تحلیل آنچین دوج کوین - رمزینکس
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  2. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  3. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  4. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  5. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  6. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  7. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  8. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  9. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  10. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  11. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  12. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  13. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  14. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

تحلیل آنچین دوج کوین

 
۲۵ مهر ۱۴۰۳
  4 دقیقه

تحلیل آنچین دوج کوین، شامل بررسی مهم‌ترین داده‌های شبکه دوج کوین است که تاثیر مستقیمی بر آینده‌ و قیمت دوج کوین دارد. این داده‌ها شامل تعداد تراکنش‌ها، حجم تراکنش‌ها، تعداد آدرس‌های فعال، و میزان عرضه در گردش این ارز دیجیتال است.

حجم تراکنش‌های بزرگ و فعالیت نهنگ‌ها

دوج‌کوین در ماه آگوست ۲۰۲۴ شاهد افزایش در فعالیت نهنگ‌ها بوده است. تعداد تراکنش‌های با حجم بیش از یک میلیون دلار به‌طور قابل توجهی افزایش یافته که این نشان‌دهنده ورود سرمایه‌گذاران بزرگ و به بازار است که معمولا موجب تحولات بزرگ در قیمت دوج کوین می‌شود.

آدرس‌های فعال

تعداد آدرس‌های فعال دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۴ رکورد تاریخی زده است و تعداد آدرس‌های فعال به بیش از ۳۰۰ هزار رسیده است  که نشانگر جذب کاربران تازه به شبکه دوج کوین است. این موضوع در بلند مدت نشانگر افزایش استقبال عمومی از دوج کوین و در نتیجه افزایش تقاضای آن می‌باشد. همچنین از میانه‌های ماه آگوست ۲۰۲۴ تعداد آدرس‌ها فعال دوج کوین در حال صعود است که نشانه‌ی خوبی از افزایش تقاضا برای دوج کوین می‌باشد.

تعداد آدرس های فعال در بلاکچین دوج کوین
تعداد آدرس های فعال در بلاکچین دوج کوین
تعداد آدرس فعال در شبکه دوج کوین از مارس تا آگوست 2024
تعداد آدرس فعال در شبکه دوج کوین از مارس تا آگوست ۲۰۲۴

موجودی ماینرها

در تصویر زیر می‌بینیم ذخایر ماینر‌های دوج کوین از سال ۲۰۱۸ در یک روند نزولی قرار گرفته است که این موضوع تاثبر مستقیمی برا کاهش قیمت دوج کوین داشته است. اما در حال حاضر با اینکه دوج کوین در یک روند نزولی قرار دارد اما موجودی ماینبرها از اواسط جولای در حال افزایش است. افزایش موجودی ماینر‌ها بدین معناست که عرضه دوج کوین کاهش پیدا می‌‌کند در نتیجه می‌توان انتظار افزایش قیمت دوج کوین در آینده را داشت.

کاهش موجودی ماینرهای دوج کوین از سال 2018 تا 2024
کاهش موجودی ماینرهای دوج کوین از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴
موجودی ماینرهای دوج کوین از مارچ 2024 تا آگوست 2024
افزایش موجودی ماینرهای دوج کوین از مارچ ۲۰۲۴ تا آگوست ۲۰۲۴

شاخص MVRV

بررسی شاخص MVRV دوج کوین نشان می‌دهد بعد از کاهش قیمت دوج کوین به زیر قیمت ۰.۱۵۸، این اندیکاتور زیر ۱ قرار گرفته است. زمانی که اندیکاتور mvrv عددی کمتر از ۱ را نشان می‌دهد یعنی قیمت دوج کوین، از ارزش واقعی آن کمتر است. با نزول قیمت دوج کوین به زیر ۰.۱ دلار، شاخص mvrv زیر ۰.۵ قرار گرفته است. بنابراین انتظار صعود قیمت دوج کوین را در آینده خواهیم داشت تا به قیمت واقعی خود نزدیک شود. همچنین زمانی که mvrv زیر ۱ باشد یعنی تعداد زیادی از کسانی که دارایی دوج کوین را دارند در ضرر هستند، بنابراین احتمال اینکه تصمیم به فروش بگیرند بسیار پایین است. این موضوه نیز باعث کاهش عرضه دوج کوین و افزایش قیمت آن در بلند مدت می‌شود.

تحلیل شاخص MVRV دوج کوین
تحلیل شاخص MVRV دوج کوین

شاخص NVT (ارزش شبکه به تراکنش‌ها)

در اوایل ماه آگوست ۲۰۲۴ نسبت NVT دوج‌کوین با ۱۴ درصد کاهش، به سطحی رسید که نشان‌دهنده فعالیت تراکنشی قوی نسبت به ارزش بازار است. این کاهش معمولاً به عنوان نشانه‌ای از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و افزایش فعالیت در بازار در نظر گرفته می‌شود، که می‌تواند به رشد قیمتی منجر شود

شاخص NVT دوج کوین
شاخص NVT دوج کوین

موجودی صرافی ها

در ماه آگوست ۲۰۲۴ خروج دوج کوین از صرافی‌ها به ناگهان افزایش یافته است که بیش از میانگین ۷ ماه گذشته می‌باشد. این اتفاق نشان‌دهنده‌ی این است که تعداد افرادی که تمایل به فروش دوج کوین دارند، در حال کاهش است. کاهش موجودی صرافی‌ها در بلند مدت باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت دوج کوین خواهد شد.

نمودار موجودی ارز دیجیتال دوج کوین در صرافی ها
نمودار موجودی ارز دیجیتال دوج کوین در صرافی ها

نتیجه گیری

افزایش فعالیت‌های آنچین دوج‌کوین، به همراه کاهش نسبت شاخص‌های NVT و MVRV و افزایش فعالیت نهنگ‌ها و تراکنش‌های بزرگ، نشانه‌های مثبتی برای آینده قیمت دوج کوین است. اما بایستی منتظر خروج دوج کوین از روند نزولی ماند. با توجه به داده‌های آنچین به نظر می‌رسد تا انتهای سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی در قیمت دوج کوین مشاهده شود.

به این post امتیاز دهید
درباره محمد باقر جندقی
از سال 98 به صورت جدی وارد حوزه تحلیل بازارهای مالی شده‌ام، به مطالعه روش‌ها و متدهای مختلف تحلیل تکنیکال پرداخته‌ و روانشناسی معامله‌گری را به صورت تخصصی دنبال کرده‌ام. همچنان و هر روزه در حال یادگیری‌ام و هرگز به اندک اطلاعاتم در این زمینه بسنده نکرده‌ام. درحال حاضر به عنوان تحلیلگر، معامله‌گر و نویسنده در بازارهای کریپتوکارنسی و فارکس فعالیت می‌کنم.
درباره محمد باقر جندقی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید