بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال ۲۰۲۱ چیست؟ آیا تصمیم به ورود به دنیای رمز ارزها گرفته‌اید؟ اولین گام، انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری است. اما واقعا ارز دیجیتال چی بخریم؟ در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده‌ایم و در انتها هم چند روش سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال آموزش داده شده است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ کدام است؟

در ادامه برای آشنایی با ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ و یافتن پاسخی به پرسش ارز دیجیتال چی بخریم با ما همراه باشید.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • لایت کوین
  • بیت کوین کش
  • ترون
  • ریپل
  • کاردانو
  • تزوس
  • چین لینک
  • نئو
  • ایاس

بیت کوین بهترین ارز دیجیتال

بیت کوین برای بسیاری می تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ باشد. جای هیچ تعجبی نیست که بیت‌کوین در صدر فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ قرار دارد.

این رمز ارز به اصطلاح «پادشاه رمز ارزها» از زمان معرفی‌اش بر بازار حکومت کرده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها جایگاهش را از دست بدهد. در واقع پیش‌بینی‌ها در زمینه رمز ارزها نشان می‌دهد که سال آینده ممکن است بهترین سال برای بیت‌کوین باشد.

به گفته‌ی رایان سلکیس، مدیرعامل سایت آمار و ارقام رمزارزهای مساری، اتریوم و بیت‌کوین در زمینه ارزش بازار جایگاه بالای خود را حفظ خواهند کرد. این برخلاف دارایی‌های دیگری است که به پیش‌بینی او جایگاه‌شان در میان ۱۰ رمزارز برتر در ۲۰۲۱ را از دست خواهند داد.

بیت‌کوین پس از افت بازار در مارس ۲۰۲۰ به سرعت روند صعودی‌اش را بازیافت و از آن زمان به بعد قیمت و ارزش بازارش به سرعت سر به فلک کشیده است. قیمت این رمز ارز پس از ریزش به ۴۷۲۱ دلار در اواخر مارس و به دنبال اعمال محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان دوباره اوج گرفته و تا ماه‌های ژوئن و جولای به حوالی ۹۰۰۰ دلار رسید. در سپتامبر نیز روند صعودی به خود گرفت.

برای اطلاع از قیمت بیت کوین به صفحه قیمت لحظه ای بیت کوین مراجعه کنید. در مقاله «پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰» به بررسی آینده دور بیت کوین پرداخته شده است.

با افزایش بیش از دو برابری قیمت بیت‌کوین در طول شش ماه گذشته می‌توان گفت که سرعت رشد قیمت این رمزارز بسیار خوب بوده است. اگرچه این سرعت تغییر قیمت برای رمزارزی که به پرنوسانی معروف است چندان غیرطبیعی نیست، اما می‌تواند موجب دلگرمی سرمایه‌گذارانی باشد که سقوط ناگهانی ماه مارس موجب نگرانی‌شان شده بود.

اما آینده‌ی بیت‌کوین چگونه خواهد بود؟ تعدادی از کارشناسان معتقدند که این بازگشت قیمت در ابتدای راه است. در ماه جولای یک چارت منتسب به سی‌تی بانک (Citibank) نشان داد که قیمت بیت‌کوین ممکن است به رقم باورنکردنی ۱۲۰۰۰۰ دلار در ۲۰۲۱ برسد!

خب حالا نظرتان برای سرمایه گذاری بر روی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ چیست؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیت‌کوین می‌تواند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ باشد. برای آشنایی بیشتر با رمز ارز بیت کوین می توانید، همچنین جهت خرید بیت کوین روی لینک آن بزنید.

اتریوم از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

اتریوم نیز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ و پاسخی برای پرسش ارز دیجیتال چی بخریم است. اگر بیت‌کوین پادشاه رمز ارزها باشد، اتریوم را هم می‌توان وارث و جانشین آن دانست. این پلتفرم بلاک‌چین در کنار بیت‌کوین بزرگ‌ترین رمزارز جهان است و توانسته از زمان انتشارتش در ۲۰۱۵ ارزش بازار بالایی را حفظ کند. ارزش بازار اتریوم در زمان نگارش این مطلب بیش از ۵۰ میلیارد دلار است.

به رغم تردیدهای مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا که عملکرد تقریباً تمام رمز ارزها را در اواخر مارس تحت تاثیر قرار داد، اتریوم از ابتدای ۲۰۲۰ قدرتش را حفظ کرده است. اگر به دنبال دنبال رمزارزی مناسب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً اتریوم را نیز در نظر بگیرید.

در ابتدای سپتامبر قیمت اتریوم به ۴۸۰ دلار رسید که این بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۰ بوده است. این افزایش قیمت ناشی از دو عامل اصلی بود. دلیل اول این افزایش چشمگیر رشد امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) است.

پلتفرم اتریوم از بسیاری از رمزارزهایی مانند چِین‌لینک (Chainlink; LINK)، رَپت بیت‌کوین (Wrapped Bitcoin; WBTC)، و مِیکر (Maker; MKR) که حوزه‌ی دیفای را کنترل می‌کنند پشتیبانی می‌کند. در واقع اتریوم به تنهایی مبادلات غیرمتمرکزی به ارزش ۱۳/۵ میلیارد دلار را پردازش کرده است؛ جالب است بدانید که این رقم در سال ۲۰۱۹ کمتر از ۳ میلیارد دلار بود!

دومین عاملی که باعث قرارگیری اتریوم در فهرست بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ شده است انتشار اتریوم ۲.۰ است. انتظار می‌رود این نسخه‌ی ارتقا یافته تا پایان ۲۰۲۰ تکمیل شود و موجب کارآمدی بسیار بیشتر اتریوم در آینده شود.

از طرفی هم اتریوم ۲ امکان استیکینگ این رمز ارز را نیز فراهم می کند.

هنگامی که اتریوم بتواند تراکنش‌های بیشتر را در زمان کمتر انجام دهد می‌توانیم شاهد انفجار قیمت آن باشیم.  برای اطلاع از قیمت اتریوم صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال اتریوم و جهت خرید این ارز صفحه ی خرید اتریوم را مشاهده فرمایید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

شاید ارز دیجیتال لایت‌کوین قوی‌ترین رمزارز فهرست ما نباشد، اما با توجه به ارزش بازار و رشد سریع آن یکی از انواع بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

فهرست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ بدون لایت‌کوین ناقص خواهد بود. این رمز ارز با رشد بیش از ۸۰۰۰ درصدی عملکرد خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۱۷ داشت.

اگرچه تعدادی از سرمایه‌گذاران لایت‌کوین را مانند قطره‌ای در مقابل دریای وسیع بیت‌کوین می‌بینند (که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و عموماً از محصولات جانبی بیت‌کوین محسوب می‌شود) اما صرف نظر کردن مطلق از آن اشتباه بزرگی است.

لایت‌کوین نه تنها بسیار سریع‌تر از بیت‌کوین است (در مقابل ۱۰ دقیقه‌ی بیت‌کوین، برای پردازش هر بلاک ۲/۵ دقیقه زمان نیاز دارد) بلکه از ابتدای سال ۲۰۲۰ پیشرفت‌های جالبی داشته است.

انتشار بازی نقش‌آفرینی (RPG) لایت‌برینگر (LiteBringer)، که بر بستر بلاک‌چین لایت‌کوین اجرا می‌شود موجب افزایش چشمگیر تراکنش‌ها شده است. به گفته بنیاد لایت‌کوین، لایت‌برینگر باعث سه برابر شدن تراکنش‌ها در یک هفته شده است، به گونه‌ای که بیش از ۷۵ درصد این تراکنش‌ها حاصل این بازی است.

این عملکرد چنان امیدوار کننده است که پلتفرم کوین‌سویچ (CoinSwitch) پیش‌بینی کرده است که قیمت لایت‌کوین ممکن است به ۶۰۰ دلار در ۲۰۲۱ برسد.

سخن پایانی این که به دلیل ارتباط نزدیک لایت‌کوین با بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران علاقه‌ی زیادی به لایت‌کوین دارند و به همین دلیل این رمزارز در فهرست ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

بیت کوین کش (BCH) از بهترین ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین کش می تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ برای بسیاری باشد. این رمز ارز که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد به سرعت توجه تمام علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه‌ی رمز ارزها را به خود جلب کرد.

پس از آن که معامله‌گران نگرانی خود را در مورد مقیاس‌پذیی بیت‌کوین اعلام کردند این سیستم پول الکترونیکی همتا به همتا به عنوان یک شاخه‌ی مقیاس‌پذیر از بیت‌کوین اصلی راه‌اندازی شد. بیت‌کوین کش در حال حاضر پنجمین رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، بیش از ۴ و نیم میلیارد دلار، محسوب می‌شود.

اگرچه پیش‌بینی‌ها درمورد قیمت بیت‌کوین کش متفاوت است اما پلتفرم معامله رمزارز استورم‌گِین (StormGain) پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز در ۵ سال آینده به ۵۰۰ دلار می‌رسد.

در این صورت سال ۲۰۲۱ می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای افزودن بیت‌کوین کش به پورتفوی رمزارزهایتان و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال باشد.

ترون (TRX) یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری

ترون بدون شک برای بسیاری از سرمایه گذاران بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ است. ترون در سال ۲۰۱۷ و از آغاز بر روی شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شد.

اما حالا به یک پلتفرم بلاک‌چین مستقل منتقل شده و برای پردازش تراکنش‌ها از یک الگوریتم اثبات سهام (proof-of-stake) استفاده می‌کند. اما چرا ترون با ارزش بازار نزدیک به ۲ میلیارد دلار و قیمت ۰/۰۲۶۲۳۰ دلاری می‌تواند یکی از سرمایه‌گذاری‌های مناسب در ۲۰۲۱ باشد؟

با روی آوردن سازمان‌های بیشتر به پلتفرم بلاک‌چین ترون، ارزش این رمزارز افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر ترون در مقایسه با اتریوم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) بیشتری را پشتیبانی می‌کند و این باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران آینده‌ی درخشانی برای ترون در ۲۰۲۱ متصور باشند.

باور عمومی این است که قیمت ترون در سال آینده نوسانات زیادی خواهد داشت، اما با توجه به کوین‌پیدیا (Coinpedia) قیمت می‌تواند به ۰/۴ دلار برسد. در این صورت ارز دیجیتال ترون یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری مستعد و سودآور در ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

اگرچه قیمت ترون در چند سال گذشته نوسان‌های زیادی داشته، اما اخیراً شاهد ثبات نسبی بوده است. اگر فکر کنید ترون بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ است بهتر است ابتدا در این زمینه تحقیق کرده و اخبار مربوط به این رمزارز را دنبال کنید. شما می توانید برای خرید این ارز دیجیتال، وارد صفحه ی خرید ترون شوید.

سرمایه گذاری در ریپل (XRP)

رمز ارز ریپل با رشد تقریباً ۳۶۰۰۰ درصد، یکی از بهترین ارزهای دیجتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۷ بود. ریپل که یکی از رمزارزهای جذاب برای سرمایه‌گذاری در ۲۰۲۱ است یک نام کلی است که هم به پلتفرم ریپل (RippleNet) و هم رمزارز مجازی آن (Ripple XRP) اشاره می‌کند.

و اگر می‌خواهید در حوزه‌ی رمز ارزها سرمایه گذاری کنید شاید بهتر باشد زودتر دست به کار شوید. اگرچه قرار نیست قیمت ریپل به قیمت نجومی بیت‌کوین برسد، اما به نظر می‌رسد زمینه برای افزایش آن در ۲۰۲۱ فراهم شده باشد. بر اساس برخی از پیش‌بینی‌های رمز ارزها، ریپل احتمالاً در طول سال آینده به تدریج تقویت شده و تا دسامبر قیمت آن به حوالی ۲/۹۴ دلار برسد.

به نظر نمی‌رسد قیمت ریپل برای مدت طولانی بالاتر از ۲ دلار باقی بماند. بر اساس پیش‌بینی ذکر شده در بالا قیمت ریپل تا پایان ۲۰۲۲ در سطح ۱/۷۲ دلار تثبیت می‌شود، پس یکی از راهبردهای سرمایه گذاری مناسب این است که ریپل خریداری کرده و آن را قبل از پایین آمدن از بالاترین قیمتش بفروشید.

شاید ۲۰۲۱ سال خوبی برای سرمایه گذاری در ریپل باشد زیرا قیمت آن نسبت به بالاترین قیمتش، یعنی ۳/۴ دلار در ژانویه ۲۰۱۷، حدود ۷۲ درصد پایین آمده است. در نتیجه به نظر می‌رسد ریپل هنوز هم گزینه‌ی خوبی برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ باشد.

سرمایه گذاری در کاردانو (ADA)

هنگامی که سلکیس پیش‌بینی‌های خود در مورد سرمایه گذاری در حوزه‌ی رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد موجب شگفت‌زدگی برخی از معامله‌گران شد؛ او در پیش‌بینی خود ادعا کرده بود که کاردانو ممکن است از جایگاه دهم به جایگاه پنجم فهرست بزرگ‌ترین رمزارزهای جهان برسد.

یکی از عوامل کلیدی دخیل در رشد کاردانو انتشار هایدرا (Hydra) است که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم است؛ انتظار می‌رود هایدرا با افزایش قدرت کاردانو به آن کمک کند تا بیش از یک میلیون تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.

قابلیت پردازش پرداخت‌ها و قراردادهای هوشمند به صورت آف‌چین (در خارج از شبکه‌ی بلاک‌چین) به کاردانو کمک خواهد کرد تا به یکی از سریع‌ترین سیستم‌ها در جهان تبدیل شود.

با وجود چنین پیشرفت‌هایی در آینده‌ی نزدیک، کاردانو نیز مانند رمزارزهای مستعد موجود در بازار یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ است.

بدون شک کاردانو با توجه به کاربردهایی که دارد و خواهد داشت برای بسیاری از کاربران میتواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۱ باشد.

تزوس (XTZ) از بهترین ارزهای دیجیتال

رمز ارز تزوس در حال حاضر در میان ۲۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان قرار دارد اما ممکن است عملکرد آن در ۲۰۲۱ موجب ارتقا جایگاه آن شود. با توجه به تریدینگ‌بیستس (TradingBeasts)، شبکه‌ی بلاک‌چین (که کار خود را با یک عرضه‌ی اولیه‌ی رکوردشکن در ۲۰۱۷ آغاز کرد) آماده‌ی تجربه کردن رشد آرام اما تدریجی از قیمت ۲/۱۵۱۶۱ دلار در پایان نوامبر ۲۰۲۰ به ۲/۲۱۱۹۷ در پایان آوریل ۲۰۲۱ است.

پس از یک دوره‌ی طولانی از روند کاهشی ارزش تزوس در ۲۰۱۹ و نیمه‌ی اول ۲۰۲۰، چشم‌انداز رشد (هرچند محدود) بسیاری از سرمایه‌گذاران تزوس را دلگرم کرده است.

این رشد عمدتاً به این دلیل است که تزوس توسط گروه مالی اِلوِیتد ریترنز (Elevated Returns; ER) انتخاب شده است؛ این گروه مالی به دنبال یک پلتفرم بلاک‌چین بود تا بتواند بر بستر آن پیشنهادهای توکنیزه‌شده‌ای به ارزش ۶/۱ میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاران املاک ارائه کند.

به لطف توجه روزافزون به دنیای دیفای، این سرمایه گذاری گروه ER یک خبر عالی برای این رمزارز است که زمانی دچار مشکلات زیادی بود. قرار است این توکن کاربردی که ERX نامیده خواهد شد قبل از پایان ۲۰۲۰ وارد عملیات شود.

ارز دیجیتال چِین‌لینک (LINK)

چین‌لینک یکی دیگر از بهترین انواع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ است که در واقع روی بلاک‌چین اتریوم عمل کرده و شبکه‌ی اوراکل غیرمتمرکز چین‌لینک را تغذیه می‌کند. چین‌لینک منابع داده، اِی‌پی‌آی‌ها، و سیستم‌های پرداخت را به قرارداد هوشمند اتریوم متصل می‌کند.

چِین‌لینک در سال جاری حرکت صعودی بسیار خوبی داشت و به رکورد تاریخی ۸۸۰۰ دلار رسید و در حال حاضر به قیمت ۶۹۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار آن نیز بیش از ۲ و نیم میلیارد دلار است.

ارز دیچیتال نئو (NEO)

پروژه‌ی نئو اغلب در میان بسیاری از رتبه‌بندی‌های سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها برای سال بعد دیده می‌شود. این رمزارز ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد از جمله اینکه اولین توکن منبع باز تولید کشور چین است.

نئو ادعا می‌کند با ادغام کردن دارایی‌های دیجیتال و واقعی سیستم امور مالی سنتی را متحول کرده است. مکانیسم معامله حرفه‌ای نئو موجب شده تا کاربران از طریق یک پلتفرم غیرمتمرکز به سرمایه‌ها اعتماد کنند.

هیچ تردیدی در مورد کاربرد و رشد تقاضای سریع نئو وجود ندارد. نئو حتی ممکن است انتشار اولیه کوین داشته باشد اما در حال حاضر در سطح قیمتی ۱۱/۱۴ دلار به ازای هر توکن معامله می‌شود.

سرمایه گذاری در ایاس (EOS)

به نقل از کوین‌تلگراف، کارشناسان چینی بسیار دوست دارند تا ایاس را به فهرست مستعدترین و بهترین رمزارزهای چند سال آینده اضافه کنند. حتی اگر اطلاعات چندانی در مورد کوین‌های رمزنگاری‌شده ندارید پیشنهاد می‌کنیم به سرمایه گذاری بر روی ایاس در ۲۰۲۱ فکر کنید.

اگر زمانی تویتر، اوبر، و آمازون وارد بستر بلاک‌چین شوند قطعاً ایاس را برای فعالیت‌های اصلی‌شان انتخاب خواهند کرد. سیستم ایاس مشکلات اتریوم در زمینه مقیاس‌پذیری را نداشته و آمادگی گرفتن جای سایر بلاک‌چین‌های رقیب را دارد.

در صورت ناتوانی اتریوم قیمت ایاس ممکن است تا ۱۰۰ دلار به ازای هر توکن بالا برود. دستاوردهای ایاس به لطف الگوریتم اجماع اثبات سهام محول‌شده (DPoS) و تعداد بیشماری از بلاک‌چین‌های مشابه ممکن شده است.

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱

در هنگام سرمایه گذاری کردن روی بهترین ارزهای دیجتال در سال ۲۰۲۱، معامله کردن را نباید فراموش کنید. بازار به اندازه‌ای رشد کرده است که معامله‌گران می‌توانند از بهترین روش‌های کسب سود، شامل معاملات مارجین، فروش استقراضی، و راهبردهای سنتی بهره ببرند.

بدیهی است که چیزی به نام راهبرد معامله کامل وجود ندارد و برای هر کس یک روش معامله متفاوت وجود دارد. در زمان انتخاب راهبرد رمزارزتان به سؤالات زیر فکر کنید:

  • می‌خواهید بر روی کدام رمز ارزها سرمایه گذاری کنید؟
  • آیا رمز ارزهایی که انتخاب کرده‌اید در زمان‌های خاص دچار نوسان قیمت می‌شوند؟
  • چه میزان زمان می‌توانید صرف زیر نظر گرفتن بازارهای رمز ارزها کنید؟
  • اهداف نهایی معامله رمزارزهایتان چیست؟

پاسخ دادن به سؤالات بالا به شما کمک می‌کند تصمیم‌گیری بهتری در مورد بهترین راهبرد معامله رمز ارزها داشته باشید. (شاید بهتر باشد ابتدا چند راهبرد متفاوت را امتحان کنید).

آیا دوست دارید تصمیم‌های آنی و سریع بگیرید یا ترجیح می‌دهید سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشید؟ در هر صورت بیایید بعضی از محبوب‌ترین راهبردهای معامله رمز ارزها برای ۲۰۲۱ را بررسی کنیم.

روش‌های سرمایه گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال

در این راهبردها، همان گونه که از نامشان پیداست، شما انتظار دارید تا ارزش دارایی انتخابی‌تان در بلندمدت عملکرد بهتری داشته باشد. در راهبردهای بلند مدت به جای نقد کردن دارایی در نوسانان‌های ناگهانی قیمت در طول روز، بر روی برنامه‌ریزی هوشیارانه و کنترل هیجانات تکیه می‌شود.

در سرمایه گذاری بلندمدت معمولاً بازه‌های زمانی یک تا دو سال در نظر گرفته می‌شوند. با این حال بعضی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری‌شان را تا بیش از ده سال حفظ کنند.

اگر نمی‌دانید که راهبرد سرمایه گذاری بلندمدت مناسب شماست یا نه نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا در این مورد تصمیم‌گیری کنید:

  • انتظار دارید رمزارز انتخابی‌تان در طول سال آینده چه عملکردی داشته باشد؟
  • چه اتفاقات غیرمنتظره‌ای ممکن است مجبورتان کند دارایی‌تان را بفروشید؟ احتمال بروز این اتفاقات چقدر است؟ (می‌توانید معرفی مقررات جدید، رقبای احتمالی، و مقیاس‌پذیری فناوری آن را مد نظر قرار دهید).
  • آیا دوست دارید سرمایه‌گذاری‌تان را بدون زیر نظر گرفتن همیشگی بازار حفظ کنید؟

راهبردهای سرمایه گذاری بلندمدت مزایای بسیاری دارد اما مناسب هر کسی نیست. این روش‌ها اغلب برای کسانی مناسب است که مشاغل دائمی یا کارهای ثابتی دارند و قرار نیست لحظه به لحظه بازار را زیر نظر بگیرند.

اگر بر روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اید که به آن اعتقاد قلبی دارید این راهبردهای بلندمدت می‌توانند بسیار مؤثر باشند. مثلاً فرض کنید به نظر شما بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری در ۲۰۲۱ ریپل خواهد بود.

شما در این مدت بر روی این رمزارز تحقیق می‌کنید و متوجه می‌شوید که شرکت ریپل در حال پر کردن یک خلا بزرگ در بازار است، برنامه‌های جذابی برای آینده دارد، و اخیراً بر روی قابلیت‌های جدیدی کار کرده است.

این نشان می‌دهد که دلایل کافی برای بالا رفتن ارزش ریپل در بلند مدت وجود دارد. رمزارزهای قوی می‌توانند بدون از دست دادن سیر صعودی کلی خود نوسان‌های کوتاه مدت را پشت سر بگذارند. اگر فکر می‌کنید یک دارایی در بلند مدت عملکرد بهتری خواهد داشت بهتر است یک راهبرد معامله بلند مدت انتخاب کنید.

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت می توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا به خرید ارز دیجیتال بپردازید.

بعد از ثبت نام و احراز هویت هم می توانید با مراجعه به وب سایت صرافی رمزینکس و هم با دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن رمزینکس در گوشی های هوشمند خود به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید. برای رصد قیمت لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و مقررات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در رمزینکس می توانید به صفحه سوالات متداول درباره رمزینکس مراجعه کنید.

برای نگارش این مقاله از سایت های تردینگ اجوکیشن و مگااینکام استریم استفاده شده است.

به نظر شما ارز دیجیتال چی بخریم؟