اتریوم

تحلیل اتریوم / eth

آخرین قیمت به ریال

1,897,001,135IRR

آخرین قیمت به تتر

3,246.055USDT

تغییر قیمت

-0.89 %

کمترین قیمت

1,897,001,135IRR

بیشترین قیمت

1,927,547,273IRR

تحلیل اتریوم امروز(18 تیر 1403)

در این بخش قصد داریم به تحلیل تکنیکال اتریوم برای امروز(18 تیر 1403) بپردازیم. از تایم‌فریم‌های چهار ساعته، یک ساعته و 15 دقیقه برای تحلیل اتریوم استفاده خواهیم کرد.هر روز این بخش از صفحه تحلیل تکنیکال اتریوم بروزرسانی می‌شود و سناریوهای مختلفی که برای قیمت در روز می‌تواند رخ دهد را بررسی می‌کنیم تا کنار هم بهتر تحلیل و معامله کنیم. این بخش از تحلیل مخصوص معامله‌گران روزانه(DAY TRADER) می‌باشد.

همانطور که در عکس زیر می‌بینید اتریوم در تایم فریم چهار ساعته در روند نزولی قرار دارد. حرکت صعودی اتریوم نیز بعد از رسیدن به مقاومت 3000 دلاری که با ناحیه عرضه تایم‌فریم یک ساعته یکی شده است، پابان یافته و قیمت به سمت پایین بازگشته است.

در تایم‌فریم یک ساعته، قیمت اتریوم توانسته از کانال نزولی خارج شود اما نتوانسته ساختار بازار را به صعودی تغییر دهد و همچنان در روند نزولی قرار دارد. بنابراین انتظار داریم کندل روزانه امروز نزولی بسته شود و برای معاملات روزانه‌مان، سناریوهای نزولی احتمال موفقیت بالاتری خواهند داشت.


سناریو‌های پیش بینی قیمت اتریوم امروز (18 تیر 1403)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف قیمت اتریوم را به ترتیب احتمال وقوع بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

بازگشت قیمت به خط روند 15 دقیقه و سپس ایجاد LL جدید و حرکت به سمت حمایت 2700 دلاری

سناریو دوم

قرار گرفتن قیمت در TR یک ساعته

 

تحلیل تکنیکال هفتگی اتریوم(18 تیر 1403)

در این بخش قصد داریم به تحلیل تکنیکال اتریوم در کوتاه مدت و میان مدت بپردازیم. تایم‌ فریم‌های روزانه و چهار ساعته، یک ساعته مرجع ما برای تحلیل اتریوم خواهند بود و همچنین از اندیکاتور RSI و میانگین متحرک نمایی(EMA) نیز استفاده می‌کنیم تا به دقت تحلیل بیافزاییم. این بخش از صفحه تحلیل تکنیکال اتریوم دوشنبه هر هفته بروزرسانی می‌شود و سناریوهای مختلفی که برای قیمت در هفته پیش رو می‌تواند رخ دهد را بررسی می‌کنیم تا کنار هم بهتر تحلیل و معامله کنیم. این بخش از تحلیل مخصوص معامله‌گران کوتاه مدت و میان مدت(Swing trader) می‌باشد.


سایکل اتریوم

در حال حاضر اتریوم در تایم‌فریم روزانه، پس از رسیدن به مقاومت روانی 4000 وارد سایکل تریدینگ رنج شده است. سقف و کف TR را در عکس زیر مشخص کرده‌ایم. همانطور که میبینید محدوده‌ی 4000-3000 به عنوان سقف TR(مقاومت) و کف TR(حمایت( عمل می‌کنند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اتریوم در حال حاضر در کف TR قرار دارد و مورد حمایت قرار گرفته است. اما هنوز علامتی از تغییر روند نشان نداده است. در تحلیل هفتگی و ماهانه پیش بینی کردیم که اتریوم برای جمع‌آوری نقدینگی نیاز دارد که خودش را زیر کف TR برساند و به محض این اتفاق، قیمت به سمت بالا برگشته است. در هفته پیش رو انتظار داریم اتریوم یک بار دیگر برای شکستن TR و جمع آوری نقدینگی تلاش کند. از آنجایی که فشار فروش در این ارز دیجیتال بالاست، بعید نیست در آغاز هفته به سمت حمایت 2700 دلاری حرکت کند.  برای اطلاعات بیشتر در این مورد به تحلیل ماهانه رجوع کنید.

روند اتریوم در میان‌ مدت و کوتاه مدت

همانطور که در عکس بالا میبینیم اتفاق مهمی که در هفته اول جولای در نمودار     قیمت اتریوم افتاد این بود که قیمت توانست EMA(200) را بعد از 250 روز به سمت پایین بشکند. با توجه به صعودی بودن قیمت در تایم فریم هفتگی بسیار بعید است که این شکست پا برجا بماند و احتمال می‌دهیم شاهد Fake BO زیر سطح EMA(200) باشیم. اما اگر این خط داینامیک بتواند به عنوان مقاومت نقش خود را ایفا کند و اجازه بالا رفتن قیمت را ندهد، آنگاه سناریو‌های میان ‌مدت نزولی برای اتریوم فعال خواهند شد و شاهد ریزش قیمت در ماه جولای خواهیم بود.

در حال حاضر با توجه به اینکه EMA(20) توانسته EMA(50) را به سمت پایین بشکند، و قیمت نیز زیر خطوط داینامیک EMA قرار دارد در کوتاه مدت اتریوم در روند نزولی قرار دارد، اما در میان مدت اتریوم درون تریدینگ رنج قرار دارد و در حال تشکیل الگوی بازگشتی Extended triangle می‌باشد.

RSI

همانطور که در تصویر بالا می‌بینیم بعد از برخورد قیمت به سطح 50 درصد فیبوناچی و Fake breakdown تریدینگ رنج و جمع‌آوری نقدینگی، در اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته واگرایی مثبت داریم که نشانگر کاهش قدرت فروشندگان می‌باشد.

با توجه به شرایط نمودار قیمت انتظار داریم در هفته پیش رو کندل هفتگی اتریوم صعودی بسته شود و شاهد بازگشت قیمت به درون TR باشیم.


سناریوهای هفته پیش رو اتریوم(18 تیر – 24 تیر)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف قیمت اتریوم را در هفته پیش رو بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

سناریو اول

بازگشت قیمت بعد از جمع آوری نقدینگی و کامل کردن لگ دوم هم اندازه هفتگی

سناریو دوم

بازگشت قیمت اتریوم از کف TR

سناریو سوم

ریزش قیمت تا محدوده 2500 دلاری

 

تحلیل تکنیکال ماهانه اتریوم(12 تیر 1403)

در این بخش قصد داریم به تحلیل تکنیکال اتریوم در بلند مدت  بپردازیم. تایم‌ فریم‌های ماهانه، هفتگی و روزانه مرجع ما برای تحلیل  اتریوم خواهند بود و همچنین از اندیکاتور RSI و میانگین متحرک نمایی(EMA) نیز استفاده می‌کنیم تا به دقت تحلیل بیافزاییم. این بخش از صفحه تحلیل تکنیکال اتریوم اول هر ماه میلادی بروزرسانی می‌شود و سناریوهای مختلفی را که برای قیمت در ماه‌ پیش‌ رو می‌تواند رخ دهد بررسی می‌کنیم تا کنار هم بهتر تحلیل و معامله کنیم. این قسمت از صفحه تحلیل تکنیکال اتریوم مخصوص معامله‌گران بلندمدت و سرمایه گذاران(Positional traders & Investors) می‌باشد.

تایم فریم ماهیانه

همانطور که در تصویر زیر می‌بینیم اتریوم حرکت صعودی و قدرتمندی را از ابتدای سال 2023 آغاز کرده است و در مدت 14 ماه 243 درصد رشد قیمت داشته است و قیمتش از 1190 دلار به 4190 دلار رسیده است. در تایم‌فریم ماهیانه بعد از رسیدن به مقاومت 3580 دلاری صعود اتریوم متوقف شده است و وارد TR(پولبک) شده است. لازم به ذکر است سقف تاریخی اتریوم  4868 دلار می‌باشد.

تایم فریم هفتگی

در تایم‌فریم هفتگی اتریوم در حال اصلاح قیمت(پولبک) می‌باشد.  یکی از دلایل توقف اتریوم علاوه بر رسیدن به مقاومت  قدرتمند 3580 دلار می‌تواند به پایان رسیدن لگ دوم هم‌اندازه هفتگی نیز باشد(عکس زیر).

روند اتریوم با توجه به عکس زیر همچنان در بلندمدت صعودی است.  همانطور که می‌بینید قیمت اتریوم بالاتر از هر چهار EMA(20,50,100,200) قرار دارد. همچنین فاصله‌ی خوبی میان خطوط EMA وجود دارد که نشان‌دهنده‌ روند قدرتمند اتریوم در این تایم‌فریم است. در حال حاضر EMA(20) از قیمت اتریوم حمایت می‌کند. در هفته‌‌ای که که گذشت(کندل هفتگی 24 ژوئن) قیمت اتریوم به EMA(20) نفوذ کرد اما نتوانست زیر این حمایت خودش را تثبیت کند. در نهایت کندل هفتگی به شکل پین‌بار صعودی بسته شد که نشانگر  حضور قدرتمند خریداران در ناحیه 3200 دلاری است.

در عکس زیر به خوبی مشخص است که اتریوم در سه ماه گذشته نتوانسته زیر مقدار 2878 قیمت خود را تثبیت کند و هر زمان که قیمت به زیر این عدد رفته است توسط خریداران حمایت شده.همچنین در سه ماه گذشته نتوانسته خریداران نتوانسته‌اند قیمت اتریوم را بالای 3887 تثبیت کنند. در تایم‌فریم هفتگی، نفوذ CLOSE کندل هفتگی به هریک از این سطوح می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد و شرایط اتریوم را تغییر دهد.

فعلا سناریو هفتگی اتریوم صعودی است مگر این که بتواند حمایت 2800 دلار را با قدرت به سمت پایین بشکند. در صورت این اتفاق، تا بازه 2450-2200 حمایت دیگری برای اتریوم وجود ندارد و انتظار داریم قیمت تا این مقدار پایین برود.  حمایت‌های بعدی در قیمت 2100، 2000 و 1900 خواهند بود.

تایم‌فریم روزانه

در تایم‌فریم روزانه سایکل TR کوین کاملا واضح است. از آنجایی که 80 درصد تلاش‌های قیمت برای شکستن رنج، موفق نخواهد بود، سناریو محتمل روزانه باقی ماندن قیمت در TR است. بنابراین انتظار داریم کف TR بتواند از قیمت حمایت کند و جلوی ریزش قیمت را بگیرد. البته می‌دانیم اتریوم برای حرکت به سمت بالا نیاز به نقدینگی نیز دارد. پس محتمل است که  قبل از حرکت به سمت سقف TR برای جمع‌آوری یکی از نقدینگی‌های مشخص شده در تصویر زیر اقدام کند.

مخصوصا اینکه سطح 50 درصد فیبوناچی ریتریسمنت دقیقا زیر نقدینگی قرار گرفته است و می‌تواند حمایت قدرتمندی برای قیمت باشد. علاوه بر این، اگر قیمت بخواهد دو لگ هم اندازه پولبک بزند، پایان لگ دوم دقیقا زیر خط نقدینگی و درون FTR روزانه  که با حمایت کلاسیک 2700 دلاری همراه شده است، خواهد بود.


پیش بینی قیمت اتریوم(July 2024)

در این قسمت سعی می‌کنیم با تحلیل تکنیکال اتریوم، سناریوهای مختلف قیمت ETH را در ماه پیش رو(11 تیر – 11 مرداد) بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات بهتری انجام دهیم و آماده‌ی هر نوع حرکتی از بازار باشیم. لازم به ذکر است که هیچ نوع قطعیتی در تحلیل‌ تکنیکال و بازارهای مالی من جمله بازار ارز دیجیتال وجود ندارد، بنابراین در معاملات خود حتما از مدیریت ریسک و سرمایه استفاده می‌کنیم و بدون استراتژی معاملاتی دست به معامله نمی‌زنیم.

در پیشبینی قیمت یک ارزدیجیتال، جدای از تحلیل تکنیکال، اخبار فاندامنتال نیز تاثیر بسیار مهمی دارند، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سرمایه گذاری روی اتریوم دارید، اخبار اتریوم را نیز مطالعه کنید تا از آخرین خبرهای این رمزارز باخبر شوید.

سناریو اول

حرکت قیمت به سمت سطح 50 درصد فیبوناچی برای جمع‌آوری نقدینگی و سپس صعود قیمت

سناریو دوم

حرکت قیمت از کف TR به سمت سقف

سناریو سوم

شکستن سقف TR  و حرکت به سمت ATH