بازی در پنکیک سواپ؛ آشنایی با مارکت‌پلیس بازی در PancakeSwap - مجله رمزینکس

بازی در پنکیک سواپ؛ آشنایی با مارکت‌پلیس بازی در PancakeSwap

بازی در پنکیک سواپ؛ آشنایی با مارکت‌پلیس بازی در PancakeSwap
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

پنکیک سواپ با معرفی مارکت‌پلیس بازی به نام PancakeSwap Gaming Marketplace، قدم مهمی در توسعه خدمات و خصوصا ورود به دنیای بازی‌های غیر متمرکز موسوم به GameFi برداشت. این صرافی معروف در BNB Chain، اکنون امکان عرضه بازی‌های متمرکز و ارائه آن به کاربران را هم برای دولوپرها و گیمرها فراهم کرده است. 

بازارچه بازی پنکیک سواپ بعد از توسعه اولین بازی این پلتفرم به نام Pancake Protectors به برنامه‌ای جدی برای کامیونیتی CAKE تبدیل شد. در مارکت پلیس بازی در پنکیک سواپ، توسعه‌دهنده‌ها و طراح‌ها می‌توانند بازی‌های خود را ارائه کنند و گیمرها هم به مجموعه‌ای از امکانات جذاب برای تجربه بازی‌های غیر متمرکز دسترسی خواهند داشت.

مارکت‌پلیس بازی پنکیک سواپ چیست؟

مارکت‌پلیس بازی پنکیک سواپ یا همان PancakeSwap Gaming Marketplace را می‌توان مهم‌ترین محصول این پلتفرم با هدف‌گذاری دنیای بازی‌های غیر متمرکز دانست. یک هاب بزرگ که گیمرها، دولوپرها، کامیونیتی علاقه‌مند به بازی و دیگر فعالان حوزه GameFi را به بازی کردن، ساختن بازی و شبکه ساختن دعوت می‌کند.

در ابتدای معرفی بازارچه بازی PancakeSwap دو بازی Pancake Protectors و Pancake Mayor در دسترس کاربران خواهند بود. طبق اعلام رسمی پلتفرم، به مرور بازی‌های جدیدی به بازارچه اضافه می‌شوند. 

مارکت‌پلیس بازی پنکیک سواپ برای انواع کاربران این پلتفرم و به‌طور کلی علاقه‌مندان به دنیای کریپتو و بازی‌های غیر متمرکز، قابلیت‌های زیادی دارد. گیمرها می‌توانند انواع بازی‌‌ها را در این سرویس جست‌وجو و بازی کنند. علاوه بر آن، ارتباط با گیمرهای دیگر، اشتراک تجربه و استراتژی بازی‌ها و اطلاع از جدیدترین اخبار حوزه GameFi و بازی‌های جدید پلتفرم، از امکانات این مارکت‌پلیس برای گیمرها است.

همچنین دارندگان ارز دیجیتال CAKE و علاقه‌مندان به دنیای NFT هم می‌توانند از قابلیت‌های متعدد مارکت‌پلیس بازی پنکیک سواپ استفاده کنند. اکثر بازی‌های این بازارچه قابلیت استفاده از ارز دیجیتال CAKE را به گیمرها می‌دهند. همچنین دارایی‌های دیجیتالی در بازی‌ها به‌صورت NFT ثبت شده‌اند.

گیمرها می‌توانند با خرید CAKE از آن برای خرید المان‌ها و امتیازها در بازی‌های مارکت‌پلیس استفاده کنند. همچنین گیمرها می‌توانند کالکشن‌ها و المان‌هایی که در بازی جمع کرده‌اند را برای فروش عرضه کنند. مجموع این قابلیت‌ها به رشد خرید و فروش CAKE و افزایش قیمت آن هم کمک می‌کند.

توسعه‌دهنده‌های بازی می‌توانند بازی‌های خود را روی PancakeSwap Gaming Marketplace عرضه کنند. آن‌ها با استفاده از این پلتفرم، به جامعه کاربری بزرگی دسترسی پیدا می‌کنند. پنکیک سواپ ادعا می‌کند که جامعه فعلی سرمایه‌گذارها و تریدرها در این پلتفرم، به‌نوعی مشتریان بالقوه مارکت‌پلیس بازی هم هستند.

حدود ۱/۵ میلیون نفر به‌صورت میانگین ماهانه از پنکیک سواپ استفاده می‌کنند. توسعه‌دهنده‌ها با عرضه بازی در بازارچه این پلتفرم، شانس جذب گیمرهای زیادی را خواهند داشت. 

تیم پنکیک سواپ برای همکاری هرچه بیشتر با توسعه‌دهنده‌ها و بزرگ‌تر کردن کامیونیتی آن‌ها در بازارچه، همه تلاش خود را به کار می‌گیرد. آن‌ها از همین ابتدا دعوتی جدی از جامعه توسعه‌دهنده دارند و تلاش می‌کنند بازی‌های جدید بیشتری را به مارکت‌پلیس اضافه کنند. به هر حال هرچه تعداد بازی‌های عرضه شده در مارکت‌پلیس بیشتر باشد، کاربران بیشتری به آن جذب می‌شوند. افزایش تعداد کاربران و گیمرها هم به رشد هرچه بیشتر پلتفرم پنکیک سواپ و محصولات دیگر آن مثل ارز دیجیتال CAKE کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: پنکیک سواپ (PancakeSwap) با یونی سواپ (UniSwap) و صرافی‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

آشنایی با بازی Pancake Protector

همان‌طور که گفتیم، پنکیک پروتکتور یکی از اولین بازی‌هایی است که در بازارچه بازی پنکیک سواپ عرضه شد. این بازی در سبک دفاع از قلعه و با همکاری تیم PancakeSwap و Mobox ساخته شده است. گیمرها می‌توانند Pancake Protector را به‌صورت یک نفره یا چند نفره بازی کنند.

بازی Pancake Protector

ساختار بازی به این صورت طراحی شده است که شما باید با انتخاب و جانمایی قهرمان‌ها روی نقشه بازی، از قلعه و شهر محافظت کنید. این بازی به‌صورت فستیوال‌هایی در فصل‌های ۱۴ روزه برگزار می‌شود و برترین بازیکن‌ها، جایزه‌هایی از جنس ارز دیجیتال CAKE دریافت می‌کنند. البته گیمرهایی که با پرداخت CAKE در بازی، قهرمان‌های بهتری را خریده‌اند، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

پیشنهاد خواندنی: معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد

آشنایی با بازی Pancake Mayor

بازی دیگر مارکت‌پلیس بازی پنکیک سواپ، شهردار پنکیک نام دارد. این بازی با همکاری شرکت Binary X ساخته شد و یک بازی سرگرم‌کننده با گرافیک ساده به نظر می‌رسد. بازی Pancake Mayor از سبک شهرسازی است و گیمرها با هزینه کردن CAKE و ارز اصلی بازی یعنی Mayor Cash می‌توانند قسمت‌های مختلف شهر را بسازند.

Pancake Mayor

بازی شهردار پنکیک، مینی گیم‌های متعددی هم دارد که در هر کدام از آن‌ها شانس برنده شدن ارز دیجیتال بازی یا ارز CAKE را دارید. نکته مهم اینکه بدون هزینه کردن یا خرید ارز CAKE هم می‌توانید این بازی را انجام دهید.

جمع‌بندی

بازارچه بازی پنکیک سواپ (PancakeSwap Gaming Marketplace) یک سرویس و محصول جدید از تیم پنکیک سواپ است که با هدف جذب گیمرها و توسعه‌دهنده‌های بازی طراحی شد. این مارکت‌پلیس به گیمرها امکان می‌دهد که بازی‌های غیر متمرکز جدید را امتحان کنند و شاید در آن‌ها شانسی برای برنده شدن ارز دیجیتال CAKE هم داشته باشند. توسعه‌دهنده‌ها هم می‌توانند با عرضه بازی در این مارکت‌پلیس، بازی خود را به جامعه بزرگ کاربران و کامیونیتی پنکیک سواپ معرفی کنند.

بازارچه بازی پنکیک سواپ هنوز در ابتدای راه قرار دارد و برای جذب بازی‌ها و کاربران جدید باید تلاش زیادی بکند. توسعه‌دهنده‌ها باید به زیرساخت و قابلیت‌های بازاریابی پنکیک سواپ اعتماد کنند تا بازی‌های جدید بیشتری به پلتفرم اضافه شود.

مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید