بازار ارزهای دیجیتال ارزان و آینده دار، روز به روز در حال گسترده شدن است. انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳، پرسش بسیاری از افراد تازه وارد به این حوزه است. با این وجود، یکی از بهترین گزینه‌ها، خرید و سرمایه گذاری در ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال آینده دار خواهد بود که هم برای کوتاه‌مدت و هم بلند‌مدت مناسب هستند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس، قصد داریم به معرفی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ و اهمیت آن‌ها برای ورود به این بازار و همچنین اینکه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند، بپردازیم.

دلیل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان

چنانچه هنوز در مورد بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ اطلاعات کافی ندارید و مطمئن نیستید که سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت در آن‌ها سود مناسبی به دنبال خواهد داشت یا نه، شاید نکات زیر برای‌تان مفید باشد. در ادامه به ۳ مورد از اصلی‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها می‌پردازیم:

  1. آلت کوین‌ها نسبت به ریسک بالایی که دارند، پاداش قابل توجهی هم برای کاربرانی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند در نظر گرفته‌اند. با توجه به اینکه بسیاری از ارزهای دیجیتال ارزان تا کنون به طور دقیق ارزیابی نشده‌اند و همچنین همراه با پتانسیل پذیرش گسترده فناوری بلاک‌چین، می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزش آلت‌کوین‌ها در آینده بیشتر خواهد شد.
  2. در ارزهای دیجیتال تنوع فراوانی در سرمایه گذاری وجود دارد. اگر می‌خواهید رمز ارزهای شما بازدهی ثابت و مثبتی داشته باشند، باید روش‌ها و راهکارهای مختلفی را امتحان کنید و به سرمایه و دارایی خود تنوع بدهید. می‌بینید که شیوع جهانی ویروس کرونا هم نتوانست بازار رمز ارز را زمین بزند و هنوز هم سکه‌های زیادی وجود دارند که بازدهی مثبتی از خود نشان می‌دهند.
  3. می‌توان درآمد قابل توجهی از طریق رمز ارزهای ارزان آینده دار در کوتاه‌ مدت و بلند مدت به دست آورد و حتی برخی از این ارزهای دیجیتال، زیر یک دلار قیمت دارند. کسب سود از طریق این رمز‌ارزها یا سود سهام، از طریق نگه داشتن آن‌ها در کیف‌پول یا مبادله کردن آن‌ها به راحتی امکان پذیر است و درآمد مناسبی از طریق آن‌ها کسب خواهید کرد.

امیدوارم اکنون متوجه سود و درآمدی که می‌توانید از طریق خرید رمز ارزهای ارزان به دست آورید، شده باشید؛ چرا‌که فناوری بلاک‌چین و همچنین آلت‌کوین‌ها هنوز به اوج خود نرسیده‌اند و مطمئناً سال‌های سال برای کاربران خود درآمد قابل توجهی ایجاد خواهند کرد.

لازم به ذکر است که پیش از هر‌گونه تصمیم به خرید ارزهای دیجیتالی که در ادامه ذکر می‌کنیم، حتما تمامی جوانب ممکن را در نظر بگیرید و اطلاعات کافی در مورد رمز‌ارز مورد نظرتان را، گردآوری کنید.

نحوه انتخاب بهترین ارزهای ارزان

در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت را بررسی کنیم. استفاده از سیگنال‌های معاملاتی رمزنگاری به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر بتوانید تشخیص دهید کدام سکه‌ ممکن است با سقوط قیمت مواجه شود و کدام ممکن است ارزش فراوانی در آینده به دست آورد.

در این لیست معیار‌هایی برای خرید رمز‌ارزها را توضیح می‌دهیم که لازم است قبل از سرما‌‌یه‌گذاری به آن‌ها نگاهی بیا‌ندازید.

  1. دارایی در حال گردش رمز‌ارز بین ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد سکه باشد.
  2. حداقل سقف بازار ۲۰ میلیون دلار باشد.
  3. در فهرست بزرگ‌ترین صرافی‌های رمز ارز ذکر شده باشد.
  4. از انتخاب ارزهای دیجیتال ارزانی که حداکثر ۲۵ درصد میزان دارایی خود را استخراج نکرده‌اند، صرف نظر کنید.
  5. نقدینگی بالا، یعنی حداقل ۱ میلیون دلار معامله در ۲۴ ساعت، وجود داشته باشد.
  6. حضور پر‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، انجمن‌های ردیت (Reddit) و رمز ارز.
  7. دارای تیم با‌تجربه‌ای از توسعه دهندگان بلاک‌چین باشد.
  8. به رمز‌ارزهای ارزان که به بالاترین میزان معاملات خود نزدیک شده‌اند، بیشتر توجه کنید.
  9. مرحله آخر آشنایی با تجزیه و تحلیل تکنیکال برای بررسی رمز ارزهای زیر ۱ دلار است.

نکات ذکر شده به شما کمک خواهند کرد که یک سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مطمئن برای خود بسازید.

ریسک های سرمایه گذاری در رمز ارزهای ارزان

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ارزهای ارزان، می‌تواند سودآور باشد؛ اما ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد. در اینجا برخی از خطراتی که سرمایه گذاران هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان باید از آن‌ها آگاه باشند آورده شده است:

  • نوسانات: ارزهای دیجیتال با ماهیت پر‌نوسان خود شناخته می‌شوند و ارزهای دیجیتال ارزان قیمت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها می‌توانند در مدت زمان کوتاهی نوسانات قیمتی را تجربه کنند که می‌تواند زیان قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. بنابراین، سرمایه گذاران باید برای احتمال نوسانات بالا در هنگام سرمایه گذاری در این نوع ارز‌های دیجیتال آماده باشند.
  • کمبود نقدینگی: ارزهای دیجیتال ارزان در مقایسه با همتایان معتبرتر خود، دارای ارزش بازار و حجم معاملات کمتری هستند. با این اوصاف سرمایه‌گذاران در فروش دارایی‌های خود ممکن است به چالش بر‌بخورند و مجبور به فروش دارایی‌های خود با قیمت کمتر شوند.
  • عدم پذیرش: ممکن است ارز‌های دیجیتال ارزان پذیرش ارز‌های دیجیتال معتبری مانند بیت‌کوین و اتریوم را نداشته باشند. همین موضوع می‌تواند منجر به راکد شدن قیمت‌ها شود.

با این اوصاف سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارزان می‌تواند فرآیند پرخطر اما پاداش بالایی داشته باشد. بنا‌براین سرمایه‌گذاران باید پیش از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، تحقیقات و برر‌سی‌های لازم را انجام دهند و با‌توجه به قدرت ریسک خود، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

بهترین ارزهای دیجیتال ارزان در سال ۲۰۲۳

ریپل (XRP)

ریپل نوعی پروتکل پرداخت و ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲، توسط Ripple Labs، شرکتی مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شد. هدف این شرکت ایجاد روشی کارآمدتر و مقرون به ‌صرفه‌تر برای انتقال سرمایه به آن طرف مرز‌ها بود. فناوری منحصر به فرد ریپل، آن را به گزینه ای محبوب برای بانک ها و موسسات مالی که به دنبال بهبود سرعت و کاهش هزینه‌های فرامرزی خود هستند، تبدیل کرده است.

ریپل در هسته خود از دفتر کل غیر‌متمرکزی به نام XRP Ledger برای تسهیل پرداخت‌های جهانی و فوری استفاده می‌کند. در‌واقع هدف ریپل جایگزینی سیستم‌های مالی سنتی گران و کند است؛ معمولا در سیستم‌های مالی سنتی چندین واسطه وجود دارد که همین موضوع کاهش سرعت را به دنبال دارد.

توکن این شبکه XRP نام دارد که به عنوان ارزی برای سرمایه گذاری و در موارد دیگر استفاده می‌شود. به طور خلاصه مزیت‌های این شبکه عبارتند از: سرعت بالا، کارمزد پایین، پذیرش گسترده و…

ویچین (VET)

ویچین ارز دیجیتالی است که توسط بنیاد Vechain در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال برای استفاده در صنعت مدیریت زنجیره تامین، با تمرکز بر بهبود شفافیت، کارایی و قابلیت ردیابی در فرآیند زنجیره تامین، طراحی شده است.

این شبکه برای ایجاد پلتفرمی غیر‌متمرکز از شبکه بلاک‌چین استفاده می‌کند که به کسب و کارها امکان ردیابی و نظارت فرآیندهای زنجیره تامین را در زمان واقعی می‌دهد. این پلتفرم از سیستم منحصر به فرد دو توکنی استفاده می‌کند و توکن‌های آن عبارتند از: VET و VTHO.

از توکن VET برای انجام معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال و به عنوان پرداخت خدماتی مانند ذخیره سازی داده ها، اجرای قرارداد هوشمند و هزینه های تراکنش نیز استفاده می شود. توکن VTHO نیز در پرداخت توان محاسباتی مورد نیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند و پردازش تراکنش‌ها در شبکه به کار می‌رود.

اگر بخواهیم به یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این شبکه اشاره کنیم، ارائه شفافیت و امکان ردیابی فرآیند‌های زنجیره تامین است. این پلتفرم به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را از نقطه مبدا تا محل فروش ردیابی کنند و سابقه روشنی از تاریخچه محصول ارائه می‌دهد. در حال حاضر VeChain نوعی ارز دیجیتال امیدوار‌کننده با پتانسیل قابل توجه در صنعت زنجیره تامین است.

بلTranslation is too long o b

کرونوس (CRO)

کرونوس (CRO) توکن اصلی زنجیره کرونوس، نوعی بلاک‌چین غیر‌متمرکز، منبع باز و توسعه یافته توسط شرکت پرداخت Crypto.com، است. شبکه کرونوس، یکی از اصلی‌ترین محصولات Crypto.com، با هدف تسریع پذیرش جهانی ارز‌های دیجیتال و به عنوان ابزاری برای افزایش کنترل شخصی بر دارایی، محافظت از داده‌ها و هویت کاربران ایجاد شده است.

این شبکه در نوامبر-دسامبر سال ۲۰۱۸ فعال گردید. در وهله اول از CRO برای تقویت برنامه پرداخت موبایل Crypto.com استفاده می‌شود؛‌ اما در آینده این شرکت قصد گسترش دسترسی‌ها به CRO و استفاده از آن در موارد بیشتری را دارد.

دارندگان این توکن با نگه‌داری آن در  Crypto.com، می‌توانند به عنوان اعتبار‌سنج عمل و در ازای پردازش تراکنش‌ها در شبکه، کارمزد دریافت کنند. علاوه بر این، از سکه های CRO می‌توان برای تسویه کارمزد تراکنش‌ها در زنجیره کرونوس استفاده کرد. از لحاظ امنیت نیز باید بگوییم که این توکن ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم بوده و از سطوح امنیتی بالایی برخوردار است.

به طور کلی، CRO به پذیرش ارزهای دیجیتال در مقیاس جهانی کمک می‌کند. بدین ترتیب، این شرکت به طور مداوم در حال کار برای یافتن و توسعه موارد استفاده جدید است تا کاربران بتوانند از این ارز دیجیتال برای افزایش کنترل بر دارایی، داده‌ها و هویت خود استفاده کنند.

 استلار (XLM)

Stellar پلتفرمی غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۴ توسط Jed McCaleb، یکی از بنیانگذاران Ripple ایجاد شد. این پلتفرم برای تسهیل پرداخت‌های فرامرزی و ارائه خدمات مالی به افرادی که دارای محدودیت دسترسی به سیستم‌های بانکی هستند، شکل گرفت.

توکن بومی این شبکه XLM نام داشته و به عنوان ابزاری برای انجام معاملات، پرداخت هزینه تراکنش‌ها و پرداخت‌‌های برون مرزی استفاده می‌شود. همچنین این توکن نیز مانند سایر ارز‌های دیجیتال، به عنوان ذخیره‌ ارزش و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این شبکه، تسهیل پرداخت‌های برون مرزی به صورت سریع و ارزان است؛ چرا‌که شبکه استلار برای اعتبار‌سنجی تراکنش‌ها از مکانیسم اجماع SCP استفاده می‌کند.

استلار تا‌کنون با شرکت های بزرگی در صنعت مالی، همکاری‌‌هایی را انجام داده است. در سال ۲۰۱۸، این شبکه همکاری با IBM را، برای توسعه یک راه حل مبتنی بر بلاک‌چین و پرداخت های برون‌مزی، اعلام کرد. در نتیجه این مشارکت، IBM می‌تواند فناوری Stellar را با زیرساخت‌های پرداخت موجود خود ادغام کند و پرداخت‌های بین‌مرزی سریع‌تر و ارزان‌تر را ممکن سازد.

به طور کلی، استلار به عنوان پلتفرمی امیدوار‌کننده با پتانسیل قابل توجه در صنعت مالی شناخته می‌شود. تمرکز آن بر شمول مالی، پرداخت‌های سریع و ارزان بین‌مرزی و مشارکت با شرکت‌های بزرگ، آن را برای سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال، به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است.

ترون (TRX)

TRX ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد TRON راه اندازی شد. این ارز دیجیتال برای استفاده در شبکه TRON طراحی شده است؛ نوعی پلت‌فرم غیرمتمرکز که با هدف ایجاد یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال جهانی شکل گرفت.

TRON برای ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سازندگان محتوا و مصرف کنندگان، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. این پلتفرم به سازندگان محتوا امکان انتشار محتوا و دریافت پاداش در ازای آن را می‌دهد. همچنین مصرف‌کنندگان می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به پلتفرم‌های سنتی، به محتواهایی با‌کیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

TRX توکن بومی این شبکه بوده و به عنوان ابزاری برای معامله، پرداخت هزینه محتواها در شبکه ترون و ارائه پاداش به سازندگان محتوا استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی شبکه ترون، تاکید آن بر عدم تمرکز است؛‌ بدین ترتیب سازندگان محتوا می‌توانند کنترل کامل بر کار خود داشته باشند و در ازای تلاش‌های خود پاداش منصفانه دریافت کنند.

به طور کلی، TRON پلتفرمی امیدوارکننده با پتانسیل قابل توجه در صنعت سرگرمی است. تاکید آن بر تمرکز‌زدایی، مشارکت با شرکت‌های بزرگ و سیستم پاداش برای سازندگان محتوا، آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال تبدیل کرده است. این شبکه در موقعیت خوبی قرار دارد تا نقش مهمی در آینده سرگرمی محتوای دیجیتال ایفا کند.

کاردانو(ADA)

پلتفرم غیر‌متمرکز کاردانو در سال ۲۰۱۵ توسط گروهی از افراد آکادمیک و متخصص ایجاد شد. ساختار این پلتفرم به گونه‌ای است که از امنیت و پایداری بالایی برخوردار باشد و چندین ویژگی‌ منحصر به فرد، آن را از سایر شبکه‌های بلاک‌چین متمایز ساخته است.

مکانیسم اجماع مورد استفاده در شبکه کاردانو، اثبات سهام (PoS) بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که از لحاظ انرژی کارآمد‌تر باشد و افراد بیشتری را قادر به مشارکت در شبکه سازد. ADA توکن اصلی این شبکه است که در موارد مختلفی از‌جمله، پرداخت هزینه‌ تراکنش‌ها، معامله در صرافی‌ها، خرید کالاها‌ و خدمات و… استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این شبکه، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری آن است. ساختار این پلتفرم، امکان پردازش تعداد بالایی تراکنش در ثانیه را می‌دهد. همچنین کاردانو از قابلیت همکاری خوبی با سایر بلاک‌چین‌ها برخوردار است. با این اوصاف، کاردانو با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد، می‌تواند در آینده نقش مهمی در فناوری ایفا کند.

چیلیز (CHZ)

ارز دیجیتال چیلیز در سال ۲۰۱۸ برای استفاده در بلاک‌چین چیلیز، که به تیم‌های ورزشی امکان ساخت دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد، ایجاد شد . توکن CHZ ارز رمزنگاری شده بومی بلاک چین Chiliz است و به عنوان وسیله ای برای تبادل در این پلتفرم استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این شبکه، تمرکز آن بر تعامل با طرفداران است.  از این طریق سازمان‌های ورزشی و سرگرمی می‌توانند با طرفداران خود به روش‌های جدید و نوآورانه‌ای تعامل کنند؛ مانند ایجاد توکن‌های هوادار و ارائه جوایز و تجربیات انحصاری.

توکن چیلیز پتانسیل رشد بسیار بالایی در حوزه ورزش و سرگرمی را دارد و کاربر‌انی‌که به دنبال تعامل با تیم‌های مورد علاقه خود هستند، از این توکن هواداری استقبال خوبی به عمل می‌آورند.

ای آی دوج (AIDOGE)

Ai‌Doge بلاک‌چین جدیدی است که ابزار تولید میم مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است. فاکتور مورد نیاز برای ایجاد یک الگوی رفتاری، پاسخ دادن به چند سوال متنی اساسی است. سپس بر اساس دستورالعمل، ابزار Ai‌Doge یک میم با کیفیت بالا و کاملا اورجینال تولید می‌کند.

در حال حاضر به صورت هفتگی میلیون‌ها میم رد و بدل می‌شوند و این شبکه، نیاز به این موضوع را به خوبی شناسایی کرده است. به خصوص در حوزه سیاست، میم‌ها بسیار می‌درخشند؛ به‌طوری‌که در انتخابات عمومی بریتانیا در سال ۲۰۱۷، تحقیقی نشان داد که تنها ۳۰ میم بیش از ۴۵ میلیون بازدید داشته‌اند. نکته جالب دیگر در مورد AiDoge این است که هر میم ایجاد شده توسط کاربر می‌تواند به یک NFT تبدیل شود.

برای خرید اعتبار AiDoge،‌ توکن اصلی آن یعنی Ai مورد نیاز است. به طور کلی با‌توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، این ارز دیجیتال می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، رشد بسیار خوبی را تجربه کند.

ارزان ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

ارزهای دیجیتال ارزان و زیر ۱ دلار همیشه جز جذابترین گزینه ها برای خرید و سرمایه گذاری هستند. البته صرف نظر از ارزان بودن باید فاکتورهای مهمی از جمله تحلیل فاندامنتال آنها را مورد بررسی قرار داد. به طور کلی در زیر چند مورد از ارزانترین و بهترین ارزهای دیجیتال نام برده شده اند.

  • شیبا
  • دوج کوین
  • ترون
  • استلار

از کجا ارز دیجیتال ارزان بخریم ؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال، صرافی‌های معتبر ایرانی، مانند صرافی ارز دیجیتال رمزینکس، است. در حال حاضر این صرافی با پشتیبانی بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال، دست کاربران را برای انتخاب باز گذاشته است.

کاربران با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت، می‌توانند به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا، به خرید ارز دیجیتال و فروش ارز مورد نظر خود بپردازند. پس از تکمیل مرحله احراز هویت، دیگر محدودیتی برای فعالیت وجود نخواهد داشت.

همچنین راه‌های خرید و فروش متعددی پیش روی کاربران قرار دارد که هر شخص بنا به اهداف مورد نظر خود، می‌تواند گزینه مناسب را انتخاب کند. علاوه بر آن، برای کسب تصمیم‌های معاملاتی صحیح‌تر، کاربران می‌توانند از طریق سایت از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مورد نظر خود مطلع شوند.

جمع بندی

تحقیق درباره بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا در پروژه‌های جدید و متنوع در سراسر جهان شرکت کرده و فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاری‌های پر سود در اختیار داشته باشید.

اگرچه به هیچ‌وجه کسی نمی‌تواند با اطمینان خاطر پیش‌بینی کند که بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ چیست؛ اما با توجه به تاریخچه بازار رمز‌‌ارز، می‌بینیم که این بازار رو به رشد است و در آینده بخش بزرگی از زندگی روزمره ما خواهد بود. به طور کلی برای انتخاب ارز دیجیتال ارزان و مناسب سرمایه‌گذاری، بهتر است تمامی جنبه‌های بازار و عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت مورد بررسی قرار بگیرند.

سوالات متداول:

۱. امکان خرید و فروش ارز دیجیتال توسط ارز ریال در صرافی رمزینکس وجود دارد؟

بله، کاربران پس از تکمیل مرحله احراز هویت می‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از ارز ریال بپردازند.

۲. چگونه در بازار پر نوسان ارز دیجیتال سود کسب کنیم؟

برای کسب سود از معامله ارز‌های دیجیتال، بهترین کار بررسی عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت هستند. انجام انواع تحلیل‌ها، بررسی اخبار و… می‌توانند در این زمینه کمک کنند.