آینده اتریوم چیست؟ پیش‌بینی قیمت اتریوم ETH در سال ۲۰۲۴

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

محال است که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و اسم اتریوم را نشنیده یا حتی آن را در سبد سرمایه‌گذاری خود نداشته باشید. اتریوم از نظر حجم پول موجود، رتبه دوم را در بین ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است و حتی بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌‌کنند که ممکن است اتریوم در  آینده‌ای نزدیک جای بیت‌کوین را بگیرد. اما کدام پیش‌بینی درست است؟ در این مقاله از رمزینکس به بررسی کامل آینده اتریوم و سناریوهای محتمل برای این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در آینده اتریوم

باید گفت در بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی دقیقِ آینده یک ارز، کاری غیرممکن است و هیچکس به‌طور دقیق نمی‌تواند آینده قیمت یک دارایی مانند اتریوم را پیش‌بینی کند. اما با در نظر گرفتن عوامل موثر بر آینده قیمت ارز دیجیتالی مثل اتریوم، می‌توان تا حدِ خوبی به آینده آن مسلط شد و بهتر نسبت به سرمایه‌گذاری روی آن تصمیم‌گیری کرد. در این بخش به بررسی عوامل موثر در آینده قیمت اتریوم خواهیم پرداخت. 

۱. قیمت بیت کوین

اگر مدتی از فعالیت شما در بازار کریپتو گذشته باشد، می‌دانید که قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال با یکدیگر همبستگی دارند. این موضوع درباره اتریوم و بیت‌کوین نیز صدق می‌کند و قیمت این دو ارز دیجیتال بسیار به یکدیگر وابسته هستند. 

به عبارت دیگر، اگر وضعیت قیمت بیت‌کوین در چند ماه و حتی سال آینده صعودی باشد، بعید نیست که قیمت اتریوم نیز روندی مشابه با بیت‌کوین را طی کند. برعکسِ این موضوع نیز می‌تواند رخ دهد و با نزولی شدنِ قیمت بیت‌کوین، شاهد کاهش قیمت اتریوم نیز باشیم.

البته توجه داشته باشید که در چند ماه آینده رویداد هاوینگ بیت‌کوین اتفاق خواهد افتاد و این رویداد همیشه بیت‌کوین را با افزایش قیمت شدیدی مواجه کرده است و به همین دلیل، می‌تواند برای اتریوم نیز مثبت واقع شود. 

تاثیر قیمت بیت کوین بر قیمت آینده اتریوم

۲. وضعیت اخبار حاکم بر بازار 

نمی‌توان تاثیر اخبار را روی آینده قیمت تمامی ارزهای دیجیتال مانند اتریوم نادیده گرفت. ممکن است رخ دادنِ رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی مانند جنگ تا حد زیادی روی آینده اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، در سالِ اخیر، جنگ اوکراین و روسیه تاثیر به شدت منفی روی بازار ارزهای دیجیتال و تمامی بازارهای مالی گذاشت. 

البته این اخبار می‌توانند باری مثبت نیز داشته باشند و روی آینده اتریوم، تاثیر خوبی بگذارند. از مثالِ اخبار مثبت نیز می‌توانیم به خرید حجم زیادی از این ارز دیجیتال توسط یک کمپانی معروف اشاره کنیم. 

۳. داده‌ها و رخدادهای اقتصادی 

همه می‌دانیم که بازارهای مالی جزئی از اقتصاد جهان هستند و رویدادهای اقتصادی مانند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی می‌توانند تاثیرات خود را روی آینده بازار ارزهای دیجیتال، مخصوصا آینده اتریوم، بگذارند. 

پیشنهاد خواندنی: فاندامنتال چیست؟ آموش تحلیل فاندامنتال

بررسی  آینده اتریوم؛ تحلیل تکنیکال 

برای پیش‌بینی آینده قیمت اتریوم در بازه زمانی یک الی دو سالِ آینده، به سراغ نمودار شمعیِ ماهانه اتریوم رفتیم که می‌توانید آن را در تصویر زیر ببینید. در بخش‌های بعدی، به‌طور دقیق‌تر به بررسی قیمت اتریوم در سال‌ ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت. 

چارت قیمت اتریوم برای پیش بینی آینده آن در سال 2024

قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ 

شاید چیزی که بیش از همه برای سرمایه‌گذاران فعال در بازار کریپتو اهمیت داشته باشد، قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ است. به‌طور کلی، می‌توان برای قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۴ دو سناریوی صعودی و نزولی را متصور شد که در بخش‌های بعدی بیان شده‌اند. 

سناریو اول؛ اوج‌گیری همراه با هاوینگ بیت‌کوین 

همان‌طور که گفته شد، با شروع سال ۲۰۲۴، هاوینگ بیت‌کوین نیز اتفاق خواهد افتاد که همواره باعث رشد قیمت این ارز دیجیتال شده است. با توجه به اینکه قیمت اتریوم با بیت‌کوین دارای همبستگی است، این احتمال بسیار زیاد است که با رشد بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال نیز سر به فلک بکشد. 

باید توجه داشت که در کنار رویداد هاوینگ، وضعیت تکنیکال اتریوم نیز نسبتا خوب است و به تنهایی می‌توان انتظار روند صعودی از آن در سال ۲۰۲۴ را داشت. 

پیشنهاد خواندنی: مقایسه بیت کوین و اتریوم؛ کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟

سناریو دوم؛ نزول قیمت 

اگر کمی به نمودار قیمت ماهانه یا هفتگی اتریوم دقت کنید، می‌بینید که این ارز دیجیتال روی یک خط روند صعودی قرار دارد که تا به الان سه بار با آن برخورد کرده است و برخوردهای زیاد این خط حمایتی را ضعیف کرده‌اند. 

بنابراین می‌توان این احتمال را داد که با برخورد چهارمِ قیمت به آن، خط روند شکسته شده و روند نزولی آغاز شود. 

آیا اتریوم در سال ۲۰۲۴ مناسب سرمایه‌گذاری است؟

در این مقاله از رمزینکس با بررسی آینده اتریوم با توجه به سناریوهای مختلف همراه شما بودیم و دو سناریوی اصلی صعودی و نزولی را برای آینده اتریوم بررسی کردیم. اگر بخواهیم از بین این سناریوها، یکی را محتمل‌تر بدانیم، می‌توانیم سناریو اول که روند صعودی را در آینده قیمت ا‌تریوم به ما نشان می‌دهد را در نظر بگیریم.

زیرا در حال حاضر رویداد هاوینگ که هر چهارسال یک‌بار رخ می‌دهد در حال وقوع است و به احتمال بسیار زیاد، با توجه به این رویداد، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ صعودی بوده و ۲۰۲۴ سالی استثنایی برای این بازار خواهد بود. 

درباره سحر محمدی

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید