پول‌دارترین فرد جهان در سال ۲۰۲۴ کیست؟ - مجله رمزینکس

پول‌دارترین فرد جهان در سال ۲۰۲۴ کیست؟

ایلان ماسک در حال حاضر پول‌دارترین فرد جهان است
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۷ فروردین ۱۴۰۳

شاید برای شما هم سوال باشد که چه کسی لقب ثروتمندترین فرد جهان را دارد و از چه راه‌هایی توانسته این عنوان را به‌دست بیاورد. افراد زیادی می‌توانند جزو این لیست باشند؛ برنارد آرنو (Bernard Arnault)، جف بزوس (Jeff Bezos)، لری الیسون (Larry Ellison) و مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) از جمله این افراد هستند، اما در این مقاله‌ی رمزینکس قصد داریم به نفر اول و پولدارترین فرد جهان در سال ۲۰۲۴ بپردازیم و او را به شما معرفی کنیم.

ثروتمندترین مرد دنیا در سال ۲۰۲۴ 

ثروتمندترین فرد جهان در حال حاضر ۵۲ سال سن دارد و در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند. او به‌عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل‌های تسلا فعالیت می‌کند و دارایی خالص ۲۲۲ میلیارد دلاری دارد. همچنین ۱۳ درصد از سهام این فرد در تسلا، ۹۸.۱ میلیارد دلار ارزش دارد که با ۷۹ درصد سهام مالکیت شرکت X (توییتر سابق) به ارزش ۹.۳۲ میلیارد دلار تکمیل می‌شود.

سایر دارایی‌های خصوصی او شامل SpaceX به ارزش ۵۳.۲ میلیارد دلار و Boring Company به ارزش ۳.۳۳ میلیارد دلار است. احتمالاً تا الان با اطلاعاتی که گفته شد، حدس زده‌اید که پولدارترین فرد جهان کیست؛ بله، ایلان ماسک (Elon Musk) ثروتمندترین فرد جهان است.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک نامی است که در کنار کلماتی مثل نوآوری، بازسازی و جاه‌طلبی بی‌حد و حصر قرار می‌گیرد. او یک کارآفرین، سرمایه‌گذار و مهندس به‌شمار می‌رود که شرکت‌های متعددی را تاسیس کرده است. او همچنین صنایع مختلفی را به تحول درآورده و تصورات افکار عمومی در بسیاری از مسائل تحت تاثیر او قرار گرفته‌اند. از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا اکتشافات فضایی، سرمایه‌گذاری‌های ماسک نه تنها دنیایی را که ما در آن زندگی می‌کنیم متحول کرده، بلکه میلیون‌ها نفر را به رؤیاهایی بزرگ‌تر و رسیدن به ستاره‌ها و فضا امیدوار کرده است.

ایلان ماسک بخش زیادی از ثروت خود را از شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس (تولیدکننده موشک)، تسلا (سازنده خودروهای الکتریکی) و شرکت بورینگ (استارت آپ تونل‌سازی) به‌دست آورده است. همچنین، بخش قابل توجهی از ثروت او به موفقیت تسلا گره خورده و دارایی او را روز به روز افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر، ماسک شرکت توییتر را در اکتبر ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و تصمیم گرفت این شبکه‌ی اجتماعی محبوب را به لیست دارایی‌های خود اضافه کند.

ایلان ماسک ثروت خود را از راه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به دست آورده است.
ایلان ماسک مالک شرکت‌های عظیمی مانند ایکس، تسلا و اسپیس ایکس است.

یکی از نتایجی که ممکن است تعجب‌برانگیز باشد این است که بر اساس گزارش فوربز، با وجود مشکلات توییتری، ایلان ماسک با ثروتی حدود ۲۳۸.۵ میلیارد دلار در رتبه اول افراد ثروتمند بازگشته است. همان‌طور که اشاره کردیم، این کارآفرین ثروت خود را از مشارکت در شرکت‌هایی مانند تسلا و اسپیس ایکس به‌دست آورده. تسلا نمونه‌ای عالی برای دیدگاه ماسک درمورد پیشرفت‌های زیست محیطی به‌شمار می‌آید. 

در واقع او در تحول صنعت خودروسازی و تولید خودروهای الکتریکی که ۲CO کمتری نسبت به خودروهای بنزینی تولید می‌کنند، نقش مهمی ایفا کرده و قصد دارد در آینده خدمات بیشتری به نفع کره‌ی زمین ارائه کند. نوآوری او برای آینده‌ای پایدار، تسلا را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان تبدیل کرد و اعتبار زیادی به سمت آن جلب شد.

حتما بخوانید: ساتوشی ناکاموتو کیست؟ همه‌چیز درباره خالق بیت‌کوین

زندگی‌نامه ایلان ماسک

سفر زندگی ایلان ماسک در پرتوریا واقع در آفریقای جنوبی آغاز شد. او متولد ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ بوده و فرزند پدری اهل آفریقای جنوبی و مادری کانادایی است. جالب است بدانید ماسک استعداد اولیه خود را برای کامپیوتر و کارآفرینی در سن پایینی نشان داد.

در سن ۱۲ سالگی برنامه‌نویسی را آموخت و اولین شرکت بازی‌های ویدیویی خود را توسعه داد. ذهن کنجکاو و روحیه کارآفرینی او، زمینه را برای موفقیت‌های آینده ایلان فراهم می‌کرد. ایلان ماسک در سن ۱۲ سالگی یک بازی ویدئویی ساخت و آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت. در سال ۱۹۸۸، پس از اخذ پاسپورت کانادایی، آفریقای جنوبی را ترک کرد چون تمایلی به حمایت از آپارتاید از طریق خدمت اجباری نظامی را نداشت و همچنین به‌دنبال فرصت‌های اقتصادی بیشتر در ایالات متحده بود. 

بعد از آن که ایلان ماسک به آمریکا مهاجرت کرد، شرکت پرداخت الکترونیکی پی پال را تاسیس و اسپیس ایکس، سازنده وسایل پرتاب و فضاپیماها را توسعه داد. او همچنین یکی از اولین سرمایه‌گذاران مهم و همچنین مدیر اجرایی شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا بود. علاوه بر این، ماسک توییتر را در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد.

ایلان ماسک در سن ۱۲ سالگی یک بازی ویدئویی ساخت و آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت.
ماسک در سن پایین برنامه‌نویسی را آموخت و استعداد خود را در این زمینه به نمایش گذاشت.

شروع مسیر تحصیلی و شغلی ایلان ماسک

ماسک در دانشگاه کویینز در کینگستون، انتاریو تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۲ به دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا منتقل شد. او همچنین در سال ۱۹۹۷ مدرک لیسانس خود را در رشته فیزیک و اقتصاد دریافت کرد. این کارآفرین در مقطع کارشناسی ارشد در رشته فیزیک در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا ثبت نام کرد؛ اما مدتی بعد، از این رشته انصراف داد. طبق گفته‌ی خودش، او احساس می‌کرد که اینترنت پتانسیل بسیار بیشتری برای تغییر جامعه نسبت به کار در فیزیک دارد.

در سال ۱۹۹۵ او Zip2 را تاسیس کرد؛ شرکتی که نقشه‌ها و فهرست‌های تجاری را به روزنامه‌های آنلاین ارائه می‌داد. در سال ۱۹۹۹ شرکت Zip2 توسط Compaq به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار خریداری شد و مدتی بعد ماسک یک شرکت خدمات مالی آنلاین به نام X.com را تاسیس نمود. این شرکت مدتی بعد به PayPal تبدیل شد که تخصص آن در انتقال پول به‌صورت آنلاین بود. در نهایت، شرکت eBay در سال ۲۰۰۲ پی پال را به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. 

ایده‌های جنجالی ایلان ماسک

ماسک متقاعد شده بود که برای بقای حیات، بشریت باید به گونه‌ای چند سیاره‌ای تبدیل شود. با این حال او از هزینه‌های هنگفت راکت‌اندازها ناراضی بود. در سال ۲۰۰۲ او SpaceX یا همان Space Exploration Technologies را برای ساخت موشک‌های مقرون به‌صرفه‌تر تاسیس کرد.

دو موشک اول آن فالکون ۱ (اولین بار در سال ۲۰۰۶ پرتاب شد) و فالکون ۹ (اولین بار در سال ۲۰۱۰ پرتاب شد) بودند که هزینه بسیار کمتری نسبت به موشک‌های رقیب داشتند. موشک سوم، فالکون هوی (برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد)، برای حمل ۱۱۷۰۰۰ پوند (۵۳۰۰۰ کیلوگرم) به مدار زمین طراحی شد که تقریباً دو برابر بزرگ‌ترین رقیب آن، دلتا IV هوی شرکت بوئینگ، با یک سوم هزینه بود.

ایلان ماسک SpaceX یا همان Space Exploration Technologies را برای ساخت موشک‌های مقرون به‌صرفه‌تر تاسیس کرد.
ایلان ماسک به دنبال یافتن شرایط زندگی در سایر سیاره‌ها و کرات است.

امروزه اسپیس ایکس سیستم فوق سنگین استارشیپ (Starship) را جانشین فالکون ۹ و فالکون هوی معرفی کرده است. مرحله اول Super Heavy می‌تواند ۱۰۰۰۰۰ کیلوگرم (۲۲۰۰۰۰ پوند) را به مدار پایین زمین برساند. محموله آن استارشیپ خواهد بود؛ فضاپیمایی که برای حمل و نقل سریع بین شهرهای روی زمین و ایجاد پایگاه در ماه و مریخ طراحی شده است. اسپیس ایکس همچنین فضاپیمای دراگون را توسعه داد که تجهیزات را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) حمل می‌کند.

جالب است بدانید دراگون می‌تواند هفت فضانورد را حمل کند. اولین پروازهای آزمایشی سیستم بسیار سنگین استارشیپ مدتی بعد در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد. ایلان ماسک علاوه‌بر این که مدیرعامل اسپیس ایکس بود، همچنین طراح اصلی ساخت موشک‌های فالکون، دراگون و استارشیپ هم محسوب می‌شد. در حال حاضر اسپیس ایکس قراردادی برای ساختن فرودگاه برای فضانوردانی که تا سال ۲۰۲۵ به ماه بازمی‌گردند، به‌عنوان بخشی از برنامه فضایی آرتمیس ناسا منعقد کرده است.

تسلا و پولدارترین فرد جهان

ماسک مدت‌ها به امکانات خودروهای الکتریکی علاقه داشت و در سال ۲۰۰۴ به یکی از سرمایه‌گذاران اصلی تسلا موتورز (که بعداً به تسلا تغییر نام داد) تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶، تسلا اولین خودروی خود به نام رودستر را معرفی کرد که با یک بار شارژ می‌توانست ۲۴۵ مایل (۳۹۴ کیلومتر) را طی کند. برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی قبلی که ماسک درباره‌ی آن‌ها نظرات مثبتی نداشت، این یک خودروی اسپرت بود که می‌توانست در کمتر از چهار ثانیه از صفر به ۶۰ مایل (۹۷ کیلومتر) در ساعت برسد. در سال ۲۰۱۰، عرضه اولیه این شرکت حدود ۲۲۶ میلیون دلار بود. 

ماسک در سال ۲۰۱۳ که از هزینه پیش‌بینی‌شده (۶۸ میلیارد دلار) یک سیستم راه‌آهن پرسرعت در کالیفرنیا ناراضی بود، یک سیستم سریع‌تر جایگزین به نام Hyperloop، یک لوله پنوماتیک که در آن یک غلاف حامل ۲۸ مسافر می‌تواند ۳۵۰ مایل (۵۶۰ کیلومتر) را طی کند، پیشنهاد کرد. ماسک ادعا کرد که هایپرلوپ ۶ میلیارد دلار هزینه دارد و به طور متوسط هر دو دقیقه یک بار، این سیستم می‌تواند شش میلیون نفر را در خود جای دهد. با این حال، او اظهار داشت که بین اجرای اسپیس ایکس و تسلا، نمی‌تواند زمانی را به توسعه هایپرلوپ اختصاص دهد.

ماسک در سال ۲۰۰۴ به یکی از سرمایه‌گذاران اصلی تسلا موتورز (که بعداً به تسلا تغییر نام داد) تبدیل شد.
تسلا کارخانه تولید ماشین‌های الکتریکی و متعلق به ایلان ماسک است.

ایلان ماسک و توییتر

ماسک در سال ۲۰۰۹ به شبکه اجتماعی توییتر پیوست و با نام کاربری elonmusk، با بیش از ۸۵ میلیون دنبال کننده تا سال ۲۰۲۲، به یکی از محبوب‌ترین حساب‌های توییتر تبدیل شد. در سال ۲۰۱۸ او مجموعه‌ای از توییت‌ها را درباره خصوصی کردن شرکت به ارزش ۴۲۰ دلار به ازای هر سهم منتشر کرد. ماه بعد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ماسک به دلیل تقلب در اوراق بهادار شکایت کرد و ادعا کرد که این توییت‌ها نادرست و گمراه‌کننده بوده‌اند.

مدتی بعد، هیئت‌مدیره تسلا توافق پیشنهادی SEC را رد کرد و گفته می‌شود آن زمان ایلان ماسک تسلا را با استعفای خود تهدید کرده‌ بود. با این حال، این خبر باعث سقوط شدید سهام تسلا شد و در نهایت معامله‌ی دیگری صورت گرفت. شرایط معامله شامل کناره‌گیری ماسک از سمت ریاست به مدت سه سال بود؛ اگرچه او اجازه داشت به‌عنوان مدیرعامل به کار خود ادامه دهد. همچنین ۲۰ میلیون دلار جریمه برای تسلا و ماسک وضع شد.

بعد از این اتفاق، ماسک نسبت به پایبندی توییتر به اصول آزادی بیان انتقاد داشت. در اوایل آوریل ۲۰۲۲، پرونده‌های توییتر در SEC نشان می‌داد که ماسک بیش از ۹ درصد از شرکت را خریداری کرده است. اندکی پس از آن، توییتر اعلام کرد که ماسک به هیئت‌مدیره شرکت خواهد پیوست، اما ماسک مخالفت کرد و تصمیم گرفت تمامی سهم توییتر را خریداری کند. هیئت مدیره توییتر این قرارداد را پذیرفت؛ قراردادی که او را به مالک انحصاری شرکت تبدیل می‌کرد. ماسک اظهار داشت که برنامه‌هایش برای این شرکت شامل تقویت محصول با ویژگی‌های جدید، افشای منبع الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، ازبین بردن ربات‌ها و احراز هویت خواهد بود. 

در ژوئیه ۲۰۲۲ ماسک اعلام کرد که پیشنهاد خود را پس می‌گیرد و اظهار داشت که توییتر اطلاعات کافی در مورد حساب‌های ربات‌ها ارائه نکرده و مدعی شد که این شرکت مفاد قرارداد خرید را نقض کرده است. برت تیلور (Bret Taylor)، رئیس هیئت مدیره توییتر، در پاسخ گفت که این شرکت متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است. در واقع توییتر از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به خرید این شرکت کند. در سپتامبر ۲۰۲۲، سهام‌داران توییتر به پذیرش پیشنهاد ماسک رای دادند.

در ادامه این نبرد قانونی، این معامله در ماه اکتبر تکمیل شد. یکی از اولین اقدامات ماسک به‌عنوان مالک توییتر این بود که نیمی از شرکت را اخراج کرد و به کاربران اجازه داد تا علامت آبی تایید را خریداری کنند. علاوه براین، او بدنه نظارت بر محتوای توییتر را منحل کرد و بسیاری از حساب‌های بسته شده، به ویژه حساب‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را بازگرداند. در ادامه، درآمد تبلیغات به‌شدت کاهش یافت و ماسک در جولای ۲۰۲۳ نام شرکت را از توییتر به X تغییر داد.

ماسک نسبت به پایبندی توییتر به اصول آزادی بیان انتقاد داشت.
ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر، نیمی از کارمندان آن را اخراج کرد.

رابطه ایلان ماسک با دونالد ترامپ

در دسامبر ۲۰۱۶، ماسک به انجمن استراتژی و سیاست رئیس جمهور آمریکا معرفی شد و مدتی بعد به طرح مشاغل تولیدی ترامپ پیوست. پس از انتخاب ترامپ توسط مردم آمریکا، ماسک از نظر فکری با رئیس‌جمهور جدید و مشاورانش در نقطه مشترکی قرار گرفت؛ چون رئیس‌جمهور برنامه‌های خود را برای پیگیری توسعه‌های زیرساختی گسترده اعلام کرد. البته گاهی اوقات نظرات ایلان ماسک با اقدامات بحث‌برانگیز رئیس جمهور مانند ممنوعیت پیشنهادی برای ورود مهاجران از برخی کشورها در تضاد بود.

او در اوایل سال ۲۰۱۷ در توییتی نوشت: «هدف‌ من تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار و کمک به تبدیل بشریت به یک تمدن چندسیاره‌ای است که پیامد آن ایجاد صدها هزار شغل و ایجاد آینده‌ای الهام‌بخش‌تر برای همه خواهد بود.» در ۱ ژوئن، پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از توافق آب و هوایی پاریس، ماسک از سمت خود کنار رفت.

ایلان ماسک و هوش مصنوعی 

ماسک علاقه زیادی به هوش مصنوعی دارد و رئیس مشترک سازمان غیرانتفاعی OpenAI است. این شرکت تحقیقاتی،در اواخر سال ۲۰۱۵ با ماموریت اعلام شده پیشرفت هوش دیجیتالی به نفع بشریت راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۷ گزارش شد که ماسک از شرکت Neuralink حمایت می‌کند. این شرکت قصد دارد دستگاه‌هایی را برای کاشت در مغز انسان بسازد و به افراد کمک کند تا با ذهن خود از نرم‌افزارها استفاده کنند.

ارزهای دیجیتال و ایلان ماسک

در ابتدا، ثروتمندترین فرد دنیا نسبت به بیت‌کوین علاقه نشان می‌داد و ۱.۵ میلیارد دلار از آن را توسط شرکت تسلا خرید. از طرفی دیگر، او امکان خرید خودروهای این شرکت را به وسیله بیت‌کوین فراهم کرد. این حمایت‌ها تا قبل از علاقه‌ی ایلان ماسک به دوج‌کوین ادامه داشت و از بین رفتن توجه او به بیت‌کوین باعث شد تا قیمت این رمزارز تا حد زیادی افت کند.

در سال ۲۰۲۱ بود که ارتباط پول‌دارترین فرد جهان با دوج‌کوین شروع شد. عده‌ی زیادی عقیده دارند ایلان ماسک ناجی این رمزارز بوده و باعث شده تا به قیمت دوج‌کوین تا حد زیادی اضافه شود. ماجرا از این قرار است که ماسک آن زمان توییت‌های حمایتی مختلفی برای دوج‌کوین منتشر می‌کرد و در افزایش ارزش فاندامنتالی این رمزارز نقش داشت. 

با وجود آن که دلیل اصلی حمایت ایلان ماسک از دوج کوین مشخص نیست، اما او می‌گوید: «دوج‌کوین دارای میم و سگ است در حالی که ارزهای دیجیتال دیگر فاقد این دو هستند.» این حمایت تا حدی ادامه یافت که ماسک خبری مبنی بر خرید محصولات تسلا به واسطه دوج‌کوین منتشر کرد و باعث شد این رمزارز افزایش قیمت ۳۳ درصدی را تجربه کند. نظرات در مورد پیش بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را به طور کامل در مقاله “آینده دوج کوین” شرح داده‌ایم.

در سال ۲۰۲۱ بود که ارتباط پول‌دارترین فرد جهان با دوج‌کوین شروع شد.
ایلان ماسک با خبرسازی در رابطه با دوج کوین، باعث جهش قیمت این میم کوین شد.

گفته می‌شود ایلان ماسک به‌صورت غیر مستقیم به توسعه‌دهندگان دوج‌کوین حمایت‌های مالی ارسال می‌کند. به دلیل آن که این شخصیت تاثیرگذار از جهت‌های زیادی باعث رشد دوج‌کوین شده، عده‌ای لقب «پدر دوج‌کوین» را به او نسبت داده‌اند. او حتی مدت کوتاهی پس از تصاحب توییتر، لوگوی قبلی توییتر را به لوگوی دوج‌کوین تغییر داد. که تاثیر آن در کمتر از یک ساعت نمایان شد و قیمت DOGE بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت. 

از طرفی دیگر، موضوع حمایت ماسک تا حدی پیش رفت که مدتی پیش پرونده‌ای بر علیه او تشکیل شد. این پرونده ایلان ماسک را به دستکاری بازار ارزهای دیجیتال متهم می‌کرد. با این وجود، ماسک این ادعاها را رد کرده است.

حتما بخوانید: آموزش استخراج دوج کوین

زندگی شخصی ثروتمندترین فرد جهان

ایلان ماسک دو بار ازدواج کرده است. او در سال ۲۰۰۰ با جاستین ویلسون (Justine Wilson) ازدواج کرد و این زوج صاحب شش فرزند شدند. در سال ۲۰۰۲، اولین پسر آن‌ها در ۱۰ هفتگی بر اثر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) درگذشت. پس از جدایی مشاجره‌آمیز از ویلسون، ماسک با تالولا رایلی (Talulah Riley) بازیگر سینما آشنا شد. این زوج در سال ۲۰۱۰ ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۲ از هم جدا شدند. جالب است بدانید این زوج در سال ۲۰۱۳ دوباره با یکدیگر ازدواج کردند اما رابطه آن‌ها در نهایت در سال ۲۰۱۶ به طلاق ختم شد.

گزارش شده که ماسک در سال ۲۰۱۶ پس از قطعی شدن طلاق خود، با امبر هرد (Amber Heard) وارد رابطه شده است. مشغله‌های آن‌ها باعث شد این زوج در آگوست ۲۰۱۷ از هم جدا شوند. آن‌ها در ژانویه ۲۰۱۸ دوباره  آشتی کردند و یک ماه بعد دوباره از هم جدا شدند.

در ماه می ۲۰۱۸، ماسک با نوازنده معروف گرایمز (Grimes) آشنا شد. گرایمز در ۴ می ۲۰۲۰ پسر خود را به دنیا آورد و ماسک اعلام کرد که نام فرزندش را X Æ A-12 گذاشته است. مدتی بعد گزارش شد ایالت کالیفرنیا این نام را نمی‌پذیرد و این زوج تصمیم گرفتند نام پسرشان را به X Æ A-Xii تغییردهند. ماسک و گرامز در دسامبر ۲۰۲۱ صاحب دومین فرزند خود، دختری به نام اگزا دارک سیدرال ماسک (Exa Dark Sideræl Musk) شدند.

ماسک اعلام کرد که نام فرزندش را X Æ A-12 گذاشته است.
تصویری از ایلان ماسک به همراه پسرش

سخن پایانی

امروزه پتانسیل بی حد و حصر اکتشاف فضایی و حفظ آینده نسل بشر به بخش مهمی از علایق پولدارترین فرد دنیا تبدیل شده و در این راستا، او بنیاد ماسک را تاسیس کرده است. این بنیاد به اکتشاف فضا و کشف انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک اختصاص دارد و قطعا در آینده باعث پیشرفت‌های زیادی برای نسل بشر می‌شود.

ایلان ماسک علاوه‌بر پولدارترین فرد دنیا در سال ۲۰۲۴، فردی تاثیرگذار در زندگی انسان‌های آینده به‌شمار می‌رود. در این مقاله از رمزینکس، تلاش کردیم تا این فرد تاثیرگذار را به شما معرفی کنیم و جوانب مختلف زندگی او را مورد بحث قرار دهیم. در ضمن، اگر می‌خواهید از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال باخبر باشید، می‌توانید از صرافی رمزینکس کمک بگیرید.

منبع: britannica

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. ARSHYA
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۱:۳۳

    برنارد پولدار ترینه الکی مطلب اشتباه نزارید