بازار کریپتو در رکود،آوالانچ و داگ ویف هت در اوج - مجله رمزینکس

تب و تاب در بازار ارزهای دیجیتال، با درخشش آوالانچ و داگ ویف هت

با وجود رکود نسبی در بازار ارزهای دیجیتال، بازار میم‌کوین‌ها پررونق و البته پر تلاطم است.
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال امروز کم تحرک بوده است، اما آوالانچ (AVAX) و داگ ویف هت (WIF)، میم کوین محبوب شبکه سولانا، جریانی بر خلاف جهت بازار را تجربه می‌کنند.

کل ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال امروز با رقم قابل توجه ۲.۶۹ تریلیون دلار، تنها ۱.۹ درصد تغییر در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر، به جز سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX)، همه ارزها تغییراتی کمتر از ۱ درصد را ثبت کرده‌اند. سولانا با رشدی قابل قبول ۸ درصدی همراه بوده است، اما ستاره واقعی این گروه، AVAX است که به طرز چشمگیری ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت آوالانچ که تنها ۲۴ ساعت پیش ۵۵.۵۷ دلار بود، به قیمت فعلی ۶۱.۳۰ دلار رسیده است. بالاترین قیمت روزانه آن ۶۴.۱۴ دلار بود که تنها چند ساعت پیش ثبت شد و این حرکت قابل توجهی را برای این ارز دیجیتال به نمایش می‌گذارد. آوالانچ (AVAX) طی ۳۰ روز گذشته با عملکرد درخشانی همراه بوده است و بسیاری از اصلاحات جزئی را که در صنعت ارزهای دیجیتال از زمان رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی‌اش و ورود به کشف قیمت رخ داده است، با موفقیت پشت سر گذاشته است.

از ۲۸ بهمن، AVAX از ۳۹.۵۰ دلار به قیمت فعلی خود رسیده است که نشان دهنده رشد ۵۶ درصدی در ۳۰ روز گذشته، ۳۳ درصدی در ۷ روز گذشته و ۱۳.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

برای کسانی که نمودارهای ۲۴ کندلی (معامله‌گران نوسانی که برای مدت کوتاهی ارزهای خود را نگه می‌دارند) را دنبال می‌کنند، شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که AVAX قوی و در مسیر صعودی قرار دارد.

فاصله بین EMA10 و EMA55 (به ترتیب میانگین قیمت ۱۰ و ۵۵ روز گذشته) در حال افزایش است، که نشان می‌دهد معامله‌گران با گذشت زمان سود خود را سریع‌تر افزایش می‌دهند. شاخص قدرت نسبی (RSI) که میزان صعودی یا نزولی بودن بازار را اندازه‌گیری می‌کند، در عدد ۷۳ قرار دارد. این بدان معناست که در حال حاضر بازار تحت سلطه ۷ خریدار برای هر ۳ فروشنده است.

شاخص جهت‌گیری میانگین (ADX) که نشان‌دهنده قدرت یک روند خاص است، روی عدد ۲۴ تنظیم شده است که نشان‌دهنده یک روند صعودی باثبات و قوی است. با این حال، در بازه‌های زمانی کمتر از ۲۴ ساعت (نمودارهایی که توسط معامله‌گران روزانه و اسکالپرها با مجموعه کندل‌های ۴ ساعته یا کمتر دنبال می‌شود)، رشد قیمت در حال کند شدن است که به احتمال تثبیت یا اصلاح قیمت در بازه‌های زمانی طولانی‌تر اشاره دارد.

حالا بیایید توجه خود را به ضعیف‌ترین ارز امروز، داگ ویف هت (WIF) معطوف کنیم. این میم کوین سولانا رهبری روند صعودی فعلی را بر عهده گرفته است و جایگزین شیبا اینو (که رهبری رالی قبلی در سال ۲۰۲۰ را بر عهده داشت) و دوج کوین، میم کوین اصلی، شده است که در سال ۲۰۱۷ توجه همه را به خود جلب کرد.

WIF با افزایش ۲۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ درصدی در هفته گذشته و افزایش خیره کننده ۷۳۲ درصدی در ۳۰ روز گذشته بر اساس داده‌های کوین گکو، در حال اوج گرفتن است.

اگر ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران سنتی ناپایدار تلقی می‌شوند، میم کوین‌ها در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به شدت ناپایدار در نظر گرفته می‌شوند. بیشتر مواقع، دلایل فنی یا بنیادی کمی پشت حرکات آن‌ها وجود دارد و آن‌ها بیشتر تحت تاثیر روندهای اجتماعی، احساسات بازار و غیره قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، دوج کوین، معروف‌ترین و مستحکم‌ترین میم کوین، ثابت شده است که به توییت‌های ایلان ماسک واکنش نشان می‌دهد.

WIF در طول سال گذشته با افزایش خیره‌کننده ۱۷۲۲ درصدی همراه بوده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، WIF از ۲.۴۰ دلار به قیمت فعلی ۳.۰۶ دلار جهش کرده است. تحلیل دقیقی از روند قیمتی این میم‌کوین نمی‌توان ارائه داد چرا که عملکرد آن اساسا به احساسات بازار وابسته است. با این حال طی روزهای اخیر مشخص است که مقاومت قیمتی WIF در محدوده‌ی ۳.۵ دلار شدید است.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید