هر بیت کوین کش چند ساتوشی است؟

هر بیت کوین کش معادل چند ساتوشی است؟

نماد بیت کوین کش و ساتوشی
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیت کوین کش (BCH) یک رمزارز به شمار می‌آید که برای بازگرداندن تمرکززدایی به ارز دیجیتال ایجاد و راه اندازی شده است. در این مقاله می‌خواهیم به این که هر بیت کوین کش چند ساتوشی است بپردازیم و از زوایای مختلف به این دو مفهوم و ارتباط آن‎‌ها در دنیای ارز دیجیتال را بشناسیم. با ما در رمزینکس همراه باشید.

با بیت کوین کش بیشتر آشنا شوید

پروژه بیت کوین کش نتیجه یک هارد فورک بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است که زمانی رخ می‌دهد که یک بلاک‌ چین موجود به دو قسمت تقسیم شود. بیت‌ کوین کش تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را در یک بلوک نسبت به بیت‌ کوین امکان‌پذیر می‌کند که باید کارمزدها و زمان تراکنش‌ها را کاهش دهد. از طرفی دیگر، هم بلاک‌چین بیت کوین کش و هم بلاک چین اصلی بیت کوین به یک شکل عمل می‌کنند؛ بلوک‌ها هر ۱۰ دقیقه تولید می‌شوند و انتشار آن‌ها نامحدود نیست، اما ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ واحد خواهد بود. علاوه بر این، نصف کردن برای کنترل این انتشار استفاده می شود؛ یعنی با مقدار هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک در هر ۴ سال، انتشار و پاداش برای استخراج کنندگان به نصف کاهش می‌یابد.

این فورک پس از یک بحث طولانی در مورد چگونگی مقیاس‌پذیرتر کردن شبکه بیت کوین رخ داد. از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۹، جامعه ارز دیجیتال می‌دانست که در برخی مواقع شبکه باید بتواند تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه از ۸ موردی که در ابتدا توسط ساتوشی ناکاموتو در هنگام ایجاد آن تعیین شده بود، پردازش کند. این مسئله به دلایل منطقی یک ضرورت شد؛ هرچه پذیرش بیشتر باشد، افراد بیشتری از شبکه استفاده می‌کنند و تراکنش‌ها را کندتر و با کمیسیون بالاتر انجام می‌دهند. این اتفاق در نهایت در سال ۲۰۱۶ رخ داد و انجام تراکنش‌ها چند روز طول کشید یا تعدادی از آن‌ها هرگز انجام نشدند و بنابراین راه‌ حلی برای این مشکل پیدا شد.

برای درک بهتر بیت کوین کش، می‌توانیم بگوییم این ارز دیجیتال به نوعی یک دارایی جدا شده از بیت کوین به حساب می‎‌آید و برای هدف افزایش سرعت انتقالات شکل گرفته است. از آن جایی که مانند بیت کوین، واحد اندازه‌ گیری بیت کوین کش ساتوشی است، در ادامه به معرفی ساتوشی خواهیم پرداخت.

تصویری سبز رنگ با نماد بیت کوین کش
واحد اندازه‌گیری بیت کوین کش، ساتوشی است.

ساتوشی چیست؟

تاریخچه ساتوشی با بیت کوین و خود پروتکل بیت کوین شروع می‌شود. در سال ۲۰۰۸، زمانی که جهان با یک بحران مالی مواجه شد، یک نهاد ناشناخته به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) ظهور کرد. در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد که سندی بود که یک شبکه غیرمتمرکز در حال اجرا روی فناوری بلاک چین را ارائه می‌داد. چند ماه بعد در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، ناکاموتو بلوک جنسیس بیت کوین را استخراج کرد که اولین بلاک در بلاک چین بیت کوین بود. او BTC را توسعه داد و توانست آن را به واحدهای کوچکتر تقسیم کند. سپس این واحد به افتخار خالق بیت کوین، ساتوشی نام گرفت.

از زمانی که ارزش یک بیت کوین به ده‌ها هزار دلار افزایش یافت، استفاده از مفهومی به نام ساتوشی با نماد SATS، ضروری شده است. با کمک واحد اندازه‌گیری ساتوشی، سرمایه‌گذاران آینده نگر می‌توانند به جای خرید یک بیت کوین کامل، به ارزش یک دلار بیت کوین خریداری کنند. استفاده از عباراتی مانند ساتوشی یا واحدهای کوچک دیگر، به این معنی است که کاربران از نوشتن تعداد زیادی صفر در زمانی که حجم بسیار کمی از ارز دیجیتال درگیر است، اجتناب می‌کنند. در واقع تقسیم بیت کوین به مقدار کوچک‌تر برای تسهیل تراکنش‌های خرد، مانند خرید قهوه، ضروری است (اگرچه به دلیل نوسانات بالای دارایی‌های دیجیتال، ساتوشی را به عنوان یک وسیله مبادله مناسب در نظر نمی‌گیرند).

برای درک مفهوم ساتوشی، می‌توانید این طور محاسبه کنید که در یک بیت کوین، ۱۰۰ میلیون ساتوشی (سات) وجود دارد. به عبارت دیگر، یعنی هر ساتوشی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین ارزش دارد. همچنین می‌توان گفت برای این که یک ساتوشی یک سنت ارزش داشته باشد، هر بیت کوین باید یک میلیون دلار ارزش داشته باشد. البته از اوایل سال ۲۰۲۲، یک ساتوشی کمتر از یک بیستم سنت ارزش دارد. با این وجود، ساتوشی تنها زیرمجموعه بیت کوین نیست و میلی بیت کوین اصطلاحی برای یک هزارم بیت کوین یا ۰.۰۰۱ آن است.

تصویری از سکه بیت کوین که قسمتی از آن جدا شده است.
ساتوشی واحد اندازه‌گیری بیت کوین است.

هر بیت کوین کش چند ساتوشی است؟

حالا که با ساتوشی و بیت کوین کش آشنا شدید، وقت آن رسیده تا به این که هر بیت کوین کش چند ساتوشی است بپردازیم. یک ساتوشی برابر ۹۰۸۳۹۶۳۴۸۲۷۲۶۴ بیت کوین کش است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک بیت کوین کش را به ۹۰۸۳۹۶۳۴۸۲۷۲۶۴ ساتوشی تبدیل کنید. برای حساب کردن این مقدار، نرخ مبادله ارز بین المللی ۰.۰۱۲۴۵۳ استفاده کرده‌ایم.

برای محاسبه بیت کوین کش به ساتوشی، مهم است که از مبدل قابل اعتماد و دقیق استفاده کنیم تا نرخ درست شناسایی شود. پیدا کردن این مبدل‌ها کار سختی نیست و بسیاری از صرافی‌های معتبر آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. علاوه بر بیت کوین کش، برای سایر ارزها این ابزارها به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا مقدار BTC ،BCH یا هر ارز دیجیتال دیگری را که ممکن است بخواهند به ارزهای فیات تبدیل کنند، وارد کرده و ماشین حساب نرخ تبدیل تقریبی را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

برای حضور در دنیای وسیع ارزهای دیجیتال، مهم است که واحد‌های اندازه‌گیری مختلف را بشناسیم و مفاهیم مختلف بلاک‌چین را درک کنیم. با شناخت و آگاهی هرچه بیشتر، امکان داشتن تجربه‌ای بهتر از فضای ارزهای دیجیتال به صورت حرفه‌ای‌تر اتفاق می‌افتد. ساتوشی هم یکی از این مقیاس‌های مهم به شمار می‌آید و به اینکه به هر بیت کوین کش چند ساتوشی است پرداختیم. برای خواندن مطالب مفیدتر و همچنین باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال، با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش (BCH) یک نسخه آلت‌ کوین از ارز دیجیتال محبوب بیت کوین کش به شمار می‌آید و نتیجه هارد فورک در فناوری بلاک چین است.

هر بیت کوین کش چند ساتوشی است؟

یک بیت کوین کش برابر با ۹۰۸۳۹۶۳۴۸۲۷۲۶۴ ساتوشی است.

منابع: coindesk | walletinvestor | cointelegraph

درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید