ریزش ۹ درصدی ورلدکوین هشداری برای خروج است؟ - مجله رمزینکس

ورلدکوین سقوط ۹ درصدی را تجربه کرد: هشدار تحلیل‌گر ارشد و ابهام در ارتباط با OpenAI دلایل این اتفاق بودند

لوگوی ارز دیجیتال ورلدکوین روی صفحه‌ی گوشی در دستان یک نفر
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارز دیجیتال ورلدکوین (WLD) با افت قیمتی قابل توجهی مواجه شده است. این ارز طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش ۹ درصدی ارزش خود بوده و در حال حاضر در محدوده قیمتی ۵.۲۰ دلار معامله می‌شود. این ریزش ناگهانی پس از انتشار یک تحلیل انتقادی از سوی DeFi^2، معامله‌گر برتر صرافی بای بیت، صورت گرفته است. تحلیل مذکور، نگرانی‌هایی را در خصوص تورم بالقوه و شیوه‌های بازاریابی گمراه‌کننده‌ی WLD مطرح کرده است.

کاهش اخیر ارزش WLD با توجه به همبستگی تاریخی آن با اخبار و رویدادهای OpenAI، سازمان توسعه‌دهنده‌ی ChatGPT، قابل تأمل است. با این حال، برخلاف گذشته، علی‌رغم معرفی مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌ی GPT-4o توسط OpenAI، شاهد افت شدید WLD هستیم.

تحلیل DeFi^2 به عواملی اشاره می‌کند که زمینه‌ساز کاهش سریع ارزش WLD شده‌اند. بر اساس این تحلیل، انتشار و فروش استراتژیک توکن توسط بنیاد ورلدکوین، منجر به کاهش ۰.۶ درصدی روزانه‌ی ارزش این دارایی دیجیتال شده است. تخصیص توکن‌های WLD برای اهدافی همچون اعانه و امور عملیاتی، منجر به فروش سریع آن‌ها شده و این امر، فشار نزولی قابل توجهی بر قیمت ورلدکوین وارد کرده است.

تصمیم بنیاد ورلدکوین برای فروش ۲۰۰ میلیون دلار ورلدکوین به شرکت‌های تجاری، بر نگرانی‌ها دامن زده است. این اقدام، عرضه در گردش توکن‌های WLD را ۱۸ درصد افزایش خواهد داد. DeFi^2 ضمن انتقاد از این حرکت، بر رقیق شدن احتمالی سهام دارندگان فعلی WLD تأکید می‌کند.

موضوع دیگری که موجب تشدید نگرانی‌ها شده است، آزادسازی قریب‌الوقوع توکن‌های متعلق به سرمایه‌گذاران خطرپذیر و تیم ورلدکوین طی ۷۰ روز آینده است. DeFi^2 هشدار می‌دهد که این رویداد می‌تواند منجر به تورم روزانه‌ی ۴ درصدی شود و با ایجاد فشار فروش قابل توجه، ثبات بازار این توکن را به خطر بیندازد.

تحلیل DeFi^2 همچنین بر عدم ارتباط WLD با شخصیت‌ها و سازمان‌های فناوری تأکید می‌کند. این تحلیل‌گر، هرگونه نقش فعال سم آلتمن (وابسته به OpenAI) در ورلدکوین را رد کرده است.

علاوه بر این، DeFi^2 شباهت‌هایی را بین ساختار توزیع توکن‌های WLD و مدل‌های اقتصادی استثمارگرانه قائل می‌شود و نگرانی خود را در خصوص مزایای نامتناسب برای افراد داخلی به ضرر سرمایه‌گذاران خرد ابراز می‌کند.

در واکنش به هشدارهای DeFi^2، حجم معاملات ورلدکوین در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۶۶ میلیون دلار افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده‌ی بازنگری سرمایه‌گذاران در خصوص موقعیت خود در ورلدکوین می‌باشد. در حال حاضر، با انتشار این حقایق، قیمت WLD در حدود ۵.۲۴ دلار معامله می‌شود.

منبع: NEWSBTC

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر