نحوه ساختن کیف اتریوم؛ چگونه با متامسک ETH Wallet بسازیم؟

آموزش ساختن کیف اتریوم با ابزار قدرتمند متامسک

کیف پول اتریوم به کیف پول های دیجیتالی گفته می شود که رمز ارز اتریوم شما را در خود ذخیره می کنند
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

با رشد سریع اینترنت غیرمتمرکز و افزایش نرخ تورم ارزهای سنتی، شاهد هستیم که افراد بیشتری به وب ۳ روی می‌آورند. به عنوان مثال، از منظر تعداد کاربران فعال کیف پول‌های وب ۳، اعداد به سرعت در حال افزایش است! علاوه‌بر این، با توجه به اینکه اتریوم اکنون غول بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند به‌شمار می‌رود، داشتن یک کیف پول اتر که به کمک آن بتوانیم با برنامه‌های غیرمتمرکز کار کنیم، امری ضروری است. اگر می‌خواهید طریقه ساختن کیف اتریوم را یاد بگیرید، در این مقاله همراه رمزینکس باشید.

کیف پول اتر چیست؟

اتر  (ETH) رمزارز بومی بلاک چین اتریوم (Ethereum) است. این یک توکن کاربردی است که برای انجام تراکنش‌ها در این زنجیره قابل‌برنامه‌ریزی محبوب استفاده می‌شود و همچنین امنیت شبکه را تامین می‌کند. علاوه بر این، از نظر ارزش بازار، ETH دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار به شمار می‌رود. اگر تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اید، بهتر است چند تفاوت کلیدی بین ETH و پول سنتی را بدانید:

  • شما واقعاً صاحب آن هستید. هنگامی که یک کیف پول ETH ایجاد می‌کنید، اتر به شما امکان می‌دهد بانک خودتان باشید. هیچ شخص ثالثی مورد نیاز نیست.
  • پول دیجیتال نسبتاً ایمن است (البته این برای همه ارزهای دیجیتال صادق نیست). با این حال، ETH توسط رمزنگاری بسیار پیشرفته و اثبات شده ایمن می‌شود.
  • ETH از پرداخت‌های همتا به همتا (P2P) پشتیبانی می‌کند. هیچ سرویس واسطه‌ای (مانند بانک) برای ارسال اتر شما لازم نیست. به نوعی، مانند این است که به شخص دیگری پول نقد بدهید، اما به شیوه‌ای عملی‌تر و مطمئن‌تر. تا زمانی که اتصال اینترنت دارید، می‌توانید ETH را از هر کجا و در هر زمان ارسال کنید.
  • از آنجایی که اتریوم غیرمتمرکز و جهانی است، توکن آن نیز همینطور است. از این رو، هیچ قدرت متمرکزی در این میان وجود ندارد. به این ترتیب، هیچ بانک یا شرکتی وجود ندارد که بتواند ناگهان تصمیم به چاپ بیشتر ETH یا تغییر شرایط استفاده آن بگیرد.

اکنون که با اتر آشنا شدید، به راحتی می‌توانید درک کنید که کیف پول اتریوم چیست. هر نوع کیف پول دیجیتال که قادر به ذخیره ETH و تعامل با حساب اتریوم شما باشد، در اصل یک کیف پول اتریوم است.

متامسک (MetaMask) یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم برای کاربران وب و همچنین برای توسعه‌دهندگان وب ۳ به شمار می‌رود. بنابراین، در این مقاله نحوه ساخت کیف اتریوم را با متامسک توضیح خواهیم داد. با این حال، باید بدانید که بسیاری از گزینه‌های دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید خودتان آن‌ها را بررسی کنید.

آموزش جست و جوی کیف پول اتریوم

امروزه، ابزارهایی برای کمک به انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره اتریوم بر اساس نیازهایتان وجود دارد. یکی از ابزارهایی که از نظر ما واقعاً برجسته است صفحه «Find a wallet» وب‌سایت «ethereum.org» است. بنابراین قبل از پرداختن به چگونگی ساخت کیف پول اتریوم، بیایید ببینیم که چگونه باید از این ابزار برای پیدا کردن کیف پول مناسب خود استفاده کنیم.

  1. با وارد کردن eth wallets در نوار جستجوی گوگل می‌توانید به صفحه «Find a walle» وب‌سایت ethereum.org دسترسی پیدا کنید.
  2. پس از ورود به صفحه «Ethereum wallets»، روی دکمه «Find a wallet» کلیک کنید.
  3. اگر دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده‌اید، اکنون باید در صفحه «Find a wallet» باشید.
  4. در آنجا چندین گزینه دارید. به عنوان مثال، می‌توانید به بخش «Ethereum Wallets» بروید و همه گزینه‌ها را مرور کنید. در آنجا می‌توانید از گزینه «More info» برای مشاهده ویژگی‌های اصلی کیف پول مورد نظر استفاده کنید.
  5. علاوه بر این، می‌توانید روی دکمه «Go» کلیک کنید تا به وب‌سایت رسمی آن کیف پول اتریومی بروید. از آنجا می‌توانید به راحتی یک کیف پول ETH ایجاد کنید.

شما می‌توانید ویژگی‌های کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، صفحه از انتخاب‌های شما به عنوان فیلتر استفاده می‌کند و فقط کیف پول های ETH مناسب را نمایش می‌دهد. برای استفاده از این فیلترها، پس از انتخاب ویژگی‌های مورد نظر خود، روی دکمه «Search chosen features» کلیک کنید:

بیشتر بخوانید: بهترین و امن‌ترین کیف پول تتر کدام است؟

آموزش ساختن کیف اتریوم با استفاده از والت متامسک

اکنون وقت آن است که به شما نشان دهیم چگونه از ابزار قدرتمند متامسک برای ساختن کیف اتریوم استفاده کنید. در بخش‌های بعد، تمام مراحلی را که باید طی کنید تا کیف پول جدید اتریوم خود را بسازید، بررسی می‌کنیم.

  • اگرچه توصیه می‌کنیم از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید، مرورگر مورد علاقه خود را باز کنید و “MetaMask” را در نوار جستجو تایپ کنید. بعد، روی وب سایت رسمی MetaMask کلیک کنید.
  • پس از ورود به وب سایت رسمی متامسک، روی دکمه “Download” کلیک کنید. می‌توانید آن را در منوی بالا و در بخش «A crypto wallet & gateway to blockchain apps» پیدا کنید.
منوی وبسایت متامسک
برای دانلود روی گزینه Download Now ‌کلیک کنید.
  • اکنون باید در صفحه «دانلود» باشید. در آنجا باید بین «Chrome»، iOS» و «اندروید» یکی را انتخاب کنید. سپس گزینه “Chrome” را انتخاب کرده و بر روی “Install MetaMask for Chrome” کلیک کنید.
وبسایت متامسک
برای نصب والت برنامه روی install metamask for chrome کلیک کنید.
  • پس از انجام مرحله قبل، به فروشگاه وب گوگل کروم هدایت خواهید شد. در آنجا باید روی «Add to Chrome» کلیک کنید.
metamask wallet extension
برای افزودن افزونه روی Add to chrome کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که از شما درخواست تأیید می‌کند. برای ادامه باید روی دکمه “Add extension” کلیک کنید.
افزونه متامسک گوگل کروم
ٰروی Add extension کلیک کنید

با تکمیل تمام مراحل قبلی، اکنون باید با پیام خوش آمد گویی متامسک مواجه شوید. به این ترتیب، فرآیند دانلود و نصب افزونه متامسک به پایان می‌رسد. حال برای ایجاد کیف پول اتریوم روی «Get Started» کلیک کنید.

مراحل ساخت کیف پول اتریوم در متامسک

دکمه «Get Started» شما را به صفحه‌ای می‌برد که در آن می‌توانید بین ایجاد یک کیف پول جدید یا وارد کردن کیف پول موجود یکی را انتخاب کنید. اگر از قبل یک کیف پول اتریوم فعال دارید، می‌توانید از عبارت بازیابی خود برای دسترسی به آن استفاده کنید. بنابراین، روی دکمه ” Import wallet” کلیک کنید. با این حال، ما بر روی گزینه “Create a Wallet” تمرکز خواهیم کرد:

  1. روی دکمه “Create a wallet” کلیک کنید.
  2. سپس، باید رمز عبور خود را ایجاد کرده و با وارد کردن مجدد همان ترکیب کاراکترها، آن را تأیید کنید. همچنین، کادر “Term of Use” را تیک بزنید تا دکمه “Create” فعال شود.
  3. مرحله مهم بعدی حول عبارت بازیابی (Seed phrase) مخفی است که باید با خیال راحت ذخیره کنید. برای مشاهده عبارت، روی «click here to reveal secret words» کلیک کنید.
  4. پس از نمایش کلمات مخفی خود، آنها را کپی یا یادداشت کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. نوشتن این عبارت روی یک تکه کاغذ ممکن است ایمن ترین کار باشد. شما می‌توانید از عبارت بازیابی مخفی خود برای دسترسی به کیف پول خود از هر دستگاه دیگری یا بازیابی حساب خود در صورت سرقت دستگاه فعلی خود استفاده کنید. اکنون که کلمات مخفی خود را به صورت ایمن ذخیره کرده‌اید، روی ” Next” کلیک کنید.
  5. کلمات عبارت خود را از مرحله قبل به ترتیب صحیح وارد کنید. با انجام این کار، دکمه “Confirm” را فعال می‌کنید که به شما امکان می‌دهد فرآیند را کامل کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله یاد گرفتید که چگونه از یک ابزار کاربردی برای انتخاب مناسب‌ترین کیف پول اتریوم استفاده کنید. همچنین نحوه ساخت ولت اتریوم را با استفاده از کیف پول متامسک به شما آموزش دادیم. حال شما بگویید که از کدام والت برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنید؟ آیا تجربه کار با متامسک را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد آموزش ساخت کیف پول اتریوم

آیا ایجاد کیف پول اتریوم به صورت آنلاین امن است؟

اگر از کیف پول معتبر استفاده کنید و تدابیر امنیتی را دنبال کنید، ایجاد یک کیف پول اتریوم به صورت آنلاین می‌تواند ایمن باشد. مطمئن شوید که یک رمز عبور قوی انتخاب کرده‌اید، احراز هویت دومرحله‌ای را در صورت وجود فعال کنید و هرگز کلید خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

آیا می‌توانم از چندین دستگاه به کیف پول اتریوم خود دسترسی داشته باشم؟

بله، اکثر کیف پول‌های اتریوم به شما امکان می‌دهند با استفاده از همان عبارت اولیه یا کلید خصوصی، از چندین دستگاه به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. با این حال، مهم است که کلید خصوصی خود را ایمن نگه دارید و از دسترسی به کیف پول خود در شبکه‌های عمومی یا ناامن برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز خودداری کنید.

اگر دسترسی به کیف پول اتریوم خود را از دست دادم چه باید بکنم؟

اگر به دلیل فراموشی رمز عبور یا گم شدن کلید خصوصی، دسترسی به کیف پول اتریوم خود را از دست بدهید، ممکن است بتوانید کیف پول خود را با استفاده از عبارت seed ارائه شده در هنگام راه اندازی اولیه بازیابی کنید. برای کمک به بازیابی کیف پول خود یا دسترسی به وجوه خود از طریق راه‌های جایگزین، با تیم پشتیبانی ارائه دهنده کیف پول تماس بگیرید.

منبع: moralis

شهریار قلی پور
درباره شهریار قلی‌پور
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید