انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی چگونه انجام می‌شود؟

آموزش انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی

موبایلی که کنار آن نوشته: تراست والت
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول دیجیتال محبوب است که از ۴.۵ میلیون رمزارز در ۶۵ بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. این والت دیجیتال استیبل کوین‌های محبوب، NFT های بلاک چین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس، استیکینگ، خرید با کارت اعتباری و همچنین یک مرورگر وب ۳ را برای اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

اما برای بسیاری از کاربران تراست ولت سوال است که چگونه می‌توانند سود خود را از این کیف پول نقد کنند و دارایی‌های خود را به ارزهای فیات مانند دلار، یورو یا ریال تبدیل نمایند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به آموزش انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد در کیف پول تراست

تصویری از کیف پول حاوی بیت کوین به همراه یک نوشته با مضمون کیف پول trust wallet
امکان انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی به صورت مستقیم وجود ندارد و شما باید ابتدا رمزارزهای خود را به یک صرافی منتقل کنید.

نقد کردن برخی از رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین هایی چون USDT و USDC ساده است، اما برای توکن‌های دارای ارزش بازار کوچکتر و NFT ها، ممکن است لازم باشد ابتدا آنها را به دارایی دیگری تبدیل کنید.

شما می‌توانید با استفاده از مرورگر داخلی تراست والت و مراجعه به صرافی‌های غیرمتمرکزی (DEX) مانند Pancake Swap یا Uniswap، توکن‌ها و NFT‌های خود را به رمزارزها یا استیبل‌کوین‌های محبوب‌تر مثل تتر تبدیل کنید.

مرحله آخر این است که بیت کوین، اتر، BNB یا استیبل‌کوین‌های تبدیل‌شده خود را به صرافی مانند بایننس، کوین بیس یا کراکن بفرستید تا آن‌ها را فروخته و به ارزهای فیات مانند دلار یا یورو تبدیل کنید.

نکته: کاربران ایرانی نیز می‌توانند تترهای خود را به یک صرافی ایرانی منتقل کرده و سپس آن را در بازار معاملاتی به ریال تبدیل نمایند.

در این آموزش فرض را بر این می‌گذاریم که شما از قبل یک حساب در یک صرافی محبوب راه‌اندازی کرده و حساب بانکی خود را به حساب صرافی خود متصل کرده‌اید.

مراحل انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی

کیف پول تراست والت از برداشت مستقیم ارز فیات پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، برای برداشت پول از تراست والت به حساب بانکی خود، ابتدا باید رمزارزها را به صرافی‌های ارز دیجیتالی که از برداشت‌ ارز فیات پشتیبانی می‌کنند، منتقل کنید.

صرافی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما ما در این آموزش پلتفرم‌های زیر را برای مثال آورده‌ایم:

  • صرافی بایننس: بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. صرافی بایننس از رمزارزهای متعددی پشتیبانی کرده و همچنین امکان برداشت ارز فیات را فراهم می‌کند. پس از ارسال ارز دیجیتال از تراست والت، می‌توانید دارایی‌های خود را در بایننس به فروش رسانده و سپس به حساب بانکی خود انتقال دهید.
  • صرافی کوین بیس: کوین بیس (Coinbase) یک صرافی ارز دیجیتال مخصوص مبتدیان است که نقدینگی بالایی دارد و از برداشت پول به حساب‌های بانکی کشورهای مختلف پشتیبانی می‌کند. شما به راحتی می‌توانید حساب بانکی خود را به صرافی کوین بیس متصل کنید، رمزارزهای خود را از Trust Wallet منتقل کرده و پس از تبدیل به ارز فیات برداشت کنید.

مرحله ۱- ارسال ارز دیجیتال از تراست والت به صرافی

نمایی از کیف پول تراست ولت
اولین کاری که باید برای انتقال پول از تراست ولت انجام دهید، ارسال رمزارزها به یک صرافی ارز دیجیتال است.

برای برداشت رمزارز از برنامه Trust Wallet، ابتدا باید ارز دیجیتال خود را به یک صرافی ارز دیجیتال ارسال کنید. در اینجا مراحل انتقال ارز دیجیتال از کیف پول تراست به صرافی مانند بایننس یا کوین بیس آورده شده است:

  1. برنامه Trust Wallet را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید. به کیف پول ارز دیجیتال خاصی که می‌خواهید برداشت کنید بروید.
  2. دکمه Send را بزنید. با این کار صفحه send/withdraw ظاهر می‌شود.
  3. آدرس کیف پول صرافی که می‌خواهید رمزارزهایتان را به آن منتقل کنید را کپی کنید. شما می‌توانید این آدرس را در بخش Receive هر توکن در صرافی پیدا کنید.
  4. در صفحه Send‌ به‌دنبال کیف پول تراست برگردید و آدرسی را که کپی کرده‌اید در قسمت Receiver پیست (Paste) کنید.
  5. مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید برداشت کنید، وارد کنید. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که بخشی از آن یا تمامی آن ارسال شود.
  6. برای اطمینان از صحت آدرس و مبلغ، جزئیات را به دقت بررسی کنید. توصیه می‌شود ابتدا یک تراکنش آزمایشی کوچک انجام دهید.
  7. Continue را بزنید و تراکنش را تایید کنید.
  8. با توجه به ترافیک و ازدحام در شبکه بلاک چین، انتقال ارز دیجیتال از Trust Wallet به صرافی معمولاً ۳۰ دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد.

به کارمزدهای شبکه توجه زیادی داشته باشید؛ زیرا این هزینه ممکن است بر اساس عواملی مانند ازدحام بلاک چین افزایش پیدا کند. همچنین، آدرس گیرنده را چک کنید تا از هرگونه انتقال اشتباه جلوگیری شود. ضمنا پس از اتمام نقل و انتقال، می‌توانید به وجوه موجود در صرافی دسترسی داشته باشید و اقدام به فروش و برداشت کنید.

مرحله ۲- تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات در صرافی

هنگامی که دارایی‌های دیجیتال خود را از Trust Wallet به حساب صرافی منتقل کردید، زمان آن رسیده است که آن‌ها را به ارز فیات تبدیل کنید.

  1. در بایننس، به صفحه Trade بروید و جفت ارز دیجیتالی را که می‌خواهید بفروشید، مانند BTC/USDT را انتخاب کنید. اگر جفت معاملاتی مورد نظر را در لیست نمی‌بینید، نام آن را در نوار Search جستجو کنید.
  2. مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید بفروشید وارد کنید، یا ۱۰۰ درصد مبلغ را انتخاب کنید. جزئیات تراکنش را بررسی کنید و برای تکمیل سفارش، Sell BTC را کلیک کنید.
  3. این فرآیند مشابه سایر صرافی‌های بزرگ مانند Coinbase و Crypto.com است. به بخش ترید بروید، جفت ارز دیجیتال/فیات را انتخاب کنید، مبلغی را برای فروش وارد و تراکنش را تکمیل کنید.
  4. پس از تکمیل تراکنش، ارز دیجیتال شما با موفقیت به ارز فیات در صرافی تبدیل خواهد شد.
  5. بررسی کنید که وجوه به درستی به حساب صرافی شما واریز شده است. اکثر صرافی‌ها برای برداشت مبالغ زیاد ارز فیات به احراز هویت نیاز دارند.
  6. با تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات، اکنون آماده برداشت وجه به حساب بانکی خود هستید.

مرحله ۳- انتقال ارز فیات به حساب بانکی

اگر از قبل ارز دیجیتال خود را به ارز فیات در صرافی تبدیل کردید، می‌توانید آن وجوه را به حساب بانکی خود منتقل کنید. این فرآیند بستگی به این دارد که از کدام صرافی استفاده می‌کنید. بنابراین روند آن ممکن است کمی متفاوت باشد. با این حال، مراحل کلی به شرح زیر است:

برداشت از صرافی بایننس

  1. در حساب بایننس خود، به کیف پول Fiat و Spot خود بروید.
  2. در بالای صفحه روی Withdraw کلیک کنید.
  3. ارز فیاتی را که می‌خواهید برداشت کنید انتخاب کنید.
  4. مبلغ مورد نظر برای برداشت را وارد کنید.
  5. روش برداشت مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ انتقال بانکی، کارت نقدی یا اعتباری.
  6. در صورت درخواست، جزئیات حساب بانکی خود را وارد کنید.
  7. هرگونه الزامات تایید اضافی را تکمیل کنید.

برداشت از صرافی کوین بیس

  1. در حساب Coinbase خود، روی کیف پول فیات خود (دلار، یورو و غیره) کلیک کنید.
  2. روی Withdraw در سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. ارز را انتخاب کرده و مبلغ مورد نظر را برای برداشت وارد کنید.
  4. روش پرداخت خود را انتخاب کنید؛ حساب بانکی، پی پال و غیره.
  5. جزئیات برداشت را بررسی و تایید کنید.

اشتباهات رایج هنگام برداشت از تراست والت

برداشت وجه از حساب Trust Wallet می‌تواند روان و ساده باشد، اما برخی از اشتباهات رایجی که کاربران مرتکب می‌شوند ممکن است این فرآیند را پیچیده کند. آگاهی از این خطاهای احتمالی برای اجتناب از مشکلات و اطمینان از انجام صحیح نقل و انتقالات ضروری است.

عدم محاسبه کارمزدهای شبکه

برداشت ارز دیجیتال همیشه مستلزم پرداخت کارمزدهای شبکه است که بر اساس ترافیک و ازدحام شبکه متفاوت است. قبل از تایید هرگونه برداشت حتما به کارمزد تخمینی شبکه که توسط Trust Wallet نشان داده می‌شود، توجه کنید.

برای پرداخت کارمزد برداشت، به موجودی کافی در کیف پول خود نیاز دارید. اگر کارمزد را در نظر نگیرید، ممکن است تراکنش شما به دلیل کمبود موجودی ناموفق شود.

ارسال به آدرس‌های اشتباه

یکی از رایج ترین اشتباهات ارسال رمزارز به آدرس گیرنده اشتباه است. قبل از کپی کردن آدرس کیف پول گیرنده، به دقت بررسی کنید که با آدرس مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

کپی کردن ناخواسته یک آدرس اشتباه آسان است، بنابراین توصیه می‌شود قبل از ارسال تراکنش، آدرس کپی شده را دوبار چک کنید. حتی اشتباهات تایپی جزئی می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود.

انتظارات غیرواقع بینانه از زمان برداشت

به یاد داشته باشید که تراکنش برداشت‌ ارزهای دیجیتال فورا پردازش نمی‌شود. بسته به ازدحام شبکه و سرعت بلاک چین، ممکن است ۳۰ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. تصور نکنید که برداشت شما از والت تراست بلافاصله تکمیل می‌شود؛ بنابراین هنگام انجام تراکنش زمان برداشت را در نظر داشته باشید.

درک نادرست محدودیت‌های برداشت

در حالی که Trust Wallet محدودیتی برای برداشت اعمال نمی‌کند، صرافی‌هایی که به آنها توکن ارسال می‌کنید ممکن است محدودیت‌های روزانه یا ماهانه داشته باشند. از محدودیت‌های برداشت در پلتفرم دریافت‌کننده برای جلوگیری از انتقال ناموفق آگاه باشید. ممکن است لازم باشد برداشت‌های بزرگ را به چند تراکنش کوچکتر تقسیم کنید.

نمایی از بخش خرید کیف پول تراست ولت به همراه ویزا کارت و مسترکارت
برای انتقال پول از صرافی ارز دیجیتال به حساب بانکی می‌توانید از حساب‌های مستر کارت یا ویزا استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش انتقال پول از تراست ولت به حساب بانکی پرداختیم. بنابراین، اکنون می‌توانید با خیال راحت دارایی‌های خود را از حساب تراست والت خود خارج کنید. نکته کلیدی این است که Trust Wallet از برداشت مستقیم ارز فیات پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین دارایی‌های شما باید به صرافی‌هایی مانند مکسی، بایننس، کوکوین و غیره ارسال شوند.

هنگامی که رمزارزهای خود را در یکی از این صرافی‌ها واریز کردید، می‌توانید آن‌ها را با ارزهای فیات مانند USD، EUR یا GBP معامله کنید و سپس آن را به حساب بانکی خود برداشت کنید. کاربران ایرانی نیز می‌توانند تترهای خود را از کیف پول تراست به یک صرافی ایرانی منتقل کنند و سپس اقدام به معامله تتر (USDT) با ریال نمایند.

سوالات متداول

آیا می‌توان به‌طور مستقیم از کیف پول تراست پول را به حساب بانکی منتقل کرد؟

خیر. شما در حال حاضر تنها می‌توانید از طریق یک صرافی ارز دیجیتال که از برداشت‌های فیات پشتیبانی می‌کند، از کیف پول تراست خود به ارزهای فیات پول برداشت کنید.

برداشت پول از تراست ولت و تبدیل به ارز فیات چقدر طول می‌کشد؟

زمان برداشت پول از Trust Wallet و تبدیل به ارز فیات می‌تواند با توجه به صرافی و روش پرداختی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد. ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

آیا برای انتقال پول از تراست والت به حساب بانکی کارمزدی وجود دارد؟

بله. معمولا کارمزدهای مربوط به برداشت پول از کیف پول تراست وجود دارد. این کارمزدها بسته به صرافی و روش پرداختی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

مراحل برداشت پول از تراست ولت چیست؟

برای برداشت پول از Trust Wallet و تبدیل به ارز فیات، باید ارز دیجیتال خود را به یک صرافی رمزارز انتقال دهید که امکان برداشت فیات را فراهم می‌کند. هنگامی که ارز دیجیتال شما در کیف پول صرافی واریز شد، می‌توانید آن را به ارز فیات تبدیل کرده و سپس وجوه را به حساب بانکی خود منتقل کنید.

منبع: swissmoney

شهریار قلی پور
درباره شهریار قلی‌پور
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید