آشنایی با وایت پیپر وینک (WINk) | بررسی چشم‌انداز و اهداف
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

بررسی وایت پیپر وینک؛ نگاهی به مهم‌ترین جزئیات وایت پیپر ارز WINk

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
وایت پیپر وینک

فناوری بلاک‌چین روز به روز در مسیر پیشرفت قرار دارد و WINk با تجربه‌های خود در زمینه فضای غیرمتمرکز، به بخش مهمی از وب ۳ تبدیل شده است. وایت پیپر وینک مرجعی برای این ارز دیجیتال به شمار می‌آید تا هرچه بیشتر با این پروژه و اهداف آن آشنا شده و در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال وینک آگاهی بیشتری داشته باشیم. همراه رمزینکس باشید تا وایت پیپر وینک را بررسی کنیم.

وایت پیپر وینک چیست؟

سکه طلایی وینک با پس زمینه اشکال هندسی
وایت پیپر نوعی مرجع و سند یک ارز دیجیتال به شمار می‌آید.

محتوای وایت پیپر وینک به جزئیاتی درباره پروژه وینک لینک و شبکه TRON می‌پردازد و آگاهی را در مورد خرید وینک افزایش می‌دهد. پروتکل ترون، با تاکید بر توان عملیاتی بالا و هزینه‌های تراکنش کم، به وینک اجازه می‌دهد تا پذیرش گسترده فناوری بلاک‌چین را تسهیل کند. TRONbet اولین برنامه غیرمتمرکزی شمرده می‌شود که در این شبکه راه‌اندازی می‌شود و از نظر تعداد کاربر و حجم تراکنش در تمام بلاک چین‌های اصلی، به یک برنامه پیشرو تبدیل شده است. علیرغم ورود رقبای متعدد به بازار، TRONbet به دلیل خدمات برتر و تعهد به جامعه‌ی کریپتو، همچنان در رتبه برتر بازی‌های بلاک‌چین باقی مانده است. 

در فضای شبکه ترون، توکن WIN ارز دیجیتال این پلتفرم است و افراد زیادی به دنبال فروش وینک یا خرید آن هستند. از طریق ماینینگ، طراحی‌های نوآورانه و مکانیسم‌های تشویقی، به توسعه‌دهندگان این قدرت داده می‌شود تا بهترین برنامه‌های غیرمتمرکز ممکن را بسازند و بازیکنان می‌توانند به سهامداران پلتفرم تبدیل شوند.

قبل از مراجعه به صرافی ارز دیجیتال برای خرید وینک بهتر است نگاهی به این اطلاعات وایت پیپر این ارز داشته باشید. جدول زیر نشان می‌دهد که در این سند فنی چه اطلاعاتی وجود دارد:

موضوعتوضیحات
مقدمه و چشم‌انداز پروژهتوضیحی درباره‌ اهداف کلیدی وینک و چشم‌انداز آن برای ایجاد یک پلتفرم بازی غیرمتمرکز
معماری و ساختار فنیبررسی معماری فنی وینک، شامل نحوه‌ی کارکرد قراردادهای هوشمند، تعامل با بلاکچین و مکانیسم اجماع
توکنومیکتوضیحاتی درباره توزیع و استفاده از توکن WIN و نقش آن در اکوسیستم وینک
نقشه راهبرنامه‌های آینده وینک برای توسعه پلتفرم، ویژگی‌ها و محصولات جدید
مدل کسب‌وکارنحوه‌ کسب درآمد وینک از طریق خدمات و بازی‌های ارائه‌شده در پلتفرم
موارد استفاده و کاربردهاموارد استفاده ارز وینک در صنعت بازی و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و نقش آن در توسعه این حوزه
تیم توسعه و جامعه کاربرانمعرفی تیم توسعه‌دهنده وینک و نقش جامعه کاربران در رشد و پیشرفت پروژه
چالش‌ها و فرصت‌هابررسی چالش‌های پیش روی وینک و فرصت‌های موجود در بازار بازی‌های غیرمتمرکز
موضوعات مهمی که در وایت پیپر وینک وجود دارند.

ویژگی‌های ارز وینک بر اساس وایت پیپر وینک

در وایت پیپر WINk گفته شده وینک قصد دارد از جاه طلبی ترون برای ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز برای تبدیل شدن به پلتفرم برتر بازی بلاک‌چین در تمام زنجیره‌ها استفاده کند. پروتکل ترون توانسته است با تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های مبتنی بر بلاک چین در جهان، انتظارات را برآورده کند. همانطور که فناوری بلاک‌چین در جامعه مدرن گسترش می‌یابد، WINk با درگیر کردن و آموزش مصرف‌کنندگان روزمره، به پذیرش بیشتر آن کمک می‌کند. در ادامه، با ترجمه وایت پیپر وینک به ویژگی‌های کلیدی می‌پردازیم.

مقیاس‌پذیری

وینک از ظرفیت دو هزار TPS شبکه ترون و زمان بلوک سه ثانیه برای ارائه گیم‌پلی بدون وقفه و خدمات قابل اعتماد، صرف نظر از اینکه پلتفرم چقدر گسترده باشد، استفاده می‌کند. وینک همچنین راه‌حل‌های مقیاس‌بندی خاص خود را توسعه داده که در بازی‌های مختلف پلتفرم، پیاده‌سازی شده‌اند. این بهینه‌سازی‌ها، WINk را به خط مقدم استانداردهای صنعت سوق داده و تیم متعهد به بهبود تمرکززدایی و قابلیت‌های دیگر پلتفرم است.

تراکنش‌های رایگان

لوگوی وینک در فضا
توسعه‌دهندگان وینک در تلاش هستند تا بهترین خدمات را به کاربران ارائه کنند.

بر اساس وایت پیپر وینک و اطلاعات آن، این پروژه تجربه کاربر را در اولویت قرار می‌دهد؛ یعنی هزینه‌های تراکنش به صورت رایگان، یک ضرورت است. برای بازی‌هایی که مستقیما روی بلاک چین TRON اجرا می‌شوند، کاربران منابع فراوانی از انرژی و پهنای باند را برای قرار دادن مقدار کمی TRX دریافت می‌کنند. پلتفرم وینک با قرار دادن انرژی و پهنای باند خود برای تراکنش‌های کاربران خود به پوشش برخی از این هزینه‌ها کمک می‌کند. علاوه‌بر این، وینک راه حل مقیاس‌بندی خود را با بازی‌های جدیدی که روی پلتفرم اجرا می‌شوند، یکپارچه کرده تا هزینه‌های تراکنش را به طور کامل حذف کند.

نقدینگی و پذیرش

تیم وینک از نزدیک با شبکه ترون همکاری خواهد کرد تا از همه فرصت‌هایی که اکوسیستم TRON ارائه می‌کند، استفاده کند. روابط قوی ترون با رهبران این صنعت، از جمله صرافی‌های برتر ارز دیجیتال، پذیرش گسترده این ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند و به میزان پذیرش و نقدینگی آن می‌افزاید.

جزئیات توکنومیک ارز دیجیتال وینک

لوگوی وینک روی صفحه دایره‌ای
وینک با استاندارد TRC-20 ساخته شده است.

در بررسی وایت پیپر وینک به توکنومیک این ارز می‌رسیم. توکن WIN، یک توکن مبتنی بر استاندارد TRC20به‌شمار می‌آید. دارندگان این توکن، پایگاه اصلی کاربران پلتفرم هستند و برای پشتیبانی از توکن، مزایای زیادی دریافت خواهند کرد. به عبارتی دیگر، با دارندگان توکن WIN، مانند افرادی که حق امتیاز بلاک چین را دارند، رفتار می‌شود. توکن‌های WIN از طریق IEO (پیشنهاد مبادله اولیه)، بازارهای ثانویه، ایردراپ‌ها و رویدادهای تبلیغاتی به دست می‌آیند. در ادامه، لیستی از جزئیات توکنومیک وینک لینک را که در وایت پیپر وینک آمده، ذکر خواهیم کرد.

استیکینگ و حکمرانی

پروژه وینک پایگاه کاربران خود را تشویق می‌کند که به عنوان بازیکن و همچنین به عنوان اعضای انجمن شرکت کنند و در ترجمه وایت پیپر وینک به این موضوع بارها تاکید شده است. به عبارتی دیگر، کاربران می‌توانند از توکن‌های WIN و Win Power برای مشارکت در مدیریت پلتفرم WINk استفاده کنند. با ایجاد انگیزه برای یک جامعه آگاه و متعهد، وینک می‌تواند نرخ‌های خود را بهبود بخشد و اطمینان حاصل کند که پلتفرم در پاسخ به بازخورد بازیکنان، رشد می‌کند.

کاهش سوخت شدن دارایی‌ها

به دلیل این که پلتفرم وینک با استفاده از زیرساخت‌های TRON حداقل هزینه را خواهد داشت، پخش‌کننده‌های توکن‌ها با حجم بالا و پلتفرم‌های غیرمتمرکز که به پایگاه‌های کاربری خدمت می‌کنند از نگه داشتن و به اشتراک گذاری WIN سود می‌برند. نگه داشتن WIN باعث کاهش میزان منابع صرف شده برای هر تراکنش می‌شود و از نقدینگی می‌کاهد. طبق اطلاعات وایت پیپر وینک این پلتفرم تلاش می‌‌کند تا با افزایش سوددهی در شراکت کاربران، جلوی این موضوع را تا حد امکان بگیرد.

فرصت‌ها و تجربیات انحصاری

لوگوی وینک روی سکوی آبی رنگ
ترون جزو باسابقه‌ترین‌‎های حوزه سرگرمی به‌شمار می‌آید.

تیم وینک و ترون در صنعت بازی‌ کهنه‌کار هستند و می‌دانند که چگونه سرگرمی ایجاد و تجربه‌های فراموش‌نشدنی خلق کنند. اخیرا جام پوکر خیریه بایننس که روی این پلتفرم میزبانی شد، به کاربران این فرصت را داد که در کنار افراد مشهوری بازی کنند. در آینده، توکن WIN دسترسی به فرصت‌های مشابهی را فراهم می‌کند که در هیچ پلتفرم دیگری قابل دسترسی نیست و در وایت پیپر وینک به این موضوع تاکید شده است.

سهام بیشتر، قدرت بیشتر در اکوسیستم

دارندگان ارز دیجیتال وینک با استیک کردن، ارزش توکن‌های خود را به حداکثر می‌رسانند. قدرت کاربر به‌طور مستقیم با مقدار توکنی که استیک می‌شود، متناسب خواهد بود. همچنین، استیکینگ از طریق قرارداد هوشمند رخ می‌دهد. مزایای جمع‌آوری Win Power بین بازی‌ها متفاوت است و با اضافه شدن ویژگی‌های بیشتر به پلتفرم، قدرت کاربر در اکوسیستم افزایش پیدا خواهد کرد. در این بین، پاداش‌هایی به شکل ارز دیجیتال TRX به کاربران داده می‌شود که درصدی از درآمد حاصل از عملیات پلتفرم است.

پیشروی وینک در فضای بازی‌ها

در مقایسه با سیستم عامل‌ انواع بازی‌های فضای متمرکز، پلتفرم ترون تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد. WINk با واگذاری وجوه خود به کاربران و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز شفاف، بازیکن را در اولویت قرار می‌دهد. نوآوری‌هایی مانند حالت‌ play to mine (بازی کنید تا توکن به‌دست‌ آورید) کاربران VIP را خوشحال و این پلتفرم را به فضایی جذاب برای اهالی کریپتو تبدیل می‌کند. این طور که وایت پیپر وینک اشاره می‌کند، هزینه‌های تبلیغاتی این پلتفرم بسیار ناچیز است. با این حال، وینک به شناخته‌شده‌ترین برند در بازی‌های بلاک‌چین تبدیل شده و دلایل این پدیده را بر اساس وایت پیپر وینک در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • بازی‌ها قراردادهای هوشمند قابل بازرسی خواهند داشت.
  • بیشتر بازی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که حضانت کامل دارایی خود را حفظ کنند.
  • بازی‌ها و توسعه‌دهندگان مختلف با این پلتفرم همکاری خواهند کرد.
  • کاربران با فعالیت در بازی‌ها، ارزهای دیجیتال و پاداش دریافت خواهند کرد.
  • رویدادهای انحصاری برای تعامل با جامعه از ویژگی‌های اجتماعی پلتفرم است.

تیم توسعه دهنده وینک

تصویر لوگوی وینک با پس زمینه سفید و نقطه‌ها
وینک در ابتدا ۳ بنیانگذار داشت.

تیم توسعه‌دهنده وینک دارای چندین دهه تجربه در زمینه بازی، بلاک‌چین و دیگر صنایع است. مانند بسیاری دیگر از پروژه‌های ارز دیجیتال، افزایش تقاضا و خرید و فروش بیت کوین در سال ۲۰۱۷ توجه وینک را به خود جلب کرد. در آن زمان، اعضای اصلی تیم وینک پروژه‌های قبلی خود را ترک کرده و شروع به تحقیق در مورد بلاک چین کردند. TRONbet به‌عنوان یک پروژه جانبی کوچک متشکل از ۳ بنیانگذار شروع شد، اما به سرعت به تیمی متشکل از ۱۱ عضو توسعه پیدا کرد.

۳ نفر از ۱۱ عضو تیم وینک، از بستر بازی و مدیریت محصول هستند. در حالی که چهار نفر دیگر از کهنه سربازان بلاک‌چین به شمار می‌آیند و علاوه‌بر مدیران عملیات و توسعه کسب و کار، به‌عنوان توسعه‌دهندگان در این صنعت شرکت می‌کنند. در بخش بازی، چندین عضو تیم در توسعه و ارائه محتوای برتر بازی‌های موبایلی نقش داشته و طبق ترجمه وایت پیپر وینک همین افراد مکانیک بازی و طراحی پلتفرم را انجام داده‌اند.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید به وایت پیپر وینک پرداختیم و برخی از قسمت‌های مهم این سند اشاره کردیم. پیشنهاد می‌شود برای خواندن وایت پیپر وینک به صورت کامل، نسخه اصلی آن را در بخش پایانی مطلب، دانلود کنید. برای خواندن مطالب بیشتر و همچنین باخبر شدن از آخرین قیمت ارز دیجیتال وینک و دیگر دارایی‌ها، با صرافی ارز دیجیتال رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

چه کسی صاحب پروژه وینک لینک است؟

جاستین سان (Justin Sun)، سازنده ترون، صاحب پروژه وینک لینک است.

توکن وینک چیست؟

WIN توکن پروژه وینک لینک شمرده می‌شود که با استاندارد TRC-20 توسعه یافته است.

وایت پیپر وینک چه کاربردی دارد؟

وایت پیپر وینک سندی است که اطلاعات مهم این پروژه را به صورت جامع قید می‌کند و در مورد اهداف این ارز دیجیتال و توسعه‌دهندگان آن شفاف‌سازی انجام می‌دهد.

منبع: whitepaper

دانلود وایت پیپر وینک

به این post امتیاز دهید
درباره مهسا سپاهی
- فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر