آندریاس آنتونوپولوس در دنیای ارز دیجیتال کیست؟
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

بیوگرافی آندریاس آنتونوپولوس؛ متخصص ارزهای دیجیتال و سیستم‌های بلاک چین

آندریاس آنتونوپولوس Andreas M. Antonopoulos)) کیست؟
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

اگر هرگز در مورد آندریاس آنتونوپولوس نشنیده‌اید، یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در فضای کریپتو را از دست داده‌اید. آندرس یکی از قابل اعتمادترین و بی‌طرف‌ترین مراجع در صنعتی است که اخبار جعلی و انواع اطلاعات گمراه‌کننده در آن وجود دارد. اما آندرس آنتونوپولوس کیست و چرا انقدر معروف شده است؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

آندرس آنتونوپولوس کیست؟

تصویری از آندریاس آنتونوپولوس محقق و حامی بیت کوین
آندریاس در دانشگاه کالج لندن تحصیل کرد و به مطالعه سیستم‌های توزیع شده، علوم کامپیوتر و ارتباطات داده مشغول شد.

آندریاس آنتونوپولوس (Andreas M. Antonopoulos)، حامی سرسخت بیت کوین، کارآفرین حوزه فناوری و نویسنده بریتانیایی-یونانی است. او مجری پادکست‌های «Speaking of Bitcoin» و «Unscrypted» است. و همچنین به عنوان مدرس در برنامه ” Introduction to Digital Currencies” دانشگاه نیکوزیا فعالیت می‌کند.

آندریاس آنتونوپولوس در ۳۰ ژانویه ۱۹۷۲ در لندن به دنیا آمد. خانواده او که یونانی‌تبار بود، در دوران حکومت یونان به آتن نقل مکان کردند.

آنتونوپولوس جوانی خود را در آتن گذراند تا اینکه وقتی ۱۷ ساله شد به انگلستان بازگشت. او در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه کالج لندن تحصیل کرد و به مطالعه سیستم‌های توزیع شده، علوم کامپیوتر و ارتباطات داده مشغول شد. او مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در سال ۱۹۹۳ به دست آورد و تا سال ۱۹۹۶ در دانشگاه خود (دانشگاه نیکوسیا) به عنوان پژوهشگر مشغول بود.

او در سال ۲۰۲۱ کار مشاوره امنیت کامپیوتر خود را ترک کرد تا در مورد بیت کوین تدریس کند. آندریاس آنتونوپولوس یک کانال یوتیوب نیز برای آموزش بیت کوین ایجاد کرده است. همچنین، او در پادکست‌های مختلف و رویدادهای عمومی در مورد نوآوری‌های حوزه فناوری صحبت می‌کند.

در سال ۲۰۱۴، او در برابر یک قانونگذاران کانادایی حاضر شد تا درباره نحوه قانون‌گذاری بیت کوین بحث کند. کتاب‌ها و مقالات او در مورد بیت کوین شهرتش را در فضای کریپتو افزایش داد.

او یک چهره محبوب در فضای ارزهای دیجیتال است و از تبدیل شدن بیت کوین به روش اصلی پرداخت در جهان حمایت می‌کند.

آندریاس به تنهایی بیش از هر کس دیگری برای بیت کوین (و به طور کلی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز) تلاش کرده است. بله، مطمئناً این یک ادعای جسورانه است، اما با این وجود واقعیت دارد.

آندریاس بیش از ۲۰۰ مقاله در مورد همه چیز از رمزنگاری، امنیت، شبکه‌های توزیع شده، محاسبات ابری و بیت کوین گرفته تا اصول و سیاست‌های سیستم‌های توزیع شده نوشته و منتشر کرده است. او ساعت‌های بی‌شماری از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های ضبط‌شده در یوتیوب دارد و آموزش‌های فنی و نظری در مورد بیت کوین به شما ارائه می‌دهد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

Andreas M. Antonopoulos در سنین پایین علاقه به فناوری پیدا کرد. او که در سن ۱۰ سالگی با کامپیوتر آشنا شد، شروع به کار با این فناوری جدید کرد و کاملاً به آن وسواس پیدا کرد. او در سن ۱۴ سالگی اولین مودم خود را خرید و برای اولین بار در زندگی خود با «اینترنت» آشنا شد.

با این حال، یک بچه گیک بودن در یک جامعه فاسد فضای بسیار کمی برای رشد شخصی باقی می‌گذارد. او در مراحل اولیه زندگی خود تصمیم خود را گرفته بود. قرار بود با زندگیش کاری بکند و هیچ کس جلوی او را بگیرد.

او که تمایلی به مقابله با ذهنیت جامعه یونان پسا فاشیست نداشت، به انگلستان نقل مکان کرد، جایی که در دانشگاه کالج لندن (UCL) تحصیل کرد و در آنجا مدرک لیسانس خود را در علوم کامپیوتر و مدرک کارشناسی ارشد خود را در شبکه ارتباطات داده و سیستم‌های توزیع شده دریافت کرد.

پس از تحصیلات رسمی در یکی از ۱۰ دانشگاه برتر جهان، به ایالات متحده نقل مکان و کار خود را به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر یک شرکت تحقیقاتی موفق فناوری آغاز کرد.

به عنوان فردی که از همان ابتدا با تماشای اینترنت بزرگ شد، در طول اقامت خود در ایالات متحده با جنبش رو به رشد سایفرپانک (Cypherpunk) در دهه ۱۹۹۰ درگیر شد. سافرپانک‌ها یک جامعه اینترنتی بودند که در آن زمان یک «جنگ» سایبری با دولت ایالات متحده به راه انداختند تا از حق حریم خصوصی در اینترنت محافظت کنند و از حق کاربران عادی برای دسترسی به رمزنگاری قوی اطمینان حاصل کنند. تمام تجربیات ذکر شده او را به سمت کشف ارزهای دیجیتال سوق داد.

کشف بیت کوین

آندریاس آنتونوپولوس در سال ۲۰۱۲ چنین گفت:

بیت کوین پول نیست. بلاک چین یک سیستم ارزی نیست. بستر اعتماد است. این یک شرکت نیست؛ یک محصول نیست، خدماتی نیست که شما در آن ثبت نام کنید. یک ارز نیست. ارز فقط اولین کاربرد آن بود. این مفهوم تمرکززدایی است که در ارتباطات انسانی اعمال می‌شود.

آندریاس عاشق گفتن داستان چگونگی کشف بیت کوین است و علاقه‌مندان به کریپتو عاشق این حکایت هستند زیرا تقریباً همه کسانی که برای اولین بار در زندگی خود با بیت کوین روبرو شدند، واکنشی مشابهی او داشتند:

اولین بار در اواسط سال ۲۰۱۱ به بیت کوین برخورد کردم. واکنش من کم و بیش این بود «پفت! پول خرافه!». من تا شش ماه آن را نادیده گرفتم و اهمیت آن را درک نکردم. این واکنشی است که در میان بسیاری از باهوش‌ترین افرادی که می‌شناسم آن را دیده‌ام، که به من دلداری می‌دهد.

در واقع، حتی خود خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، باور نداشت که اختراع او به این درجه از بزرگی برسد. حالا که اینطور شد، همه طوری رفتار کردند که انگار همه چیز از ابتدا مشخص بود. در واقع، اگر برای یک ثانیه کوچک‌نمایی کنیم، به نظر می‌رسد که یک الگوی تکراری در تاریخ ایده‌های در حال تغییر جهان وجود دارد.

قبل از اختراع، همه ادعا می‌کنند که مشکل غیرقابل‌حل است. پس از اختراع، همه فکر می‌کنند که راه‌حل برای همیشه واضح بوده است. این الگوی رفتاری انسان به قدمت تاریخ است.

او در ادامه آشنایی خود با بیت کوین می گوید:

بار دوم که با بیت کوین روبرو شدم، تصمیم گرفتم وایت پیپر نوشته شده توسط ساتوشی ناکاموتو را بخوانم تا منبع معتبر را مطالعه کنم و ببینم در مورد چیست. هنوز لحظه‌ای را به یاد می‌آورم که خواندن آن ۹ صفحه را تمام کردم، زمانی که متوجه شدم بیت کوین صرفاً یک ارز دیجیتال نیست، بلکه شبکه‌ای از اعتماد است که می‌تواند پایه‌ای برای چیزهای بسیار بیشتری از ارزهای معمولی را نیز فراهم کند.

درک این موضوع که «این پول نیست، یک شبکه اعتماد غیرمتمرکز است»، سفر چهارماهه من را برای دریافت تمامی اطلاعات درباره بیت کوین آغاز کرد. من دچار وسواس شدم، هر روز ۱۲ ساعت یا بیشتر را به صفحه می‌چسبیدم، می‌خواندم، می‌نوشتم، کد نویسی می‌کردم و تا جایی که می‌توانستم یاد می‌گرفتم.

پس از کشف بیت کوین، آندریاس بلافاصله همه امور متفرقه را متوقف کرد و خود را وقف درک این پدیده جدید و کار تمام وقت در فضای کریپتو کرد. در دو سال اول، او در تلاش بود تا راه‌هایی برای کسب درآمد از این کار بیابد، زیرا «صنعت» هنوز در مرحله ابتدایی خود بود و هیچ‌کس نمی‌خواست برای کاری که او ارائه می‌کرد پول بپردازد. در واقع، احمقانه است که فکر کنیم در سال ۲۰۲۱ می‌توان با بیت کوین شغلی ایجاد کرد.

در آن زمان، ارز دیجیتال عمدتا به عنوان یک روش «ناشناس» برای خرید کالاهای غیرقانونی در دارک وب توسط تعداد کمی از افراد در اینترنت استفاده می‌شد. اما اکنون کمتر کسی است که در مورد بیت کوین چیزی نشنیده باشد، و هزاران نفر به طور تمام وقت در این صنعت کار می‌کنند. آندریاس، با فصاحت بی‌عیب و نقص و موهبت منحصر‌به فرد خود در تقطیر اصطلاحات تخصصی فنی پیچیده به زبانی که هر کسی می‌تواند هضم کند، نقش بزرگی در موفقیت بیت کوین ایفا کرد.

پیشینه او در علوم کامپیوتر، سیستم‌های توزیع‌شده و رمزنگاری، همراه با تجربیات دوران کودکی‌اش در یونان پس از فاشیسم، او را به یکی از اولین افرادی تبدیل کرد که به طور کامل بزرگی بیت‌کوین و DLT را چه از نظر فنی و چه از نظر فنی درک کرد. دیدگاه فلسفی، اقتصادی و اجتماعی

امروزه Andreas M. Antonopoulos یکی از معتبرترین مربیان، تأثیرگذاران و مشاوران عمومی در دنیای ارزهای دیجیتال است. در سال ۲۰۱۴، او به عنوان همکار تدریس در دانشگاه نیکوسیا، اولین دانشگاه در جهان که مدرک کارشناسی ارشد در ارز دیجیتال ارائه می‌دهد، شد.

در اکتبر همان سال، او به عنوان شاهد متخصص در جلسات کمیته بازرگانی، بانکداری و دارایی سنای کانادا و کمیته بانکداری سنای استرالیا حضور یافت. شهادت‌های او در این جلسات به شکل‌گیری قوانین ارزهای دیجیتال در کانادا و سراسر جهان کمک کرد.

او همچنین به عنوان مدیر ارشد امنیت Blockchain.info خدمت کرد و بعداً مشاور هیئت‌مدیره شد. آندریاس نویسنده‌ای است که به طور گسترده منتشر شده و مورد احترام در حوزه ارزهای دیجیتال و سخنران منظم در کنفرانس‌ها و جلسات بیت کوین در سراسر جهان است.

ثروت خالص آندریاس آنتونوپولوس چقدر است؟

ثروت خالص آندریاس آنتونوپولوس بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. آندریاس آنتونوپولوس، متخصص امنیت و فناوری سایبری و کارآفرینی است که در ابتدای انقلاب کریپتو، روی بیت کوین و بلاک‌چین‌های متن باز سرمایه‌گذاری کرد. او از همان روزهای اولیه مانند اریک وورهیس، یک مروج فعال بیت کوین بوده است.

 آندریاس آنتونوپولوس در حال سخنرانی
پس از کشف بیت کوین، آندریاس بلافاصله خود را وقف درک این پدیده جدید و کار تمام وقت در فضای کریپتو کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که او به طور بالقوه از طریق کتاب‌هایش (تسلط بر بیت کوین و تسلط بر اتریوم)، مشارکت‌های عمومی، حضور در رسانه‌ها، و کانال یوتیوب و پادکست‌هایش ثروت زیادی به دست آورده است.

علاوه بر این، اگر از وب سایت او بازدید کنید، یک فروشگاه آنلاین با کالاهای منحصر به فرد، کتاب‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای فروش پیدا خواهید کرد.

مسیر حرفه‌ای آندریاس آنتونوپولوس

آنتونوپولوس مدرک علوم کامپیوتر، ارتباطات داده و سیستم‌های توزیع شده خود را از دانشگاه کالج لندن دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۱، شرکت Greenwich Technology Partners آندریاس را برای رهبری بخش امنیتی استخدام کرد. آنتونوپولوس یک سال در آنجا کار کرد و سپس برای دومین نقش امنیتی خود به ThruPoint Inc منتقل شد.

آندریاس در سال ۲۰۰۳ شریک موسس و معاون ارشد شرکت Nemertes Research شد. نقش اصلی او تحقیق در مورد امنیت رایانه و موضوعات مربوط به آن بود.

به عنوان یک مشاور در Nemertes Research، آندریاس در مورد امنیت رایانه تحقیق کرد و اظهار داشت که بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت رایانه، سیستم‌های بیش از حد پیچیده است که از تغییرات سریع تجاری ناشی می‌شود.

او این سمت را در سال ۲۰۱۱ ترک کرد و به یک مشاور آزاد تبدیل شد و در نهایت به سخنرانی در کنفرانس‌های بیت کوین روی آورد.

حمایت از بیت کوین

این کارشناس امنیتی در سال ۲۰۱۲ با ارزهای دیجیتال آشنا شد و اولین بیت کوین خود را در همان سال خریداری کرد. او مقالاتی در مورد کریپتو نوشت و در کنفرانس‌های بیت کوین سخنرانی کرد. در آن زمان، طرفداران بیت کوین بسیار اندک بودند!

او یکی از نویسندگان دوره رایگان مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال در دانشگاه نیکوزیا است. در آوریل ۲۰۱۴، آندریاس یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین ترتیب داد. او که قصد داشت به ناکاموتو کمک کند، پس از توجهی که Andreas M. Antonopoulos به خاطر این مقاله دریافت کرد، ۵۰ بیت کوین به ارزش ۲۳۰۰۰دلار آمریکا جمع‌آوری کرد.

با توجه به درک عمیق او از بازار کریپتو، بسیاری از افراد در این صنعت برای مشاوره و توصیه‌های سرمایه‌گذاری به او مراجعه می‌کنند. بی‌تردید آنتونوپولوس نیز ثابت کرده است که از عهده این کار بر می‌آید. اخیراً، او به سرمایه گذاران توصیه کرد که بیت کوین و سایر رمزارزهای خود را نگه دارند و اصرار داشت که قیمت آن‌ها افزایش خواهند یافت.

در طی مصاحبه‌ای با یک نشریه‌ در فوریه ۲۰۲۳، این متخصص ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران در مورد انواع کیف پول هایی که برای حفظ وجوه خود استفاده می‌کنند، توصیه کرد.

به گفته وی، سرمایه گذاران باید معماری امنیتی، قابلیت استفاده و طراحی بصری کیف پول را در نظر بگیرند.

در همان مصاحبه، او پیش‌بینی کرد که بازار کریپتو به‌زودی راه‌اندازی صرافی‌های جدید و انتشار گسترده دستگاه‌های خودپرداز را برای تقویت استفاده از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در سراسر جهان تجربه خواهد کرد.

آنتونوپولوس همچنین نقش قابل توجهی در حمایت از مقررات صنعتی دقیق‌تر و مناسب‌تر ایفا کرده است.

در سال‌های اخیر، او سفر گسترده‌ای داشت تا به کارگزاران دولتی در مورد قوانین کریپتو مشاوره دهد. چند سال پیش، او در مقابل کمیته بازرگانی، بانکداری و دارایی سنای کانادا ظاهر شد تا به قانونگذاران در مورد قوانین ارزهای دیجیتال مشاوره دهد.

این حامی ارز دیجیتال همچنین به عنوان یک کارشناس کمیته بانکداری سنای استرالیا شهادت داد و بر اهمیت مقررات شفاف ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

آنتونوپولوس علاوه بر ارزهای دیجیتال، در مورد NFT ها نیز سخنرانی می‌کند. او در یکی از ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوب خود، تفاوت بین NFT و ارزهای دیجیتال را مشخص کرد.

«تسلط بر بیت کوین» و «تسلط بر اتریوم» دو کتاب پرفروش او هستند. او همچنین نویسنده مجموعه کتاب‌های «اینترنت پول» است. آنتونوپولوس به خاطر توضیح ساده موضوعات پیچیده به شهرت رسید.

عنوان کتاب آندریاس آنتونوپولوس: Mastering bitcoin
آندریاس آنتونوپولوس از آموزش بیت کوین ثروت زیادی به دست آورده است.

به همین دلیل، او در بسیاری از رسانه‌ها مطرح شده است، اما معروف‌ترین نمایش او در برنامه Joe Rogan Experience بود. علاوه بر این، آندریاس پادکست‌های خود را با نام‌های «Unscrypted» و «Speaking of Bitcoin» دارد. او همچنین یک وب سایت و کانال یوتیوب به نام aantonop را با ۳۲۲۰۰۰ عضو مدیریت می‌کند. روی هم رفته، آندریاس آنتونوپولوس یک نابغه ارز دیجیتال است که از آموزش بیت کوین ثروت زیادی به دست آورده است.

جمع‌بندی

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که آندرس آنتونوپولوس کیست و مروی بر زندگی نامه و کارهای این چهره برجسته در حوزه رمزارزها داشتیم. برای بیش از دو دهه، آندریاس به صدها سازمان در مورد فناوری‌ها و روندهای نوظهور مشاوره داده و استراتژی‌های تجاری را برای استفاده کارآمد و مؤثر از فناوری توسعه داده است. آندریاس یک پیشگام اولیه که پتانسیل اینترنت را در سال ۱۹۸۸ دید، به بسیاری از کسب و کارها کمک کرد تا از فرصت‌های جدید برای پیشرفت در حوزه شبکه‌های متن باز و بلاک چین استفاده کنند.

سوالات متداول در مورد  آندریاس آنتونوپولوس

برخی از آثار برجسته آندریاس آنتونوپولوس چیست؟

آندریاس آنتونوپولوس چندین کتاب از جمله « Mastering Bitcoin » و « The Internet of Money. » نوشته است. او همچنین سخنرانی‌ها و ارائه‌های جذابی را در مورد موضوعات مرتبط با بیت‌کوین، بلاک چین و فناوری‌های غیرمتمرکز ارائه کرده است.

چگونه می‌توانم از آندریاس آنتونوپولوس بیشتر بیاموزم؟

شما می‌توانید آندریاس آنتونوپولوس را در شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس و یوتیوب دنبال کنید. او اغلب تحلیل‌های خود را درباره آخرین تحولات در دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین به اشتراک می‌گذارد.

آیا آندریاس آنتونوپولوس برای سخنرانی یا مشاوره در دسترس است؟

بله، آندریاس آنتونوپولوس سخنران کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی است. می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی او با تیم او تماس بگیرید تا در مورد رزرو جلسات صحبت یا مشاوره سؤال کنید.

منابع: unblock | ۱۰۱blockchains

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ