راهنمای نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی - مجله رمزینکس

راهنمای نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی

نحوه خرید ارز فانتوم بسته به نوع صرافی انتخابی شما (متمرکز و یا غیر‌متمرکز)، می‌تواند متفاوت باشد.
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه خرید ارز فانتوم، ۶۰‌امین ارز از نگاه کوین‌مارکت‌کپ، شاید در نگاه اول آسان به‌ نظر برسد، اما بسته به نوع صرافی انتخابی شما‌، می‌تواند روش‌های گوناگونی داشته باشد. در این مطلب از رمزینکس ابتدا با ارز فانتوم و نحوه عملکرد آن آشنا خواهیم شد، سپس امن‌ترین شیوه خرید ارز فانتوم را معرفی خواهیم کرد.

نحوه خرید ارز فانتوم چگونه است؟

یکی از چالش‌هایی که در دنیای بلاک‌چین وجود دارد، حفظ هم‌زمان سه عنصر مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و امنیت است. این سه عنصر به عنوان «سه عامل ناسازگار بلاک‌چین» شناخته می‌شوند؛ به این معنی که تمرکز بر دو مورد اغلب مستلزم معاوضه با دیگری است. 

بسیاری از بلاک‌چین‌های معروف و محبوب از جمله بیت‌کوین و اتریوم با چالش‌های مربوط به سه‌گانه بلاک‌چین مواجه هستند؛ چرا که این بلاک‌چین‌ها برای مقیاس‌پذیری طراحی نشده‌اند، بلکه امنیت و تمرکززدایی را در اولویت قرار می‌دهند.

بلاک‌چین فانتوم یکی از بلاک‌چین‌هایی است که برای حفظ هم‌زمان مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و امنیت و ایجاد بهبود، در هر سه عنصر ذکر‌شده، ساخته شده است! 

به بیان ساده‌تر، فانتوم یک پروژه جذاب در فضای ارز‌های دیجیتال است که به دلیل سرعت تراکنش‌های سریع و هزینه‌های پایین به محبوبیت دست یافته است و هدف آن رفع برخی از مشکلات مقیاس‌پذیری در پلتفرم‌های بلاک‌چین قدیمی از جمله اتریوم است.

هدف اصلی بلاکچین فانتوم، افزایش مقیاس پذیری در برابر شبکه‌هایی مانند اتریوم است.
ویژگی جذاب شبکه فانتوم، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر نسبت به شبکه‌های سنتی است.

در ادامه، قبل از اینکه نحوه خرید ارز فانتوم را بررسی کنیم، به بررسی ویژگی‌های این بلاک‌‌چین خواهیم پرداخت.

چه مواردی فانتوم را منحصر‌به‌فرد می‌کند؟

  • شبکه اصلی بلاک‌چین فانتوم Fantom در دسامبر ۲۰۱۹ به عنوان جایگزینی برای اتریوم ساخته شد.
  • فانتوم از مکانیسم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) که به نام “Lachesis” شناخته می‌شود، استفاده می‌کند.
  • یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد پلتفرم فانتوم این است که کاربران می‌توانند به‌جای تکیه بر لایه اصلی اجماع  شبکه فانتوم، شبکه‌های مستقل خود را ایجاد کنند. به بیان ساده‌تر، هر اپلیکیشن ساخته‌شده بر روی Fantom در حالی‌ که بر روی شبکه منحصر‌به‌فرد خود عمل می‌کند از امنیت، سرعت و مقیاس‌پذیری بلاک‌چین اصلی Fantom نیز برخوردار است.
  • میانگین هزینه انجام هر تراکنش بر‌ روی شبکه فانتوم حدود ۰.۰۱$ است.
  • مدت زمان نهایی‌شدن هر تراکنش بر روی شبکه فانتوم ۱ ثانیه است.
  • بیش از ۲۵۰ قرار‌داد هوشمند بر روی بلاک‌چین فانتوم وجود دارد. 
  • توکن اصلی بلاک‌چین فانتوم با نماد FTM شناخته می‌شود که در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد و امن‌ترین شیوه خرید ارز فانتوم را معرفی خواهیم کرد.

بررسی ویژگی‌های ارز فانتوم (FTM) و عملکرد آن

ارز فانتوم FTX، کاربرد‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارد از جمله:

  • حاکمیت (Governance): ماهیت غیرمتمرکز بلاک‌چین فانتوم به دارندگان ارز فانتوم اجازه می‌دهد در صورت به‌اشتراک‌گذاشتن توکن‌های FTM، در مورد تصمیمات حیاتی آینده بلاک‌چین فانتوم رای دهند.
  • پرداخت‌ (Payment): کاربران می‌توانند ارز‌های فانتوم خود را در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاک‌چین، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارسال کنند. نهایی‌شدن هر تراکنش در شبکه فانتوم حدود یک ثانیه طول می‌کشد و هزینه هر تراکنش در شبکه حدود ۰.۰۱$ است.
  • کارمزد (Fee): توکن فانتوم برای پرداخت هزینه هرگونه تراکنشی در شبکه و ایجاد قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌شود.
  • استکینگ (Staking): همان‌طور که گفتیم بلاک‌چین فانتوم بر اساس مکانیزم اثبات سهام (Proof of Stake)  عمل می‌کند. کاربرد ارز فانتوم در این مکانیزم به این صورت است که کاربران توکن‌های FTM خود را قفل می‌کنند تا به امنیت و اعتبار شبکه کمک کنند و در مقابل، بر اساس سهم خود جوایزی را دریافت می‌کنند که به صورت توکن‌های FTM است.

پیشنهاد خواندنی: استیکینگ فانتوم راهی آسان برای کسب درآمد

چطور از صرافی‌های متمرکز خارجی، فانتوم بخریم؟

تا‌کنون با ارز فانتوم و نحوه عملکرد شبکه آن آشنا شدیم. نحوه خرید ارز فانتوم بسته به نوع صرافی انتخابی شما (متمرکز و یا غیر‌متمرکز)، می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید ارز فانتوم می‌توانید از صرافی‌های متمرکزی مانند بایننس Binance، کوین‌بیس Coinbase و کراکن Kraken استفاده کنید.

خرید و فروش ارز فانتوم از طریق صرافی کراکن
صرافی کراکن یکی از صرافی‌های معتبر خارجی است که می‌توانید خرید ارز فانتوم را در آن انجام دهید.

به‌طور کلی شیوه خرید ارز فانتوم در صرافی‌های متمرکز به‌صورت زیر است:

  1.  انتخاب صرافی متمرکز
  2. ثبت‌نام و احراز هویت
  3. واریز وجه
  4. خرید ارز فانتوم FTX

خرید ارز فانتوم از صرافی‌های غیر‌متمرکز خارجی

نحوه خرید ارز فانتوم (FTX) از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به دلیل اینکه این نوع صرافی‌ها امکان تراکنش‌های مستقیم و همتابه‌همتا را بدون نیاز به ثبت حساب یا تأیید KYC می‌دهند، تا حدودی با  شیوه خرید ارز فانتوم در صرافی‌های متمرکز متفاوت است.

از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید ارز فانتوم می‌توان به صرافی یونی‌سوآپ (Uniswap)، سوشی سوآپ (Sushi Swap)، اسپیریت‌سوآپ (SpiritSwap)، اسپوکی‌سوآپ (SpookySwap)، پاراسوآپ (ParaSwap) اشاره کرد. 

در ادامه مراحل کلی شیوه خرید ارز فانتوم در صرافی‌های غیر‌متمرکز (DEX) را بررسی خواهیم کرد.

  1. انتخاب صرافی غیر‌متمرکز
  2. انتخاب کیف پول ارز دیجیتال
  3. واریز وجه به کیف پول
  4. وصل کردن کیف پول خود به صرافی انتخاب‌شده
  5. خرید ارز فانتوم

نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی‌ رمزینکس

صرافی رمزینکس یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان برای خرید و فروش ارز فانتوم و دیگر ارز‌ها با بهترین قیمت از آن استفاده کرد. امنیت بالا در معاملات، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، امکان خرید انواع رمز ارز، خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال، احراز هویت آسان و بسیار سریع از جمله ویژگی‌های برجسته صرافی رمزینکس است.
در این قسمت با نحوه خرید ارز فانتوم در صرافی رمزینکس آشنا خواهیم شد.

  • برای خرید و فروش ارز فانتوم ابتدا باید در صرافی رمزینکس ثبت‌نام کنیم و احراز هویت شویم.
  • پس از اتمام مراحل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و ثبت اطلاعات بانکی، می‌توانیم با واریز ریال یا دیگر رمز‌ارز‌ها، رمز فانتوم را خریداری کنیم.

پیشنهاد خواندنی: مقایسه فانتوم و اتریوم؛ گرگ بالان‌دیده و جوان جویای نام

امن‌ترین شیوه برای معاملات ارز دیجیتال

در این مطلب، نحوه خرید ارز فانتوم بر اساس صرافی‌های مختلف را بررسی کردیم. باید در نظر داشته باشید که خرید و فروش ارز فانتوم و یا هر ارز دیگری نیازمند درک عمیقی از پروژه و ویژگی‌های ارز مخصوص آن است. یکی از امن‌ترین شیوه‌های خرید ارز فانتوم خرید از صرافی رمزینکس است که در کمترین زمان ممکن می‌توانیم احراز هویت شویم و به خرید و فروش ارز فانتوم بپردازیم.

سوالات متداول

قیمت ارز فانتوم چقدر است؟

در حال حاضر (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) قیمت ارز فانتوم ۰.۷۷۵$ است. پایین‌ترین قیمت ارز فانتوم ۰.۰۰۱۹۵۳$ و بالا‌ترین قیمت ارز فانتوم ۳.۴۸$ بوده است.

ارز فانتوم (FTX) چه کاربرد‌هایی دارد؟

ارز فانتوم توکن اصلی بلاک‌چین فانتوم است که برای استیکینگ (Staking)، حاکمیت (Governance)، پرداخت‌ها (Payments) و پوشش هزینه‌های تراکنش (Fee) در Fantom استفاده می‌شود.

از کجا می‌شود ارز فانتوم را خریداری کرد؟

نحوه خرید ارز فانتوم به نوع صرافی‌ای که شما انتخاب می‌کنید بستگی دارید. یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای خرید ارز فانتوم صرافی رمزینکس است که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانیم احراز هویت کنیم و به خرید و فروش ارز فانتوم بپردازیم.

منابع: fantom | kraken

درباره تارا محسنی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید