کاردانو بخریم یا نخریم؟
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. سه کارت امروز راکی ربیت شنبه ۶ مرداد
  2. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  3. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  4. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

آیا کاردانو برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

عکس کاردانو با تم و پس‌زمینه آبی
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارز دیجیتال کاردانو یکی از انواع دیجیتالی است که پس از ورود به بازار، خیلی زود در بین افراد محبوب شد و پس از افزایش قیمت شدید بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ و لمس سقف تاریخی‌اش، در بین ۲۰ ارز برتر بازار از لحاظ حجم پول قرار گرفت و هم‌اکنون نیز در این موقعیت قرار دارد. 

با توجه به اینکه خیلی از متخصصان، کاردانو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو  می‌دانند، سوال خیلی از افراد این است که کاردانو بخریم یا نخریم؟ در این مقاله از صرافی رمزینکس به بررسی ارز دیجیتال کاردانو و پاسخ کاملی به این سوال خواهیم پرداخت. 

معرفی پروژه کاردانو 

پروژه کاردانو یک بلاکچین نسل جدید است که به‌طور مستقیم و با توجه به ویژگی‌هایی که دارید، با بلاکچین‌هایی مثل بیت‌کوین و اتریوم رقابت می‌کند. از ویژگی‌های این بلاکچین می‌توان به امنیت و سرعت پردازش بالا، هزینه کارمزد پایین‌تر و امکان ایجاد قراردادهای هوشمند در آن اشاره کرد. 

ارز دیجیتال کاردانو در بازار کریپتو با نماد اختصاری ADA نشان داده می‌شود و ‌هم‌اکنون در سال ۲۰۲۴، رتبه دهم را از نظر حجم پول در بازار کریپتو در اختیار دارد و شاید یکی از مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری به حساب بیاید؛ اما بیایید این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم. 

وضعیت فعلی کاردانو در بازار 

در حال حاضر (آپریل سال ۲۰۲۴)، بر اساس داده‌های سایت coinmarketcap، کاردانو در رتبه دهم از لحاظ حجم پول موجود (market cap) در بین سایر ارزهای دیجیتال قرار دارد و این عدد ۱۸,۳۳۲,۹۸۰,۷۲۹ دلار است. به همین ترتیب، ممکن است این ارز در سال‌های آینده ثبات قیمتی بیشتر و ریسک پایین‌تری برای در مقایسه با ارزهای دیجیتالی داشته باشد که در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارند. 

همچنین اگر بخواهیم با توجه به وضعیت مارکت کپ کاردانو، نسبت به آینده قیمت آن پیش‌بینی داشته باشیم، می‌توانیم روند رشد یا نزول آن را در یک سال اخیر مشاهده کنیم که همانند تصویر زیر در سایت coinmarketcap موجود است:

تصویر نمودار تغییرات حجم پول موجود در کاردانو در سایت coinmarketcap
حجم پول موجود در کاردانو در یک سال اخیر، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است!

می‌دانید که در یک سال گذشته بازار کریپتو تقریبا نزولی بوده است و قیمت کاردانو نیز رشد چندان شدیدی نداشته؛ اما با توجه به تصویر بالا، در بازه زمانی یک ساله شاهد رشد ۳۰ درصدی حجم پول موجود در کاردانو هستیم که این موضوع نکته بسیار مثبتی است؛ زیرا نشان‌دهنده ورود پول و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر روی این ارز دیجیتال بوده و یکی از نشانه‌های رشد قیمتِ آن در بلندمدت محسوب می‌شود. 

وضعیت نمودار ارز دیجیتال کاردانو 

پس از اینکه فاکتورهای فانتدامنتال کاردانو را از سایت‌هایی مثل کوین مارکت کپ برای بررسی ارزش سرمایه‌گذاری روی آن بررسی کردیم، نوبت به بررسی نمودار و تحلیل تکنیکال این ارز می‌رسد. برای بررسی آینده قیمت کاردانو در بلندمدت و میان‌مدت، ما می‌توانیم نمودار هفتگی  آن را بررسی کنیم که در تصویر زیر آورده شده است: 

تصویر نمودار هفتگی قیمت کاردانو + حمایت‌ و مقاومت‌های مهم
بررسی حمایت و مقاومت‌های مهم در نمودار هفتگی کاردانو

همانطور که در نمودار هفتگی این ارز دیجیتال مشاهده می‌کنید، کاردانو پس از سقوط شدید قیمتش پس از ثبت کردن سقف تاریخی، در حالت ثبات و رکود قرار گرفته و قیمت آن در یک محدوده مشخص افزایش و کاهش پیدا می‌کند.

همچنین پس از کاهش قیمت این ارز دیجیتال، از نقطه‌ای قیمت آن مجددا به سمت بالا برگشته و یک سطح حمایت قدرتمند در محدوده قیمتی ۰.۲۰۴۰ تا ۰.۲۵۰۰ دلار ساخته است که احتمال بسیار کمی دارد که قیمت این ارز دیجیتال، از این سطح حمایت پایین‌تر برود. به همین دلیل، رسیدن قیمت به این محدوده می‌تواند یک نقطه خوب برای سرمایه‌گذاری باشد. 

در ادامه و قیمت‌های بالاتر در نمودار هفتگی کاردانو، دو سطح مقاومت کلیدی می‌بینیم که با رنگ بنفش در نمودار مشخص شده‌اند و ممکن است قیمت با رسیدن به این سطوح واکنش منفی از خود نشان داده و کاهش پیدا کند. اولین سطح مقاومت در محدوده قیمتی ۰.۷۴۰۰ تا ۰.۷۹۰۰ دلار و دومین سطح در محدوده قیمتی ۱.۱۸۰۰ تا ۱.۲۵۰۰ دلار قرار دارد. علاوه بر این، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت کاردانو با شکستن سطح مقاومت اول رو به‌ بالا، می‌تواند تا سطح مقاومت بعدی پیش برود. 

البته باید گفت در هنگام رصد نمودار در هنگام برخورد قیمت به سطوح کلیدی، باید به اخبار و رویدادهایی که برای کاردانو اتفاق می‌افتند نیز توجه کرده و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری روی آن تصمیم بگیرید. در بخش بعدی به برخی از رویدادهای مهمی که روی قیمت این ارز در آینده تاثیر خواهند گذاشت، اشاره می‌کنیم. 

رویدادها و عوامل موثر روی قیمت کاردانو 

رویدادهای مختلفی در آینده وجود دارند که اگر اتفاق بیفتند، می‌توانند تاثیرهای مثبت یا منفی روی قیمت کاردانو بگذارند. به همین دلیل، شما باید این رویدادها را دنبال کرده و سپس با استفاده از آن‌ها، روی موج قیمت کاردانو برای سرمایه‌گذاری سوار شوید. در این بخش این رویدادها را بررسی خواهیم کرد. 

هاوینگ بیت‌کوین 

هاوینگ بیت‌کوین پدیده‌ای است که هر چهار سال یک بار برای این ارز دیجیتال رخ می‌دهد و در پی آن، پاداش ماینرها برای استخراج بیت‌کوین نصف می‌شود. بر اساس تاریخچه این رویداد، هر باری که هاوینگ برای بیت‌کوین اتفاق افتاده است، شاهد رشد قیمت شدید و حتی چند برابری آن در بازه زمانی یک ساله پس از هاوینگ بودیم. 

همچنین اگر کمی تجربه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید، می‌دانید که قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، کاردانو و غیره به شدت وابسته به قیمت بیت‌کوین هستند و در راستای آن حرکت می‌کنند. به همین دلیل، هاوینگ اخیر بیت‌کوین که در سال ۲۰۲۴ رخ داده است می‌تواند یکی از دلایل محکم رشد قیمت کاردانو در یک سال آینده باشد. 

تصویر سکه کاردانو با تم و پس‌زمینه آبی
هاوینگ بیت‌کوین یکی از دلایل رشد کاردانو در آینده است.

تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو 

فدرال رزرو یا بانک مرکزی آمریکا، در دوره‌های زمانی مختلف جلساتی برای تعیین نرخ بهره برای کنترل تورم برگزار می‌کند که دنبال کردنِ این جلسات به عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال، بسیار برای شما ضروری است. 

کاهش و افزایش نرخ بهره با قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و قیمت آن‌ها در بلندمدت، رابطه‌ای عکس دارند. به عبارتی، هنگامی که نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا کاهش پیدا می‌کند، شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی مثل کاردانو هستیم و هنگامی که این نرخ بالا می‌رود، کاهش قیمت‌ها در بازار کریپتو بسیار محتمل است. 

عملکرد اقتصادی چین 

چین یکی از مهدهای اقتصادی جهان است و عملکرد آن روی اقتصاد جهانی و تمامی بازارهای مالی، به‌طور غیر مستقیم اثر می‌گذارد. به زبان ساده‌تر هنگامی که اخبار بدی در ارتباط با عملکرد اقتصادی بد کشور چین منتشر می‌شود، ممکن است تاثیر منفی آن را روی قیمت ارزهای دیجیتالی مانند کاردانو ببینم و در هنگام انتشار اخبار مثبت در این باره، انتظار افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را داشته باشیم. 

تحولات نظارتی و پیروزی های قانونی

همه ما می‌دانیم که به دلیل نوپا بودنِ بازار کریپتو، همواره مشکلات قانونی برای این بازار و بسیاری از پروژه‌های موجود در آن وجود دارد و شاهد دادگاه‌های بسیاری که در این زمینه برگزار می‌شود، هستیم. به همین دلیل، با مشاهده رویدادهایی مانند پیروزی‌های قانونی پروژه‌هایی مانند ریپل در دادگاه و اهمیت بیشتر قانون به پروژه‌های ارز دیجیتال، می‌توانیم تاثیر مثبتی را در قیمت ارزهای دیجیتالی مثل کاردانو مشاهده کنیم؟

تصویر سکه کاردانو با پس‌زمینه نمودار
مسائل حقوقی می‌توانند روی رشد قیمت کاردانو در آینده تاثیر بگذارند.

‌کاردانو بخریم یا نخریم؟ 

در آخر برای همه افراد این سوال ایجاد می‌شود که آیا ارز دیجیتال کاردانو ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا نه؟ باید گفت کاردانو جزء ارزهای برتر در بازار کریپتو از نظر حجم پول و همچنین فاندامنتال محسوب می‌شود و به همین دلیل، سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند ریسک کمتری در مقایسه با سرمایه‌‌گذاری روی پروژه‌های کوچک‌تری مانند شیبا یا دوج‌کوین داشته باشد. علاوه بر این، در حال حاضر بیشتر شاخص‌‌ها نشان می‌دهند که در بلندمدت و بازه زمانی بیش از یک سال، اتفاقات مثبتی در انتظار قیمت کاردانو است.

علاوه بر این، به عنوان یک سرمایه‌گذار پایبند به اصول، شما به هیچ عنوان نباید همه پول خود را در یک ارز دیجیتال مانند کاردانو اختصاص دهید و نیاز است تا برای کاهش ریسک خود، یک سبد سرمایه‌گذاری داشته باشید. به بیان ساده‌تر، اگر می‌خواهید روی کاردانو سرمایه‌گذاری کنید، این ارز باید بخشی از سبد سرمایه‌گذاریِ شما باشد. 

همچنین بهتر است تا در اقدام دوم برای کاهش ریسک خود در سرمایه‌گذاری روی کاردانو، این ارز را به‌صورت پله‌ای و در قیمت‌های پایین خریداری کنید. برای این کار می‌توانید از مقاومت‌های کلیدی که در بخش‌های قبلی این مطلب روی نمودار نشان داده شد، کمک بگیرید. 

جمع‌بندی

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با بررسی و تحلیل ارز دیجیتال کاردانو و  ارزش سرمایه‌گذاری روی آن همراه شما بودیم. اگر شما قصد خرید کاردانو برای سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری را دارید، می‌توانید به‌راحتی این کار را از طریق صرافی رمزینکس انجام دهید. 

در صرافی رمزینکس این امکان برای شما وجود دارد که با انجام احراز هویت آنلاین خود که در عرض یک روز انجام می‌شود، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را بدون تاخیر مشاهده کرده و آن‌ها را در کسری از ثانیه به میزان دلخواه خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا کاردانو ارز معتبری برای سرمایه‌گذاری است؟

کاردانو یکی از ۲۰ ارز برتر بازار کریپتو محسوب می‌شود و اعتبار بالا و ریسک پایینی برای سرمایه‌گذاری دارد. 

هاوینگ بیت‌کوین چه تاثیری روی قیمت کاردانو دارد؟

هاوینگ بیت‌کوین همواره باعث افزایش قیمت این ارز و در نتیجه بیشتر ارزهای دیجیتال از جمله کاردانو بوده است.

منابع: tokenmetrics | forbes

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ