چگونه مشکل انتقال در تراست ولت را حل کنیم؟
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

چگونه مشکل انتقال در تراست ولت را حل کنیم؟

لوگوی تراست ولت با پس زمینه تیره و نمودارهای قیمتی
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال حال حاضر، تراست ولت (Trust Wallet) به حساب می‌آید. این ابزار کاربردی برای استفاده‌های مختلف، به‌خصوص نگهداری دارایی‌ها، به کار می‌آید و مردم از سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است مسئله‌ای مثل مشکل انتقال در تراست ولت اتفاق بیافتد و کاربران دچار سردرگمی شوند. در این مقاله با رمزینکس همراه باشید تا درمورد این موضوع و نحوه حل کردن مشکل بیشتر بدانید.

دلیل مشکل انتقال در تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک برنامه کیف پول غیرمتمرکز، غیر حکومتی و چند کاربردی است که به کاربران امکان کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین را می‌دهد. تراست ولت کیف پول رسمی بایننس به‌شمار می‌آید که به صورت دانلود رایگان در دستگاه‌های اندروید و iOS از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور و افزونه مرورگر برای مرورگرهای Chrome، Brave، Opera و Edge در دسترس است. با وجود قابلیت‌های مناسبی که این کیف پول دارد، کم پیش می‌آید که مشکل انتقال در تراست ولت ایجاد شود، اما درصورت بروز باید دلیل آن را بدانیم.

وجوه به آدرس اشتباهی ارسال شده است

تصویر دستی که موبایل در دست دارد با پس زمینه آبی
اگر تراکنش کامل شود، راهی برای بازیابی وجوه وجود ندارد.

یکی از دلایل احتمالی مشکل انتقال در تراست ولت و تراکنش از دست رفته، ارسال وجوه به آدرس نادرست است. تراکنش‌های ارزهای دیجیتال برگشت‌ناپذیر هستند، بنابراین مهم است که قبل از تایید هرگونه انتقال، آدرس مقصد را دوباره بررسی کنید. متاسفانه، اگر تراکنش کامل شود، راهی برای بازیابی وجوه وجود ندارد.

وجوه از طریق شبکه بلاک چین اشتباه ارسال شده است

اگر تراکنش در کیف پول دیجیتال شما ظاهر نمی‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که وجوه را با استفاده از شبکه بلاک چین اشتباه ارسال کرده‌اید. این اشتباه رایج است، به خصوص در مورد ارزهای رمزنگاری شده که در چندین شبکه اجرا می‌شوند (به عنوان مثال توکن‌های ERC20 و BEP20). برای حل این مشکل، از یک سرویس پل مناسب برای تبدیل توکن‌ها به شبکه صحیح استفاده کرده یا برای کمک بیشتر با پشتیبانی مشتری تراست ولت مشورت کنید.

در زمان بروز مشکل انتقال در تراست ولت چه کنیم؟

در شرایط مختلفی این امکان وجود دارد که با خطا در انتقال در trust wallet روبه‌رو شویم. در این شرایط، یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، برقراری ارتباط با پشتیبانی تراست ولت است. از طرفی دیگر، ممکن است مدتی طول بکشد تا پردازش تراکنش انجام شود، در این شرایط می‌توانید کمی صبور باشید. اگر پردازش تراکنش خیلی طول می‌کشد یا به سادگی از انتظار خسته شده‌اید، می‌توانید با شروع تراکنش دیگر و استفاده از جزئیات تراکنش معلق، تراکنش را لغو کنید.

کیف پول تراست ولت خود را از طریق مرورگر بازیابی کنید

  • روی تراکنش در انتظار کلیک کرده و شماره nonce را از جزئیات تراکنش دریافت کنید.
  • شماره nonce را کپی کرده و آن را نگه دارید. هنگام شروع تراکنش جدید به آن نیاز خواهید داشت.

یک تراکنش جدید را شروع و آدرس کیف پول خود را در آدرس گیرنده وارد کنید

  • مقدار دارایی ارسالی را به صورت «۰» وارد کنید.
  • روی Continue کلیک کنید و به صفحه بعدی بروید.
  • روی نماد تنظیمات در صفحه بعدی کلیک کرده و شماره nonce را با عددی که از تراکنش معلق کپی کرده‌اید، جایگزین کنید.
  • در این مرحله ارسال را بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا تراکنش معلق انجام شود.
تصاویر کیف پول تراست ولت
برای انجام این مراحل باید شماره nonce را وارد کنید.

در صورتی که در انجام تراکنش، دچار مشکل انتقال در تراست ولت شدید، یک روش دیگر برای حل مشکل می‌‌توانید انجام دهید. در برخی موارد، وجوه واقعا به مقصد رسیده است، اما توکن خاص باید در برنامه کیف پول فعال شود تا موجودی قابل مشاهده باشد. برای اطمینان، توکن باید به صورت دستی در کیف پول شما اضافه شود. در ادامه، روش این کار را توضیح خواهیم داد.

  • برنامه کیف پول خود را باز کنید و به بخش کیف پول بروید.
  • گزینه Add Token یا Manage Tokens را پیدا کرده و انتخاب کنید. این گزینه ممکن است در پایین لیست نشانه‌ها در صفحه اصلی کیف پول یا نمادی در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی Trust Wallet باشد.
  • توکن خاص را با نام یا آدرس قرارداد آن جستجو کنید. مراقب باشید ممکن است توکن‌های جعلی با همان نام یا همان توکن در چندین بلاک‌چین یا شبکه موجود باشد.
  • سوئیچ را تغییر دهید تا رمز فعال شود و به صفحه کیف پول خود بازگردید.
  • اگر تراکنش موفقیت آمیز بود، اکنون باید موجودی توکن را در کیف پول خود مشاهده کنید.
صفحات تراست ولت با پس زمینه آبی
توکن را به صورت دستی به کیف پول وارد کنید.

جمع‌بندی

در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم تا جای ممکن به سوال چرا تراست ولت انتقال نمی دهد؟ پاسخ دهیم. مشکل انتقال در تراست ولت ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیافتد. همیشه هنگام انتقال دارایی‌های دیجیتال خود احتیاط کنید و بهترین روش‌ها مانند بررسی مجدد آدرس‌ها و اطمینان از این که از شبکه صحیح استفاده می‌کنید را دنبال کنید. اگر همچنان با مشکلات کیف پول یا تراکنش‌های خود مواجه هستید، در تماس با تیم پشتیبانی برای کمک بیشتر تردید نکنید. برای خواندن مطالب بیشتر و باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

آیا کیف پول تراست ولت در ایران موجود است؟

تراست ولت یک گزینه محبوب در بین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال شمرده می‌شود که در ایران موجود است.

آیا تراست ولت کیف پول امنی است؟

بله. تراست ولت کیف پول رمزنگاری قانونی است که متعلق به بایننس، یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است.

منابع: trustwallet | medium

3/5 - (1 امتیاز)
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ