احتمال ادامه اصلاح بیت کوین با ناامیدی از ورود ETF - مجله رمزینکس

احتمال ادامه اصلاح بیت کوین با ناامیدی از ورود ETF در روزهای آتی

عدم ورود ETF در روزهای آتی می‌تواند موجب اصلاح قیمتی و کاهش بیشتر ارزش بیت کوین شود.
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین (BTC) در ایالات متحده، هفته گذشته شاهد ورود بی‌سابقه وجوه نقد بودند. با این حال، شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۰ ایکس ریسرچ (۱۰X Research) هشدار می‌دهد که تقاضای ضعیف‌تر در روزهای آینده می‌تواند جرقه‌زننده سقوط بعدی قیمت بیت کوین باشد.

بر اساس داده‌های Farside Investors، مجموع ۱۰ صندوق ETF در بازه زمانی منتهی به ۲۵ اسفند، موفق به جذب ۲.۶ میلیارد دلار وجوه جدید شده‌اند. اما، بیشتر این ورودی‌های خالص در بازه زمانی دوشنبه تا چهارشنبه اتفاق افتاده و بیت کوین را به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی نزدیک به ۷۴ هزار دلار رسانده است. گفتنی‌ست که ETFهای بیت کوین تنها به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳۳ و ۱۹۸ میلیون دلار ورودی خالص را به ثبت رسانده‌اند و در همین ایام، قیمت بیت کوین با کاهشی چشمگیر به زیر ۶۵ هزار دلار سقوط کرده است.

مارکوس ثیلن، بنیانگذار ۱۰X، در گزارش روز دوشنبه خود نوشت قیمت بیت کوین در آن سطوح با حمایت کوتاه‌مدت مواجه شده و در حدود ۶۷ هزار دلار تثبیت شده است. با این حال، «آزمون واقعی» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه فرا خواهد رسید. در صورت عدم‌تحقق انتظارات از ورود وجوه به ETFها، اصلاح قیمت بیت کوین ممکن است ادامه یابد.

این گزارش ضمن اشاره به اینکه چنین سناریویی چندان مطلوب نیست، خاطر نشان می‌کند که پس از تجربه نوسانات قابل توجه درون‌روز، کند شدن روند ورود وجوه قابل انتظار است. بر اساس شاخص‌های برگشتی این شرکت تحلیل‌گر، احتمال نزول قیمت به محدوده ۵۹,۰۳۵ دلار قوت می‌گیرد. این سطح، با ارائه نسبت ریسک به بازده مناسب‌تر، فرصتی برای ورود مجدد به بازار تلقی می‌شود. این سناریو حاکی از کاهش ۱۰ درصدی دیگر نسبت به قیمت فعلی بیت کوین است.

با وجود احتمال اصلاح عمیق‌تر، گزارش ۱۰ ایکس ریسرچ همچنان بر تداوم بازار صعودی ارزهای دیجیتال تاکید دارد.

ثیلن اظهار داشت:

«ما همچنان می‌توانیم بر این باور باشیم که بیت کوین در ماه‌های آینده شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود، چرا که به احتمال زیاد روند صعودی بازار همچنان ادامه خواهد یافت.»

وی در ادامه افزود، در صورتی که بیت کوین بتواند از سد ۷۰ هزار دلاری عبور کند – که بالاتر از بالاترین رکورد قبلی خود در سال ۲۰۲۱ است – این رالی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش‌های قیمتی بسیار چشمگیرتری شود.

در همین راستا، بانک استاندارد چارترد (STAN) بریتانیا نیز صبح امروز دوشنبه، هدف قیمتی پایان سال خود برای بیت کوین را از ۱۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ هزار دلار افزایش داد. این بانک همچنین پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۰ هزار دلار برسد.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید