بررسی ۳ فاکتور کلیدی در مقایسه توکن های Lazio و Porto

مقایسه توکن های LAZIO و PORTO؛ بررسی ۳ فاکتور مهم

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

توکن های LAZIO و PORTO، دو توکن هواداری محسوب می‌شوند که مثل دو رقیب دیرینه فوتبال، همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند. توکن‌های هواداری، از جدیدترین و جذاب‌ترین راه‌های طرفداری از تیم فوتبال است که به هواداران امکان می‌دهند تا علاوه‌بر برقراری ارتباط عمیق‌تر با تیم خود، سود و امتیازات ویژه‌ای نیز کسب کنند. در این مطلب، به مقایسه توکن های LAZIO و PORTO می‌پردازیم. اگر بین انتخاب این دو توکن مردد هستید، خواندن این مطلب از رمزینکس به شما کمک می‌کند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

مقایسه توکن های LAZIO و PORTO؛ معرفی فن توکن LAZIO

باشگاه فوتبال لاتزیو به جمع باشگاه‌های بزرگ فوتبال و سازمان‌های ورزشی پیوسته و توکن طرفداری خودش را به نام LAZIO منتشر کرده است. این توکن جدید که محصول لانچ‌پد بایننس است، یک توکن BEP-۲۰ به حساب می‌آید. علاوه‌بر انتشار توکن طرفداری بایننس، لاتزیو قراردادی چند ساله با این صرافی کریپتو بسته و حتی لوگوی بایننس را روی پیراهن تیم خود حک کرده است.

با خرید ارز دیجیتال Lazio شما فقط یک تماشاگر نیستید؛ بلکه بخشی از خانواده لاتزیو خواهید بود. باشگاه، ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای نظرات و خواسته‌های شما قائل است. این توکن، پلی است که هواداران را به باشگاه نزدیک‌تر می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر از هواداری را برایتان به ارمغان می‌آورد.

مزایای داشتن توکن لاتزیو

  • شما می‌توانید در مورد رنگ لباس تیم، عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی، موسیقی بعد از گل زدن و ده‌ها مورد دیگر نظر بدهید. درواقع،باشگاه روی رای شما حساب خواهد کرد.
  • همچنین می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ در فروشگاه باشگاه و سایر فروشگاه‌های طرفداران لاتزیو بهره‌مند شوید.
  • شما می‌توانید در رویدادهای ویژه‌ای مانند دیدار با بازیکنان، بازدید از رختکن و تمرین تیم شرکت کنید.
  • امکان شرکت در چالش‌های جذابی را خواهید داشت و جوایز و امتیازاتی به دست می‌آورید.
  • علاوه‌براین، می‌توانید صاحب توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) ویژه‌ای شوید که یادگاری‌ ارزشمندی از دوران هواداری برایتان به جا می‌گذارد.
لوگو لاتزیو را می‌بینید که طرفداران آن را در استادیوم نشان می‌دهد.
فن توکن LAZIO؛ فرصتی برای هواداران تیم ایتالیایی

مقایسه توکن های LAZIO و PORTO؛ معرفی فن توکن PORTO

توکن FC Porto، متعلق به یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های پرتغال است. تیمی که از سال ۱۸۹۳ دل هوادارانش را با قهرمانی‌هایش به‌دست آورده و حالا با ارز دیجیتال PORTO، گامی دیگر به هوادارانش نزدیک‌تر می‌شود. با داشتن این توکن، همانند بخشی از بدنه این تیم پرتغالی پرآوازه خواهید بود. یعنی می‌توانید در مورد رنگ لباس تیم، عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی، موسیقی بین دو نیمه و موارد دیگر نظر بدهید. به‌عبارتی، حق رای دارید و رای شما در تصمیمات باشگاه تاثیرگذار است. برای مثال، می‌توانید خیلی راحت در جلسات شرکت کنید و بگویید لباس نارنجی اصلا به تن تیم نمی‌آید.

مزایای داشتن توکن PORTO

مزایای این توکن نیز همانند توکن لاتزیو است. یعنی با داشتن این توکن می‌توانید:

  • با شرکت در چالش‌ها، جوایز و امتیازاتی به دست آورید.
  • از امکانات انحصاری مثل تخفیف‌ها، رویدادهای ویژه و دیدار با بازیکنان بهره‌مند شوید.
  • صاحب توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) ویژه باشگاه شوید و خاطره‌ای منحصربه‌فرد بسازید.

مقایسه LAZIO و PORTO در ۳ عامل مهم

در بررسی مزایا و ویژگی‌های این دو توکن دیدیم تقریبا هردو مشابه هم هستند. بااین‌حال،تفاوت‌هایی بین این دو توکن وجود دارد. ساده‌ترین تفاوت LAZIO و PORTO در این است که باشگاه Lazio هواداران بیشتری در سراسر جهان دارد، درحالی که اغلب هواداران باشگاه PORTO در اروپا هستند. در ادامه، دقیق‌تر به مقایسه دو توکن هواداری LAZIO و PORTO می‌پردازیم:

۱- مقایسه LAZIO و PORTO از نظر ارزش بازار

ارزش بازار، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام سرمایه‌گذاری در توکن‌های هواداری اهمیت دارد. ارزش بازار، نشان‌دهنده اندازه بازار یک توکن است و براساس عرضه در گردش و قیمت آن محاسبه می‌شود. طبق آخرین آمار بایننس در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ ارزش بازار توکن LAZIO و PORTO حدود ۷۹ میلیون دلار آمریکا است. این در حالی‌ است که در ژانویه ۲۰۲۳  ارزش بازار توکن PORTO، دوبرابر بالاتر از توکن LAZIO بوده است.

۲- مقایسه LAZIO و PORTO از نظر حجم معاملات

حجم معاملات، نشان‌دهنده میزان فعالیت در یک بازار است و بر اساس تعداد توکن‌های معامله‌شده در یک بازه زمانی خاص محاسبه می‌شود. حجم معاملات روزانه توکن LAZIO، حدود ۷۰۰ هزار دلار و حجم معاملات روزانه توکن PORTO، حدود ۵۰۰ هزار دلار است. این یعنی فن توکن محبوب LAZIO، نقدشوندگی بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توانید خرید و فروش آن را انجام دهید.

۳- مقایسه توکن های LAZIO و PORTO از نظر قیمت

قیمت لحظه‌ای در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ فن توکن لاتزیو معادل ۲.۰۰۴ دلار آمریکا و قیمت لحظه‌ای PORTO، معادل ۲.۰۱۲ دلار آمریکا است.

مقایسه LAZIO و PORTO در یک نگاه

ویژگیLAZIOPORTO
ارزش بازار (میلیون دلار)۷۹۷۹
حجم معاملات روزانه (هزار دلار)۷۰۰۵۰۰
قیمت لحظه‌ای (دلار)۱.۹۸۲.۰۱۲
محبوبیت محبوبیت بیشتر در جهانمحبوبیت بیشتر در اروپا
لوگو باشگاه پورتو
فن توکن PORTO؛ فرصتی طلایی برای هواداران تیم پرتغالی

جمع‌بندی

در مقایسه توکن های LAZIO و PORTO می‌توان گفت LAZIO، ارزش بازار، حجم معاملات و بازار هدف بیشتری نسبت به PORTO دارد؛ درنتیجه LAZIO، هرچند ریسک از ریسک بالاتری برخوردار است اما پتانسیل بیشتری نیز برای رشد دارد. PORTO، از شدت ریسک کمتری نسبت به LAZIO برخوردار است؛ درنتیجه احتمال ضرر کمتر و همزمان پتانسیل رشد کمتری دارد.

در نهایت، انتخاب بین این دو توکن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله علاقه شما به فوتبال، سابقه، محبوبیت باشگاه و همچنین میزان ریسک‌پذیری شما. در انتخاب هریک از این دو توکن مطمئن شوید تمام جوانب و ریسک‌های احتمالی را درنظر گرفتید تا سود موردنظرتان را با کمترین ضرر از بازار پرهیجان فن توکن‌ها به‌دست آورید.

سوالات رایج

آیا سرمایه‌گذاری روی توکن LAZIO یا PORTO توصیه می‌شود؟

در این مورد همه چیز به اهداف تجاری شما بستگی دارد.

کاربرد توکن‌های LAZIO و PORTO چیست؟

با نگه داشتن این توکن‌ها هواداران می‌توانند در رویدادهایی مانند رای دادن در مورد تصمیمات، دسترسی به تخفیف های انحصاری و جوایز باشگاه نقش داشته باشند.

منبع: support.poloniex

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید