هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ با واحد Sat بیشتر آشنا شوید

یک بیت کوین چند ساتوشی است؟
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

در مورد اصطلاح «ساتوشی ناکاموتو» که خالق بیت کوین است، سردرگمی زیادی وجود دارد. برخی از مردم معتقدند که ساتوشی یک فرد است، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند ممکن است یک تیم باشد. آنچه مهم است این است که حقیقت هنوز فاش نشده؛ اما برای «واحد ساتوشی» همه اطلاعات شفاف است و همچنین حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، مثلاً اینکه هر بیت کوین چند ساتوشی است یا ساتوشی چند بیت کوین می‌شود و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله با رمزینکس همراه باشید تا بیشتر به این مفهوم جالب بپردازیم.

ساتوشی چیست؟

یک بخش از سکه طلایی بیت کوین.  تصویری از این مفهوم که هر بیت کوین چند ساتوشی است.
هر بیت کوین معادل ۱۰۰ میلیون ساتوشی است و در نتیجه یک ساتوشی معادل یک میلیونیوم یک بیت کوین است.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است و ساتوشی (Sat) کوچک‌ترین واحد بیت کوین به شمار می‌رود. در پاسخ به این سوال که هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ باید گفت که یک  BTC ‌معادل ۱۰۰ میلیون ساتوشی است. ساتوشی فقط یک واحد بیت کوین نیست، بلکه ادای احترامی به بنیان‌گذار و خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است.

ساتوشی ۱۰۰ میلیونیم بیت کوین است. این واحد از آن جهت اهمیت دارد که ارزش بیت کوین به طور تصاعدی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. بنابراین، برای ریزتراکنش‌ها به واحد‌های کوچک‌تری نیاز است. علاوه بر این، این واحد‌های کوچک باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران بتوانند بیت‌کوین را در مبالغ کوچک‌تر خریداری کنند، نه اینکه مجبور باشند در یک بیت کوین (BTC) کامل سرمایه‌گذاری کنند. وقتی مردم به «خرید بیت‌کوین» اشاره می‌کنند، درواقع واحدهای بیت‌کوین یا ساتوشی را می‌خرند. وقتی کسی در مورد مقادیر کمتر از ۱ BTC صحبت می‌کند، آن را با استفاده از اصطلاحی به نام ساتوشی نشان می‌دهد.

در حالی که Sat ها برای ساده کردن تراکنش‌های بیت کوین استفاده می‌شوند، سردرگمی زیادی در مورد اصطلاح «ساتوشی» وجود دارد. آیا بیت کوین واقعی است؟ ارزش آن در چیست؟ و چطور ساتوشی را محاسبه کنیم؟ در ادامه همراه ما باشید.

واحدهای اندازه‌گیری بیت کوین

واحدهای اندازه‌گیری بیت کوین برای افزایش پذیرش این ارز دیجیتال و دیگر رمزارزها ضروری هستند. برای سطوح مختلف معاملات، سطوح مختلف اندازه‌گیری ارز نیز ضروری است. اگر واحدهای اندازه‌گیری بر این اساس طبقه‌بندی شوند، ارزهای دیجیتال می‌توانند به یک روش پرداخت مفید برای مخارج روزانه تبدیل شوند.

جدولی که معادل ساتوشی بیت کوین را در رقم‌های مختلف نشان می‌دهد.
یک بیت کوین برابر با هزار میلی بیت کوین، ۱ میلیون میکرو بیت کوین، صد میلیون ساتوشی و صد میلیارد میلی ساتوشی است.

BTC در حال حاضر به چهار واحد اندازه‌گیری تقسیم شده است:

  • ۱ بیت کوین برابر با هزار میلی بیت کوین (mBTC): مقدار ۰.۰۰۱ BTC (یک هزارم بیت کوین) یا صد هزار سات (۱۰۰۰۰۰ Sat) را نشان می‌دهد.
  • ۱ بیت کوین برابر با ۱ میلیون میکرو بیت کوین  (μBTC): به صورت یوبیت تلفظ می‌شود و برابر با ۰.۰۰۰۰۰۱ BTC (یک میلیونم بیت کوین) یا صد سات (۱۰۰ Sat) است.
  • ۱ بیت کوین برابر با صد میلیون ساتوشی: نشان‌دهنده ۱۰۰ میلیونیم یک بیت کوین است. ۱ سات برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱BTC  است.
  • ۱ بیت کوین ‌برابر با صد میلیارد میلی ساتوشی: این کوچک‌ترین واحد بیت کوین است. واحد میلی ساتوشی فقط در شبکه لایتنینگ استفاده می‌شود. ۱ msat معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ BTC (100 میلیاردم بیت کوین) یا یک هزارم سات (۰.۰۰۱ Sat) است.

بنابراین، به طور کلی، در پاسخ به این سوال که یک بیت کوین چند ساتوشی است؟ باید گفت که ۱ بیت کوین برابر یا ۱ میلیون Sat است. در نتیجه، جواب این سوال که هر ساتوشی معادل چند بیت کوین است؟ می‌شود یک میلیونیوم بیت کوین.

چگونه از ساتوشی استفاده کنیم؟

سرمایه‌گذاران می‌توانند ساتوشی را در هر پلتفرمی که بیت کوین قبول می‌کند خرید و فروش کنند. تنها تفاوت بین استفاده از BTC و ساتوشی در نحوه محاسبه است. برای استفاده از ساتوشی، اولین قدم خرید کسری از بیت کوین است.

این مشابه روشی است که سرمایه‌گذاران هر نوع ارز دیجیتال دیگری را با خرید بخشی از آن با ارز فیات خریداری می‌کنند. تنها تفاوت در محاسبه مبلغ خریداری شده است.

با این وجود، واژه ساتوشی تنها راه دیگری برای اشاره به بیت کوین است. تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد به جز اینکه افراد درگیر در معاملات کدام اصطلاح را ترجیح می‌دهند. تریدرها می‌توانند قیمت‌ را به بیت کوین یا ساتوشی ارائه کنند و مشتریان نیز می‌توانند با هر یک از این اصطلاحات به تراکنش‌های خود اشاره کنند.

همانطور که مردم از سنت برای اندازه‌گیری خریدهایی با ارزش کمتر از یک دلار استفاده می‌کنند، ساتوشی نیز برای پرداخت‌هایی با ارزش کمتر از یک بیت کوین استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای پرداخت هزینه غذا به بیت کوین، استفاده از واحدهای ساتوشی برای محاسبه کل مبلغ آسان تر خواهد بود.

گفتنی است، اگر شخصی بخواهد برای خرید پیتزا در فروشگاهی که بیت کوین را می‌پذیرد بیت کوین پرداخت کند، استفاده از ساتوشی برای محاسبه مبلغ آن آسان تر خواهد بود. با فرض اینکه ارزش پیتزا ۱۰ دلار و ۱ بیت کوین ۱۷۰۰۰ دلار باشد، فروشنده پیتزا ممکن است از مشتری بخواهد ۰.۰۰۰۰۵۹ بیت کوین یا ۵۹۳۶۸.۹۳ سات بپردازد.

چگونه از مبدل ساتوشی استفاده کنیم؟

مبدل BTC/USD ساتوشی ابزاری مفید برای زمانی است که کاربران می‌خواهند سریع و آسان بیت کوین را مبادله کنند.

این ابزارها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا مقدار BTC، ETH یا هر ارز دیجیتال دیگری که ممکن است بخواهند به دلار یا یورو تبدیل کنند را وارد کنند و ماشین حساب نرخ تبدیل تقریبی را ارائه می‌دهد.

در اینجا چند نکته در هنگام استفاده از مبدل کریپتو وجود دارد:

  • مبدلی را انتخاب کنید که تست شده و قابل اعتماد باشد.
  • با توجه به نیاز کاربران، آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که آیا نسخه پولی را دریافت کنند یا نسخه رایگان.
  • به منظور انتخاب نسخه مناسب، کاربران می‌بایست ویژگی‌های خاص مبدل را در نظر بگیرند. اینها شامل پشتیبانی از چندین ارز، به‌روزرسانی و تاریخچه نرخ تبدیل است.
  • اطمینان حاصل کنید که مبدل یک رابط کاربر پسند دارد.

چندین وب سایت وجود دارند که هم نسخه پولی و هم رایگان مبدل ارز را ارائه می‌دهند. در حالی که صرافی‌های محبوب مانند کراکن و کوین بیس این گزینه‌ها را دارند، پلتفرم‌هایی وجود دارند که صرفاً به تبدیل‌ ساتوشی به بیت کوین و بالعکس اختصاص دارند، مانند ۹۹Bitcoins و Walletinvestor.

جدولی که تفاوت‌های بین  بیت کوین و ساتوشی را نشان می‌دهد.
بیت کوین برای تراکنش‌های بزرگ و ساتوشی برای تراکنش‌های خرد استفاده می‌شود.

مزایا و معایب ساتوشی

حال که به این سوال پاسخ دادیم که هر بیت کوین چند ساتوشی است ، وقت آن است که به مزایا و معایب ساتوشی بپردازیم. ساتوشی ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شدند و همانطور که در ابتدا گفتیم، آنها فقط واحدهای کوچکتری از بیت کوین هستند و از الگوریتم هش SHA-256 مشابه BTC استفاده می‌کنند. در حالی که ساتوشی یک واحد اندازه‌گیری بیت کوین است، مزایا و معایب خاصی در استفاده از آن وجود دارد.

مزایای استفاده از ساتوشی

ترید و انتقال آنها نسبتا آسان است. با توجه به این موضوع، ساتوشی ها روشی کارآمد برای استفاده از بیت کوین برای پرداخت‌های روزمره هستند.

ساتوشی ها همچنین برای پرداخت کارمزد استخراج بیت کوین استفاده می‌شوند، که برای اطمینان از پردازش تراکنش در یک بازه زمانی معقول ضروری است.

معایب استفاده از ساتوشی

بزرگترین عیب آن این است که ساتوشی ممکن است برای کسانی که با ارز دیجیتال آشنایی ندارند، مفهومی گیج کننده باشد.

همچنین، از آنجایی که ساتوشی واحد BTC است، مستعد نوسانات بالا نیز هست.

آینده ساتوشی

بیت کوین شامل دو کاربرد عمده است: یک ذخیره ارزش و یک وسیله مبادله. در حالی که کاربران می‌توانند بیت کوین را برای ذخیره به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت خریداری کنند، استفاده از بیت کوین برای پرداخت مخارج روزانه ممکن است مشکل به نظر برسد.

این به دلیل نوسانات بالای بیت کوین است. با توجه به این موضوع، برای فعال کردن پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال، ساتوشی وارد عمل شد.

بنابراین، آینده ساتوشی به این دو کاربرد بیت کوین وابسته است. اگر کاربران خرده‌فروشی بتوانند پرداخت‌های روزانه با بیت کوین انجام دهند و همچنین از آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کنند، واحد اندازه‌گیری بیت‌کوین می‌تواند باعث پذیرش آن شود. به خصوص در طول یک بازار نزولی، سرمایه گذاری اندک در BTC با استفاده از ساتوشی می‌تواند به ایجاد یک سبد پرتفوی در طول بازار صعودی بعدی کمک کند. با این حال، به عنوان یک اقدام احتیاطی، کاربران باید قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، بررسی لازم را انجام دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که هر بیت کوین چند ساتوشی است. همانطور که گفتیم، یک بیت کوین معادل ۱ میلیون ساتوشی است. بنابراین، ساتوشی کوچک‌ترین کسر از بیت کوین را نشان می‌دهد. این واحد اندازه‌گیری تراکنش‌های خرد بیت کوین را امکان‌پذیر می‌کند، ورود سرمایه‌گذاران کوچک‌تر را آسان می‌نماید و ابزاری برای ردیابی تغییرات جزئی در ارزش بیت‌کوین فراهم می‌کند.

ساتوشی که به یاد مخترع بیت کوین نامگذاری شده، به عنوان گواهی بر نوآوری حاصل از این پروژه عمل می‌کند و مفهوم پول ما را متحول می‌سازد. همچنین نمادی از فراگیر بودن فضای ارزهای دیجیتال است و امکان مشارکت مردم صرف نظر از میزان سرمایه آن‌ها را فراهم می‌کند.

همانطور که بیت کوین به تکامل خود ادامه می‌دهد، بدون شک ساتوشی نقش مهمی در این فضای همیشه در حال تحول بازی خواهد کرد. این تغییر با در دسترس قرار دادن بیت‌کوین برای مخاطبان گسترده‌تر، پذیرش گسترده‌تر را ترویج می‌کند، بنابراین، درک ساتوشی برای هر کسی که علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال است، حیاتی است.

سوالات متداول در مورد ساتوشی

ساتوشی چیست؟

ساتوشی به کوچک‌ترین واحد بیت کوین اطلاق می‌شود که معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است. این نام از خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو  الهام گرفته شده است.

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

در یک بیت کوین ۱۰۰ میلیون ساتوشی وجود دارد. این بدان معنی است که هر بیت کوین را می‌توان به ۱۰۰ میلیون واحد کوچک‌تر تقسیم کرد که امکان انجام تراکنش‌های کوچک را فراهم می‌کند.

چرا ساتوشی مهم است؟

ساتوشی‌ها مهم هستند از آن جهت که امکان استفاده از بیت کوین را برای تراکنش‌های روزمره حتی برای مقادیر کم فراهم می‌کنند. قابلیت تراکنش در ساتوشی، بیت کوین را به یک ارز دیجیتال در دسترس و قابل استفاده تبدیل می‌کند.

آیا می‌توانم ساتوشی بخرم یا بفروشم؟

بله، شما می‌‌توانید ساتوشی را در صرافی‌های ارز دیجیتال بخرید و بفروشید. همچنین می‌توانید با شرکت در فعالیت‌هایی مانند ماینینگ، استیکینگ، یا انجام وظایف در پلتفرم‌هایی که به کاربران پاداش می‌دهند، ساتوشی کسب کنید.

منبع: cointelegraph | okx.com

شهریار قلی پور
درباره شهریار قلی‌پور
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید