آشنایی با برایان بروکس، رئیس سابق OCC - رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. بازی دات کوین در بستر بلاک چین ونوم راه‌اندازی می‌شود
  2. سولانا برای لحظاتی بایننس کوین را پشت سر گذاشت
  3. بیت کوین در حال دورخیز برای فتح قله قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلار است
  4. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  5. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  6. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  7. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  8. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

برایان بروکس که بود و چه کرد؟

برایان بروکس که در گذشته رئیس سابق تیم کوین بیس (coinbase) بوده
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

همیشه در بازارهای مالی، اشخاص کلیدی وجود دارند که سخنان و تصمیمات آن‌ها، می‌تواند تا حد زیادی در روند این بازارها تاثیرگذار باشد. در این مطلب از رمزینکس به بررسی کامل شخصیت برایان بروکس و تاثیر این شخص در بازارهای مالی خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

برایان بروکس کیست؟ 

برایان بروکس که در گذشته رئیس سابق تیم کوین بیس (coinbase) بوده، یکی از افراد بسیار تاثیرگذار و نوظهور در زمینه حقوق مربوط به کریپتو و به‌طور کلی ارزهای رمزنگاری‌شده محسوب می‌شود. برایان بروکس در دانشگاه هاروارد شیکاگو تحصیل کرده و تجربه فعالیت در OCC را نیز داشته و سرپرست سابق دفتر کنترل ارز (OCC) بوده است. 

او سپس در فعالیت‌ بعدی خودت، به تیم بانک وان وست پیوست و در کنار استیون منوچین و جوزف اوتینگ کار می‌گرد که کم‌کم با پیشرفت و گسترش فعالیت‌های خود در این تیم به وزیر خزانه‌داری و رئیس کل کنترل ارز تبدیل شد. 

برایان بروکس در سال ۲۰۲۰ 

برایان بروکس در ماه مارس سال ۲۰۲۰، فعالیت خود را در اداره کنترل ارز پیوست. در آن زمان جوزف اوتینگ به عنوان سرپرستِ این سازمان فعال بود که با استعفای خود در همان سال، برایان بروکس به سرپرستی اداره کنترل ارز منصوب شد. 

جالب است بدانید که به دلیل سابقه‌ای که برایان بروکس قبل از پیوستن به OCC در زمینه فین‌تک و همچنین علاقه و شوق بیش از اندازه‌ای که به بهبود فرایندهای پرداخت داشت، توجه این سازمان به زمینه فین‌تک و راهکارهای نوین پرداخت به‌شدت افزایش یافت. 

این موضوع تا حدس جلو رفت که در تابستان سال ۲۰۲۰، اداره کنترل ارز اعلامیه مهمی مبنی بر اینکه بانک‌های دارای مجوز فدرال می‌توانند از ارزهای دیجیتال نگهداری (custodian) کنند، صادر کرد. هرچند این به معنای نگهداری دارایی دیجیتال تمام مشتریان توسط این بانک‌ها نیست، اما بار مسئولیت ارائه چنین راه‌حل‌هایی را بر دوش بانک‌ها گذاشت، چرا که دیگر نمی‌توانستند کمبود خدمات نگهداری را به نبود قوانین از سوی سازمان‌های نظارتی ربط دهند. 

چند ماه بعد، اداره کنترل ارز با تأیید اینکه بانک‌های ملی می‌توانند ذخایر استیبل‌کوین (نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه دارایی) را نگه دارند، گامی فراتر برداشت. تمرکز بروکس بر ارزهای دیجیتال در واقع با مخالفت‌هایی از سوی قانون‌گذاران و همچنین سازمان‌های نظارتی ایالتی مواجه شد.

برایان بروکس تا اوایل سال 2021 سرپرست موقت OCC بود.
برایان بروکس پیش از پیوستن به اداره کنترل ارز، در حوزه فین تک مشغول به فعالیت بود.

برایان بروکس در سال ۲۰۲۱ 

استعفای اوتینگ باعث شد که برایان بروکس سرپرست موقت OCC باشد و رسمی شدن این صمت، نیاز به تایید از سوی رئیس جمهور (دونالد ترامپ) و سازمان سنا بود؛ اما با اینکه ترامپ بروکس را برای این صمت نامزد کرده بود؛ اما سازمان سنا که درگیر یک انتخابات دیوانه‌وار که نامزدهای اصلیِ آن ترامپ و جو بایدن بودند، هیچ‌وقت جلسه‌ای برای تایید صمت برایان بروکس ترتیب نداد. 

به همین دلیل در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، بروکس از سمت خود در اداره کنترل ارز استعفا داد و جای خود را برای نامزدهای بایدن خالی گذاشت. 

پیشنهاد خواندنی: شاخص دلار چیست و چه تاثیری بر ارز دیجیتال دارد؟

فعالیت برایان بروکس پس از سال ۲۰۲۱ 

سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قطعا دو سال بسیار مهم برای بریان بروکس به شمار می‌رفته. پس از سال ۲۰۲۱ و استعفای این شخص از اداره کنترل ارز، برایان بروکس عنوان کرد که می‌خواهد یک یا چندماهی را به استراحت و کنار ساحل بگذراند و اطلاعاتی از برنامه‌های آینده خود منتشر نکرد.

سرانجام با توجه به اینکه دولت بایدن علاقه‌ای به استخدام افرادی که در دولت ترامپ نامزد بودند، نداشت، بروکس به بخش خصوصی بازگشت و هم‌اکنون در چند شرکت فین‌تک به عنوان مشاور ارشد در چند شرکت فین‌تک مانند Paxos ،Talos و Fireblocks در حال فعالیت است. 

او همچنین به فعالیت سیاسی و حقوقی خود در زمینه ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد و از مقامات دولتی می‌خواهد تا قوانینی را وضع کنند که نوآوری مخصوصا در زمینه فین‌تک و کریپتو را تشویق کنند.

سوالات متداول

فعالیت‌های اصلی برایان بروکس چیست؟

برایان بروکس در زمینه بازارها و تکنولوژی‌های مالی فعالیت می‌کرده و رئیس سابق OCC بوده است. 

برایان بروکس هم‌اکنون مشغول به انجام چه فعالیتی است؟

پس از خروج از OCC به بخش خصوصی پیوست و هم‌اکنون در چندین شرکت فعال در زمینه فین تک به‌صورت مشاوره‌ای در حال فعالیت است.

منابع: bitfury | cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ