افت بیت کوین و اتریوم همراه با گزارش تورم آمریکا - مجله رمزینکس

افت بیت کوین و اتریوم پس از انتشار گزارش تورم آمریکا

سکه‌های دو سنتی چیده شده کنار هم
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بیت کوین و اتریوم بلافاصله پس از انتشار گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) که حاکی از افزایش ۰.۴ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه مارس بود، با کاهش قابل توجهی مواجه شدند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، تورم ماهانه برای سومین ماه متوالی در حدود ۳.۵ درصد باقی ماند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین به زیر ۶۸ هزار دلار و قیمت اتریوم به کمتر از ۳۴۰۰ دلار سقوط کرده است. این دو ارز دیجیتال پیشرو، به طور مشترک حدود ۶۵ درصد از کل ارزش بازار ۲.۷ تریلیون دلاری دارایی‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

بالا بودن نرخ تورم، به دلیل کاهش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، برای بازارهای کریپتو و همچنین بازار سهام دردسرساز است. نرخ بهره بالای مداوم، جذابیت دارایی‌های سنتی و مطمئن مانند اوراق قرضه خزانه‌داری را نسبت به ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد.

با این حال، نکته مثبتی وجود دارد که بازار تا حدودی پیش بینی گزارش امروز را کرده بود و این امر ممکن است نوسانات را کاهش دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که داده‌های تورم ماه مارس نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش ۳.۴ درصدی را نشان دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رفت که نرخ تورم هسته CPI که اقلام ناپایدار مانند مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در همان دوره از ۳.۸ درصد به ۳.۷ درصد کاهش یابد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً ابراز اطمینان کرد که این نهاد در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. با این حال، وی تأکید کرد که عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره نیز وجود ندارد و اعلام کرد:

“هنوز برای اینکه بگوییم آیا نرخ‌های تورم اخیر صرفاً یک افزایش موقتی هستند یا خیر، زود است.”

اداره آمار کار ایالات متحده هفته گذشته به‌روزرسانی داده‌های مربوط به اشتغال را منتشر کرد که نشان‌دهنده افزایش حقوق و دستمزد در ماه مارس بود، در حالی که نرخ بیکاری با نرخ نسبتاً ثابتی در حدود ۳.۸ درصد باقی ماند. با این حال، این خبر نشانه خوبی برای بازارهای کریپتو نبود و این بازارها در هفته گذشته با کاهش روبرو شدند.

منبع: Decrypt

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید