معرفی ۵ عنوان از گران‌ترین NFTهای مجموعه میمون خسته Bored Apes - مجله رمزینکس

معرفی ۵ عنوان از گران‌ترین NFTهای مجموعه میمون خسته Bored Apes

NFTهای مجموعه میمون خسته Bored Apes
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

مجموعه NFT میمون‌های خسته با نام لاتین Bored Apes Yacht Club یا BAYC از مجموعه‌های پرطرفدار و ارزشمند در دنیای کریپتو هستند. این مجموعه شامل ۱۰ هزار عنوان NFT می‌شود که طراحی‌هایی با تم میمون‌های خسته دارد. این میمون‌ها از زمان معرفی و عرضه دربازارچه‌های NFT اخبار زیادی را به خود اختصاص دارند. آن‌ها اکنون بخشی از اکوسیستم بورد ایپ هستند. تاریخچه خرید و فروش NFTهای BAYC نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش رفته‌اند. در این مطلب با گران‌‌ترین عنوان‌های NFT فروخته شده در BAYC آشنا می‌شوید. قیمت میمون‌های مجموعه BAYC باتوجه به خصوصیت‌های ظاهری و کمیاب بودن آیتم‌های طراحی چهره مشخص می‌شود.

مجموعه NFT میمون خسته از ترکیب انواع المان‌ها و آیتم‌های طراحی دیجیتال ساخته شده‌اند. این مجموعه حاصل تولید یک الگوریتم بوده که آیتم‌های دیجیتال را با هم ترکیب کرده است. این آیتم‌ها طوری ترکیب شده‌اند که از طراحی هر میمون فقط یک نسخه وجود دارد. آیتم‌ها شامل بخش‌های مختلف چهره از مو و دهان و چشم تا حالت دهان و اکسسوری‌های پوشیدنی می‌شود. رنگ آیتم‌ها و جنس آن‌ها هم به‌صورت تصادفی ترکیب شده‌اند تا مجموعه‌ای خاص و کمیاب ساخته شود.

چرا NFT های مجموعه Bored Apes گران شدند؟

در دنیای کریپتو و خصوصا NFT، کمیاب بودن دارایی‌های دیجیتال نقش مهمی در قیمت آیتم‌ها دارد. به‌علاوه اگر این آیتم‌ها با ویژگی‌های خاص و طراحی‌های جذاب عرضه شوند، ارزش آن‌ها بیشتر هم می‌شود.

از فاکتورهای مهمی که روی افزایش قیمت مجموعه BAYC از اکوسیستم بورد ایپ تاثیرگذار شد، خاص بودن و کمیاب بودن آن‌ها است. طبق برنامه‌ریزی شرکت یوگا لبز (Yuga Labs)، طراحی میمون‌های خسته، از این مجموعه فقط ۱۰ هزار NFT به بازار عرضه می‌شود. کمیاب بودن ان‌اف‌تی‌ها نوعی کپی‌برداری از آیتم‌های کلاسیک است که کلکسیونرهای سنتی به آن‌ها علاقه‌مند می‌شدند.

فاکتور مهم دیگر در افزایش قیمت BAYC هم کامیونیتی فعال و پشتیبان این اکوسیستم است. اکوسیستمی که اخیرا ارز دیجیتال بورد ایپ (APE) را معرفی کرد. خرید ارز دیجیتال بورد ایپ (APE) برای عضویت در سیستم حاکمیتی اکوسیستم Bored Ape الزامی است. همین کامیونیتی فعال، علاقه بسیار زیادی به خرید APE دارند و روی افزایش محبوبیت و قیمت آن تاثیر می‌گذارند.

این فاکتورها در ترکیب با بسیاری از عوامل دیگر باعث شده‌اند که NFTهای مجموعه BAYC با قیمت‌های سرسام آور به فروش روند. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

میمون خسته با موهای طلایی شماره ۸۸۱۷

میمون خسته با موهای طلایی شماره ۸۸۱۷

میمون خسته شماره ۸۸۱۷ آخرین بار با قیمت ۳/۴ میلیون دلار فروخته شده است. این میمون البته کمیاب‌ترین NFT مجموعه نیست. طبق بررسی‌های Rarity Tools، این میمون در رتبه ۱۷ کمیاب‌ترین NFT از مجموعه BAYC قرار دارد. درمقابل، طراحی آن با استفاده از موهای طلایی، کلاه خاص و سوت تولد، احتمالا روی قیمت میلیون دلاری این BAYC تاثیر داشته است.

پیشنهاد خواندنی: راهنمای جامع ساخت NFT

میمون کاپیتان شماره ۳۷۴۹

میمون کاپیتان شماره ۳۷۴۹

این میمون که به میمون کاپیتان معروف شد، دومین NFT ارزشمند و گران‌قیمت از مجموعه BAYC محسوب می‌شود. میمون کاپیتان هم تم رنگ طلایی دارد. تیشرت مشکی و حالت چهره جذاب یا خونسرد، آن را به گزینه‌ای جذاب برای کلکسیونرها تبدیل کرد. آخرین قیمت خرید و فروش برای میمون کاپیتان مجموعه BAYC، برابر با ۲/۹ میلیون دلار بوده است.

میمون دریانورد شماره ۲۳۲

میمون دریانورد شماره ۲۳۲

میمون دریانورد با کلاه سفید و ژاکت قرمز شبیه به لباس خواب، سومین NFT گران‌قیمت از مجموعه Bored Apes Yacht Club محسوب می‌شود. حالت چهره میمون ملوان هم حالت خسته است که به‌عنوان طراحی و حالت اصلی مجموعه BAYC شناخته می‌شود.

این میمون در آخرین خرید و فروش با ارزش ۲/۸ میلیون دلار مبادله شده است. موهای طلایی که در طراحی این میمون می‌بینید، فقط در ۰/۴۶ درصد از میمون‌های مجموعه استفاده شده است. به همین دلیل، در جمع گران‌ترین NFTهای مجموعه میمون خسته، اغلب آن‌ها دارای موهای طلایی هستند.

میمون پادشاه شماره ۸۵۸۵

شاید عجیب‌ترین طراحی در بین گران‌ترین NFT های مجموعه BAYC متعلق به این میمون باشد. طراحی موها به‌صورت رنگارنگ است و عینک قلبی شکل و حالت چهره، میمون پادشاه شماره ۸۵۸۵ را به یک NFT جذاب و جالب توجه تبدیل می‌کند. این NFT در آخرین آمار خرید و فروش با قیمت ۲/۷ میلیون دلار مبادله شده است.

میمون عصبانی شماره ۲۰۸۷

میمون عصبانی شماره ۲۰۸۷

طراحی این میمون بسیار مینی‌مال است و برخلاف بقیه NFTهای گران‌قیمت مجموعه BAYC که در این لیست دیدید، آیتم‌های خاصی در طراحی آن دیده نمی‌شود. به هر حال این میمون عصبانی هم طرفداران خاص خود را داشته است. آخرین آمار خرید و فروش، قیمت ثبت‌شده برای میمون شماره ۲۰۸۷ را ۲/۳ میلیون دلار نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

مجموعه NFT میمون‌های خسته یا Bored Apes Yacht Club با نام اختصاری BAYC مجموعه‌ای از طراحی میمون‌های دیجیتال است. تیم Yuga Labs به‌عنوان پشتیبان و طراح این مجموعه شناخته می‌شود. مجموعه BAYC عضوی از اکوسیستم بورد ایپ محسوب می‌شود که به خاطر ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد، از گران‌ترین NFTهای دنیای کریپتو است. در این مطلب با تعدادی از گران‌ترین NFTهای مجموعه میمون خسته آشنا شدید. ان‌اف‌تی‌هایی که تا چند میلیون دلار قیمت داشته و فروخته شده‌اند. اکنون با معرفی اکوسیستم بورد ایپ و ارز دیجیتال ایپ (APE) این مجموعه‌ها کاربردهای بیشتری خصوصا در متاورس Otherverse پیدا می‌کنند و می‌توان افزایش قیمت آن‌ها را هم انتظار داشت.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید