دنیای دیسنترالند پر از تجربه‌های جذاب مجازی است که بسیاری از آن‌ها با رویدادهای دنیای واقعی گره خورده‌اند. این متاورس میزبان بسیاری از برندها و جامعه‌های معروف است که رویدادها و برنامه‌های متنوعی را در آن برگزار می‌کنند. آشنایی با نقشه و دنیای Decentraland برای گشت و گذار بهتر در آن و تجربه یک زندگی دیجیتال، جذاب خواهد بود.

نقشه دیسنترالند Decentraland

متاورس Decentraland دنیای جذاب و پر از رخدادی متنوع دارد که تجربه‌های گوناگونی را در اختیار کاربران و اعضا قرار می‌دهد. این دنیا یک نقشه دارد که جزئیات بخش‌های مختلف، مالکان زمین‌ها و رویدادهای مهم را می‌توانید روی آن ببینید.

نقشه دیسنترالند یک زمین ۱۰ هزار در ۱۰ هزار متر مربع را نشان می‌دهد که هر مربع روی آن با نام Parcel شناخته می‌شود. این قطعه‌ها با اتصال به هم می‌توانند توکن‌های LAND یا همان NFTهای مالکیت زمین دیجیتال را شکل دهند. انواع LAND متعلق به کاربران و برندهای گوناگون اکنون در نقشه دیسنترالند دیده می‌شوند.

همان‌طور که در نقشه می‌بینید، زمین‌های متنوع با خصوصیت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی در نقشه Decentraland قرار دارند. این زمین‌ها از جنگل و کوه گرفته تا شهر و ساحل، طراحی‌های متنوعی دارند. این نقشه را می‌توانید در وب‌سایت رسمی دیسنترالند هم ببینید.

دیسنترالند یک نقشه دیگر هم دارد که نقشه اصلی را به منطقه‌های متعدد تقسیم می‌کند. این منطقه‌ها، تم‌های یکسان و شبیه به هم دارند و به نوعی می‌توان آن‌ها را شهرهایی در دل دنیای Decentraland دانست.

مناطق یا شهرها در دنیای دیسنترالند به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • مناطق عمومی: مناطقی که همه کاربران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و به‌نوعی برای گشت و گذار و اکتشاف عمومی طراحی شده‌اند.
  • مناطق خصوصی: مناطقی که توسط شرکت‌ها یا افراد فقط برای مقاصد و کاربردهای خصوصی طراحی شده‌اند و فقط کاربرانی که مجوز دسترسی داشته باشند، می‌توانند وارد آن‌ها شوند.
  • مناطق با حمایت مالی (Sponsored): این مناطق به اسپانسرها تعلق دارند. عموما شرکت‌ها و سازمان‌ها با ساختن این مناطق، از آن‌ها برای مارکتینگ و برندینگ محصولات خود در متاورس استفاده می‌کنند.

هر منطقه، قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارد که مالک منطقه یا اسپانسر، آن‌ها را مشخص می‌کند.

مناطق معروف در دنیای دیسنترالند

طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، حدود ۳۹ منطقه زنده و فعال در دنیای دیسنترالند وجود دارد که بعضی از آن‌ها به خاطر حمایت بیشتر کامیونیتی متاورس یا جذابیت بیشتر برای کاربرها، معروف‌تر شده‌اند. برخی از این مناطق و زمین‌ها عبارتند از:

  • منطقه Aetheria که تم سایبرپانک دارد و برای علاقه‌مندان به این تم خاص، طراحی شده است. رویدادها و ساختمان‌های جذابی در این منطقه دیده می‌شوند. از گالری‌های هنری تا پارک‌ها و بازارچه‌ها، همه در این منطقه با تم سایبرپانک طراحی شده‌اند.
منطقه Aetheria decentraland
  • شهر Vegas، همان‌طور که از نامش پیدا است، تمی شبیه به لاس وگاس ایالات متحده دارد. انواع سرگرمی‌ها و بازی‌ها در این منطقه ساخته شده‌اند که برای علاقه‌مندان به بازی‌های دیجیتالی، بسیار جذاب هستند.
  • شهر اژدها یا Dragon City که تمی شبیه به محله چینی‌ها دارد. این منطقه ترکیبی از المان‌های فرهنگ و طراحی چینی را با تکنولوژی و مدرن و بازی‌ها به کاربران ارائه می‌کند. در اینجا هم انواع گالری‌های هنری و بازارچه و رویدادهای فرهنگی دیده می‌شود.
  • دره کریپتو یا Cryto Valey که مرکزی برای کنار هم جمع شدن علاقه‌مندان به دنیای کریپتو و بلاکچین است. رویدادهای متنوع تعاملی در این منطقه برگزار می شود که همگی مرتبط با تکنولوژی بلاکچین هستند. این رویدادها از سرگرمی تا آموزش را پوشش می‌دهند و می‌توانید از جدیدترین ترندهای دنیای کریپتو هم در آن‌ها مطلع شوید.
  • جاده Voltaire که نوعی مرکز خرید و خیابان تفریحی در دیسنترالند است. انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کسب‌وکارهای مشابه را می‌توانید در این خیابان ببینید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال برای کسب درآمد

قیمت LAND در مناطق مختلف دیسنترالند

قیمت زمین یا همان LAND در متاورس دیسنترالند، مثل دنیای واقعی از منطقه‌ای تا منطقه دیگر، متفاوت است. مثلا LAND در مناطق معروف و جاهایی که برندهای معروف ساختمان ساخته‌اند، گران‌تر از مناطق دیگر خواهد بود. همچنین هرچه یک منطقه توسعه و ساخت و ساز بیشتری داشته باشد، قیمت LAND در آن بیشتر خواهد بود.

برای خرید و فروش LAND در دنیای دیسنترالند ابتدا نیاز به خرید ارز دیجیتال MANA دارید که ارز دیجیتال اصلی پلتفرم است. افزایش فعالیت در متاوری دیسنترالند، شلوغ‌تر شدن منطقه‌ها و افزایش ساخت و ساز در آن‌ها، روی قیمت مانا (MANA) هم تاثیر دارد.

برای خرید LAND در دیسنترالند می‌توانید از بازارچه Decentraland استفاده کنید. در این بازارچه، زمین‌های متنوع از بخش‌ها و مناطق مختلف برای فروش عرضه می‌شوند. نکته جالب اینکه در این دنیای دیجیتالی هم مشاوران املاک فعالیت دارند. برای پیدا کردن زمین با قیمت مناسب، می‌توانید از این مشاوران هم کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر، مطلب «بازارچه دیسنترالند یا Decentraland Marketplace چیست و چه امکاناتی دارد؟» را بخوانید.

کاربران بعد از خرید LAND می‌توانند با استفاده از المان‌های دیجیتال موجود در بازارچه، در زمین خود ساخت و ساز کنند. آن‌ها می‌توانند انواع بازی، طراحی و حتی رویداد را در زمین خود برگزار کنند. فراموش نکنید که امکان خصوصی کردن یا عمومی کردن زمین و رویدادهای آن هم در اختیار مالک LAND است.

جمع‌بندی

شناخت دنیای دیسنترالند و گشتن در نقشه آن به ساعت‌ها زمان نیاز دارد. صدها منطقه و رویداد و تجربه جذاب در این متاورس وجود دارد که برای کشف آن‌ها، باید به معنای واقعی در یک دنیای دیجیتال زندگی و گشت و گذار کنید. متاورس Decentraland که یکی از پیشگامان تجربه دنیای غیر متمرکز مجازی است، با همین رویدادها و مناطق جذاب، توانست جای خود را در رقابت با متاورس‌های دیگر محکم کند.

 همین جذابیت‌ها هم باعث شد که قیمت LAND و همچنین ارز دیجیتال MANA به طور قابل توجهی نوسان‌های شدید را تجربه کند. نوسان‌هایی که در بعضی زمان‌ها با کم شدن تب متاورس، قیمت‌ها را هم تا حد بسیار زیادی کاهش داد.