بازار ارزهای دیجیتال شاهد یک اصلاح قیمتی قابل توجه بود. بسیاری از توکن‌های اصلی طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر ۸ درصد کاهش یافتند. این افت پس از آن رخ داد که قیمت بیت‌کوین (BTC) تحت فشار ناشی از تقویت دلار آمریکا، جهت صعودی هفته گذشته را معکوس کرد. این رویداد منجر به لیکویید شدن (تصفیه) بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از موقعیت‌های اهرمی خرید (Long) شد.

بر اساس داده‌های دریافتی، بیت‌کوین ۵ درصد کاهش یافت. سایر ارزهای دیجیتال پیشرو از جمله اتریوم (ETH)، آدا (ADA)ی کاردانو و بایننس کوین (BNB) نیز افت مشابهی را تجربه کردند.سولانا (SOL) پس از لمس کوتاه‌مدت قیمت ۲۰۰ دلار در روز دوشنبه، با کاهش ۷ درصدی به قیمت ۱۸۵ دلار معامله شد. دوج‌کوین (DOGE) هم با افت بیش از ۸ درصدی روبرو شد. بیت‌کوین کش (BCH) پس از رالی ۴۰ درصدی هفته گذشته که تحت تاثیر رویداد نصف شدن پاداش استخراج آتی شبکه در ۴ آوریل بود، با ۱۰ درصد کاهش همراه شد.

شاخص نقدشوندگی CoinDesk 20 که شامل ۲۰ توکن برتر بازار به جز استیبل‌کوین‌ها می‌شود، کمی بیش از ۵ درصد سقوط کرد.

در معاملات اهرمی (Long)، سرمایه‌گذاران روی افزایش قیمت دارایی پایه‌ای شرط‌بندی می‌کنند. در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از این نوع معاملات لیکویید شد. این در حالی است که لیکویید شدن معاملات اهرمی فروش (Short) تنها ۸۵ میلیون دلار بود. لیکویید شدن زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذار وجوه کافی برای حفظ موقعیت اهرمی خود نداشته باشد.

تحلیلگران صرافی ارز دیجیتال Bitfinex در گزارشی اعلام کردند که برخی سرمایه‌گذاران بلندمدت طی هفته گذشته دارایی‌های خود را فروخته‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین در هفته‌های آینده در یک محدوده قیمتی خاص نوسان داشته باشد.

«به نظر می‌رسد بیت‌کوین همچنان در یک محدوده قیمتی نوسان داشته باشد، زیرا فشار فروش ناشی از عرضه راکد قبلی، به ویژه در میان دارندگان بلندمدت (LTH)، همچنان وجود دارد (اگرچه در مقیاس نسبتا کوچک‌تر نسبت به دوره‌های اوج بازار گاوی قبلی).»

آنها افزودند: «شاهد برداشت سود استراتژیک در میان دارندگان بلندمدت (دارندگان بیت‌کوین بیش از ۱۵۵ روز) هستیم.»

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، خاطرنشان کرد که بیت‌کوین با مقاومت در سطح ۷۱ هزار دلار مواجه است، زیرا بازارهای گسترده‌تر در برابر دارایی‌های پرریسک احتیاط نشان می‌دهند.

کوپتسیکویچ گفت:

«چهارمین تلاش بیت‌کوین برای تثبیت قیمت بالای ۷۱ هزار دلار در این هفته با شکست مواجه شد. شاخص نزدک ۱۰۰ نیز اندکی تمایل به پایین آمدن از خود نشان داد که نشان‌دهنده‌ی نگرش محتاطانه نسبت به دارایی‌های پرریسک است، هرچند شاخص S&P 500 در بالاترین سطح تاریخی خود بسته شد. بنابراین، بیت‌کوین با مقاومت قابل توجهی روبرو شده است و سطوح ۶۹.۵ هزار دلار و ۶۸.۵ هزار دلار سطوح حمایتی کلیدی به شمار می‌روند.»

منبع: CoinDesk