTM) یک بلاکچین سریع و مقیاس‌پذیر است که برای اجرای قراردادهای هوشمند و DApps طراحی شده است. این شبکه با استفاده از الگوریتم Lachesis، که نوعی اثبات سهام (PoS) بهبودیافته است، سرعت و کارایی بالایی را فراهم می‌کند. Fantom با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از پروژه‌های دیفای، بازی و NFTها به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.

حجم تراکنش‌های بزرگ و فعالیت نهنگ‌ها

فعالیت نهنگ‌ها در بلاکچین Fantom در سال ۲۰۲۴ به طرز چشمگیری افزایش یافته است. تعداد تراکنش‌های بزرگ، یعنی تراکنش‌های با ارزش بالاتر از ۵۰۰ هزار دلار، به طور میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تراکنش در هر ماه بوده است. این تراکنش‌های بزرگ نشان‌دهنده ورود سرمایه‌گذاران بزرگ به اکوسیستم Fantom است، که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی روی نوسانات قیمتی این توکن داشته باشد.

 موجودی نهنگ ها در ارز دیجیتال فانتوم از مارس تا آگوست 2024
موجودی نهنگ ها در ارز دیجیتال فانتوم از مارس تا آگوست ۲۰۲۴

آدرس‌های فعال

تعداد آدرس‌های فعال شبکه Fantom در سال ۲۰۲۴ به طور پیوسته افزایش یافته است و در سه ماهه سوم سال به بیش از ۵۵۰,۰۰۰ آدرس رسیده است. این افزایش نشان‌دهنده جذب کاربران جدید و پذیرش بالای این شبکه است. آدرس‌های فعال بالا معمولاً به معنای افزایش تقاضا برای توکن FTM و تقویت این اکوسیستم است که در بلندمدت می‌تواند بر قیمت این توکن تاثیر مثبت بگذارد.


تعداد آدرس های فعال فانتوم از سال 2019 تا 2024
تعداد آدرس های فعال فانتوم از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴

موجودی ماینرها

Fantom از Proof of Stake (PoS) بهره می‌برد و فرایند استخراج یا ماینینگ سنتی ندارد. توکن‌های FTM از طریق استیکینگ به اعتبارسنج‌ها اختصاص داده می‌شود. در حال حاضر، بیش از ۶۵ درصد از توکن‌های FTM در فرایند استیکینگ قفل شده‌اند که نشان‌دهنده اعتماد بالای کاربران به اکوسیستم Fantom و انگیزه آنها برای کسب پاداش از استیکینگ است. این ذخیره قفل شده می‌تواند باعث کاهش عرضه آزاد و افزایش قیمت این توکن در بازار شود.

شاخص MVRV

شاخص MVRV برای FTM در حال حاضر در حدود ۰/۲۵% است، که نشان می‌دهد قیمت فعلی نزدیک به ارزش واقعی است. این شاخص به این معناست که در حال حاضر، قیمت توکن Fantom نسبت به ارزش کل شبکه آن کمی پایین‌تر از حد متوسط است و نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است در ضرر باشند، که این امر می‌تواند از فشار فروش جلوگیری کند.

شاخص MVRV ارز فانتوم از فوریه تا آگوست 2024
شاخص MVRV ارز فانتوم از فوریه تا آگوست ۲۰۲۴

شاخص NVT (ارزش شبکه به تراکنش‌ها)

نسبت NVT برای Fantom در سال ۲۰۲۴ در حدود ۴۰ است که نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پذیرش کاربران است. پایین بودن این شاخص می‌تواند به معنای افزایش فعالیت اقتصادی در شبکه و علاقه‌مندی بیشتر کاربران به استفاده از DApps و قراردادهای هوشمند در اکوسیستم Fantom باشد.

شاخص NVT بر اساس حجم تراکنش های فانتوم از مارس تا آگوست 2024
شاخص NVT بر اساس حجم تراکنش های فانتوم از مارس تا آگوست ۲۰۲۴

موجودی صرافی‌ها

موجودی توکن FTM در صرافی‌ها در سال ۲۰۲۴ با کاهش روبرو شده است که نشان‌دهنده خروج توکن‌ها از صرافی‌ها و نگهداری آنها توسط کاربران است. این کاهش در موجودی صرافی‌ها معمولاً به معنای کاهش عرضه توکن و افزایش تقاضا در بازار آزاد است که در نهایت می‌تواند موجب رشد قیمت شود.

جریان خالص صرافی ها از می تا اکتبر 2024
جریان خالص صرافی ها از می تا اکتبر ۲۰۲۴

نتیجه‌گیری

افزایش فعالیت‌های آنچین Fantom، به‌خصوص رشد در آدرس‌های فعال و کاهش موجودی صرافی‌ها، نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت برای آینده این توکن است. رشد فعالیت نهنگ‌ها و تراکنش‌های بزرگ نیز احتمال رشد قیمت را در آینده تقویت می‌کند. شاخص‌های MVRV و NVT نیز نشان می‌دهند که FTM در سطحی نزدیک به ارزش واقعی خود قرار دارد. با توجه به تقاضای بالا برای DApps و دیفای در این بلاکچین، انتظار می‌رود Fantom در آینده نزدیک پتانسیل صعودی خوبی داشته باشد.

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید