بهترین زمان برای خرید بیت کوین + ترفندهای سرمایه‌گذاری در آن

بهترین زمان برای خرید بیت کوین؛ راهنمای جامع سودآوری این رمزارز محبوب

بیت کوین با پس‌زمینه نمودار
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رمزارز بیت کوین، بدون شک موفق‌ترین کریپتوکارنسی موجود در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که با رشد فوق‌العاده‌اش خود را به عنوان یکی از بهترین راه‌‌های سرمایه‌گذاری معرفی کرده است. ارزش بیت کوین در طی یک دهه، به شکل آسانسوری بالا رفته و این رمزارز به رشد چندین و چند برابری رسیده است با وجود این، در برهه‌هایی نیز رشد کمی داشته یا حتی کم‌ارزش‌تر شده است. این امر هم باعث شده تا علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال، در پی یافتن بهترین زمان برای خرید بیت کوین باشند تا نه تنها ضرر را تجربه نکنند بلکه به بیشترین سود ممکن نیز برسند.

در این نوشته از رمزینکس، به معرفی بهترین زمان برای ترید و عوامل موثر بر تغییر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین می‌پردازیم.

۳ عامل اساسی تغییر قیمت بیت کوین

قیمت خرید بیت کوین، مانند هر کالا یا خدمتی در دنیا از عوامل خاصی تأثیر می‌پذیرد؛ برخی از این عوامل مخصوص رمزارزها و برخی دیگر نیز قواعد و اصول علم اقتصاد هستند. در ادامه با سه عامل موثر در قیمت بیت کوین آشنا می‌شویم.

۱- عرضه و تقاضا؛ عنصر همیشگی

همه ما با این عامل کلاسیک در اقتصاد آشناییم؛ هر چه عرضه یک محصول بیشتر شود، قیمت آن کمتر و هر چه عرضه کمتر باشد، قیمت بیشتر می‌شود. بیت کوین نیز از این قاعده جدا نیست. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از بیت کوین‌های عرضه شده، استخراج شده است و این کمبود احتمالا قیمت آن را افزایش می‌دهد.

۲- رسانه‌ها و احساسات بازار

توجه رسانه‌ها به بیت کوین و انتشار اخبار خوب درباره آن باعث ایجاد احساسات مثبت بازار و افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود؛ در حالی که اخبار منفی می‌تواند قیمت را کمتر و صف فروش را شلوغ‌تر کند.

۳- امنیت؛ زمینه افزایش قیمت

خطر حملات سایبری و ضعف امنیت، هر ارز دیجیتالی را با کاهش ارزش مواجه می‌کند؛ اگر بیت کوین همچنان بدون آسیب سایبری باقی بماند، خطری چندانی ارزشش را تهدید نمی‌کند.

راهنمای تعیین بهترین زمان برای خرید بیت کوین

با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر در قیمت بیت کوین، می‌توانیم ادعا کنیم که چند موعد طلایی به عنوان بهترین زمان ترید بیت کوین وجود دارد که در ادامه به ۲ مورد از آن‌ها اشار می‌کنیم.

یک بیت کوین در کنار ساعت زنگ‌دار
با ۲ روش می‌توانید بهترین زمان خرید بیت کوین را تعیین کنید.

۱. ترید بیت کوین در خواب زمستانی

اصطلاح زمستان رمزارزها به دوره‌ای گفته می‌شود که در طی آن قیمت بازار ارزهای دیجیتال دچار افت طولانی‌مدت می‌شود. در طول این مدت، قیمت ارزهای دیجیتال پایین آمده و برای مدت قابل توجهی نیز رشد نمی‌کند. این دوره می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای خرید رمزارزهای گران‌بهایی مانند بیت‌کوین باشد؛ البته باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشت زیرا این کاهش قیمت، همان‌طور که گفتیم، احتمالا مدتی باقی خواهد بود در نتیجه این روش بیشتر مناسب افرادی است که دید بلندمدت در سرمایه‌گذاری دارند.

۲. توجه به سیگنال‌های بازار

تریدرها معمولا بازار را رصد می‌کنند و از سیگنال‌های آن با خبر هستند. افرادی که در معامله رمزارزها فعال هستند، معمولا از برنامه‌ای سیگنال‌گیری در این زمینه بهره می‌برند و به کمک این برنامه‌ها، بهترین زمان برای خرید بیت کوین را تعیین می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند شامل ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند کانال رگرسیون خطی یا موارد مشابه آن باشند. بهترین زمان خرید بیت کوین معمولا هنگامی است که شاخص قیمت به پایین‌ترین کران کانال برسد.

این روش با وجود این که نسبتا راه ساده‌ای به حساب می‌آید، ریسک‌های خود را نیز در بر دارد زیرا بیشتر شبیه به نشانه است نه یک دلیل قطعی برای رشد بالای قیمت بیت کوین در آینده نزدیک.

یک استراتژی طلایی برای تعیین بهترین قیمت بیت کوین

در کنار راه‌هایی که برای شناخت فرصت استثنایی خرید بیت کوین بیان کردیم، یک استراتژی تقریبا مطمئن نیز اضافه کنید؛ میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA).

این استراتژی، یک روش محبوب و معمول در بین فعالان سرمایه‌گذاری بیت کوین است. رویکرد DCA به طور خلاصه به این شکل است: در فواصل زمانی منظم، مقدار ثابتی بیت کوین بخرید!

خرید مقدار ثابت بیت کوین، کمک می‌کند تا نوسانات کوتاه‌مدت این رمزارز را بی‌اثر کنید. این استراتژی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری تدریجی و مداوم، بیت کوین را به عنوان یک پس‌انداز قدرتمند معرفی می‌کند.

بیت کوین در کنار مهره‌های شطرنج
استراتژی DCA یک روش معمول برای یافتن بهترین زمان خرید بیت کوین است.

نقش دولت‌ها بر قیمت بیت کوین

با وجود این که بیت کوین یک ارز دیجیتال آزاد به حساب می‌آید و در اختیار دولت‌ها نیست، سیستم سیاسی هر کشوری می‌تواند در قیمت و بهترین زمان برای خرید بیت کوین تاثیرگذار باشد.

تاثیر مقررات دولتی بر قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، غیرقابل چشم‌پوشی است؛ به عنوان مثال اگر دولت‌ها قوانین داخلی آسان‌تری برای مبادله بیت کوین وضع کنند، رونق بازار افزایش یافته و قیمت‌ها رشد می‌کنند. از سوی دیگر وضع مقررات بیش از حد سخت‌گیرانه، می‌تواند معامله‌کنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش را دست به عصا کرده، تنور معاملات را سرد کند و  در نتیجه قیمت بیت کوین را پایین بیاورد. بیشترین حساسیت در مورد معامله بیت کوین معمولا به موضوع پولشویی برمی‌گردد؛ طبق تحقیقات، این قوانین در سال‌های گذشته قیمت بیت کوین را ۱٫۷۸٪ کاهش داده است.

جمع‌بندی

بیت کوین یک ارز دیجیتال محبوب است که با رشد فوق‌العاده‌اش در سال‌های اخیر شناخته می‌شود، عاملی که بسیاری از سرمایه‌گذاران را قانع کرده تا به حوزه مبادله آن وارد شوند و به دنبال یافتن بهترین زمان برای خرید بیت کوین باشند. سه عامل اصلی موثر بر قیمت بیت کوین، عرضه و تقاضا، احساسات رسانه و امنیت هستند.

علاوه بر عرضه و تقاضا به عنوان اصول اقتصادی همیشگی، رسانه‌ها و احساسات بازار نیز می‌توانند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند، زیرا اخبار مثبت ارزش آن را افزایش می‌دهد و اخبار منفی، به‌عکس عمل می‌کند و باعث کاهش قیمت آن می‌شود. امنیت نیز یکی دیگر از عوامل مهم است.

چند زمان طلایی برای تعیین زمان خرید بیت کوین وجود دارد از جمله «زمستان ارزهای دیجیتال»؛ دوره‌ای که در آن قیمت ارزهای دیجیتال به شکل طولانی‌‌مدت کاهش می‌یابد. این استراتژی بیشتر برای کسانی که دیدگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند مناسب است. استراتژی دیگر نیز توجه به سیگنال‌های بازار و استفاده از ابزارهای تحلیلی است.

سوالات متداول

آیا بیت کوین باز هم رشد خواهد کرد؟

پیش‌بینی قیمت رمزارزها کار ساده‌ای نیست و نیاز به بررسی زیاد دارد. با وجود این‌ها باید گفت بیت کوین یک رمزارز معتبر است که می‌تواند باز هم رشد کند.

آیا بیت کوین تا دو سال آینده چند برابر می‌شود؟

بیت کوین در گذشته افزایش قیمت بسیار زیادی را تجربه کرده اما بعید است که باز هم در مدت زمان کوتاه چند برابر شود.

خرید ۰٫۰۱ بیت کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

اگر بیت کوین در آینده با رشدی شبیه به گذشته مواجه شود، ارزش ۰٫۰۱ آن نیز قابل توجه است.

منابع: cryptobriefing | weforum | investopedia

درباره ابوالفضل مشهدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید