بیداری یک نهنگ خفته بیت‌کوین پس از ۱۲ سال! - مجله رمزینکس

بیداری یک نهنگ خفته بیت‌کوین پس از ۱۲ سال!

سود هنگفت ۳۵ میلیون دلاری پس از ۱۲ سال خاموشی یک کیف پول حاوی ۵۰۰ بیت‌کوین!
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

یک کیف پول بیت‌کوین که به مدت تقریباً ۱۲ سال غیرفعال بود، ناگهان فعالیت خود را از سر گرفت. این کیف پول کل موجودی خود، یعنی ۵۰۰ بیت‌کوین را که با قیمت فعلی ارزهای دیجیتال، ارزشی معادل تقریباً ۳۵ میلیون دلار دارد، به ۲۸۴ کیف پول جدید منتقل کرد.

بر اساس داده‌های Lookonchain، اولین تراکنش ورودی به این کیف پول در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۲ (۲۴ تیر ۱۳۹۱) ثبت شده است. در آن زمان، قیمت بیت‌کوین کمتر از ۸ دلار بود و کل ۵۰۰ واحد بیت‌کوین دریافتی، ارزشی معادل کمتر از ۴۰۰۰ دلار داشت.

هویت مالک یا سازمان پشت این تراکنش کلان بیت‌کوین، و همچنین دلیل انتقال این دارایی دیجیتال، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این اقدام مشکوک در زمینه جابجایی بیت‌کوین، پس از رویدادی جالب توجه که در اوایل همین هفته رخ داد، به وقوع پیوسته است. در سال ۲۰۱۰، فرد یا سازمانی که به‌عنوان پاداش استخراج، ۲,۰۰۰ بیت‌کوین دریافت کرده بود، آن‌ها را در یک کیف پول واحد ادغام کرد. پاداش استخراج این بلاک‌ها تنها ۶۰۰ دلار بود، اما حالا ۱۴۰ میلیون دلار می‌ارزد!

با احتساب قیمت فعلی بیت‌کوین که در زمان نگارش این متن ۷۰,۳۰۰ دلار است و افزایش بیش از ۸ درصدی آن در هفته گذشته، مجموع پاداش استخراج این بلاک‌ها که زمانی تنها ۶۰۰ دلار ارزش داشت، حالا به ۱۴۰ میلیون دلار رسیده است.

آدام بک، یکی از دو نفری که ساتوشی ناکاموتو با آن‌ها ایمیل‌بازی کرده بود، در بیانه‌ای ادعا کرد که ممکن است این آخر هفته شاهد بالاترین قیمت تاریخ برای بیت‌کوین باشیم.

منبع: BitcoinSistemi

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید