آشنایی کامل با ارز لندز (lends) + بررسی کاربرد و ویژگی آن

ارز لندز (LENDS) چیست و چه سرویس‌هایی در دیفای دارد؟

طراحی دو بعدی کاربرد وام در ارز لندز
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دنیای غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، حالا میزبان خدمات وام‌دهی هم شده است. پلتفرم‌هایی مانند پلتفرم ارز لندز به شما این امکان را می‌دهند تا با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، وام دریافت کنید. Lends پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز است که با استفاده از فناوری بلاکچین بین زنجیره‌ای، امکان دریافت وام‌های ارز دیجیتال را به صورت امن و آسان برای کاربران فراهم می‌کند. 

ارز لندز رکن اصلی پلتفرم وام‌دهی Lends است که با هدف ایجاد زیرساختی نوین برای تبادلات مالی آسان‌تر با استاندارد روی بلاکچین ثورچین (Thorchain) ارائه شده است. این ارز برای علاقه‌مندان به حوزه دیفای فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. 

در این مطلب می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارز LENDS آشنا کنیم. با مطالعه این مطلب، می‌توانید با دید بازتر و اطلاعات کامل‌تر درباره سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال لندز تصمیم بگیرید.

طراحی کارتونی دریافت وام بیت کوین از موبایل
ارز لندز فرایند دریافت وام ارز دیجیتال را آسان می‌کند

پلتفرم ارز لندز چیست؟

لندز (Lends) پلتفرمی برای وام‌دهی غیرمتمرکز و همتابه‌همتا (P2P) در دنیای دیفای (DeFi) است که به طور بومی روی اکوسیستم آربیتروم بنا شده است. این انتخاب به دلیل سرعت و هزینه‌های کم انتقال دارایی در این بلاکچین است. 

با این حال، پلتفرم وام‌دهی لندز در حال بررسی ادغام با بلاکچین‌های دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم در آینده است. هدف این پلتفرم پر کردن خلاء موجود در اکوسیستم کازماس (Cosmos) و زنجیره‌های اثبات کار (PoW) است که فاقد یک پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز کاملا خودکار هستند.

با استفاده از پلتفرم Lends می‌توانید از دارایی‌هایی مانند BTC ،ETH و BNB به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کنید. این پلتفرم با ارائه یک سیستم کارآمد و امن مبتنی بر قراردادهای هوشمند، وام‌دهندگان را قادر می‌سازد تا با حداقل ریسک عدم بازپرداخت، وجوه را به طرف‌های مقابل شناخته شده اختصاص دهند.

مزایای استفاده از پلتفرم Lends 

پلتفرم لندز مزایای متعددی را برای وام‌گیرندگان و وام‌دهندگان ارائه می‌دهد، از جمله:

  • نرخ ثابت: وام‌ها با نرخ بهره ثابت ارائه می‌شوند که ثبات و شفافیت را برای طرفین معامله تضمین می‌کند.
  • زنجیره‌ای متقابل: Lends روی بلاکچین ثورچین سوار شده و امکان وام‌دهی و وام‌گیری بین بلاکچین‌های مختلف مانند آربیتروم، بیت‌کوین و اتریوم را فراهم می‌کند.
  • امن و شفاف: پلتفرم لندز از قراردادهای هوشمند برای تضمین امنیت و شفافیت معاملات وام استفاده می‌کند.
  • بدون ریسک از دست رفتن وثیقه: این پلتفرم با طراحی منحصر‌به‌فرد خود، به گونه‌ای طراحی شده است که خطر از دست رفتن وثیقه توسط وام‌گیرندگان را به طور کامل از بین می‌برد. 
  • نرخ بهره صفر: وام‌دهندگان می‌توانند با سپرده‌گذاری دارایی‌های خود در Lends، بدون نیاز به اوراکل‌های خارجی، سود بدون ریسک دریافت کنند.
  • کارآمد و سریع: پلتفرم لندز با استفاده از اکوسیستم آربیتروم (Arbitrum)، سرعت و هزینه کم انتقال دارایی را برای کاربران فراهم می‌کند.
طراحی بانک کارتونی و سیستم وام ارز دیجیتال
گزینه‌های متعدد دیفای ارز لندز را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند

ارز لندز چیست؟

ارز دیجیتال لندز (LENDS) توکن حاکمیتی پلتفرم وام‌دهی Lends است که در درجه اول برای تشویق مشارکت در اکوسیستم Lends طراحی شده است. شما می‌توانید از ارز لندز برای موارد زیر استفاده کنید:

  • تامین نقدینگی: با ایجاد استخر نقدینگی و معامله این کریپتوکارنسی درآمد کسب کنید.
  • استیکینگ: با قفل کردن ارز Lends در صندوق‌های قفل یا استخرهای وام، سود غیرفعال کسب کنید.
طراحی اتریوم روی لپ تاپ با دو کاراکتر با کت و شلوار
وام‌دهی در لندز با انواع ارز دیجیتال ممکن است

پلتفرم لندز برای تضمین ساختاری کارآمد و پایدار برای افزایش ارزش ارز لندز مکانیزم‌های تشویقی زیر را در نظر گرفته است:

  • سودآوری: سود حاصل از قفل کردن رمز ارز لندز در صندوق‌های قفل یا استخرهای وام به دارندگان LENDS تعلق می‌گیرد.
  • حق رای: ارز LENDS یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان آن حق رای در مورد مسائل مهم پلتفرم لندز را می‌دهد.
  • پاداش: سیستم تخفیف Lends به دارندگان این رمز ارز بخشی از کارمزدهای جمع‌آوری‌شده را به عنوان پاداش ارائه می‌دهد.

توجه کنید، قبل از اینکه واجد شرایط دریافت مزایای افزایش ارزش ذکر شده در بالا باشید، باید توکن‌های LENDS خود را برای دریافت xLENDS استیک کنید. همچنین می‌توانید توکن‌های xLENDS خود را برای کسب پاداش بیشتر به اشتراک بگذارید و vxLENDS دریافت کنید.

توکنومیک ارز لندز

کل عرضه ارز دیجیتال لندز ۶۲۵ میلیون توکن است که به شرح زیر تخصیص داده شده است:

  •  مرحله تامین مالی – ۳۶.۸ درصد
  • مرحله استراتژیک – ۸ درصد
  • مرحله عمومی – ۱.۵۲ درصد
  • تامین نقدینگی و بازارسازی – ۵ درصد
  • تیم و مشاوران – ۵ درصد
  • خزانه‌داری – ۹ درصد
  • اکوسیستم – ۳۴.۶۸ درصد

اطلاعات بیشتر در مورد توکنومیک ارز LENDS در تصویر زیر آمده است.

لیست سرمایه گذارهای ارز لندز
سیستم توزیع ارز لندز سرمایه‌گذاری‌های آتی تیم را جدی نشان می‌دهد

سهم عمده‌ای از این توزیع برای جذب سرمایه مرحله اول پروژه و همچنین توسعه اکوسیستم طراحی شده است. محدودیت توزیع یکی از مواردی است که به احتمال زیاد روی افزایش قیمت ارز لندز تاثیر می‌گذارد. اگرچه بررسی سابقه عملکرد تیم توسعه‌دهنده بسیار مهم است، برای خرید ارز لندز و سرمایه‌گذاری در آن، مطالعه دقیق شرایط بازار و روند پیشرفت پروژه نیز ضرورت دارد.

چارت توزیع ارز لندز در نمودار دایره‌ای
حداکثر توزیع ارز لندز برابر با ۶۲۵ میلیون توکن در نظر گرفته شده است

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به مشخصات ارز لندز را مشاهده کنید:

عنوانمشخصات ارز دیجیتال لندز
نامLends 
نمادLENDS
بلاکچینThorchain
استاندارد توکنERC-20
قیمت (۱ آوریل ۲۰۲۴)۰.۱۱۴ دلار
ارزش بازار۷.۲ میلیون دلار
رتبه در بازار#۲۷۱۱
کل عرضه۶۲۵ میلیون توکن
عرضه در گردش۶۳ میلیون توکن
ارزش بازار کامل۷۱.۲۲ میلیون دلار
آدرس قرارداد0x2c06ba9e7f0daccbc1f6a33ea67e85bb68fbee3a
مشخصات ارز LENDS

مزایای ارز دیجیتال لندز چیست؟

ارز دیجیتال لندز با مزایای متعددی که ارائه می‌دهد، به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب در سبد سهام شما خودنمایی می‌کند. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

چند بلاکچینی

 ارز لندز با استفاده از ثورچین که از چند بلاکچین پشتیبانی می‌کند، تنوع بیشتر در انتخاب ارزهای دیجیتال برای وام‌دهی و وام‌گیری را برای کاربران فراهم می‌کند. شما می‌توانید از بین طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، و تتر، ارز مورد نظر خود را برای وام‌دهی یا وام‌گیری انتخاب کنید.

سرعت بالا

ارز دیجیتال لندز به دلیل استفاده از ثورچین، سرعت بالایی در تراکنش‌ها دارد. تراکنش‌ها در لندز به سرعت پردازش می‌شوند و شما می‌توانید به سرعت به وام خود دسترسی داشته باشید.

کارمزد پایین

ارز Lends به دلیل استفاده از ثورچین، کارمزدهای پایینی برای تراکنش‌ها دارد. این به معنای آن است که شما می‌توانید با هزینه کمتری وام دریافت کنید یا وام بدهید.

امنیت بالا

رمز ارز LENDS از قراردادهای هوشمند برای وام‌دهی و وام‌گیری استفاده می‌کند که امنیت بالایی را فراهم می‌کند. قراردادهای هوشمند کدهای خودکار هستند که به طور ایمن و شفاف اجرا می‌شوند. این تضمین می‌کند که وام‌ها به طور عادلانه و شفاف اعطا و دریافت می‌شوند.

لوگو ارز دیجیتال لندز داخل ۶ ضلعی
باتوجه به افزایش محبوبیت دیفای بین کاربران، ارز لندز آینده روشنی دارد

آینده ارز لندز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی دقیق آینده ارز دیجیتال لندز مانند هر ارز دیجیتال دیگری، با عدم‌قطعیت همراه است. قیمت این ارز تحت‌تاثیر عوامل مختلفی از جمله موارد زیر قرار می‌گیرد:

  • عرضه و تقاضا
  • کاربرد و ارزش ذاتی
  • وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال
  • اخبار و رویدادهای مربوط به لندز
  • فعالیت توسعه‌دهندگان پلتفرم لندز
  • پذیرش توسط مردم و حمایت توسط افراد مشهور

علاوه‌بر موارد ذکرشده، عوامل متعدد دیگری نیز می‌توانند در آینده ارز دیجیتال لندز نقش‌آفرین باشند. با وجود این، با توجه به کاربردی بودن این رمز ارز در زمینه وام‌دهی و پتانسیل رشد کاربران پلتفرم Lends می‌توان آینده روشنی برای آن پیش‌بینی کرد.

جمع‌بندی

پلتفرم لندز، پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز در بلاکچین THORChain است که مزایای متعددی را برای سرمایه‌گذاران دیفای ارائه می‌دهد.

با ارز لندز می‌توانید از نوسانات قیمتی این رمزارز در بازار سود کسب کنید. همچنین با استیک کردن این رمز ارز می‌توانید از مزایایی مانند دریافت پاداش، حق رای در حاکمیت پلتفرم و دسترسی به خدمات ویژه بهره‌مند شوید.

تحلیل ارز لندز نشان می‌دهد که این رمز ارز پتانسیل رشد بالایی در زمینه خدمات وام‌دهی و سپرده‌گذاری دارد و با کاربردی‌تر شدن پلتفرم Lends، قیمت آن نیز می‌تواند با رشد خوبی روبه‌رو شود. باید دید آینده خدمات مالی دیفای این پلتفرم و توکن کاربردی آن به چه سویی خواهد رفت.

سؤالات متداول

آیا ارز دیجیتال لندز (LENDS) یک پلتفرم وام‌دهی است؟

بله. لندز یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال است که روی شبکه آربیتروم و با استفاده از پروتکل ثورچین، امکان دریافت و پرداخت وام همتا‌به‌همتا را به کاربران می‌دهد. توکن بومی این پلتفرم ارز LENDS است که برای کاربردهای مختلفی نظیر حق رای، استیکینگ و… به کار می‌رود.

از کجا می‌توانیم ارز لندز بخریم؟

شما می‌توانید ارز دیجیتال LENDS را از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال مانند کوکوین، بای‌بیت، رمزینکس و.. خریداری کنید.

منابع: bybit | coinmarketcap | chainbroker

لیلا محمدی
درباره لیلا محمدی
من لیلام و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه هرمزگان هستم. حدود ۶ ساله که با کلمات زندگی می‌کنم. نوشتن مسیری رو برام هموار کرد که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرم بتونم ازشون عبور کنم. حدود یک‌ساله که توی حوزه رمز ارزها می‌نویسم و از تحلیل‌شون لذت می‌برم. دوست دارم چیزهایی که درباره ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرم رو به زبان ساده به بقیه یاد بدم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید