توقف رشد سهام اتریوم (ETH) در اوج تاریخی - مجله رمزینکس

توقف رشد سهام اتریوم (ETH) در اوج تاریخی – آیا حمایت ها پایدار خواهند ماند؟

قیمت اتریوم در اوج تاریخی اما آیا این روند متوقف شده است؟
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

قیمت اتریوم پس از یک رالی ۵۶ درصدی در ماه گذشته، میلیاردها دلار سود برای سرمایه گذاران به همراه داشته است. با این حال، به نظر می رسد با اشباع شدن بازار از خرید، حرکت صعودی متوقف شده و اتریوم در آستانه ورود به فاز کاهش با فروکش کردن تب و تاب بازار قرار دارد.

آیا شاهد قله بازار اتریوم هستیم؟

در زمان نگارش این متن، اتریوم با قیمتی در حدود ۳۹۲۱ دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال، دومین ارز بزرگ بازار رمزارز، در یک ماه گذشته شاهد رشد ۵۶ درصدی از قیمت ۲۵۰۰ دلار به قیمت فعلی بوده است. با این حال، اکنون تقریبا کل اتریوم در گردش سودآور شده است و با نزدیک شدن به ۱۸ درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخی ۴۶۲۶ دلاری، به نظر می‌رسد که بازار به بالاترین سطح خود رسیده باشد.

قله بازار، بالاترین سطحی است که قیمت یک دارایی یا شاخص قبل از کاهش بعدی به آن دست می یابد. این رویداد اغلب نشان‌دهنده تغییر از احساسات صعودی به روند نزولی یا اصلاح قیمتی است.

چنین وضعیت “قله بازار” زمانی شکل می‌گیرد که بیش از ۹۵ درصد از کل عرضه در گردش دارایی، سودآور باشد و در حال حاضر، ۹۷.۵ درصد از کل عرضه اتریوم سودده تلقی می‌شود. آخرین بار این اتفاق در نوامبر ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که اتریوم بالاترین رکورد قبلی خود را ثبت کرد.

میزان عرضه سودآور اتریوم
میزان عرضه سودآور اتریوم

این موضوع به طور قطع، حاکی از احتمال کاهش قیمت در آینده است. ثانیاً، شاخص‌های تحلیل تکنیکال نیز با تایید توقف روند صعودی، به تغییر جهت بازار به سمت نزول اشاره می‌کنند.

مکدی (MACD) یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال است که به سنجش رابطه بین دو میانگین متحرک قیمت یک دارایی می‌پردازد و به شناسایی نقاط عطف تغییر روند و جابجایی تکانه کمک می‌کند. MACD در نمودار روزانه در آستانه تشکیل یک کراس (عبور) نزولی قرار دارد و هیستوگرام آن در روزهای آینده احتمالا کندل‌های قرمز را نمایش خواهد داد. همین روند را می‌توان در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز مشاهده کرد.

RSI یک نوسانگر تکانه است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را برای شناسایی شرایط اشباع خرید یا فروش بیش از حد در یک دارایی اندازه‌گیری می‌کند. در حال حاضر، RSI در حال خروج از منطقه اشباع خرید است که نشان‌دهنده کاهش روند صعودی است.

پیش‌بینی قیمت ETH: منطقه مقاومت اکنون به یک منطقه حمایت تبدیل شده است

قیمت اتریوم در حال حاضر بالاتر از منطقه مقاومت سه ساله بین ۳۵۸۲ تا ۳۸۲۹ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد اتریوم به احتمال زیاد از این ناحیه عبور کرده و سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci Retracement) در ۳۵۸۲ دلار را آزمایش کند.

اگر برداشت سود قوی باشد و این ارز دیجیتال نسل دوم بیشتر کاهش یابد، افت به ۳۳۳۶ دلار نیز محتمل است. این کاهش ۱۴ درصدی، اتریوم را به قیمت‌های اوایل مارس باز خواهد گرداند.

نمودار یک هفته ای اتریوم با تتر
نمودار یک هفته ای اتریوم با تتر

با این حال، از آنجا که حد بالایی منطقه مقاومت با سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی منطبق است، این سطح به عنوان کف حمایتی روند صعودی نیز شناخته می‌شود. اگر اتریوم بتواند بالاتر از این سطح باقی بماند، می‌تواند بار دیگر برای ثبت یک رکورد تاریخی جدید تلاش کند. برای دستیابی به این هدف، نیاز به افزایش ۱۷.۹۳ درصدی قیمت و ابطال سناریوی نزولی بازار است.

منبع: BeInCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید