آموزش کامل کار با صرافی bingx و نحوه ترید در آن - رمزینکس

آموزش کامل کار با صرافی bingx

صرافی بینگ ایکس (bingx) یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2021 در کشور سنگاپور تاسیس شد.
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

با پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال در ایران و سراسر جهان، روزبه‌روز صرافی‌های فعال در این زمینه نیز بیشتر شدند و اکنون شما می‌توانید شاهد صدها صرافی ارز دیجیتال باشید که هر کدام دارای ویژگی‌ها و امکانات خاصِ خود هستند. یکی از این صرافی‌ها بینگ ایکس است که بین صرافی‌های بین‌المللی کریپتو، یکی از معتبرترین‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل، در این مقاله از رمزینکس قصد داریم تا به ارائه آموزش کامل صرافی bingx و امکانات آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

صرافی bingx چیست؟

صرافی بینگ ایکس (bingx) یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۲۱ در کشور سنگاپور تاسیس شد. ابتدا نام این صرافی بینگ‌بون بود که بعدها به بینگ ایکس تغییر کرد. می‌توان صرافی bingx را یکی از صرافی‌های کریپتو با امکانات زیاد دانست؛ زیرا این صرافی با داشتنِ ویژگی‌هایی مانند امکان ترید اهرم‌دار، عادی، کپی تریدینگ و معامله تعداد زیادی جفت‌ارز، تمامی نیازهای شما را از یک صرافی ارز دیجیتال برطرف می‌کند و با ثبت‌نام در آن، نیاز به فعالیت در هیچ صرافی دیگری ندارید. 

خبر خوب این که فعلا صرافی بینگ ایکس، برای فعالیت از کاربران خود احراز هویت نمی‌خواهد و به عنوان یک فرد ایرانی، برای کار با این صرافی مشکلی نخواهید داشت؛ اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و برای امنیت بیشتر، بهتر است تا با یک ابزار تغییر آی‌پی (وی‌پی‌ان) با این صرافی کار کنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است که احراز هویت در این صرافی و حتی سایر صرافی‌های خارجی اجباری شده و سرمایه افراد ایرانی که در لیست تحریم‌ها قرار دارد، مسدود شود. 

آموزش ثبت‌نام در صرافی bingx 

ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس فرایند ساده‌ای دارد و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه، این کار را انجام دهید. برای ثبت‌نام در این صرافی ابتدا وارد سایتِ بینگ ایکس شوید و سپس مراحل زیر را مطابق تصاویر طی کنید: 

پس از ورود به صفحه اصلی و مطابق تصویر بالا، ابتدا روی گزینه sign up که در بالا و سمت راستِ صفحه قرار دارد، کلیک کنید.  توجه داشته باشید که اگر قبلا در صرافی bingx ثبت‌نام کردید، لازم است تا به‌جای کلیک بر روی گزینه register، گزینه login را انتخاب کنید.

آموزش ثبتنام در صرافی بینگ ایکس

پس از این کار، یک فرم ثبت‌نام مانند تصویر زیر برای شما نمایان می‌شود: 

فرم ثبت نام در بینگ ایکس

در این فرم، دو گزینه ثبت‌نام با ایمیل و ثبت نام با شماره تلفن همراه وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، ثبت‌نام خود را در صرافی کامل کنید. همان‌طور که گفته شد، در حال حال حاضر صرافی بینگ ایکس هیچ مشکلی با افرادِ ایرانی و شماره تلفنِ آن‌ها ندارد؛ اما بهتر است تا برای امنیت بیشترِ سرمایه خود، علاوه بر وی‌پی‌ان، از گزینه ثبت نام با ایمیل برای فعالیت در این صرافی استفاده کنید. 

همچنین در این فرم، علاوه بر ورود ایمیل، باید یک رمز عبور ۸ حرفی برای خود انتخاب کنید که هر چقدر از کارکترهای متنوعی در این رمز عبور استفاده کنید، امنیت حساب شما در بینگ ایکس بالاتر خواهد بود. 

نکته: دقت داشته باشید که اگر از وی‌پی‌ان برای فعالیت در صرافی bingx استفاده می‌کنید، حتما یک آی‌پی ثابت داشته باشید و مدام آن را تغییر ندهید؛ زیرا این موضوع در طول زمان باعث مسدود شدنِ اکانت شما خواهد شد.

پس از انجام این اقدامات، فرایند ثبت‌نام شما در بینگ ایکس تکمیل خواهد شد و می‌توانید فعالیت خود را در آن آغاز کنید. 

پیشنهاد خواندنی: بررسی صرافی کوکوین (KuCoin) و نقاط قوت و ضعف آن

آموزش احراز هویت در صرافی bingx 

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر احراز هویت در صرافی بینگ ایکس اجباری نیست؛ اما اگر می‌خواهید احراز هویت خود را در این صرافی انجام دهید، این صرافی با مدارک ایرانی هیچ مشکلی ندارد.

برای احراز هویت در این صرافی، نیاز است تا مراحل زیر را به ترتیب، پس از ثبت نام در این صرافی طی کنید: 

  1. گزینه Verification را از منوی کاربران انتخاب کنید. 
  2. پس از انتخاب این گزینه، یک فرم برای شما ظاهر می‌شود و شما باید در این مرحله، یکی از مدارک هویتی خود مانند کارت شناسایی را برای احراز هویت انتخاب کنید. 
  3. پس از انتخاب مدرک نیاز دارید تا شماره شناسایی مدرک انتخابی را در این فرم وارد کرده تا وارد مرحله بعد شوید. 
  4. در این مرحله باید یک عکس سلفی از چهره خود در کنار مدرک شناسایی که در مرحله قبلی انتخاب کردید، بگیرید و آن را آپلود کنید. 

دقت داشته باشید که اگر در فرایند احراز هویت صرافی bingx، نیاز به استفاده از شماره تلفن خود داشتید، یک شماره مجازی را برای این کار تهیه کرده و به هیچ وجه از شماره تلفن ایرانی خود استفاده نکنید.

آموزش ترید فیوچرز در صرافی بینگ ایکس 

استفاده از امکان ترید اهرم‌دار در صرافی بینگ ایکس فرایند ساده‌‌ای دارد و شما می‌توانید در چند دقیقه پس از ساخت و شارژ حساب خود در این صرافی، از این امکان استفاده کنید. برای استفاده از بخش فیوچرز بینگ ایکس نیاز است تا به ترتیب مراحل زیر را طی کنید: 

  1. در منوی کاربران ( در موبایل، منوی پایینی) روی گزینه  “Derivatives” بروید.
  2. در این بخش دو امکان ترید فیوچرز دو روش ترید اهرم‌دار به نام‌های استاندارد (Standard) و پرپچوال (Perpetual) را مشاهده می‌کنید که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. 
  3. با انتخاب یکی از این دو روش، می‌توانید ترید فیوچرز خود را در صرافی bingx انجام دهید. 
ترید پرپچوال در صرافی bingx

اصلی‌ترین تفاوت ترید فیوچرز در بخش پروپچوال با استاندارد این است که در پرپچوال، شما محدودیت‌های کمتری دارید و می‌توانید از ترید اهرم‌دار تا اهرمِ ۱۵۰x استفاده کنید. به همین دلیل، اگر مدت زمان کمی یا حتی برای اولین بار است که ترید فیوچرز انجام می‌دهید، بهتر است تا از همان بخش استاندارد برای این کار استفاده کنید. جالب است بدانید که در بخش معاملات فیوچرز صرافی بینگ‌ایکس، شما می‌توانید علاوه بر ارز دیجیتال، مواردی اعم از جفت‌ارزهای فارکس و شاخص‌‌های بزرگ را معامله کنید.

پیشنهاد خواندنی: تفاوت فیوچرز با مارجین چیست و کدام‌یک بهتر است؟

آموزش کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس 

شما می‌توانید در صرافی بینگ ایکس، با دو روش فیوچرز و اسپات، معاملات خود را انجام دهید. برای این کار، پس از ثبت نام در صرافی bingx، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در منوی بالای صفحه، گزینه (Copy Trading) را انتخاب کنید. سپس پس از انتخاب گزینه فیوچرز یا اسپات می‌توانید در داشبورد کپی تریدینگ خود، به‌راحتی این فعالیت را انجام دهید. 

ویژگی‌ها و امکانات صرافی بینگ ایکس 

بینگ ایکس دارای امکانات زیادی است و شما به عنوان یک معامله‌گر در این صرافی بینگ ایکس، می‌توانید امکاناتِ چند صرافی را یک‌جا داشته باشید و نیاز نباشد تا مدام سرمایه خود را بین صرافی‌های مختلف جابه‌جا کنید. در این بخش برخی از امکانات اصلی صرافی bingx را بررسی خواهیم کرد. 

۱. پشتیبانی قوی 

پشتیبانی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب است؛ زیرا در هنگام انتقال یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ممکن است هر لحظه به مشکلی بر بخورید و نیاز به کمک داشته باشید. خوشبختانه، صرافی bingx یک پشتیبانی مناسب را برای افراد فراهم آورده است.

اگر شما در بینگ ایکس به مشکلی بر بخورید، می‌توانید به راحتی در سایت یا از طریق راه‌های ارتباطی مختلف، مشکل خود را در این صرافی بیان کرده تا کمتر از ۴۸ ساعت، پاسخ خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که صرافی بینگ ایکس هیچ مشکلی با زبان فارسی ندارد و می‌توانید درخواست‌های پشتیبانی خود را به فارسی در این صرافی بیان کنید؛ اما پیشنهاد ما، همان زبان انگلیسی است. 

۲. تنوع بالا در ارزهای دیجیتال و جفت‌ارزها

استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال که دارای تعداد محدودی ارز دیجیتال است، به مرور شما را ناچار به استفاده از سایر صرافی‌ها و چند صرافی به‌صورت همزمان می‌کند که می‌تواند وقت شما را تا حد زیادی بگیرد. راهِ‌حل این  چالش، استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال با تنوع ارز بالاست که خوشبختانه بینگ ایکس این ویژگی را دارد. در حال حاضر، می‌توانید در صرافی bingx بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال را به‌صورت اهرم‌دار یا عادی معامله کنید. 

پیشنهاد خواندنی: لوریج در ارز دیجیتال چیست؟ نحوه یافتن لوریج مناسب

۳. رابط کاربری مناسب 

صرافی bingx از یک رابط کاربری زیبا و ساده بهره می‌برد و تجربه خوبی را به شما به عنوان یک معامله‌گر در هنگام کار و معامله در آن ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، سادگی و تجربه کاربری این صرافی باعث شده تا شما هنگام ثبت‌نام و شروع کار با این صرافی، به‌راحتی و بدون نیاز به آموزش‌های پیچیده، از امکانات مختلف بینگ ایکس استفاده کنید.

رابط کاربری صرافی بینگ ایکس، تجربه جذابی از ترید را به کاربران هدیه میدهد.

عدم داشتن محدودیت یکی از ویژگی‌هایی که صرافی bingx را در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی متمایز می‌کند، عدم داشتن محدودیت در ثبت‌نام و معاملات است. به عبارت دیگر، ممکن است به عنوان یک ایرانی در صرافی مانند بایننس، با توجه به سطح  ثبت، محدودیت‌هایی روی میزان بودجه و معاملات خود داشته باشید؛ اما این محدودیت‌ها در صرافی بینگ‌ایکس در پایین‌ترین حدِ خودشان هستند و شما می‌توانید معاملات خود را با توجه به عدم محدودیت‌ها، سریع‌تر و با خیالِ آسوده‌تر در این صرافی پیش ببرید. 

۴. تنوع در روش‌های معاملات و امکانات زیاد در داشبورد معامله 

صرافی bingx به راحتی به شما امکان ترید اسپات (خرید و فروش معمولی) و ترید فیوچرز (اهرم‌دار) را برای شما فراهم می‌کند و نیاز نیست تا برای استفاده از این امکانات، از چند صرافی به‌صورت همزمان استفاده  کنید. علاوه بر این، شما در داشبوردهای معاملات فیوچرز و اسپاتِ خود در بینگ ایکس، امکانات مختلفی از قبیل مشخص کردن حد سود، حد ضرر و نسخه خرید اتوماتیک را دارید. 

۵. قابلیت استفاده از کپی تریدینگ 

کمتر صرافی ارز دیجیتالی قابلیت کپی تریدینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهد و بینگ ایکس یکی از این صرافی‌ها است. شما در بینگ ایکس این امکان را دارید تا معاملات تریدرهای حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال را کپی کرده که این همان امکان کپی تریدینگ است.  به عبارت دیگر، با فعال‌‌سازی حساب کپی ترید خود در صرافی bingx و انتخاب تریدر، تریدهای شما با توجه به الگوی انتخابی به‌صورت خودکار انجام خواهند شد. 

۶. قابلیت اتصال به صرافی بایننس 

این امکان از صرافی bingx، مکملِ ویژگیِ کپی تریدینگ در این صرافی است. در صرافی بینگ ایکس حساب شما این امکان را دارد تا به حساب صرافی بایننس شما متصل شده و کپی‌تریدینگ را از طریق حساب‌های موجود در صرافی بایننس نیز انجام دهد. به زبان‌ ساده‌تر، این امکان باعث کاهش محدودیت‌های کپی تریدینگ در بینگ ایکس می‌شود و به شما این توان را می‌دهد تا از حساب‌های بیشتری برای این فعالیت استفاده کنید. 

اتصال صرافی bingx به صرافی بایننس

۷. اتصال به تریدینگ ویو 

سایت تریدینگ ویو یکی از ابزارهای اصلی شما برای تحلیل تکنیکال و معامله به عنوان یک تریدر است. با استفاده از این سایت به تمامی نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال و امکانات تحلیلی مختلف دسترسی دارید و می‌توانید تحلیل‌های بهینه و در نهایت معاملات خوبی در بازار ارز دیجیتال داشته باشید. بینگ ایکس به‌طور مستقیم از آی‌پی تریدینگ ویو برای معاملات خود استفاده می‌کند و شما در داشبورد معاملاتی خود، همزمان با ترید به نمودار نیز دسترسی دارید و می‌توانید در لحظه تحلیل‌ها و بررسی وضعیت خود در بازار را انجام دهید. 

۸. تعامل با کاربران دیگر 

یکی از عوامل افزایش احتمال موفقیت در معاملات، تعامل و بررسی تحلیل‌های تریدرهای دیگر است. خوشبختانه در این باره، صرافی bingx بخشی به نام Feed دارد که در آن، کاربران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته و نظرات، سوالات و تحلیل‌های خود را بیان کنند. 

۹. حساب آزمایشی 

بهتر نیست تا قبل از تصمیم برای استفاده طولانی‌مدت از یک صرافی، کار با آن را برای مدتی آزمایش کنید تا امکانات و کاربری آن را بسنجید؟ این موضوع امکانی است که صرافی bingx برای شما فراهم می‌کند و شما می‌توانید قبل از ثبت‌نام، به‌صورت رایگان در آن حساب دمو داشته باشید. 

۱۰. پشتیبانی از شبکه‌های انتقال مختلف 

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال گوناگون را از طریق شبکه‌های مختلف مانند اتریوم، بیت‌کوین، ترون و غیره در صرافی بینگ ایکس انجام دهید و نگرانی از بابت انتقال ارزهای دیجیتال از یک شبکه خاص نداشته باشید.

سخن آخر 

در این مقاله از صرافی رمزینکس، همه‌چیز درباره صرافی bingx را بررسی کردیم و پس از اجرای مواردی که در این مقاله گفته شد، قادر خواهید بود تا به‌راحتی از این صرافی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که معامله در صرافی‌های خارجی، هم‌زمان با داشتنِ امکانات زیاد، ریسک بالایی نیز دارد و بهتر است تا برای کاهش این ریسک، سرمایه بلااستفاده خود را همواره در یک کیف پول معتبر و یا یک صرافی ایرانی مانند رمزینکس نگهداری کنید.

سوالات متداول

صرافی بینگ ایکس چه امکاناتی دارد؟

می‌توان گفت صرافی بینگ ایکس تقریبا تمامی امکانات از جمله خرید و فروش خودکار، معاملات اسپات و اهرم‌دار و همچنین امکان قرار دادن حد و سود و حد ضرر برای معاملات را برای شما فراهم می‌کند.

آیا در ایران می‌توانیم از صرافی بینگ ایکس استفاده کنیم؟

در حال حاضر، صرافی بینگ ایکس با افراد ایرانی هیچ مشکلی ندارد؛ اما به دلیل تحریم‌های جهانی و کاهش ریسک، بهتر است تا از آی‌پی غیر ایرانی برای ورود به این صرافی استفاده کنید.

منابع: bingx

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید