ثبت رکورد جدید تون کوین TON و رد شدن از کاردانو - مجله رمزینکس

ثبت رکورد جدید تون کوین TON و رد شدن از کاردانو

موشک کاگذی علامت تلگرام در کنار نشان تون‌کوین
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تون کوین (TON)، ارز دیجیتال بلاک‌چین مرتبط با پلتفرم پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام، روز ۲۱ فروردین با ثبت بالاترین قیمت تاریخی خود (ATH) در رقم ۷.۱۱ دلار، به یک نقطه عطف قابل توجه دست یافته است. این افزایش قابل ملاحظه، حاکی از جهشی بیش از ۳۵ درصدی در قیمت تون کوین نسبت به هفته‌ی گذشته است. با این حال، تون‌کوین پس از رسیدن به ATH، روندی اصلاحی را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت ۶.۴۹ دلار معامله می‌شود.

در تحولی قابل توجه، تون کوین موفق شد با پشت سر گذاشتن کاردانو (ADA) از نظر ارزش کل بازار، به جایگاه دهم رده‌بندی ارزشمندترین دارایی‌های دیجیتال صعود کند. ارزش کل بازار تون کوین در حال حاضر ۲۲.۴۳ میلیارد دلار است که از کاردانو (جایگاه یازدهم با ارزش بازار ۲۰.۴۲ میلیارد دلار) پیشی گرفته است.

تحلیلگران در حال حاضر دوره‌ی تثبیت قیمتی برای تون‌کوین را در محدوده‌ی ۶.۵۰ تا ۶.۷۵ دلار پیش‌بینی می‌کنند. پکستون، یک تحلیلگر شناخته‌شده‌ی بازار ارز دیجیتال، طی پستی اخیر به سطوح کلیدی قیمت اشاره کرد و بر اهمیت حجم معاملات در تعیین جهت بازار تاکید نمود.

آریامان شریواستاوا، تحلیلگر BeInCrypto، پیش‌تر وقوع چنین روندی صعودی را برای تون‌کوین پیش‌بینی کرده بود. او در تاریخ ۱۵ فروردین، پتانسیل تون کوین برای ثبت یک ATH جدید را مطرح کرد و بر اهمیت خودداری سرمایه‌گذاران از فروش دارایی‌های خود در طول روندهای صعودی، به عنوان زمینه‌ساز افزایش‌های بیشتر، تاکید کرد.

رشد قابل توجه تون کوین را می‌توان به هر دو عامل پویایی کلی بازار و پیشرفت‌های قابل توجه در اکوسیستم آن نسبت داد. توسعه‌دهندگان شبکه باز (TON) در تاریخ ۲۰ فروردین، تصمیم خود را برای اختصاص ۵ میلیون دلار توکن TON به منظور تشویق کاربران به استفاده از روش‌های نوآورانه‌ی تایید هویت با اسکن کف دست، اعلام کردند.

علاوه بر این، بهینه‌سازی‌های اخیر تلگرام با هدف افزایش منافع کاربران، به احتمال زیاد در موفقیت تون کوین نقش داشته است. تلگرام در تاریخ ۱۲ فروردین، سیستمی برای تقسیم درآمد معرفی کرد که به صاحبان کانال‌ها امکان می‌دهد ۵۰ درصد از درآمد تبلیغاتی ایجاد شده در کانال‌های خود را کسب کنند. تلگرام برای تسهیل این امر، نوع خاصی از تبلیغات را معرفی کرد که می‌توان با تون کوین خریداری کرد.

انتخاب بلاک‌چین تون کوین توسط تلگرام برای پروژه‌ی خود، به دلیل ویژگی‌های مطلوب آن از جمله کارمزدهای تراکنش پایین، سرعت پردازش بالا و توانایی مدیریت حجم زیادی از تراکنش در ثانیه صورت گرفته است.

علاوه بر این، TON حمایت قابل توجهی از سوی «میرانا ونچرز»، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی وب ۳ دریافت کرده است. در اواسط اسفند، میرانا خرید ۸ میلیون دلاری تون کوین در بازار ثانویه و برقراری یک همکاری بلندمدت با تون کوین را اعلام کرد. این اقدام، به رسمیت شناختن جایگاه منحصربه‌فرد تون کوین با یکپارچه‌سازی با تلگرام است. تمرکز میرانا بر پرورش سوپر اپلیکیشن وب ۳ تلگرام و دنبال کردن همکاری‌های بین‌زنجیره‌ای است.

به طور خلاصه، دستاوردهای اخیر تون کوین بر اهمیت فزاینده‌ی آن در بازار ارز دیجیتال تاکید می‌کند که ترکیبی از پویایی‌های بازار و پیشرفت‌های استراتژیک در اکوسیستم آن، این موفقیت را رقم زده است. با تثبیت جایگاه TON، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران عملکرد و پتانسیل رشد بیشتر آن را به دقت زیر نظر خواهند داشت.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید