مانع صعود لایت‌کوین به بالای ۸۰ دلار چیست؟ 🤔 - مجله رمزینکس

لایت‌کوین زیر مرز ۸۰ دلار باقی مانده است: تداوم سیگنال‌های نزولی، مانعی برای صعود LTC

ارز دیجیتال لایت‌کوین و نمودار قیمتی آن.
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

قیمت لایت‌کوین (LTC) طی یک ماه گذشته به طور مداوم سیگنال‌های نزولی صادر کرده است که حاکی از وجود عاملی بازدارنده در برابر بازگشت روند صعودی است.

در زمان نگارش این گزارش، این ارز دیجیتال جایگزین (آلت‌کوین) به لطف انتشار آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI)، شاهد افزایش ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. با این حال، این سوال مطرح می‌شود که آیا این افزایش، نشانه‌ای از تسلط مجدد بازیگران اصلی بازار (بازار صعودی) است؟

بررسی نمودار معاملاتی جفت ارز LTC/USDT نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA50 – خط آبی) اخیراً از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA200 – خط قرمز) عبور کرده است. این رویداد که با عنوان «تقاطع مرگ» شناخته می‌شود، یک سیگنال نزولی کلاسیک در تحلیل تکنیکال به شمار می‌رود.

تقاطع مرگ، نشان‌دهنده‌ی تغییر جهت حرکت بلندمدت بازار به سمت نزولی است. با این وجود، نوسانات میانگین متحرک نمایی (خط سبز) همچنان در سطوح بالاتری نسبت به دو میانگین دیگر قرار دارد که حاکی از وجود سطوحی از نوسانات کوتاه‌مدت است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در زمان نگارش این گزارش، روی عدد ۶۱.۷۸ قرار داشت، که نشان می‌دهد بازار نه در محدوده‌ی اشباع خرید و نه در محدوده‌ی اشباع فروش قرار دارد.

این موضوع حاکی از آن است که اگرچه در حال حاضر فشار فروش یا خرید شدیدی در بازار مشاهده نمی‌شود، اما تمایل نسبی به احساسات صعودی در کوتاه‌مدت وجود دارد.

سیگنال‌های نزولی مداوم طی یک ماه گذشته به احتمال زیاد باعث کاهش اعتماد برخی از سرمایه‌گذاران شده است. احیای روند صعودی لایت‌کوین مستلزم بروز یک کاتالیزور قوی یا بهبود کلی شرایط حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال است.

با این حال، روند قابل توجهی در افزایش تعداد آدرس‌های فعال روزانه (DAA) مشاهده شده است که به موازات تغییر جهت قیمت به بالاترین حد اخیر خود رسیده است. همچنین شاهد افزایش حجم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تسلط بازار هستیم.

شاخص ترس و طمع لایت‌کوین نیز نشانه‌های مثبتی را نشان می‌دهد، زیرا در زمان نگارش این گزارش با امتیاز ۶۸ درصد در منطقه‌ی «طمع» قرار دارد.

این بدان معناست که در زمان نگارش این گزارش، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در فاز انباشت قرار داشتند که معمولاً با یک رالی (روند صعودی) همسو است.

با وجود این، در بازار مشتقات، لایت‌کوین همچنان تحت تسلط خرس‌ها (بازار نزولی) قرار دارد. حجم معاملات با وجود افزایش متوسط در موقعیت‌های باز، کاهش قابل توجهی داشته است.

نسبت کلی لانگ/شورت نیز نزولی بود، اما به نظر می‌رسد معامله‌گران بایننس(BNB) و اوکی‌ایکس (OKX) همچنان نسبت به لایت‌کوین خوش‌بین هستند.

در مجموع، برای لایت‌کوین، در حالی که مشارکت گسترده بازار وجود ندارد، اما مشارکت‌کنندگان قدری نسبت به بازار نزولی، تمایل بیشتری به بازار صعودی پیدا کرده‌اند. با این حال، برای پیش‌بینی قطعی روند آتی قیمت، لازم است تحولات آتی بازار و سیگنال‌های تکنیکال با دقت بیشتری مورد رصد و تحلیل قرار گیرند.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر