نگاهی به تاریخ توکن سوزی وینک (wink) و بررسی پیامدهای آن

تاریخ توکن سوزی وینک چه زمانی رخ داد و دلیل آن چه بود؟

تاریخ توکن سوزی وینک
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۳

پدیده توکن سوزی یکی از فرآیندهای رایج کریپتوکارنسی به حساب می‌آید که به ارز دیجیتال وینک (WINK) و بسیاری از دارایی‌های دیگر هم رسیده است. در این مطلب قصد داریم به تاریخ توکن سوزی وینک و دلیل آن بپردازیم و پیامدهای آن را مرور کنیم. با رمزینکس همراه باشید.

چه زمانی تاریخ توکن سوزی وینک اتفاق افتاد؟

سکه وینک زرد رنگ روی کوه‌های صورتی و بنفش
توسعه دهندگان تصمیم گرفتند توکن سوزی وینک را آغاز کنند.

سوزاندن کریپتوکارنسی فرآیندی است که در آن توکن‌ها از گردش خارج می‌شوند و تعداد سکه‌های موجود کاهش می‌یابد. توکن‌ها به آدرس کیف پولی ارسال می‌شوند که برای تراکنش‌های دیگری غیر از دریافت سکه‌ها قابل استفاده نیست. این توکن‌ها دیگر کاربردی ندارند، زیرا کلیدهای خصوصی سکه‌ها در یک کیف پول غیرقابل دسترسی ذخیره می‌شوند. این موضوع درمورد ارز دیجیتال وینک هم رخ داده است. مدتی پیش، افراد تصمیم‌گیرنده در مورد این رمزارز به این نتیجه رسیدند که باید توکن سوزی وینک را روی این پروژه اعمال کنند.

همانطور که ارز دیجیتال وینک از عرضه حذف می‌شوند و کمبود بیشتری ایجاد می‌کنند، ارزش توکن‌های باقی‌مانده از نظر تئوری افزایش پیدا می‌کند. این رویکرد توسط صاحبان پروژه وینک با هدف تاثیرگذاری بر ارزش توکن‌هایی که در اختیار دارند، استفاده می‌شود. در نتیجه این تصمیم، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ زمانی بود که تاریخ توکن سوزی وینک اتفاق افتاد و ۱۵۰ میلیون ارز دیجیتال وینک از چرخه کریپتوکارنسی خارج شد.

دلیل توکن سوزی وینک

توکن سوزی وینک تاثیرات مختلفی را روی این پروژه به همراه داشت.

همان طور که اشاره شد، فرآیند توکن سوزی وینک با ارسال توکن‌ها به یک آدرس مسدود شده عمل می‌کند؛ کیف پول دیجیتالی که نمی‌توان به آن دسترسی داشت زیرا کلید خصوصی به آن متصل نیست. این اتفاق، شبیه قفلی است که برای آن سوراخ کلید وجود ندارد و عملا باز کردن آن غیرممکن است. به زبان ساده‌تر، ارسال یک توکن به آدرس غیرقابل دسترس، ارز دیجیتال وینک را از عرضه کلی آن حذف می‌کند. همچنین، آن مقدار توکن در اختیار هیچ‌کس دیگری نیست و از معامله مجدد دارایی جلوگیری می‌شود. این اتفاق در تاریخ توکن سوزی وینک بر قیمت دیگر وینک‌های قابل گردش در بازار تاثیر گذاشت و دلیل آن، وجود تعداد زیادی توکن در بازار بوده است.

جالب است بدانید در ادامه تاریخ توکن سوزی وینک اثرات مختلفی بر این بازار اعمال شد. این فرآیند معمولا بر احساسات بازار تاثیر می‌گذارد؛ زیرا عمل از بین بردن توکن‌ها اغلب به عنوان خبر مثبت تفسیر می‌شود. با این حال، همیشه تاثیر فوری بر قیمت‌ها ندارد. برخی از این توکن سوزی‌ها به‌طور خودکار در فواصل زمانی منظم اتفاق می‌افتند که ممکن است اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌کنندگان بالقوه قرار دهد. اطلاعاتی نظیر عرضه آتی توکن کاهش خواهد یافت. همچنین، توکن سوزی وینک باعث شد تا نگرانی‌های مربوط به بازار آن تا مدتی آرام شود.

درمورد تاریخ توکن سوزی وینک می‌توانیم نتایج مختلفی از کاربردهای این فرآیند به دست بیاوریم. برای مثال، استیبل کوین‌های الگوریتمی به‌طور خودکار توکن‌های جدیدی را ضرب می‌کنند و مرتبا آن‌ها را می‌سوزانند تا ارزش دلاری خود را حفظ کنند. همچنین برخی از پروژه‌ها دارای رویدادهای سوزاندن منظم در کد خود هستند که ممکن است اطلاعاتی را در مورد عرضه آتی توکن به شرکت کنندگان بالقوه ارائه دهد. همچنین در بخش هنر، توکن سوزی را می‌توان برای بازی با مفاهیم ارزش و قابلیت تعویض استفاده کرده و پروژه‌ها را از این راه هدایت کرد.

جمع‌بندی

توکن سوزی وینک یک رویداد مهم در فضای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید و دلیل آن، ماهیت غیرقابل برگشت توکن سوزی است. تصمیم و تاریخ توکن سوزی وینک می‌تواند به نوعی نشان دهنده تعهد بلند مدت صاحب پروژه به نقشه راه آن دارایی باشد. هدف اصلی سوزاندن توکن وینک و دیگر توکن‌ها، تغییر تعادل عرضه و تقاضا است.

در مطلبی که خواندید درمورد تاریخ توکن سوزی وینک صحبت کردیم و همچنین از دلیل این اتفاق گفتیم. برای خواندن مطالب بیشتر و همچنین باخبر شدن از آخرین قیمت ارز دیجیتال وینک با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

چرا سازندگان وینک ارزهای دیجیتال را سوزانند؟

سوزاندن وینک باعث کاهش عرضه در گردش می‌شود، از نظر تئوری تقاضا را افزایش می‌دهد و بر قیمت ارز تاثیر می‌گذارد.

چگونه توکن‌های وینک سوزانده می‌شود؟

توسعه‌دهنده‌ها با ارسال توکن‌ها به آدرس کیف پولی که قابل دسترسی نیست، آن‌ها را می‌سوزانند. این‌ کار توکن‌ها را از گردش خارج می‌کند.

آیا توکن‌های سوخته قابل بازیابی هستند؟

خیر. پس از سوزاندن توکن‌ها، نمی‌توان آن‌ها را بازیابی کرد و عملا غیرقابل استفاده خواهند بود.

تاریخ توکن سوزی وینک چه زمانی بود؟

توسعه دهندگان ارز دیجیتال وینک در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ بخشی از حجم بازار این توکن را سوزاندند و آن‌ها را از گردش حذف کردند.

منابع: coinbase | investopedia

به این مقاله امتیاز دهید
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر