بلک‌راک فرایندهای ETF بیت کوین را بروزرسانی کرد - مجله رمزینکس

بلک راک تعداد شرکای مجاز خود برای ETF بیت کوین را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شرکت بلک‌راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، لیست مشارکت‌کنندگان مجاز را برای صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین خود با نام IBIT به‌روزرسانی کرد. این ETF که از دی ماه ۱۳۹۲ فعال است، به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد بدون نگه‌داری مستقیم دارایی‌های دیجیتال، در معرض بیت‌کوین قرار بگیرند.

طبق آخرین بروزرسانی، بلک‌راک پنج مشارکت‌کننده مجاز جدید به لیست خود اضافه کرده است که تعداد کل مشارکت‌کنندگان مجاز را از چهار به نه افزایش می‌دهد. مشارکت‌کنندگان جدید شامل ABN AMRO Clearing USA LLC، Citadel Securities LLC، Citigroup Global Markets, Inc.، Goldman Sachs & Co. LLC و UBS Securities LLC هستند.

مشارکت کنندگان مجاز نقش حیاتی در فرآیند ایجاد و بازخرید سهام ETF ایفا می‌کنند و با انتقال وجوه نقد به و از مدیر وجوه این فرآیند را تسهیل می‌بخشند. انتظار می‌رود با گسترش لیست مشارکت‌کنندگان مجاز، نقدشوندگی و دسترسی به IBIT برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

همانطور که در امیدنامه قبلی ذکر شده است، مشارکت‌کنندگان مجاز موجود شامل Jane Street Capital, LLC، JP Morgan Securities LLC، Macquarie Capital (USA) Inc. و Virtu Americas LLC هستند. این امیدنامه همچنین اختیار افزودن مشارکت‌کنندگان مجاز بیشتری را در هر زمان به اسپانسر تفویض می‌کند.

الحاق مؤسسات مالی برجسته‌ای مانند گلدمن سک و سیتی‌گروپ به عنوان مشارکت‌کنندگان مجاز برای IBIT، نشان‌دهنده پذیرش روزافزون بیت‌کوین در بازارهای مالی و تقاضای فزاینده برای ابزارهای سرمایه‌گذاری تحت نظارت که امکان قرار گرفتن در معرض دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند، تلقی می‌گردد.

این الحاقات در بحبوحه عملکرد درخشان IBIT و صندوق بیت‌کوین فیدیلیتی (FBTC) از زمان راه‌اندازی آن‌ها صورت می‌گیرد. طبق داده‌های بلومبرگ، این دو صندوق ETF بیت‌کوین، با ثبت ورود خالص برای ۴۹ روز متوالی، عملکردی بهتر از ۳۱۲۲ صندوق دیگر داشته‌اند که این دستاورد تنها توسط ۳۰ صندوق ETF دیگر در تاریخ به ثبت رسیده است.

تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای IBIT و FBTC از این واقعیت مشهود است که آن‌ها حتی در روزهایی که قیمت بیت‌کوین کاهش یافته است، همچنان به جذب سرمایه ادامه داده‌اند. IBIT به تنهایی بیش از نیمی از کل ورود خالص بلک‌راک را در سال جاری تا به امروز به خود اختصاص داده است که این رقم دو برابر بیشتر از ورود خالص به هر یک از ۴۲۰ صندوق ETF دیگر آن‌ها می‌باشد.

به طور مشابه، FBTC مسئول ۷۰ درصد از کل ورود خالص فیدیلیتی بوده است و پنج برابر بیشتر از هر ETF فیدیلیتی دیگر، سرمایه‌گذاری را به خود جلب کرده است. عملکرد چشمگیر این صندوق‌های ETF بیت‌کوین بر پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی مشروع و تقاضای فزاینده برای ابزارهای سرمایه‌گذاری تحت نظارت که امکان قرار گرفتن در معرض دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند، تأکید می‌کند.

با توجه به محبوبیت فزاینده صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بین سرمایه‌گذاران، گسترش لیست مشارکت‌کنندگان مجاز، یک پیشرفت مثبت است که می‌تواند به رشد و ثبات بیشتر این صندوق کمک کند.

منبع: CryptoSlate

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید