پاول دورف از ارز تلگرامی استارز رونمایی کرد - مجله رمزینکس

تلگرام از استارز، توکن درون‌برنامه‌ای جدید برای تسهیل تراکنش‌های درون اکوسیستمی رونمایی کرد

ستاره‌های از بالای تصویر در حال ریختن هستند و لوگوی تلگرام، نات کوین و تون کوین در پایین صفحه است.
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در حرکتی راهبردی، از «استارز» رونمایی کرد. این توکن درون‌برنامه‌ای با هدف تسهیل خرید کالاها و خدمات دیجیتال، دامنه‌ی فعالیت تلگرام را از یک پلتفرم پیام‌رسان امن به یک بازارچه‌ی دیجیتال گسترده توسعه می‌دهد.

استارز امکان انجام تراکنش‌های درون شبکه‌ای را برای کاربران فراهم می‌سازد. این توکن‌ها از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای روی پلتفرم‌هایی نظیر اپل، گوگل یا PremiumBot قابل‌ حصول هستند.

تقویت اکوسیستم تلگرام با استارز

استارز ابزاری برای صرفا خرید محصولات دیجیتال مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آنلاین و آیتم‌های بازی‌های تلگرام است.

این توکن با رعایت کامل خط‌مشی‌های اپل و گوگل در خصوص فروش دیجیتال، به‌دنبال ادغام یکپارچه با فروشگاه‌های برنامه‌ی تلفن همراه است. علاوه بر این، تلگرام قصد دارد به توسعه‌دهندگان این امکان را بدهد که درآمدهای حاصل از ربات‌های خود را به تون‌کوین (TON) تبدیل کنند. این قابلیت، کارایی و انعطاف‌پذیری این توکن‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد.

استارز از نظر استراتژیک، موجب افزایش دیده شدن و استفاده از مینی‌اپ‌هایی مانند نات‌کوین می‌شود که نیازی به نصب ندارند. کاربران می‌توانند از این توکن‌ها برای انجام تراکنش‌ها در این مینی‌اپ‌ها استفاده کنند و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از طریق استارز به تبلیغ برنامه‌های خود در تلگرام بپردازند.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در توضیح این استراتژی جدید گفت:

در حالی که اپل و گوگل هنگام خرید استارز توسط کاربران ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کنند، تلگرام تبلیغاتی که با این توکن خریداری شود را یارانه می‌دهد. بنابراین، اگر توسعه‌دهندگان مجدداً استارز را صرف تبلیغ برنامه‌ی خود کنند، کل کارمزد تقریباً به ۰ درصد کاهش می‌یابد.

تاثیر این نوآوری‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بر نات‌کوین (NOT)، کاملاً مشهود است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۰.۰۲۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۴.۱۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

موفقیت سریع نات‌کوین تا حد زیادی مرهون حمایت قابل توجه خود پاول دوروف است. اوایل این ماه، وی اعلام کرد دارایی‌های موجود در حسابش که در ابتدا ۶.۸ میلیون دلار ارزش داشت، ظرف دو هفته چهار برابر شده و به نزدیک ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

استراتژی دوروف شامل نگه‌داشتن این توکن‌ها با این انتظار است که ارزش آن‌ها ۱۰۰ برابر افزایش یابد. او هدف‌گذاری بلندپروازانه‌ی ۶۸۰ میلیون دلار ارزش را برای سبد دارایی نات‌کوین خود در نظر گرفته است.

دوروف ضمن تحسین رشد نات‌کوین، آن را بزرگترین جامعه‌ی ارز دیجیتال در تاریخ رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده است. وی همچنین بر مزایای تعداد کاربران زیاد تلگرام و مقیاس‌پذیری آن برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی بر ارز دیجیتال تاکید کرد.

با افزایش ارزش و رسیدن به حجم معاملات و ارزش بازار بی‌سابقه، نات‌کوین بر تحول تلگرام به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای راه‌حل‌های ارز دیجیتال صحه می‌گذارد.

اگرچه تأثیر کوتاه‌مدت بر قیمت آن ناچیز بوده است، اما نات‌کوین با توجه به ارزش بازار، به جمع ۶۰ ارز دیجیتال برتر صعود کرده است. اوایل این هفته، نات‌کوین به طور خلاصه وارد لیست ۵۰ ارز دیجیتال برتر شد.

منبع: BeInCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر