بررسی ربات های تریدر تلگرام و نقش شبکه ماسک در توسعه آن‌ها
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

نقش ماسک نتورک در توسعه ربات های تریدر تلگرام

ربات های تریدر تلگرام
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلگرام به یک پلتفرم ارتباطی کلیدی در جامعه وب ۳ تبدیل شده است. به همین دلیل در این مقاله از رمزینکس قصد داریم توسعه ربات های تلگرام و تاثیر آن‌ها بر ترید در دنیای کریپتو و انواع فعالیت‌های رمزنگاری مانند جمع‌آوری اطلاعات و تعاملات اجتماعی در فضای Web3 را بررسی کنیم.

ظهور ربات های تریدر تلگرام

استفاده از برنامه‌های Web3 در تلفن‌های همراه مشکل است. از طرف دیگر، تلگرام بین برای برنامه‌های ارتباط محور، یکی از محبوب‌ترین‌هاست. طیف گسترده‌ای از ربات‌ها نه تنها برای رمزنگاری، بلکه برای مواردی مانند ردیابی قیمت سهام، مدیریت فیدهای خبری، یا اجرای چت‌های گروهی و همه به لطف قابلیت‌های برنامه‌نویسی در دسترس کاربران تلگرام هستند.

طراحی کارتونی ربات های تریدر تلگرام
ربات های تریدر تلگرام معمولا با استفاده از الگوریتم‌های مختلف برنامه‌ریزی شده‌اند اطلاعات لازم دربارهٔ وضعیت معاملات و نتایج آن‌ها را به کاربران ارائه دهند.

استفاده از اکثر برنامه‌های Web3 در رایانه‌ها راحت‌تر از تلفن‌ها است، بنابراین ربات های تلگرام راه ساده‌تری برای انجام کارهایی مانند ترید و مدیریت انواع فعالیت‌های رمزنگاری، مستقیما از طریق تلفن همراه کاربران را ارائه می‌دهند.

این ربات‌ها همچنین به جلوگیری از مشکلاتی مانند تاخیر شبکه و انواع خاصی از حملات رمزنگاری کمک می‌کنند. توسعه دهندگان شروع به استفاده از ربات های تلگرام کرده‌اند تا ترید کردن در دنیای کریپتو را برای کاربران راحت‌تر کنند. به عنوان یکی از معروف‌ترین ربات های تریدر تلگرام می‌توان به ربات Maestro اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کپی‌ترید چیست؟ آموزش جامع کپی تریدر ارز دیجیتال

روزهای اولیه ربات های تریدر تلگرام

در اکتبر ۲۰۲۱، یکی از ربات های تریدر تلگرام به نام Maestro ( که در ابتدا Catchy نام داشت) راه‌اندازی شد. عملکرد اصلی آن نظارت بر قیمت‌های ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های تجاری سرمایه‌گذاران بزرگ «نهنگ‌ها» و سایر حساب‌های موفق در شبکه‌های اتریوم و بایننس بود. ایده این بود که به کاربران کمک کند فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کنند و بتوانند خرید یا فروش سریع بر اساس این فعالیت‌ها داشته باشند. در ابتدا چندان مورد توجه قرار نگرفت و فروش اولیه توکن‌های آن حتی به تعویق افتاد زیرا تعداد افراد زیادی شرکت نکرده بودند.

در آگوست ۲۰۲۲ همه چیز شروع به تغییر کرد و Maestro ویژگی جدیدی به نام ربات Sniping معرفی کرد. این ربات تلگرام برای یافتن سریع استخرهای نقدینگی جدید بازار طراحی شده بود و مکان هایی که توکن‌های جدید برای معامله در دسترس هستند را نشان می‌داد. با این ویژگی جدید و تغییر نام از Catchy به Maestro، این ربات تریدر تلگرام شروع به جذب یک گروه کوچک اما ثابت از تریدرها کرد.

با این حال علیرغم استفاده Maestro از استراتژی‌های مختلف برای جذب کاربران بیشتر، نتوانست از تعداد مشخصی از کاربران عبور کند. یکی از موانع اصلی مشارکت تریدرها این بود که آن‌ها مجبور بودند کلیدهای کیف پول wallet keys شخصی خود را به اشتراک بگذارند یا از کیف پول ارائه شده توسط ربات تریدر تلگرام استفاده کنند. همین عامل باعث عدم مشارکت بسیاری از تریدرها، که به امنیت دارایی‌هایشان اهمیت می‌داند، می‌شد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور برای ترید چیست؟ معرفی مدل‌های حرفه‌ای و اقتصادی مانیتور برای ترید

ظهور Meme Coins برای ابزارهای شناسایی سریع تر

در مارس ۲۰۲۳، اتفاق جالبی در دنیای ارزهای دیجیتال رخ داد. به لطف Arbitrum Airdrop، بازار کریپتو، که بسیار آرام بود، گرایش زیادی به Meme Coinها پیدا کرد. همه به دنبال آن‌ها بودند و  ارزش‌ آن‌ها نیز به طور سرسام‌آوری بالا می‌رفت.

اما برای کاربران موبایل خرید و فروش این Meme Coinها کار سختی بود. مراحلی که آن‌ها می‌رفتند نسبت به افرادی که با سیستم کار می‌کردند طولانی‌تر بود. آن‌ها باید جزئیات تراکنش را در blockchain explorer جستجو می‌کردند. آدرس توکن یا token’s contract address را کپی می‌کردند. به یک برنامه کیف پول رفته و برنامه‌ای را که به Uniswap از قبل باز و متصل بود را اجرا می‌کردند. آدرس را Past کرده و مقداری را می‌خریدند.

این پروسه مدت زمان زیادی طول می‌کشید که در یک بازار پرشتاب که چند ثانیه می‌تواند به معنای تفاوت بین سود یا زیان باشد، مسئله مهمی است.

اینجا بود که ربات های تریدر تلگرام، به ربات‌های خاص و پراهمیتی تبدیل شدند. این ربات‌ها می‌توانند به‌طور خودکار بر کیف پول‌های خاصی نظارت کرده و  گاهی اوقات تنها در چند ثانیه معاملات آن‌ها را به سرعت کپی کنند. همچنین می‌توانند ارز خود را با حاشیه سود مشخصی بفروشند. آن‌ها حتی در بالا بردن امنیت و جلوگیری از انواع خاصی از حملات به معاملات شما نقش ایفا می‌کنند.

در هر بازاری، دو نوع بازیکن اصلی وجود دارد: 

  1. آن‌هایی که پول زیادی دارند.
  2. آن‌هایی که مهارت‌های فنی دارند. 

ربات های تریدر تلگرام زمین بازی را مساوی و رقابت را برای بازیکنان ثروتمند اما از نظر فنی ضعیف‌تر، آسان‌تر کردند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ارز دیجیتال برای ترید روزانه

نقش شبکه ماسک در توسعه ربات های تریدر تلگرام

شبکه Mask نقش منحصر به فرد و تاثیرگذاری در حوزه ربات های تریدر تلگرام ایفا می‌کند. ادغام شبکه ماسک با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله تلگرام، پیامدهای مهمی بر نحوه عملکرد ربات‌های تجاری و نحوه تعامل کاربران با آن‌ها دارد.

عملکرد اصلی Mask پر کردن شکاف بین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سنتی و وب غیرمتمرکز، از جمله ارزهای دیجیتال و فناوری‌های بلاک چین است. شبکه ماسک با ادغام تلگرام در ب ۳ به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به رفتن به برنامه‌ها یا رابط‌های جداگانه، مستقیماً در بستر تلگرام به ربات‌های تجاری مختلف دسترسی داشته باشند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

لوگو ارز دیجیتال ماسک در رابطه با توسعه ربات های تریدر تلگرام
شبکه ماسک توانسته است تجربه یکپارچه‌تر و کاربرپسندتری را برای کسانی که از ربات های تریدر استفاده می‌کنند، فراهم می‌کند.

همچنین از آنجائیکه امنیت در ربات های تریدر یک نگرانی اساسی برای افراد بوده است. تاکید شبکه ماسک بر امنیت و حفظ حریم خصوصی می‌تواند یک لایه حفاظتی اضافی برای کاربران ربات های تریدر تلگرام فراهم کند. با استفاده از کانال‌های ارتباطی امن ماسک، کاربران می‌توانند از ربات های تریدر با اطمینان بیشتری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شبکه ماسک (MASK) پورتالی برای اینترنت جدید و باز

شبکه ماسک از ایجاد و مبادله توکن‌ها و ادغام قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت برای ربات های معاملاتی تلگرام که از توکن‌های خود استفاده می‌کنند یا در استراتژی‌های معاملاتی پیچیده بر اساس قراردادهای هوشمند شرکت می‌کنند، بسیار مهم است. از طریق Mask Network، این ربات‌ها می‌توانند گزینه‌های معاملاتی پیچیده‌تر و متنوع‌تری را به کاربران خود ارائه دهند.

توکن MASK نیز به عنوان یک توکن ابزار در شبکه Mask عمل می‌کند. کاربران می‌توانند با خرید ارز دیجیتال MASK از خدمات و عملکردهای مختلف ارائه شده توسط شبکه استفاده کنند. خدماتی مانند دسترسی به ویژگی‌های برتر، انجام تراکنش‌ها، کار با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و حق رای در تصمیمات شبکه یکپارچه.

جمع‌بندی

ربات های تریدر تلگرام، برنامه‌های کامپیوتری هستند که در پلتفرم تلگرام اجرا می‌شوند و به کاربران امکان معامله در بازارهای مالی مختلف از جمله بازار ارزهای دیجیتال، سهام و فارکس را از طریق تلگرام می‌دهند. این ربات‌ها به کمک الگوریتم‌های مختلف و استراتژی‌های معاملاتی برنامه‌ریزی شده‌اند تا به صورت خودکار معاملات را انجام و به کاربران اطلاعات لازم را دربارهٔ وضعیت معاملات و نتایج آنها ارائه دهند. این مقاله از رمزینکس به‌طور ویژه تاثیر ربات های تریدر تلگرام در دنیای ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داد.

سوالات رایج

ریسک‌ استفاده از ربات های تریدر تلگرام چیست؟

این ریسک‌ها می‌توانند شامل ریسک‌های امنیتی، بازار و فنی باشند.

ربات های تریدر تلگرام قادر به انجام چه نوع معاملاتی هستند؟

این ربات‌ها توانایی انجام معالات در حوزه ارز دیجیتال، بازارهای سهام و فارکس را دارند.

منبع: masknetwork

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ