آموزش خرید و فروش پالیگان ماتیک (MATIC) در ۴ مرحله

آموزش خرید و فروش پالیگان ماتیک (Matic)

نماد بنفش پالیگان
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پالیگان (سابق Matic Network) یک راه‌حل لایه دوم اتریوم است که توسط بایننس و کوین بیس پشتیبانی می‌شود. این پروژه به دنبال تشویق پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال با حل مشکل مقیاس‌پذیری بلاک چین است و این کار را با ترکیبی از فناوری پلاسما و معماری بلاک چین اثبات سهام (POS) انجام می‌شود. در این مقاله نحوه خرید و فروش پالیگان ماتیک (MATIC)، توکن بومی این پلتفرم را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

نحوه خرید ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) در ۴ مرحله

شبکه پالیگان با پس زمینه بنفش
پالیگان به عنوان یک راه حل لایه ۲ اتریوم، به مقیاس‌پذیری این بلاک چین کمک می‌کند.

MATIC، توکن بومی پالیگان (Polygon)، نقش مرکزی را در اکوسیستم این پلتفرم ایفا می‌کند. این تنها یک ارز دیجیتال نیست، بلکه یک مؤلفه کلیدی است که زیربنای عملکرد و حاکمیت شبکه Polygon است. MATIC برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌شود که در مقایسه با کارمزدهای شبکه اصلی اتریوم بسیار کمتر است. این مقرون به صرفه بودن یکی از جذابیت‌های اصلی برای توسعه‌دهندگان و کاربران به شمار می‌رود.

MATIC علاوه بر استفاده برای کارمزد تراکنش، نقشی حیاتی در امنیت شبکه دارد. به عنوان بخشی از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS)، امکان استیک کردن MATIC نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند توکن‌های MATIC خود را به عنوان راهی برای مشارکت در روند اجماع شبکه سپرده‌گذاری (Stake) کنند. کاربران با استیک کردن توکن‌های خود، به امنیت شبکه کمک می‌کنند و در ازای آن، جوایزی در قالب توکن‌ MATIC اضافی دریافت می‌کنند. این سیستم سهامداری، کاربران را تشویق می‌کند تا به یکپارچگی و ثبات شبکه کمک کنند و در نتیجه امنیت و کارایی کلی بلاک چین Polygon را افزایش دهند.

علاوه بر این، توکن‌های MATIC در اداره شبکه پالیگان نقش اساسی دارند. دارندگان این توکن توانایی رأی دادن به پیشنهادات و تصمیمات مختلف را دارند که بر توسعه و جهت گیری آینده پلتفرم تأثیر می‌گذارد. این رویکرد دموکراتیک در حاکمیت پلتفرم تضمین می‌کند که شبکه Polygon به گونه‌ای تکامل می‌یابد که نیازها و نظرات جامعه خود را منعکس کند.

گفتنی است،‌ کل فرآیند خرید ارز دیجیتال MATIC ممکن است کمتر از ۱۰ دقیقه طول بکشد و تنها چیزی که شما نیاز دارید یک گوشی موبایل یا کامپیوتر است:

  1. مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال: بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال را که امکان خرید ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) را ارائه می‌دهند، مقایسه کنید.
  2. ایجاد یک حساب کاربری: با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل خود در یکی از صرافی‌های ثبت نام کنید.
  3. واریز وجه: یک استیبل کوین (ترجیحا تتر ) را در صرافی واریز کنید تا با استفاده از آن توکن MATIC‌را خریداری کنید.
  4. خرید توکن MATIC: به بخش بازار اسپات (Spot)‌ صرافی بروید و یک جفت ارز ماتیک (مثلاً MATIC/USDT) را انتخاب کنید و با وارد کردن مبلغ و قیمت مورد نظرتان، آن را خریداری کنید.

۷ پلتفرم برتر برای خرید ارز دیجیتال ماتیک (MATIC)

نماد ارز دیجیتال پالیگان
شما می‌توانید توکن MATIK‌ را در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال یافته و خرید و فروش کنید.

در اینجا ما ۷ صرافی برتر را معرفی می‌کنیم که امکان خرید و فروش نحوه خرید و فروش پالیگان ماتیک (MATIC) را با کارت اعتباری، کارت نقدی، بیت کوین (BTC) یا تتر (USDT) ارائه می‌دهند.

۱- Uphold

آپ ‌هولد (Uphold) یک صرافی برتر در ایالات متحده و بریتانیا، یک پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای و بسیار نوآورانه است که باید بتواند نیازهای شما را برای ترید تعدادی از ارزهای دیجیتال، از جمله پالیگان  (MATIC) برآورده کند. فراتر از سهولت استفاده و ویژگی‌های نوآورانه این پلتفرم معاملاتی، چیزی که در مورد Uphold متمایز است، اعتباری است که در این صنعت به دست آورده است.

Uphold هم نسخه دسکتاپ و هم اپلیکیشن موبایل را ارائه می‌دهد که بسیار گرافیکی و کاربرپسند است. صفحه ترید این پلتفرم کاملاً قابل تنظیم است و در عین حال که حسی مدرن را در دسکتاپ و موبایل ارائه می‌دهد بسیار آسان است. این یک گزینه بسیار محبوب و مناسب است، به ویژه برای تریدرهای جدید.

پلتفرم معاملاتی آپ‌هولد علاوه بر جذابیت ظاهری، به شما این امکان را می‌دهد که معاملات خود را به راحتی انجام دهید. فقط با چند کلیک، می‌توانید مستقیماً معاملات خود را انجام دهید، بدون اینکه منتظر بمانید تا وجوه در حساب شما تسویه شود. این سفارش یک مرحله‌ای نوآوری دیگری از سوی شرکتی است که به قابلیت استفاده از پلتفرم خود می‌بالد. Uphold همچنین توانایی اجرای سفارشات لیمیت (Limit Order) را فراهم می‌کند.

۲- Paybis

پی بیس (Paybis) برای سهولت کاربران طراحی شده است و نقطه شروع بسیار قابل اعتمادی برای خرید و فروش پالیگان (MATIC) و سایر ارزهای دیجیتال است. این صرافی از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده است و به بسیاری از معامله گران کمک کرده است تا فعالیت خود در حوزه کریپتو را غاز کنند و راحتی خرید را فقط با یک کارت اعتباری یا نقدی ارائه دهند. برخلاف سایر صرافی‌ها که در آن‌ها از سایر کاربران توکن می‌خرید، در Paybis، مستقیماً از صرافی خرید می‌کنید و این روند را بسیار ساده‌تر و روان‌تر می‌کند.

پی بیس یک شرکت واقعاً جهانی است که به شهروندان بیش از ۱۸۰ کشور از جمله کانادا، اروپا، بریتانیا و ایالات متحده خدمات ارائه می‌دهد.

کارمزدهایی که در اینجا با آن مواجه خواهید شد، بسته به روش پرداختی که استفاده می‌کنید، ارزش خوبی دارند و با سایرین در این بخش قابل رقابت هستند.

۳- Kraken

کراکن (Kraken) که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، با بیش از ۹ میلیون کاربر و بیش از ۲۰۷ میلیارد دلار حجم معاملات سه ماهه، یکی از معتبرترین برندها در صنعت ارزهای دیجیتال است.

کراکن اکنون بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال از جمله پالیگان (MATIC) پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم برای تریدرهای حرفه‌ای معاملات فیوچرز و مارجین را نیز ارائه می‌دهد.

Kraken همچنان به تکامل پلتفرم خود و تعهد خود به صنعت ادامه داده و یکی از اولین صرافی‌هایی است که فرصت خرید توکن‌های جدید را ارائه می‌دهد.

۴- KuCoin

کوکوین (KuCoin) یک نام شناخته شده در صنعت کریپتو است و یکی از رقابتی‌ترین کارمزدهای معاملاتی را ارائه می‌دهد. این صرافی از روزهای ابتدایی خود که ارزهای دیجیتال را فقط با جفت ارزهای کریپتو عرضه می‌کرد، رشد چشمگیری داشته است. این پلتفرم اکنون طیف متنوعی از خدمات از جمله قابلیت معامله P2P و خرید با کارت‌های اعتباری یا نقدی را ارائه می‌دهد.

KuCoin در حال حاضر امکان خرید و فروش ماتیک (MATIC) و همچنین بیش از ۳۰۰ توکن محبوب دیگر را ارائه می‌دهد. این پلتفرم اغلب اولین صرافی است که فرصت خرید توکن‌های جدید را ارائه می‌دهد. گفتنی است، ‌شهروندان ایالات متحده از استفاده از این پلتفرم منع شده‌اند.

۵- Binance

بایننس (Binance) یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. مزایای خرید MATIC در اینجا هم کارمزد کمتر نسبت به صرافی‌های رقیب و هم نقدینگی بالایی است که به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت خرید و فروش کنید.

این صرافی برای سرمایه‌گذارانی که در استرالیا، سنگاپور، بریتانیا و در سطح بین‌المللی زندگی می‌کنند، بهترین است.

۶- HTX

HTX که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، از آن زمان به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است و حجم معاملات انباشته آن ۱ تریلیون دلار است. HTX که زمانی نیمی از تراکنش‌های دارایی دیجیتال جهان را به خود اختصاص داده بود، اکنون به بیش از ۵ میلیون کاربر در بیش از ۱۳۰ کشور در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که HTX در حال حاضر کاربران ایالات متحده و کانادا را نمی‌پذیرد.

HTX یکی از صرافی‌های برتر است که در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) را ارائه می‌دهد.

۷- WazirX

وزیر ایکس (WazirX) که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال هند با بیش از ۶ میلیون کاربر است و به‌سرعت در حال گسترش است. این یکی از معتبرترین صرافی‌هایی است که در حال حاضر امکان ترید MATIC را ارائه می‌دهد و در حال حاضر مشتریانی از سراسر جهان می‌پذیرد. این صرافی بخشی از گروه بایننس است که کیفیت بالایی را تضمین می‌کند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال MATIC

مانند سایر ارزهای دیجیتال، بعد از خرید ارز ماتیک نیاز به ذخیره‌سازی آن دارید. چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد:

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری: کیف پول سخت‌افزاری شبیه یک فلش مموری یا درایو USB است. این یک دستگاه فیزیکی است که کلیدهای خصوصی و شخصی را برای دسترسی به ارز دیجیتال شما ذخیره می‌کند. این کیف پول‌ها به شبکه یا اینترنت متصل نیستند و «ذخیره‌سازی سرد» را فراهم می‌کنند که ایمن‌تر است. از جمله ان‌ها می‌توان به کیف پول لجر نانو (Ledger Nano)‌ یا ترزور (Trezor) اشاره کرد.
  • کیف پول کاغذی: با یک کیف پول کاغذی، می‌توانید کلیدها را یادداشت کنید یا از یک برنامه برای دریافت کد QR چاپ شده برای دسترسی به ارز دیجیتال خود استفاده کنید. اما کیف‌پول‌های کاغذی می‌توانند خطرناک باشند. اگر کاغذ را گم کنید، نمی‌توانید به ارز دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. این یعنی ممکن است مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را از دست بدهید.
  • کیف پول‌های نرم افزاری: برخلاف کیف پول‌های سخت‌افزاری، که دستگاه‌های فیزیکی هستند که می‌توانند از اینترنت جدا شوند، کیف پول‌های نرم‌افزاری برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود در رایانه یا سایر دستگاه‌ها دانلود کنید. امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت دارند، اما می‌توانید به راحتی به دارایی‌های خود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر دسترسی داشته باشید. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (Metamask) یا کیف پول اتمیک  (Atomic Wallet)‌اشاره کرد.
  • صرافی‌های ارز دیجیتال: بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، دارای کیف پول اختصاصی هستند که ارزهای شما را ذخیره می‌کنند، مانند Coinbase و Binance. با این حال، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال برای بلندمدت گزینه خوبی نیست.

جمع‌بندی

شبکه لایه ۲ پالیگان و بلاک چین اتریوم
پالیگان همان متیک سابق، یک زنجیره لایه ۲ با هدف حل مشکل دیرینه‌ بلاک چین، یعنی مقیاس‌پذیری است.

در این مقاله نحوه خرید و فروش پالیگان ماتیک (MATIC) را بررسی کردیم. پالیگان (Polygun) یک راه‌حل منحصر به فرد و نوآورانه برای کاربران ارائه می‌دهد تا به راحتی توکن‌های MATIK را خریداری کرده و در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز شرکت کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از مزایای فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند، به طور ایمن و کارآمد دسترسی خود را به طیف وسیعی از برنامه‌ها و فرصت‌های دیفای فراهم کنند. با افزایش محبوبیت سیستم مالی غیرمتمرکز، پلتفرم Polygun یک راه‌حل امیدوارکننده برای افرادی که به دنبال کشف این بخش در حال ظهور و تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود هستند، ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

پالیگان چیست؟

پالیگان یک پلتفرم غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی در برنامه‌های مختلف مالی غیرمتمرکز (DeFi) شرکت کنند.

پالیگان چگونه کار می‌کند؟

پالیگان از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا کاربران را قادر سازد تا به طور ایمن و کارآمد توکن‌های MATIK را بدست آورند. کاربران می‌توانند کیف پول خود را به پلتفرم متصل کرده و با استفاده از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، توکن‌های MATIK را خریداری کنند.

با توکن‌های MATIK چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

توکن‌های MATIK را می‌توان برای شرکت در برنامه‌ها و فرصت‌های مختلف دیفای در اکوسیستم Polygun استفاده کرد. کاربران می‌توانند توکن‌های MATIK خود را استیک کنند، نقدینگی را در صرافی‌های غیرمتمرکز فراهم کنند، یا در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی شرکت کنند.

آیا پالیگان امن است؟

پالیگان امنیت و شفافیت را در پلتفرم خود در اولویت قرار می‌دهد. با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند، این پلتفرم تضمین می‌کند که تراکنش‌های کاربر ایمن و غیرقابل تغییر هستند. علاوه بر این، Polygun ممیزی‌های امنیتی منظم را برای حفظ یکپارچگی پلتفرم انجام می‌دهد.

منبع: securities.io

شهریار قلی پور
درباره شهریار قلی‌پور
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید