آشنایی با برترین بازی‌های پلتفرم انجین (Enjin) - مجله رمزینکس

آشنایی با برترین بازی‌های پلتفرم انجین (Enjin)

بازی‌های پلتفرم انجین (Enjin)
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

پلتفرم انجین یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیدا کردن بازی‌های بلاکچینی جذاب است. توسعه‌دهنده‌های مختلفی برای عرضه و بازاریابی بازی‌های خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند. این بلاکچین که به‌نوعی یک بلاکچین لایه ۲ روی اتریوم محسوب می‌شود، امروز یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های غیر متمرکز است.

برای ارائه بازی‌ها در پلتفرم انجین و استفاده از مارکت‌پلیس برای خرید و فروش آیتم بازی‌ها به خرید انجین (ENJ) نیاز دارید. این توکن حاکمیتی پلتفرم انجین برای توسعه‌دهنده‌ها هم لازم است چون با آن می‌توانند بازی و NFTهای خود را ثبت کنند. در این مطلب، با چند عنوان جذاب و پرطرفدار که با استفاده از Enjin ساخته و معرفی شده‌اند، آشنا می‌شوید.

بازی فضایی Moonshot Voyage

بازی Moonshot Voyahe یک بازی در سبک فضایی با گرافیک و طراحی‌های هنری مینی‌مال بوده که در سبک اکشن سریع عرضه شده است. در این بازی شما به‌عنوان یک کاراکتر اکتشاف‌کننده فضا وارد دنیای پر رمز و راز می‌شوید که باید وقت خود را برای پیدا کردن گنجینه‌های ارزشمند صرف کنید. هدف نهایی هم پیدا کردن Moonshot، سفینه‌ای است که قرن‌ها پیش گم شد.

محیط بازی فضایی Moonshot Voyage

بازی مونشات یک ارز دیجیتال داخلی به نام SMI هم دارد. این ارز دیجیتال در داخل بازی برای خرید و فروش آیتم‌ها استفاده می‌شود. گیمرها علاوه بر خرید NFTهای بازی در انجین می‌توانند در داخل آن هم آیتم‌ها را تبادل و ترید کنند. البته طراحی NFTهای بازی نسبت به بازی‌های مشابه آن‌چنان قوی نیست و بیشتر روی تم طنز و سرگرمی تمرکز دارد.

بازی مبارزه‌ای Forest Knight

بازی شوالیه‌ای فارست نایت با نام لاتین Forest Knight با یک طراحی منحصر به فرد با سبک قدیمی، یکی از بازی‌های جذاب مبتنی بر انجین است. این بازی در سبک مبارزه شوالیه‌ای طراحی شده است و یک سیستم تبادل ارز داخلی دارد که آن را برای گیمرها جذاب می‌کند.

بازی مبارزه‌ای شوالیه جنگل یک سیستم اقتصادی قابل توجه دارد که گیمرها را به بازی بیشتر و کسب درآمد هم تشویق می‌کند. ارز دیجیتال این بازی به نام KNIGHT سیستم ضد تورمی دارد و توسعه‌دهنده‌ها هم هیچ بخشی از چرخه گردش توکن را در اختیار ندارند. در این بازی هم مثل بازی‌های مشابه مبارزه نوبتی، شما یک کلاس برای کاراکتر خود انتخاب کرده و با دیگر گیمرها رقابت می‌کنید.

متاورس Alterverse

بازی آلترورس با نام لاتین Alterverse روی پلتفرم انجین راه‌اندازی شده، اما نکته اصلی آن استفاده از Unreal Engine 5 است. به خاطر استفاده از همین موتور گرافیکی، بازی Alterverse گرافیکی بسیار بهتر از متاورس‌های دیگر مثل دیسنترالند و سندباکس دارد. تم بازی یک دنیای آینده نگرانه را نشان می‌دهد که تم فضایی دارد و شهرهای مختلفی در آن هستند. البته طراحی بعضی از المان‌ها مثل خودروها، قدیمی است.

کاور متاورس Alterverse

متاورس آلترورس مثل همه پلتفرم‌های مشابه روی ایحاد شبکه اجتماعی و تعامل کاربران با هم تمرکز می‌کند. این بازی هم حول محور NFT پیش می‌رود و بازیکنان را به طراحی و خرید و فروش آیتم‌های دیجیتال تشویق می‌کند. نکته مهم اینکه کسب درآمد در این بازی به آسانی رقبا نیست و چالش‌های زیادی برای گیمرها دارد.

پیشنهاد خواندنی: معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد

بازی Lost Relics

بازی لاست رلیکس با نام لاتین Lost Relics در دوره‌ای یکی از معروف‌ترین بازی‌های بلاکچینی بازار بود. با نزولی شدن روند بازار کریپتو، تعداد گیمرهای بازی هم کم شد، اما هنوز جزو بازی‌های پرطرفدار اکوسیستم انجین محسوب می‌شود. لاست رلیکس در سبک هک اند اسلش طراحی شده و تا حدی شبیه به بازی دیابلو به نظر می‌رسد.

سیستم درآمدزایی و انگیزه‌دهی در بازی Lost Relics بر طراحی و تبادل NFT متمرکز شده است. اسلحه‌های بازی به‌صورت NFT در بازارچه‌ها در دسترس هستند. در بعضی از مدل‌ها، تنها یک نسخه اسلحه ساخته شده است که ارزش آن‌ها را بسیار بالا می‌برد.

بازی اژدهایی The Six Dragons

این بازی اژدهایی طراحی بسیار شبیه به یک بازی معروف قدیمی به نام Everquest دارد. بازی ۶ اژدها را می‌توان یکی از معروف‌ترین بازی‌های دسته MMORPG در دنیای بلاکچین دانست که روی پلتفرم انجین میزبانی می‌شود. این بازی جهان باز گیمر را تشویق می‌کند که در سیاهچاله‌های مختلف و بخش‌های مخفی نقشه جست‌وجو کرده و با مبارزه و حل معما، آیتم‌های جذاب و ارزشمند پیدا کنند.

ظاهرا بازی The Six Dragons هنوز مراحل توسعه زیادی در پیش دارد. این بازی هنوز داستان قابل‌توجهی ندارد، اما تم جست‌وجو برای آیتم‌های کمیاب، به قدر کافی جذاب هست که گیمرها را به محیط بازی بکشاند. فرصت فروش آیتم‌ها به‌صورت NFT هم گیمرهای زیاد علاقه‌مند به حوزه Play to Earn را به بازی ۶ اژدها جذب خواهد کرد.

جمع‌بندی

پلتفرم انجین (Enjin) با محوریت بازی‌های دیجیتالی و خصوصا بازی‌های بلاکچینی، یکی از سرویس‌های مهم Web3 محسوب می‌شود. این پلتفرم در اکوسیستم خود انواع ابزارها و قابلیت‌ها را برای توسعه و عرضه بازی‌های بلاکچینی در اختیار توسعه‌دهنده‌ها و گیمرها قرار می‌دهد. تجربه بازی در بازی‌های مختلف انجین، می‌تواند قدم مهمی برای جذب کاربران بیشتر به دنیای بلاکچین باشد.

بیشتر بخوانید: اکوسیستم انجین (Enjin) چه سرویس‌ها و قابلیت‌هایی دارد؟

در این مطلب با چند عنوان از بازی‌های موجود در پلتفرم Enjin آشنا شدید. بازی‌هایی که از سبک‌های معمایی و مبارزه‌ای تا اژدهایی و متاورس متنوع بودند. هرکدام از این بازی‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند و با استراتژی منحصر به فرد، برای جذب بازیکنان رقابت می‌کنند. 

انتخاب بهترین بازی انجین از بین چندین بازی موجود، به سبک بازی مورد علاقه و خصوصا ویژگی‌های درآمدزایی بازی‌ها بستگی دارد و نمی‌توان به‌صورت قطع، یک بازی را بهتر از بقیه دانست. برای پیدا کردن بازی مناسب برای سرگرمی یا کسب درآمد در انجین یا پلتفرم‌های دیگر، راهی به جز امتحان کردن سیستم درآمدزایی و تجربه بخش‌هایی از بازی ندارید.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید